• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, ICT en kengetallen
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
    • Incompany
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-padeltoernooi
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
Accountancy Vanmorgen

  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, ICT en kengetallen
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
    • Incompany
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-padeltoernooi
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
Home » Meer rust, transparantie en klanttevredenheid

Meer rust, transparantie en klanttevredenheid

Branded Content

Toen Leroy Aarland van Aarland Administratie de accountancyportal van AFAS Profit ontdekte, was zijn nieuwsgierigheid gewekt. De combinatie met de boekhoudsoftware van SB zorgt voor een perfecte samenwerking met klanten. “Wij doen niets buiten het zicht van de klant.” 

28 oktober 2024 door AFAS Software

Leroy Aarland is oprichter en eigenaar van Aarland Administratie. Na een jaar in de juridische adviesverlening begon hij zijn administratiekantoor, omdat klanten steeds vaker om fiscale adviezen vroegen. “Ik kreeg bijvoorbeeld vragen over de btw-aangifte,” zegt hij. “Klanten waren daar soms onzeker over; ze willen geen gedoe met de Belastingdienst.” Dit deed hem nadenken of administratieve en fiscale dienstverlening niet leuker was dan juridische haarkloverij. “Na een basiscursus boekhouden merkte ik dat het werk me goed lag.” Zo startte Aarland Administratie met vijf klanten.

Accountancyportal

De opzet van het administratiekantoor was in die beginfase erg basaal. “We werkten met een boekhoudpakket dat die naam eigenlijk niet mocht dragen”, aldus Aarland. Hij ontdekte al snel dat de IT-infrastructuur van zijn administratiekantoor niet toereikend was om zijn ambities bij te benen. “Jaarrekeningen, fiscale aangiftes en aangepaste grootboekrekeningen; ons softwarepakket kon dat allemaal niet aan. Mijn conclusie was dat we onze automatisering moesten professionaliseren.” 

Vervolgens kwam het rijtje bekende namen van leveranciers van bedrijfssoftware op tafel. Daaronder was ook AFAS. “Die kende ik eigenlijk alleen van het voetbalstadion van AZ en de bekende concerthal in Amsterdam”, blikt hij terug. “Toen ik me in het bedrijf verdiepte, kwam ik er achter dat het een zelfstandig familiebedrijf is met een prima reputatie als softwareleverancier. Maar ik raakte pas echt nieuwsgierig toen ik in de gaten kreeg dat hun pakket te koppelen is aan een accountancyportal.” Voor hem was dat voldoende aanleiding om zich in te schrijven voor een demonstratie. Hij maakte kennis met AFAS Profit en het pakket AFAS SB voor het voeren van klantadministraties. Dit maakte Aarland duidelijk dat hij met AFAS zijn nieuwe softwarepartner had ontmoet. “Ze konden me bieden wat ik nodig had.”

Rust en comfort

De boekhoudsoftware van SB verraste hem positief. “Het leek me niet alleen voor BV’s, maar ook voor zzp’ers een prima oplossing omdat alles zo intuïtief werkt”, merkt hij op. “En als een klant het niet meer helemaal weet, kan hij of zij altijd een rondleiding raadplegen of ons kantoor even mee laten kijken. Misschien levert de klant bepaalde documenten niet goed aan, dan kunnen wij laten zien hoe het wél moet.” Want een van de sterkste pluspunten van SB is volgens Aarland de mate van transparantie. “Ik zeg weleens: boekhouden in het duister is niets voor ons. Wij doen niets buiten het zicht van de klant. En omdat we onze activiteiten goed documenteren, is de klant niet afhankelijk van de aanwezigheid van een bepaalde medewerker. Mijn team en ik kunnen op elk moment met ieder klantdossier aan de slag. Wij weten wat er bij klanten speelt, en dat vinden zij prettig. Het geeft ze rust en comfort.”

“Aan de hand van onze begroting kan ik in het systeem goed zien of we met onze doelstellingen op koers liggen”

Volgens Aarland houdt de transparante manier van werken in SB zowel zijn kantoor als de klant scherp. “Als wij constateren dat een klant de aankoop van sportschoenen als zakelijke kosten boekt, dan geven wij een seintje dat dat het toch echt om een privé-aankoop gaat. Maar als wij omgekeerd eens een keer wat later zijn met de btw-aangifte, reken maar dat wij dat dan ook te horen krijgen!”

