Auxilium opent een klachtenloket om voor aangesloten kantoren klachten af te handelen, voor zover mogelijk. Daaraan is behoefte, nu het aantal klachten tegen accountants toeneemt. Klanten zijn mondiger en benaderen makkelijker een klachtinstituut, aldus het adviesbureau. ‘Het is daarom voor accountants van het grootste belang dat klachten snel, deskundig en oplossingsgericht worden benaderd, zodat een gang naar de (tucht)rechter wordt voorkomen’. Voor accountantskantoren werkzaam in het MKB, is vaak de accountant waarover wordt geklaagd ook degene die uitvoering geeft aan de klachtenregeling van het desbetreffende kantoor. In deze situatie wordt de interne klachtenprocedure vaak overgeslagen. Hierdoor wordt de klacht misschien wel onnodig groot gemaakt, er ontstaat ruis en de kosten lopen flink op. Auxilium verzorgt voor deze omstandigheden een ‘klachtenloket’. Auxilium neemt de klachtafhandeling over van het aangesloten kantoor en zorgt voor de afwikkeling.
Aanvullende verzekering
John Weerdenburg van Auxilium Adviesgroep: ‘Het initiatief om te ontzorgen in lastige situaties waarbij de communicatie een grote rol speelt, wordt als zeer prettig ervaren. Wij stellen ook teksten en documenten ter beschikking die de accountant op de website kan plaatsen. Zo is het voor de klant ook duidelijk waar hij of zij terecht kan met de klacht.’ Intermediair Koekenberg Van Vuuren, aanbieder van een beroepsaansprakelijkheidsverzekeringen voor accountants, biedt daarnaast nog een aanvullende dekking op de polis, met een maximum van € 2.500 per klacht, zonder eigen risico. Dit bedrag is volgens Auxilium in de regel toereikend om de kosten volledig af te dekken.
Geef een reactie