• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, ICT en kengetallen
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
    • Incompany
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-padeltoernooi
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
Accountancy Vanmorgen

  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, ICT en kengetallen
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
    • Incompany
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-padeltoernooi
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
Home » Doorstart Extendum door medewerkers

Doorstart Extendum door medewerkers

Accountancy, Nieuws

24 juni 2016 door Accountancy Vanmorgen

Accountancy Vanmorgen

Extendum maakt een doorstart. Bij de doorstart is oud-directeur Peter Paul Cornielje niet betrokken. Een groot deel van de medewerkers wordt nu eigenaar van het bedrijf.

Op 7 juni jl. werd het bedrijf failliet verklaard. Voor een doorstart meldden zich meerdere partijen, waaronder de oud-directeur van Extendum. Het eerder aangekondigde plan van Extendum medewerkers heeft uiteindelijk de zegen gekregen van de curator.

De twee vestigingen van het bedrijf, in  resp. Soesterberg en Drachten, blijven open. Uiteindelijk worden zes adviseurs eigenaar van het nieuwe Extendum. Wel krimpt de organisatie fors in. Telde het oude Extendum meer dan 30 medewerkers, daar blijven er vooralsnog circa 14 van over. Volgens adviseur en mede-eigenaar Cor Molenaar onderscheidt het nieuwe Extendum zich door een ‘slagvaardige en platte organisatie met een efficiënte bedrijfsvoering die past bij de toekomstige ontwikkelingen in de accountancybranche.’

Er kan niet aan alle huidige medewerkers een nieuw arbeidscontract worden aangeboden. ‘Dat is natuurlijk heel erg pijnlijk, want je neemt afscheid van je collega’s met wie je jarenlang prettig hebt samengewerkt’, aldus Molenaar. Hij hoopt in de toekomst, bij eventuele uitbreiding, nog wel een beroep te kunnen doen op zijn oud-collega’s.

Weinig verandering voor klanten

Voor de klanten van Extendum zal volgens Molenaar nauwelijks iets veranderen. Zij zullen weinig merken van de overgang. ‘Dezelfde adviseurs blijven dezelfde expertise en dienstverlening bieden. Wij staan bekend als betrokken en pragmatische adviseurs. Dat zijn onze waarden en die veranderen niet. Wat we als nieuwe organisatie vooral willen bereiken is om van Extendum een slagvaardiger bedrijf te maken. We willen gaan onderzoeken waar we kunnen innoveren en slimme samenwerkingsverbanden kunnen aangaan voor een betere, efficiëntere dienstverlening en beter aanbod’, licht Molenaar toe.

Duidelijkheid

De afgelopen twee weken waren volgens Cor Molenaar en zijn collega Ralph Vaessen zeer intensief. Volgens Ralph Vaessen is het een hectische periode van veel overleg geweest waarbij de dienstverlening gewoon door is gegaan. “We hebben al onze disciplines in de strijd geworpen om in recordtijd een nieuwe organisatie neer te zetten“. “Dit hadden we een maand geleden niet kunnen vermoeden” vertelt hij. “Nu er duidelijkheid is, kunnen we weer bouwen en daar hebben we erg veel zin in. We gaan met veel energie aan de slag voor onze klanten en vertrouwen erop dat zij ons de kans zullen geven om te laten zien wat we als nieuwe organisatie voor ze kunnen betekenen.”

Categorie: Accountancy, Nieuws Tags: extendum

Tags: extendum

Gerelateerde artikelen

24 oktober 2025

Fiscount neemt Extendum over

25 september 2025

Extendum opnieuw failliet, curator ziet interesse voor doorstart

4 april 2024

Personalia | Erik van der Werff begonnen bij Extendum

26 augustus 2022

Wijziging arbeidswetgeving: wat zijn de civielrechtelijke en fiscale aandachtspunten?

Reacties

  1. Bert zegt

    26 juni 2016 om 21:00

    Ik begreep dat het een vijandige overname was, waar alle normen en waarden met voeten zijn getreden. Als dat de dagelijkse praktijk is van deze accountant hoeft hij mij niet te adviseren, ik stel prijs op fair business. Mijn lidmaatschap zal ik dan ook beëindigen. Extendum is voor mij onlosmakelijk verbonden met dhr. Cornielje, ik wacht dan ook hoopvol op activiteiten van zijn kant.

    Beantwoorden
  2. Frank zegt

    27 juni 2016 om 08:31

    Zoals ik het lees was er geen sprake van een overname maar van een faillissement, dat kennelijk onder verantwoordelijkheid van de heer Cornielje is ontstaan.

    Verder begrijp ik dat alle adviseurs en een voormalig directeur meedoen.

    Dus ja….

