• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
Accountancy Vanmorgen

  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
Home » Vijf vragen aan…│‘Alleen door goede automatisering kun je echt sparren met een ondernemer’

Vijf vragen aan…│‘Alleen door goede automatisering kun je echt sparren met een ondernemer’

Nieuws

24 augustus 2018 door Yuki

Accountancy Vanmorgen

Het volledig digitaal werkende Cijfer10 uit Gilze gaat zich de komende maanden richten op bedrijven in de horeca. Daar valt volgens oprichter Richard Schouten nog veel winst te behalen. ‘De administratie is daar vaak weinig tot niet geautomatiseerd.’ De software van Yuki is een belangrijke schakel in de oplossing die Cijfer10 biedt, zegt Schouten: ‘Horeca-ondernemers willen graag sparren. Dat kan, maar dan moeten ze wel hun gegevens in een systeem stoppen waarmee je een gedegen advies uit kunt brengen.’ 

Hoe komen jullie aan nieuwe klanten?

‘Cijfer10 is in 2013 gestart onder de vleugels van Vermetten accountants en adviseurs. Dat gaf meteen een impuls aan het klantenbestand. We konden in hun klantenportefeuille vissen en kregen ook interne leads. Cijfer10 is ook zeer actief op internet om klanten te werven. We doen veel aan social media en online marketing. Dat werkt goed. We laten regelmatig op Twitter en Facebook ons gezicht zien. We proberen klanten daarmee te inspireren. Ik denk dat dat heel belangrijk is. Slechte ervaringen worden tien keer doorverteld en goede ervaringen maar twee keer. Daar zul je dus zelf energie in moeten steken. De klantenportefeuille van Cijfer10 is heel divers. We hebben grote zakelijke dienstverleners, maar bijvoorbeeld ook een kleine bierbrouwerij in de boeken. Op dit moment hebben we zo’n 300 klanten in Yuki. We willen ons nu gaan onderscheiden door ons op specifieke branches te gaan richten, zoals de horeca.’

Wat maakt de boekhouding in de horeca complex?

‘In die branche is veel behoefte aan goede ondersteuning. In de horeca wordt veel contant, met pinpassen of met creditcards betaald. Het kan op alle mogelijke manieren. De administratie van een horecaonderneming kan vrij complex zijn en is daarom ook vaak een rommeltje. Kasstaten, tussenrekeningen, noem maar op. Als je niet automatiseert en bankkoppelingen legt, raak je snel het overzicht kwijt. Door met een kleine inspanning goed te automatiseren, kunnen deze bedrijven een enorme inhaalslag maken.’

Wil een cafébaas wel investeren in automatisering?

‘De pijlen van Cijfer10 richten zich met name op bedrijven vanaf 5 medewerkers. Bij deze bedrijven is er meer mogelijk en is de bereidheid om te investeren groter. Kleinere horeca-ondernemers zijn wat minder geneigd om naar een nieuw systeem over te stappen, maar de drempel wordt steeds kleiner omdat het steeds betaalbaarder wordt. Voor een reële investering kan iedereen nu automatiseren. Voor pakweg 2.500 euro kan er al heel veel, inclusief het werken met mobiele units om bestellingen op te nemen. Je hebt dan niet alleen een overzichtelijke boekhouding, maar je gaat ook efficiënter werken. Denk ook aan tijdregistratie op kassa’s die je kunt koppelen aan de loonadministratie.’

Wat voegen jullie buiten de automatisering toe?

‘De dienstverlening van Cijfer10 is niet vergelijkbaar met die van andere kantoren. Wij doen niet alleen de boekhouding, wij willen ontzorgen. De klant scant zijn facturen en wij verzorgen de administratie, de BTW-aangifte en de jaarcijfers. Sommige ondernemers zeggen dan: ‘Ik heb al een online boekhouding’, maar wij zijn echt een partner die werk uit handen neemt. Juist horecaondernemers willen graag sparren, over hoe je kunt inspelen op de weersomstandigheden of waarom de concurrent het beter doet. Deze gegevens kun je uit je systeem halen en analyseren, maar dan moet je dergelijke gegevens er wel eerst in stoppen. Je moet dus eerst investeren en data verzamelen, maar na verloop van tijd betaalt zich dat uit. Dan kun je op basis van big data veel gerichter beslissingen nemen en efficiënter werken. Tevens maken we jaarrekeningen digitaal op met behulp van Visionplanner. Wij zijn geen boekenclub, maar leveren alles digitaal. Onze klanten hebben ook een interactief dashboard waarmee ze hun gegevens eenvoudig kunnen bekijken en analyseren.’

Hoe helpt Yuki jullie in die werkwijze?

