RSM en Nyenrode Business Universiteit hebben samen het RSM-Nyenrode Instituut (RNI) opgericht, dat professionals stimuleert om doorlopend de praktijk aan de wetenschap te toetsen. Het instituut opent de deur tot de professionele wereld voor studenten, aldus de partners.
‘Het RSM-Nyenrode Instituut is een kennisplatform dat professionals van RSM en studenten van Nyenrode in staat stelt op zowel nationaal als internationaal niveau de combinatie van (academische) vakkennis en praktijkervaring te optimaliseren’, aldus de initiatiefnemers. Het instituut richt zich op fiscale, financiële en accountancy advisering in drie hoofdonderdelen: (internationaal) Vastgoed, Educatie en de Leerstoel ‘Familiebedrijven en Bedrijfsoverdracht’.
Leerstoel
De leerstoel ‘Familiebedrijven en Bedrijfsoverdracht’ wordt bekleed door prof. dr. Roberto Flören. Onder de vlag van het RSM-Nyenrode Instituut worden er praktisch toepasbare onderzoeken op het gebied van familiebedrijven in Nederland uitgevoerd. Daarnaast worden er bijeenkomsten, presentaties en masterclasses georganiseerd voor klanten en medewerkers en zal het instituut in de toekomst gaan dienen als een spreekbuis voor familiebedrijven in Nederland.
Rudolf Winkenius, bestuurder RSM Netherlands: ‘RSM kan op deze manier nog beter aan de wensen en de eisen van onze klanten voldoen. RSM biedt haar klanten en werknemers mooie kansen om kennis en kunde te versterken en te verdiepen. Deze samenwerking stimuleert een verantwoordelijke groei, mensgerichtheid, professionaliteit en een nog hogere kwaliteit.’ Dr. Miša Džoljić, Rector Magnificus Nyenrode: ‘Deze samenwerking gaan wij op het gebied van familiebedrijven, vastgoed en educatie structureel intensiveren. In eerste instantie voor vijf jaar. Met het RNI willen wij een brug slaan tussen onze wetenschappelijke kennis en de praktijk van familiebedrijven. Zo kunnen wij enerzijds bouwen aan een duurzame toekomst van de medewerkers van RSM en haar klanten. Anderzijds sluiten we aan bij de kennis van het in 1992 opgerichte onderzoeksprogramma naar familiebedrijven en de behoefte van onze studenten en alumni.’
Geef een reactie