    Beantwoorden
  3. J oudshoorn zegt

    27 juni 2016 om 23:28

    Vreemd elders door corneilje een betalingsregeling uit 2011 als reden faillissement aan te voeren…….daar heb je als adviesclub toch veel bij uit te leggen.

    Beantwoorden
  4. Bert zegt

    2 juli 2016 om 22:39

    Wat meer informatie ingewonnen. Veel adviseurs vertrekken, zij willen niet onder de nieuw gevormde directie werken. Redenen die genoemd worden zijn gemis aan integriteit en vertrouwen.

    Beantwoorden
  5. hans meijer zegt

    27 juli 2016 om 12:00

    Met verbazing lees ik dit artikel in de media. Groot was mijn ontsteltenis na een persoonlijk gesprek met enkele oud-medewerkers. Het plan, dat de “zegen” kreeg van de curator, blijkt uit de pen te komen van de oud-directeur, die het plan schreef om een doorstart te bewerkstelligen. Deze kreeg financiers op de been om de doorstart mogelijk te maken, echter liet de bank weten over voldoende zekerheden te beschikken, waardoor de curator zich helaas genoodzaakt zag om het aanbod van een tweetal medewerkers te aanvaarden. Het plan werd door een voormalig MT-lid, die nu tot de huidige directie behoort tot het zijne gemaakt. De vraag kan gesteld worden wat dat de huidige directie maakt. Opmerkelijk is ook, dat Vaessen, lid van de huidige directie, aangeeft niet door te willen met de oud-directeur omdat naar zijn visie niet zoveel staf nodig is in een organisatie als Extendum. De staf wordt nu gevormd door 3 van de 6 eigenaren. Daarnaast zijn helaas een aantal waardevolle adviseurs vertrokken naar de concurrent. Spijtig dat een visionair failliet ging.

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kennispartner

NVKM: (r)evolutie van kwaliteit in de accountancy

Partnercarrousel

3 tips om slimmer digitaal samen te werken
Werkgeluk bij accountants? We geven enkele inzichten
AFAS ondersteunt accountants bij nieuwe regeling Opgaaf Werkelijk Rendement (OWR)
Van cijfertijger naar communicatiekanon
3 uitdagingen voor moderne accountantskantoren – en hoe je ze aanpakt
ViDA: grote btw-verandering op komst 
Caseware introduceert SCOPE+: cloudoplossing voor bijzondere opdrachten buiten samenstellen en controle
De spagaat van de Wwft: vertrouwen of verantwoordelijkheid?
Proactief optimaliseren komt voor adviseren
Accountancy in transitie: jouw handleiding om relevant te blijven
KYC automatiseren vs. handmatige processen: wat past bij jouw bedrijf?
Podcast Hixtival | AI in de accountancy: “Zie AI als je collega, die moet je ook inwerken”
Koppel Zenvoices nu met Microsoft Dynamics 365 Business Central
Een Nederlandse ondernemer met een Amerikaans paspoort? Let dan goed op
Hoe je advieswerk écht van de grond krijgt 
Zo geef je goed advies over aangiften van erf-en schenkbelasting
“Soms verrassen studenten ons echt” HAN zet stappen met vernieuwde curricula Finance
De generatiekloof die de accountancysector niet kan negeren
Hoe Supplied accountants en platforms helpt samen sterker te staan in DAC7 – inzichten van Supplied’s CCO: Bas Bogerd”
Sleutelrol accountant bij meldingsplicht transacties 
Factureren zonder frustratie met de juiste facturatiesoftware voor accountants
Accountants en bedrijfswaardering: je bent een onmisbare schakel
Veelgestelde vragen van bedrijven met complexe consolidatie  
Secundaire arbeidsvoorwaarden in de accountancy: wat is standaard en wat is extra?
Investeringen en exits in het private equity landschap
De 9 grootste frustraties bij urenregistratie voor accountants (en hoe je ze voorkomt)
Transparantie loont: waarom salarisvermelding in finance vacatures het verschil maakt
Boekhoudlandschap sterk gefragmenteerd, softwarekampioen ontbreekt (nog) in Europa
Altijd een correcte urenverantwoording voor We Do Finance
Nieuwe integratie tussen PKIsigning en Irrus: digitaal ondertekenen direct vanuit SharePoint
Een document managementsysteem (DMS) is onmisbaar voor accountantskantoren 
5 tips om je klantdossiers slimmer te organiseren (zonder extra werk)
Visionplanner Herfst Boost 2025: meer grip, minder handwerk
Wat betekent het einde van het Logius Portaal voor het deponeren van je jaarrekening? 
Cijfers en drijfveren achter fusies en overnames in de accountancy
De mens is “nooit” de oorzaak van een datalek 
Waarom het koppelen van AFAS aan SharePoint het verschil maakt voor moderne accountantskantoren 
“Handmatig bonnetjes invoeren voelt straks net zo achterhaald als faxen”
Bjorn Lunden lanceert Lundify 
Van mappendenken naar metadata: zó werkt de Document Hub
Technologie combinerenmet businesskennis
AI-ideation als vliegwiel voor ontwikkeling van accountancy software 
De Vbar komt eraan. Tijd om grip te krijgen op je zzp-risico’s
De mensen achter de loonstrook: in gesprek met Kevin Krikkers
Klanten soepel bedienen met AFAS SB
Meer financiële ruimte? De energiebon als slimme oplossing
Het ‘zo-goed-als-zeker’-criterium van de Hoge Raad
Groeipad in de samenstelpraktijk: van gevorderd assistent naar client manager
Hoe krijg je klanten en medewerkers mee in een softwareverandering?
De volgende stap in AI: HR-assistent Loket begrijpt nu je eigen documenten
Werkgeverslasten berekenen: vijf vragen beantwoord     
Met de Standaard Bankverklaring via SBR zetten we een grote stap richting efficiënter en betrouwbaarder samenwerken
Een netwerk vol kennisen ervaring
AV-Top 50 | Gratis opleiding belangrijk wapen in strijd tegen personeelstekort
Hixtival-podcast | AI-geletterdheid: hoe bereid je je organisatie voor op de risico’s van AI?
Bent u als ondernemer goed voorbereid op de Europese Data Act? 
Waarom kennis van arbeidsrecht belangrijk is voor adviseurs

