Eenvoudig online samenwerken tussen ondernemer en accountant. Dat is het doel van het deze week gelanceerde SamenOp van SnelStart. Met behulp van SamenOp kan de ondernemer eenvoudig en snel in SnelStart facturen opstellen en versturen. Bonnetjes en inkoopfacturen kunnen eenvoudig via een foto met smartphone worden geüpload.
Op woensdag 19 april was het hoofdkantoor van Microsoft Nederland het decor voor de lancering van SamenOp. SnelStart introduceert met SamenOp een nieuw model voor een betere samenwerking tussen kantoren en ondernemers.
De goede relatie tussen het Texelse SnelStart en Microsoft is de reden voor de keuze van deze gastvrije locatie. Inmiddels beheren SnelStart-gebruikers samen al ruim 25.000 administraties in Azure, de cloud omgeving van Microsoft. Maandelijks komen er momenteel gemiddeld 2.000 administraties bij en dat worden er alleen nog maar meer als SamenOp straks algemeen geadopteerd wordt door administratie- en accountantskantoren.
SamenOp: makkelijker, sneller en overzichtelijker
Snelstart SamenOpteamDe ondernemer die nog met een klapper of schoenendoos met bonnetjes werkt is niet efficiënt. Het kost het kantoor veel tijd om alles te verwerken en de ondernemer veel geld om zijn administratie op orde te krijgen. Met SamenOp gaan het kantoor en de ondernemer samenwerken in de administratie. Dit is makkelijker voor beiden, bespaart tijd en geld en geeft de ondernemer direct inzicht in zijn cijfers.
Directeur Frits Ploeg van SnelStart: ‘Een kantoor kan zijn klanten eenvoudig aanmelden. Vervolgens krijgt deze klant de beschikking over een online dashboard, kan hij online onbeperkt factureren via het web en is er de mogelijkheid om bonnetjes of bijvoorbeeld inkoopfacturen via de smartphone te fotograferen en in de administratie toe te voegen.’ Het administratie- of accountantskantoor doet vervolgens de administratieve afhandeling, zoals het bijwerken van bankmutaties en het indienen van de BTW-aangifte in zijn vertrouwde pakket van SnelStart.
Digitale transformatie volgens Microsoft
De transitie naar de Cloud is niet voor ieder kantoor vanzelfsprekend. Ernst Jan Stigter, algemeen directeur van Microsoft Nederland vertelt: ‘We zijn enorm blij met het partnership dat we hebben met SnelStart. Vandaag hebben we bestaande en ook nieuwe klanten in laten zien hoe samenwerking, innovatie en cloud hand in hand gaan.’
Veranderende rol van kantoren
Het werken met een administratie in de cloud biedt mogelijkheden om altijd en overal online met SnelStart te werken. Kantoren die inspringen op deze ontwikkelingen laten zien hoe je techniek kunt inzetten om meer waarde toe te voegen voor hun klanten. Marcel Spoelstra praat de aanwezigen bij over hoe het kantoor van vandaag de dag er uit moet zien. In een reactie op SamenOp geeft Marcel Spoelstra aan: ‘Klanten zelf laten factureren en uploaden van facturen of bonnetjes. Simpeler kan het niet. De slogan simpel, snel, SamenOp is hier op echt zijn plaats!’
SamenOp maakt het accountants mogelijk om hun verdienmodel te optimaliseren, en zorgt ervoor dat de klanten zo weinig mogelijk tijd kwijt zijn met hun administratie. Zo gaan accountant én klant SamenOp en zijn zij voorbereid op de toekomst.
Voor meer informatie over makkelijk online samenwerken met SnelStart, kijk op http://www.snelstart.nl/samenop.
Geef een reactie