 ‘Wij zijn als Yuki-kantoor juist opgestart om een nieuwe manier van dienstverlening te introduceren. Wij zijn er voor bedrijven die willen overstappen naar een dagelijkse verwerking van facturen. De klant hoeft zelf geen debiteuren- en crediteurenadministratie meer bij te houden en kan met een enkele klik crediteuren betalen. We zijn niet op zoek naar klanten die één keer per kwartaal hun papieren verzamelen. Wij zoeken juist de klanten die dagelijks up-to-date willen zijn. Want ondernemen doe je niet voor de fiscus, je doet het voor je bedrijf. We verwerken nu ruim 30.000 scans per maand en onze grootste horeca-klant heeft een omzet van meerdere miljoenen. Voor een vast bedrag per maand, zonder aanvullende kosten heb je geen zorgen meer omtrent je administratie. Mede dankzij Yuki.’

Categorie: Nieuws Tags: administratie, horeca, Yuki

Tags: administratie, horeca, Yuki

Gerelateerde artikelen

18 maart 2025

BFT neemt accountants horecazaken onder de loep

26 augustus 2024

Hotelwezen vreest miljoenenstrop door hogere btw

5 augustus 2024

Ex-accountant is met zijn Hoornse horecazaak weer lekker onder de mensen

22 juli 2024

“Met Visma eAccounting kunnen mijn klanten snel en efficiënt hun administratie doen”

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kennispartner

ViDA-pakket verandert Europees btw-stelsel ingrijpend

Partnercarrousel

E-facturatie nu beschikbaar voor alle klanten Exact Online
AI voor mkb-accountants: pas op voor middelmaat
AFAS Software maakt in 2025 overstap naar volledig elektrisch wagenpark  
Zo help je je klant sneller aan een lening
Een geautomatiseerde boekhouding? Dit merkt je klant daarvan!
Zo stel je eenvoudig en gestructureerd de jaarrekening op vanuit een administratie
AV-Top 50 | AI in de accountancy: een nieuwe samenwerking
De route naar een datagedreven kantoor
Hoe Solvinity onkostendeclaraties sneller verwerkt met Klippa
Waarom samenwerking in de accountancysector nu belangrijker is dan ooit
Ook met e-facturatie als norm blijft factuurverwerkingssoftware onmisbaar
Onverwachte Amerikaanse belastingverplichting voor Nederlandse ondernemer in Nederland
Ondersteun je klanten beter, sneller en met minder handmatig werk.
Zo geef je handig advies over aangiften van erf-en schenkbelasting 
Laat taal niet de groei van je kantoor tegenhouden.
Deadline gemist voor DAC7-rapportage? Dit kun je doen!
Consolideren met wederzijds belang
Duurzame klantrelaties in de accountancy
De online waarderingstool voor adviseurs
Waarom accountants liever anoniem werkgevers verkennen
Belangrijke aandachtspunten bij aan- en verkoopbegeleiding voor accountants en belastingsadviseurs
Tussen spreadsheet en cloud: onderzoek naar populaire software bij accountants (2024-2025)
Koppel met financiele software in 1 klik
Slim en succesvol financepersoneel werven? Deze acht tips helpen je op weg
Zo factureer je abonnementen razendsnel
Documentbeheer: accountants worstelen met versnippering, compliance en SharePoint
Waarom jouw accountantskantoor over moet op bellen met Microsoft Teams
Werk jij harder dan nodig is? Zo vang je de pieken op
“Moderne software is waardevol voor je onderneming”
Wat betekent het einde van het Logius Portaal voor het deponeren van je jaarrekening? 
Vijf tips voor het efficiënt beheren van klantdossiers 
De mens is “nooit” de oorzaak van een datalek 
Fusies en overnames in de accountancysector: wat betekent dit voor jou als accountant?
Gestructureerd informatie opvragen voor de jaarrekening met PBC-lijsten 
ICT & Kengetallen | Bouwstenen om de adviesrol op en uit te bouwen
Waarom ons Accountancy Dashboard hét verschil maakt voor ambitieuze kantoren
SharePoint of een Document Hub – wat werkt beter voor accountants?
ICT & Kengetallen | “Accountantskantoren kunnen veel sneller factureren”
Hyarchis en PKIsigning lanceren integratie voor digitale ondertekening
Wanneer heeft een werknemer recht op een doorbetaalde vrije dag?
Meer tijd voor medewerkers door digitalisering dankzij HR workflows
Hoe kan ik mijn klanten helpen met duurzaamheidsinvesteringen?
Sportlink en AFAS bundelen kracht en kennis om sportclubs financieel fit te maken
Hoe financier je werkkapitaal voor een onderneming?
Meer financiële ruimte? De energiebon als slimme oplossing
Het ‘zo-goed-als-zeker’-criterium van de Hoge Raad
Bouw een sterk accountancyteam en stimuleer teamontwikkeling
Waarom klanten meer verwachten dan een jaarrekening
Loonontwikkelingen in 2024: zowel kansen als bedreigingen voor ondernemers
Werkgeverslasten berekenen: vijf vragen beantwoord     
ICT & Kengetallen | Snel, betrouwbaar en veilig op de plek van bestemming
Een netwerk vol kennisen ervaring
AV-Top 50 | Gratis opleiding belangrijk wapen in strijd tegen personeelstekort
Als de zzp’er toch een werknemer is: herkwalificatie
Wat er mis kan gaan bij een slechte aandeelhoudersovereenkomst: lessen uit recente rechtspraak
Waarom 25 maart 2024 een belangrijke datum is