Volwaardig bedrijf

Zijn eigen administratiekantoor heeft hij geautomatiseerd met AFAS Profit in combinatie met Accountancy Direct en de onderdelen Financieel, Fiscaal, CRM, Abonnementen en de interne portal InSite. Zijn motivatie voor deze keus: “Ik vind een stevige basis belangrijk om Aarland Administratie uit te laten groeien tot een volwaardig bedrijf.” Hij is blij dat de oude klantenlijst is vervangen door een professionele CRM-module en roemt het werken met taken en signalen in workflows. Heel tevreden is hij over het feit dat zijn kantoor allerlei applicaties de deur uit heeft kunnen doen. “Het onboarden van nieuwe klanten was vroeger een hoop werk waar allerlei systeempjes bij kwamen kijken. Nu is het in principe één druk op de knop.”

Belangrijk is het voor Aarland ook dat Profit (de backoffice van de software) hem stuurinformatie verschaft, al zegt hij er meteen bij dat hij de rapportagemogelijkheden van het systeem nog lang niet allemaal benut. “Maar aan de hand van onze begroting kan ik in het systeem goed zien of we met onze doelstellingen op koers liggen. Dat is heel prettig. Bovendien vertelt het systeem me hoeveel tijd bepaalde werkzaamheden voor een klant vragen. Als daar vreemde afwijkingen in zitten, ga ik na wat daarvan de oorzaak is.”

Zien is geloven

Bij Aarland Administratie nemen klanten de dienstverlening af op abonnementsbasis. De dagelijkse advisering maakt daar zonder meerkosten deel van uit. Waarom is dat? Aarland: “Ik zou niet willen dat een klant bang is om een vraag te stellen omdat er misschien een prijskaartje aan hangt. Een voorbeeld? Laatst werd ik gebeld door een klant die bij een autodealer was voor de aanschaf van een auto van de zaak. Die wist niet of hij nou een btw- of marge-auto moest aanschaffen. Dan denk ik graag even mee om te voorkomen dat de klant een verkeerde keuze maakt.”

“Het systeem vertelt me hoeveel tijd bepaalde werkzaamheden voor een klant vragen”

Hoe brengt hij zijn enthousiasme voor SB over op zijn klanten? “Dat is een heel goeie vraag. En het antwoord is volgens mij verrassend eenvoudig. Ik heb de aanpak gekopieerd van de consultant van AFAS die mij op zijn beurt enthousiast heeft gemaakt voor SB. We laten klanten zien hoe functionaliteiten werken om ze te laten ervaren dat dit veel makkelijker werkt dan bijvoorbeeld in Excel. Ook staan we stil bij de vrijheid die klanten hebben om zelf te bepalen wat ze op hun dashboard willen zien. Het effect van zo’n demo? Zien is geloven.”

Slimme ondernemerstip

Heeft Aarland ten slotte nog een slimme ondernemerstip? “Zorg dat je als ondernemer het beste voorbeeld bent van enthousiasme voor je bedrijf. Breng die blijdschap over op klanten en medewerkers. Als ik op bezoek ben bij AFAS zie ik iets soortgelijks gebeuren.”

Hij zegt ook: “Het allerbelangrijkste is dat je bedrijf goed staat. Dan is het helemaal niet nodig om overdreven veel energie in klantenwerving te steken. Wij hebben in de eerste vijftien maanden van Aarland Administratie ons klantenbestand vervijfvoudigd. Die nieuwe klanten zijn allemaal aangebracht door bestaande relaties”, aldus Leroy die bijzonder tevreden is over de samenwerking met AFAS. “Ik zeg weleens gekscherend: AFAS is een warm bad en wij zijn de badeendjes. We maken het nóg leuker.”


Past AFAS SB bij jouw kantoor? Ontdek het zelf!
Benieuwd hoe onze software de processen binnen jouw kantoor optimaliseert? Bekijk onze demo of probeer vrijblijvend een gratis proefmaand en ontdek het zelf!

