Bij de 40 zakelijke dienstverleners met de hoogste klanttevredenheid zitten tien accountantskantoren, meldt Consultancy.nl op basis van onderzoek van het Erasmus Centre for Business Innovation en Management Team. Daarmee presteert de accountancybranche samen met de ICT-sector het best op het gebied van klantwaardering.
Er werden 4.500 bestuurders en managers in het bedrijfsleven gevraagd naar hun tevredenheid over de zakelijke dienstverleners waar ze mee samenwerken.
Onderwerpen waren ervaringen met de kwaliteit van de dienstverlening, de mate waarin de klant centraal staat, kwaliteit van de uitvoering en de mate waarin een manager een bedrijf zou aanraden aan zijn branchegenoten.
Deloitte bovenaan
Deloitte staat volgens Consultancy.nl bovenaan op het gebied van klanttevredenheid. PwC is 8e, KPMG is 10e en EY staat op de 11e plaats. Behalve de big four zijn er nog zes accountantskantoren die het goed doen. BDO (19) staat nog net in de top 20, Baker Tilly (21), Flynth (22), De Jong & Laan (26) en Mazars (27) staan dicht bij elkaar. Ook Alfa (33e) hoort bij de 40 zakelijke dienstverleners met de hoogste klanttevredenheid.
Ook Visma in de lijst
Naast de accountancybranche doet ook de ICT-dienstverlening het goed met tien vertegenwoordigers in de lijst. Daaronder is ook Visma, die de 40e plaats bezet.
Bron: Consultancy.nl
Geef een reactie