Het aantal webwinkels neemt in Nederland toe, maar Makro gaat niet met deze stroom mee en sluit haar webshops. De groothandelketen gaat zich focussen op het bieden van inspiratie in de fysieke vestigingen. Alleen Makro Horecabezorging voor Food Service blijft geopend.
Begin van het jaar kondigde Makro aan de 17 bestaande vestigingen om te bouwen tot unieke marktplaatsen voor ondernemers. In de vernieuwde vestigingen van Makro worden thematische oplossingen aangeboden, waarbij de behoefte van de klanten centraal staat. Food en non food worden daarbij gecombineerd gepresenteerd. Klanten kunnen zakelijk inkopen en shoppen.
De groothandelketen wil inspelen op de veranderende behoefte van zelfstandige ondernemers en het nieuwe werken. Makro gaat ondernemers daarom werkplekken en vergaderruimtes aanbieden, inclusief ondersteunende diensten. Ondernemers kunnen hierdoor efficiënt met hun tijd omgaan. Daarnaast zullen in de winkels netwerkbijeenkomsten voor ondernemers worden georganiseerd.
Direct gevolg van de nieuwe strategie is de sluiting van de webshops Baby- & Peutershop, Wijn Online en Makro Direct voor niet-horecaklanten per 8 juni. Alleen Makro Horecabezorging voor Food Service blijft geopend.
Geef een reactie