Vacatures

Senior Assistent Accountant
Schipper Accountants
Zelfstandig Assistent Accountant Samenstelpraktijk
PIA Group
zelfstandig assistent accountant samenstelpraktijk
Scab
Gevorderd Assistent Accountant Auditpraktijk
PIA Group
Finance Consultant
a.s Works
Zelfstandig Assistent Accountant
Hendriksen
Adviseur accountancy Agri & Food – Hoogeveen
aaff
Assistent Accountant
Schipper Accountants
Adviseur accountancy Agri & Food – Zwolle
aaff
Accountant met partnerambitie
Schipper Accountants
Beginnend Assistent Accountant Audit & Assurance
PIA Group
Adviseur Agro
Schipper Accountants
Accountant mkb- Gorinchem
aaff
Assistent Accountant Controlepraktijk (Audit) Gouda
WEA Gouda
Accountant Agri & Food- Gorinchem
aaff
Assistent accountant mkb- Zelhem
aaff
Junior Adviseur mkb
KRC van Elderen
Financieel administratief medewerker
Scab
Gevorderd assistent Accountant – Controlepraktijk
PIA Group
Adviseur Accountancy Agri & Food – Raamsdonksveer
aaff
Accountant AA
Hendriksen Accountants en Adviseurs
Adviseur Vakspecialist Accountancy
Schipper Accountants
Zelfstandig Assistent Accountant Samenstel
Steens & Partners Accountants en Adviseurs
Ervaren Assistent Accountant- Gouda
WEA
Controleleider
PIA Group
Relatiebeheerder  
Scab
Gevorderd Assistent Accountant Samenstelpraktijk
Kaap Hoorn
Adviseur mkb / Accountant
KRC Van Elderen
Assistent Accountant gevorderd AA Zwijndrecht
PIA
Agro Accountant
Schipper Accountants
Assistent accountant Agri & Food – Raamsdonksveer
aaff
Assistent accountant controlepraktijk
Scab
Abonneer nieuwsbrief AV

Meest gelezen

  • Salderingsrecht blijft vermoedelijk van kracht voor zonnepaneelbezitters, ook na 2027 46.5k weergaven

  • Limburgse boekhouder trekt spoor van faillissementen 19k weergaven

  • Verdachte transacties paardenhandel komen dierenarts na FIOD-onderzoek duur te staan 8.6k weergaven

  • ING: accountants lopen bovengemiddeld risico op vervanging door AI 7.8k weergaven

  • Fraude bij BumaStemra, accountant Forvis Mazars trekt goedkeurende verklaring in 6.3k weergaven

Vraag en aanbod

Mbi-kandidaten en/of accountantskantoor gezocht in Zeeland
Administratiekantoor regio Hendrik Ido Ambacht ter overname gezocht
Ter overname aangeboden: administratiekantoor in Overijssel met sectorspecialisatie
Samenwerking gezocht/aangeboden door audit-onlykantoor
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor in medische sector
Ter overname aangeboden: administratiekantoor in de regio Doetinchem
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit de regio Eindhoven
Ter overname gezocht: accountants- of administratiekantoor regio Rotterdam
Mbi-kandidaat voor administratiekantoor in Zeewolde gezocht
Ter overname of fusie gezocht: accountants- of belastingadvieskantoor Noordoost-Brabant
Administratiekantoor ter overname gezocht
Mbi-kandidaat voor administratiekantoor regio Den Haag gezocht
Mbi-kandidaat voor administratiekantoor in Rotterdam gezocht
Ter overname gezocht: administratiekantoren in heel Nederland
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit Twente
Ter overname aangeboden: Accountantskantoor in de kop van Noord-Holland
Ter overname/aansluiting gezocht: accountants-, belastingadvies- en administratiekantoor in de regio Kennemerland
Samenwerking aangeboden voor wettelijke controles

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers Vanmorgen
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen