Bedrijven hebben in iedere markt te maken met grote concurrentie. Daardoor wordt hun behoefte aan transparante informatie op basis waarvan ze met vertrouwen belangrijke zakelijke beslissingen kunnen nemen, steeds groter. Dat is waar u als accountant om de hoek komt kijken. U kunt u met uw accountantspraktijk onderscheiden door uw cliënten waardevol advies en inzichtelijke rapportages te bieden. Hoe meer inzicht u hebt in de bedrijfsprestaties en financiële gezondheid van uw cliënten, des te groter uw én hun succes. Door u te focussen op datgene waar uw cliënten en hun klanten de meeste waarde aan hechten, kunt u uw adviesdiensten laten groeien.
Accountants stellen voornamelijk financiële rapporten op om te voldoen aan de eisen van de wet- en regelgeving en om een financiële historie op te bouwen. Vaak is er sprake van ‘rapporteren om het rapporteren’. De kans is groot dat uw cliënten niet veel wijzer worden uit al die financiële verslagen. Als u uw cliënten helpt met het verwerven van inzicht in alle financiële rapportages, zullen zij met relevantere vragen voor de dag komen. En dat biedt u de kans om extra adviesdiensten te leveren en zo toegevoegde waarde te bieden. Dit zal leiden tot verbeterde wederzijdse winstgevendheid en een sterkere klantenbinding. Investeren in effectieve rapportage verdient zich altijd terug.
Meer informatie? Download de whitepaper
Geef een reactie