Categorie: Branded Content Tags: klantverhaal

Tags: klantverhaal

Gerelateerde artikelen

28 maart 2025

Meer klanten, minder papierwerk – zo doet Gerrie Gregoor het

21 februari 2025

“Uren- en verlofregistratie goed geregeld”

20 februari 2025

“Minder administratieve belasting, meer focus op de klant”

31 januari 2025

“We kunnen bijna twee keer zoveel klanten aannemen als toen we begonnen”

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kennispartner

NVKM: (r)evolutie van kwaliteit in de accountancy

Partnercarrousel

3 tips om slimmer digitaal samen te werken
Werkgeluk bij accountants? We geven enkele inzichten
AFAS ondersteunt accountants bij nieuwe regeling Opgaaf Werkelijk Rendement (OWR)
Van cijfertijger naar communicatiekanon
3 uitdagingen voor moderne accountantskantoren – en hoe je ze aanpakt
ViDA: grote btw-verandering op komst 
Caseware introduceert SCOPE+: cloudoplossing voor bijzondere opdrachten buiten samenstellen en controle
De spagaat van de Wwft: vertrouwen of verantwoordelijkheid?
Proactief optimaliseren komt voor adviseren
Accountancy in transitie: jouw handleiding om relevant te blijven
KYC automatiseren vs. handmatige processen: wat past bij jouw bedrijf?
Podcast Hixtival | AI in de accountancy: “Zie AI als je collega, die moet je ook inwerken”
Koppel Zenvoices nu met Microsoft Dynamics 365 Business Central
Een Nederlandse ondernemer met een Amerikaans paspoort? Let dan goed op
Hoe je advieswerk écht van de grond krijgt 
Zo geef je goed advies over aangiften van erf-en schenkbelasting
“Soms verrassen studenten ons echt” HAN zet stappen met vernieuwde curricula Finance
De generatiekloof die de accountancysector niet kan negeren
Hoe Supplied accountants en platforms helpt samen sterker te staan in DAC7 – inzichten van Supplied’s CCO: Bas Bogerd”
Sleutelrol accountant bij meldingsplicht transacties 
Factureren zonder frustratie met de juiste facturatiesoftware voor accountants
Accountants en bedrijfswaardering: je bent een onmisbare schakel
Veelgestelde vragen van bedrijven met complexe consolidatie  
Secundaire arbeidsvoorwaarden in de accountancy: wat is standaard en wat is extra?
Investeringen en exits in het private equity landschap
De 9 grootste frustraties bij urenregistratie voor accountants (en hoe je ze voorkomt)
Transparantie loont: waarom salarisvermelding in finance vacatures het verschil maakt
Boekhoudlandschap sterk gefragmenteerd, softwarekampioen ontbreekt (nog) in Europa
Altijd een correcte urenverantwoording voor We Do Finance
Nieuwe integratie tussen PKIsigning en Irrus: digitaal ondertekenen direct vanuit SharePoint
Een document managementsysteem (DMS) is onmisbaar voor accountantskantoren 
5 tips om je klantdossiers slimmer te organiseren (zonder extra werk)
Visionplanner Herfst Boost 2025: meer grip, minder handwerk
Wat betekent het einde van het Logius Portaal voor het deponeren van je jaarrekening? 
Cijfers en drijfveren achter fusies en overnames in de accountancy
De mens is “nooit” de oorzaak van een datalek 
Waarom het koppelen van AFAS aan SharePoint het verschil maakt voor moderne accountantskantoren 
“Handmatig bonnetjes invoeren voelt straks net zo achterhaald als faxen”
Bjorn Lunden lanceert Lundify 
Van mappendenken naar metadata: zó werkt de Document Hub
Technologie combinerenmet businesskennis
AI-ideation als vliegwiel voor ontwikkeling van accountancy software 
De Vbar komt eraan. Tijd om grip te krijgen op je zzp-risico’s
De mensen achter de loonstrook: in gesprek met Kevin Krikkers
Klanten soepel bedienen met AFAS SB
Meer financiële ruimte? De energiebon als slimme oplossing
Het ‘zo-goed-als-zeker’-criterium van de Hoge Raad
Groeipad in de samenstelpraktijk: van gevorderd assistent naar client manager
Hoe krijg je klanten en medewerkers mee in een softwareverandering?
De volgende stap in AI: HR-assistent Loket begrijpt nu je eigen documenten
Werkgeverslasten berekenen: vijf vragen beantwoord     
Met de Standaard Bankverklaring via SBR zetten we een grote stap richting efficiënter en betrouwbaarder samenwerken
Een netwerk vol kennisen ervaring
AV-Top 50 | Gratis opleiding belangrijk wapen in strijd tegen personeelstekort
Hixtival-podcast | AI-geletterdheid: hoe bereid je je organisatie voor op de risico’s van AI?
Bent u als ondernemer goed voorbereid op de Europese Data Act? 
Waarom kennis van arbeidsrecht belangrijk is voor adviseurs

Vacatures

Controleleider – Barendrecht
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Teamleider Accountancy 
aaff
Gevorderd Assistent Accountant 24-40 uur
Bos advies
Beginnend assistent accountant Audit (met 1 jaar ervaring)
BonsenReuling
Assistent Accountant Audit – Groningen
Bentacera
Ervaren Assistent Accountant- Gouda
WEA
Senior Assistent Accountant Audit
Bentacera
Gevorderd Assistent Accountant Gouda
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Audit assistent
HLG Accountants & Adviseurs
Gevorderd medewerker accountancy (samenstel)
PIA Group
Gevorderd Assistent Audit Barendrecht
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Vacature Assistent accountant Duiven
Westerveld en Vossers
Assistent accountant mkb – Zwolle
aaff
Accountant (AA)
HLG Accountsnts & Adviseurs
Controleleider (Audit) Gouda
WEA Gouda
Accountant  – Eindhoven
aaff
Vacature senior adviseur corporate finance
Adcorporate
Junior Manager Audit – Drachten
Bentacera
Beginnend assistent accountant – Lichtenvoorde
BonsenReuling
Software consultant
Scab
Assistent Accountant – Samenstelpraktijk (32–40 uur)
PIA Group
Controleleider audit
Kaap Hoorn
Accounting & Controlling Medewerker
PIA Group
Assistent Accountant Controlepraktijk (Audit) Gouda
WEA Gouda
Assistent accountant mkb – Dordrecht
aaff
Finance & Business Development Analyst
PIA Group
Start als gevorderd Assistent accountant bij RA12 Registeraccountants!
RA12
Assistent Accountant – 24-40 uur
Bos Advies
Assistent accountant samenstelpraktijk
Scab
Gevorderd assistent accountant Audit
BonsenReuling
Senior Assistant Accountant
HLG Accountants & Adviseurs
Algemeen directeur
Scab
Assistent accountant bij RA12 Registeraccountants
RA12
(Junior) Accountant AA Alphen aan den Rijn
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Accountant – Helmond
aaff
Accountant (RA)
HLG Accountants & Adviseurs
Junior audit manager
RA12
(Junior) Accountant AA Gouda
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Abonneer nieuwsbrief AV

Meest gelezen

  • Man negeert waarschuwing ING, verliest geld aan oplichters en stelt bank aansprakelijk 10.4k weergaven

  • Hof: bedrijfstakpensioenfonds moet btw heffen op volledige premie 7.8k weergaven

  • Vrouw had stiekem drie fulltime banen, moet schadevergoeding betalen 6.3k weergaven

  • Medewerkster fiscus ontslagen na verlagen aanslagen dorpsgenoot 4.9k weergaven

  • Uitblijven reactie AA door ziekenhuisopname niet tuchtrechtelijk verwijtbaar 2.2k weergaven

Vraag en aanbod

Administratiekantoor ter overname gezocht
Samenwerking gezocht/aangeboden door audit-onlykantoor
Ter overname aangeboden: Accountantskantoor regio Den Haag
Samenwerking aangeboden voor wettelijke controles
Administratiekantoor regio Hendrik Ido Ambacht ter overname gezocht
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit Twente
Ter overname gezocht: administratiekantoren in heel Nederland
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit de regio Eindhoven
Mbi-kandidaten en/of accountantskantoor gezocht in Zeeland

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers Vanmorgen
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen