Staatssecretaris Snel van Financiën verwacht dat het positieve effect van de werving van nieuw personeel voor de Belastingtelefoon de komende maanden al merkbaar gaat worden. Dat schrijft Snel aan nationale ombudsman Reinier van Zutphen, die de afgelopen periode nog veel klachten over de slechte bereikbaarheid van de Belastingtelefoon binnenkreeg en Snel daarover aanschreef.
Wachtrij
De klachten die nog altijd bij Van Zutphen binnenkomen gaan over het feit dat bellers vaak niet tot een wachtrij worden toegelaten op het moment dat zij de Belastingtelefoon bellen. Als dat wel lukt is de wachttijd vaak erg lang. De staatssecretaris schrijft het met de ombudsman eens te zijn dat burgers mogen verwachten dat de Belastingtelefoon goed bereikbaar is. ‘Ik betreur dan ook dat dit de afgelopen maanden niet het geval is geweest, ondanks maatregelen die de Belastingdienst heeft genomen om de bereikbaarheid te verbeteren.’
Capaciteit
Snel kondigde in juni al aan de capaciteit bij de Belastingdienst ten behoeve van de Belastingtelefoon te willen vergroten naar aanleiding van de grote hoeveelheid klachten. De werving daarvoor is inmiddels van start gegaan en zal in de komende maanden merkbaar worden, schrijft de staatssecretaris. ‘Ik streef er naar de bereikbaarheid begin 2019 weer op het niveau de eerste helft van 2017 te brengen.’
Geef een reactie