Vacatures

Assistent Accountant – Samenstelpraktijk (32–40 uur)
PIA Group
Beginnend assistent accountant Audit (met 1 jaar ervaring)
BonsenReuling
Accountant – Helmond
aaff
Assistent accountant mkb – Zwolle
aaff
Accountant (RA)
HLG Accountants & Adviseurs
Assistent accountant mkb – Dordrecht
aaff
Senior Assistent Accountant Audit
Bentacera
Controleleider (Audit) Gouda
WEA Gouda
Junior audit manager
RA12
Junior Manager Audit – Drachten
Bentacera
Assistent Accountant Controlepraktijk (Audit) Gouda
WEA Gouda
Beginnend assistent accountant – Lichtenvoorde
BonsenReuling
(Junior) Accountant AA Alphen aan den Rijn
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Gevorderd Assistent Accountant 24-40 uur
Bos advies
Assistent Accountant Audit – Groningen
Bentacera
Gevorderd Assistent Accountant Gouda
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Gevorderd assistent accountant Audit
BonsenReuling
Ervaren Assistent Accountant- Gouda
WEA
Assistent accountant samenstelpraktijk
Scab
Start als gevorderd Assistent accountant bij RA12 Registeraccountants!
RA12
Vacature Assistent accountant Duiven
Westerveld en Vossers
Senior Assistant Accountant
HLG Accountants & Adviseurs
Gevorderd medewerker accountancy (samenstel)
PIA Group
Assistent accountant bij RA12 Registeraccountants
RA12
Controleleider – Barendrecht
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Vacature senior adviseur corporate finance
Adcorporate
Finance & Business Development Analyst
PIA Group
Accountant  – Eindhoven
aaff
Accountant (AA)
HLG Accountsnts & Adviseurs
Controleleider audit
Kaap Hoorn
(Junior) Accountant AA Gouda
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Assistent Accountant – 24-40 uur
Bos Advies
Audit assistent
HLG Accountants & Adviseurs
Algemeen directeur
Scab
Gevorderd Assistent Audit Barendrecht
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Teamleider Accountancy 
aaff
Accounting & Controlling Medewerker
PIA Group
Abonneer nieuwsbrief AV

Meest gelezen

  • Man negeert waarschuwing ING, verliest geld aan oplichters en stelt bank aansprakelijk 16.9k weergaven

  • Accountantskantoor verschijnt niet op zitting, alle vorderingen toegewezen 12.8k weergaven

  • Hof: bedrijfstakpensioenfonds moet btw heffen op volledige premie 9.2k weergaven

  • Vrouw had stiekem drie fulltime banen, moet schadevergoeding betalen 6.5k weergaven

  • Medewerkster fiscus ontslagen na verlagen aanslagen dorpsgenoot 4.3k weergaven

Vraag en aanbod

Ter overname gezocht: administratiekantoren in heel Nederland
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit de regio Eindhoven
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit Twente
Samenwerking gezocht/aangeboden door audit-onlykantoor
Ter overname aangeboden: Accountantskantoor regio Den Haag
Administratiekantoor ter overname gezocht
Mbi-kandidaten en/of accountantskantoor gezocht in Zeeland
Administratiekantoor regio Hendrik Ido Ambacht ter overname gezocht
Samenwerking aangeboden voor wettelijke controles

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers Vanmorgen
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen