Over Arcus IT
Wij zijn Arcus IT. Met ruim 185 ICT-experts bedienen wij vanuit onze locaties in Zwolle, Rotterdam, Oud Gastel, Den Bosch, Amersfoort, Emmen en Drachten klanten door heel Nederland. We hebben jarenlange ervaring als ICT-partner van tientallen accountantskantoren en beschikken over veel kennis van branchespecifieke applicaties en processen. Zo zijn we de vertrouwde partner van veel kantoren bij de transitie naar de Cloud en de efficiënte, veilige inrichting van de ICT-omgeving.
De moderne accountancywerkplek
Op basis van onze jarenlange ervaring en nauwe samenwerking met tientallen accountantskantoren hebben we een complete werkplek voor accountants samengesteld. Hierin zijn alle aspecten opgenomen waar het moderne accountantskantoor om vraagt. Ook hebben we een routekaart opgesteld, waarmee je stapsgewijs en helemaal op maat toewerkt richting deze online werkplek.
Onze rol
Wij zijn de schakel tussen de werkplek en alle aspecten van de ICT-omgeving. We adviseren over de inrichting van de werkplek, brengen deze vervolgens tot stand en zorgen ervoor dat deze naadloos aansluit op alle applicaties en oplossingen in jouw kantoor. Vervolgens zorgen we ervoor dat de totale omgeving blijft werken en dat gebruikers snel geholpen worden bij vragen. We denken mee over strategie, security, back-up en overige zaken die ervoor zorgen dat de ICT-omgeving optimaal functioneert.
Vakgroep Accountancy
Om de samenwerking met én tussen onze klanten te stimuleren, organiseren wij meerdere keren per jaar een Vakgroep Accountancy bijeenkomst. Een goed bezocht event door management en senior medewerkers van diverse accountantskantoren. Tijdens deze bijeenkomsten presenteren en bespreken we regelmatig nieuwe technologieën en wisselen we ‘best practices’ op het gebied van IT met elkaar uit.
Uurtje Factuurtje – Dé podcast voor de moderne accountant
In onze podcast ‘Uurtje Factuurtje’ ontvangen we maandelijks een nieuwe gast uit de branche. Dit kan de IT-manager van een accountantskantoor zijn, maar ook een advieskantoor, softwareleverancier of andere expert. We gaan in gesprek over actuele thema’s om jou als accountant te informeren én inspireren!
Contactinformatie |
---|
T: 088 - 058 59 00 https://accountancy.arcusit.nl/ |
Recente berichten van Arcus IT |
---|
5 november 2021
5 valkuilen bij het online werken in jouw accountantskantoor
Online samenwerking met klanten maakte de afgelopen jaren al een grote opmars. We krijgen massaal de bevestiging dat afspraken niet altijd op locatie hoeven plaats te vinden en dat digitale samenwerking ook voor veel snelheid, efficiëntie en flexibiliteit zorgt. Toch zien wij bij accountantskantoren een aantal valkuilen ontstaan in de online samenwerking met klanten. Welke […]
21 oktober 2021
Veilig werken via SharePoint doe je zo
SharePoint, het platform van Microsoft, maakt het delen van data een stuk gemakkelijker. Niet meer oneindig mailen met je collega’s, maar digitaal (samen)werken in één bestand. Maar het werken in deze web-based omgeving roept ook vragen op. Want hoe veilig zijn de bedrijfsbestanden als één medewerker een verkeerde link aanklikt en daarmee een ransomware-aanval ontketent?
6 oktober 2021
Compliance en security? Begin bij governance!
Het gebruik van Microsoft 365 is met de corona-pandemie in een stroomversnelling gekomen. De inzet van Teams, Sharepoint en OneNote maakt ons ‘nieuwe normaal’ makkelijker, maar brengt tegelijkertijd ook risico’s met zich mee op het gebied van compliance en security. Hoe zorg je ervoor dat je in control bent van de gegevens die je deelt? […]
24 september 2021
Dit moet je weten over de Cloud in het accountantskantoor
Wekelijks komen we bij diverse accountantskantoren over de vloer. In veel gevallen staat de Cloud-transitie hoog op de agenda, maar we zien ook dat hierover nog veel onduidelijkheid bestaat. Want welke vormen van Cloud zijn er eigenlijk, wat betekent dat nu concreet en wat past het beste bij jouw kantoor? We zetten het voor je […]
20 september 2021
5 valkuilen bij het online werken in jouw accountantskantoor
Online samenwerking met klanten maakte de afgelopen jaren al een grote opmars en is in 2020 in een flinke stroomversnelling gekomen. We krijgen massaal de bevestiging dat afspraken niet altijd op locatie hoeven plaats te vinden en dat digitale samenwerking ook voor veel snelheid, efficiëntie en flexibiliteit zorgt. Toch zien wij bij accountantskantoren een aantal […]
27 augustus 2021
3 succesfactoren voor afstemming tussen IT en bedrijfsstrategie in jouw accountantskantoor
IT krijgt een steeds prominentere plek binnen accountantskantoren. Toch komt het nog geregeld voor dat de IT-strategie niet is afgestemd op de bedrijfsstrategie. Zonde, want afstemming tussen deze twee key-elements zorgt voor kostenbesparing, verbeterde dienstverlening én tevreden medewerkers. Het is dus tijd om de IT- en bedrijfsstrategie op elkaar af te stemmen! Maar hoe krijg […]
7 juli 2021
Waarom je nu extra back-up moet regelen voor Microsoft 365
Maakt jouw organisatie gebruik van Microsoft 365? Dan ga je er misschien wel vanuit dat Microsoft een back-up bewaart van alle data die je opslaat. Dit is niet het geval: Microsoft host de infrastructuur voor Microsoft 365, maar jij bent als organisatie zélf verantwoordelijk voor het maken van een back-up van de gegevens in de […]
16 juni 2021
5 tips bij jouw stappen richting de online werkplek
In veel accountantskantoren staat de online werkplek hoog op de lijst met aandachtspunten. De transitie heeft echter grote impact op de organisatie, terwijl iedereen constant roept dat je ‘gewoon’ moet overstappen. Dus hoe zorg je ervoor dat je hiermee zeker, maar verantwoord aan de slag gaat? We geven je 5 tips!
|