Acht goede doelen die buiten de normale sponsorkaders van AFAS Software vallen, maken alsnog kans op een gift van het softwarebedrijf. Zij mogen zich op 8 december aanstaande presenteren aan een jury om zo nog kans te maken op sponsorbudget.
AFAS ontvangt jaarlijks veel aanvragen van goede doelen, waarvan een aantal niet direct aansluiten bij het sponsorbeleid. Aangezien veel van de aanvragen volgens het bedrijf afkomstig zijn van unieke, mooie en resultaatgerichte goede doelen, krijgt een achttal doelen tijdens de AFAS MVO Challenge op 8 december alsnog de kans zichzelf te presenteren aan een jury om aanspraak te maken op sponsorbudget. ‘Wij vinden het belangrijk om iets terug te doen voor en bij te dragen aan de maatschappij’, aldus Bas van der Veldt, CEO van AFAS. ‘Helaas past niet elk goed doel of project binnen onze gebruikelijke sponsorkaders. Toch doet dit niet af aan de mooie ambities van een groot aantal van deze sympathieke doelen, die we graag ondersteunen en waar we toch budget voor willen vrijmaken.’ Vorige maand selecteerde de directie dan ook een aantal goed doelen die alsnog kans maken op sponsorgeld. ‘Op basis van een aantal voorwaarden kiezen we goede doelen uit, die we graag de kans bieden om ons in een X-factor-achtige setting te overtuigen hen alsnog te sponsoren.’
Goede doelen
De volgende goede doelen dingen mee naar het sponsorgeld: Let me know!, Stichting Favela Street, Mercy Ships Holland, Stichting Gezinshuis.com, Inspire2liveMusic, Dierenbescherming, Stichting Sprank en Stichting BedtimeStories. Zij worden begeleid bij het maken van een pitch, om op 8 december in het AFAS Da Vinci theater in Leusden, onder leiding van Bas Westerweel, de jury te overtuigen. Deze bestaat dit jaar uit:
- Jocelyn Nassenstein Brouwer, Bestuurder LINDA.Foundation
- Jos Geesken, Directeur Huis van de toekomst, Carintreggeland
- Bas van der Veldt, Algemeen directeur AFAS Software
Vorig jaar werd Bart de Graaff Foundation uitgeroepen als winnaar en won daarmee €30.000 aan sponsorgeld.
Geef een reactie