De omzet van AFAS Software is in 2018 met 17 procent gestegen naar 141 miljoen, meldt het bedrijf in het dinsdag bekendgemaakte jaarverslag. De winstgevendheid nam met 26 procent toe. AFAS zegt vorig jaar in de breedte te zijn gegroeid, in diverse sectoren kwamen er veel klanten bij. In totaal werden 388 organisaties vorig jaar klant bij AFAS.
Het softwarebedrijf wijst op een aantal geslaagde aanbestedingen als voorbeeld van die groei in de breedte. ‘Na het Erasmus MC gaan nu ook Het Maastricht UMC+ en Universitair Medisch Centrum Groningen, de Gemeente Amsterdam en onderwijsinstellingen met de software van AFAS werken.’ Ook zegt AFAS in de flexmarkt behoorlijke stappen te hebben gezet. YoungCapital is bijvoorbeeld een nieuwe klant in die branche. In andere branches mag AFAS sinds afgelopen jaar onder meer CSU, Kamer van Koophandel en DeLaMar Theater tot haar klanten rekenen. “We vinden het heel mooi dat zoveel bedrijven in zoveel verschillende branches bij ons uitkomen voor het verbeteren van hun bedrijfsprocessen”, zegt Arnold Mars, CFO van AFAS Software.
Rendement
De productiviteit is bij AFAS het afgelopen jaar met 6,4 procent flink gestegen naar een omzet van 327.227 euro per FTE. “Elke dag zijn we voor klanten bezig met optimaliseren en slimmer werken aan de hand van onze software. Dan willen we dat zelf ook laten zien dat het werkt; practice what you preach.” Voor komend jaar zijn de verwachtingen weer positief. De groeidoelstelling van AFAS ligt voor 2019 op 15 procent.
Bron: AFAS
Geef een reactie