• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
Accountancy Vanmorgen

  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
Home » De risico’s van ‘blijven bij het oude’ | Exact Spod On accountancy podcast afl. 1

De risico’s van ‘blijven bij het oude’ | Exact Spod On accountancy podcast afl. 1

Accountancy, Blog

16 juni 2021 door Exact

Accountancy Vanmorgen
Digitaliseren is onvermijdelijk als je als accountantskantoor ook in de toekomst winstgevend wilt blijven. In de eerste aflevering van de Exact Spod On podcast voor accountants gaat Exact in gesprek met Simon Voorbergen, mede-eigenaar van ROI Financials.

De bedrijfsresultaten zijn goed en je klanten zijn tevreden. Geen reden om te hoeven veranderen, zou je zeggen. Toch is digitaliseren onvermijdelijk als je als accountantskantoor ook in de toekomst winstgevend wilt blijven. In de eerste aflevering van de Exact Spod On podcast voor accountants gaan we in gesprek met Simon Voorbergen, mede-eigenaar van ROI Financials. Dertien jaar geleden maakten zij de switch en startten ze met digitaliseren. We praten met Simon over het moment waarop ze beseften dat het anders moest en welke weg ze de afgelopen jaren hebben afgelegd bij het digitaliseren van hun kantoor. Luister de podcast, of scroll verder om het interview te lezen.

‘ROI’ in ROI Financials staat niet voor ‘return on investment’. Waar staat dit wel voor?

‘Dat klopt, dit staat voor rendement, ondersteuning en innovatie. Dit komt voor uit onze filosofie: we ondersteunen klanten om meer rendement te behalen én we vinden het als kantoor belangrijk om te blijven innoveren.’

Jullie richten je specifiek op 1 branche: horeca en hospitality. Dat is vrij uniek binnen de accountancysector. Waarom hebben jullie die keuze gemaakt?

‘Dat is ontstaan doordat onze oprichter zelf een restaurant had. Hiervoor deed hij zelf de administratie en daarbij merkte hij dat er een gat zat tussen wat de boekhouder toentertijd aanleverde en wat een horecaondernemer nodig heeft. Denk aan tijdige informatie over omzetcijfers, de salesmix, inkooppercentages en de gewerkte uren. Om zich heen hoorde hij dat meer horecaondernemers hier last van hadden. Uit deze vraag is vervolgens ROI Financials ontstaan.’

De horeca- en hospitalitybranche heeft het momenteel erg zwaar. Welke invloed heeft dat op jullie kantoor?

‘Ons takenpakket is volledig verschoven van inzicht bieden in inkoop- en omzetcijfers, naar het ondersteunen van klanten bij het aanvragen van steunmaatregelen en inzicht geven in belastingschulden. Waar we ons voorheen vooral richtten op operationele cijfers, zijn we nu vooral samen met de klant bezig om het einde van deze crisis te halen. Dat was een enorme omslag in mindset en manier van werken.’

Jullie zijn ver op het gebied van digitalisering. Konden jullie je klanten daardoor ook beter adviseren in deze crisistijd?

‘Ja, want doordat onze klanten hun administratie digitaal aanleveren, hebben we de benodigde informatie snel voorhanden. Als een klant ons belt, hoeven we niet eerst te vragen of hij bepaalde stukken op de post kan doen; alle benodigde informatie kunnen we direct uit het digitale dossier halen. Hierdoor kunnen we realtime advies geven.’

Waarom is zo’n digitaliseringsslag volgens jou nodig?

‘Om relevant te blijven voor je doelgroep. Vroeger had je in een dorp één boekhouder waarbij je terecht kon, maar nu kun je met behulp van het internet letterlijk overal ter wereld terecht met je administratie. Dit zet tarieven onder druk. Om relevant te blijven voor je doelgroep, zul je dus sneller en slimmer moeten werken zodat je betaalbaar blijft. Dat kun je alleen doen door te digitaliseren. Wat mij betreft is digitaliseren ook geen doel op zich, maar een middel om je werkzaamheden voor een goede vergoeding te kunnen doen, zodat je toekomstbestendig wordt en blijft. Daarmee ben je nooit klaar – digitaliseren is een doorlopend proces.’

Digitalisering is geen nieuwe trend binnen accountancy; er wordt al jaren over gesproken en geschreven. Toch zijn er nog flink wat kantoren die dit links laten liggen. Hoe denk jij dat dit komt?

‘Ik denk dat er bij sommige kantoren minder noodzaak is. Als de resultaten goed zijn, je klanten tevreden zijn en je niet de ambitie hebt om te groeien, dan voel je misschien minder de noodzaak om te veranderen. Wij hadden die drive zelf wel. We bestaan nu 29 jaar en daar willen we nog eens 29 jaar aan vastplakken, maar dat gaat ons niet lukken door te blijven doen wat we doen.’

Wat denk je dat er gebeurd zou zijn als jullie toen niet hadden ingezet op digitalisering?

‘Dan waren we te duur geworden, omdat we heel veel manuren nodig hadden. Dat is in de praktijk ook gebeurd. We werkten met bedrijfscateraars die op een gegeven moment zo groot werden, dat wij het procesmatig verwerken van hun administraties niet aan konden als kantoor en daardoor te duur werden. Dat was voor ons een duidelijk signaal dat we moesten schakelen.’

Jullie wapen was om te starten met standaardiseren. Hoe hebben jullie dat aangepakt?

‘We zijn helemaal terug gegaan naar de basis: hoe verwerk je een administratie, wat is wettelijk vereist, wat voegt waarde toe voor de klant en welke handelingen verrichten we die eigenlijk ‘nergens op slaan’? Want stiekem sluipen zulke werkzaamheden erin. Een voorbeeld: om het jaardossier compleet te maken, moet je een afschrift van de bank downloaden. Wij hadden binnen ons kantoor de afspraak dat je dat 1 keer per jaar voor het hele jaar doet. Toch zagen we dat sommige medewerkers dit elke maand deden. Dat is natuurlijk een klein voorbeeld, maar het kost elke maand wel 5 minuten tijd. Als je dat doorrekent over 180 klanten, dan loopt het aantal uren flink op. Daarom zijn we dus helemaal terug gegaan naar de basis: hoe willen we werken als bedrijf en hoe kunnen we dat het beste invullen? Vervolgens hebben we elk proces binnen het bedrijf uitgeschreven en nagedacht over hoe we dat beter konden doen. Dat was een heel leerzame periode.’

‘Ook hebben we de behoefte van de klant in kaart gebracht. De valkuil bij het werken aan een administratie is vaak dat je als kantoor te veel doet. Wij maakten bijvoorbeeld heel uitgebreide rapportages op ontzettend veel rekeningschema’s, maar uiteindelijk bleek dat veel klanten hier niets mee deden. We hebben dus geïnventariseerd wat de informatiebehoefte van onze klanten is. Van daaruit hebben we gekeken hoe we de werkzaamheden zo konden inrichten, dat de output hierop aansloot.’

‘Op deze manier hebben we ook zogenaamde ‘bleeders’ in kaart gebracht. Binnen een klantenportefeuille heb je altijd klanten waarop je niet het rendement behaalt wat je nodig hebt om een gezonde bedrijfsvoering te kunnen voeren. Met hen zijn we het gesprek aan gegaan: ‘Je betaalt nu bedrag X, daarvoor doen wij Y werkzaamheden voor jou. Ben je daar blij mee, of kunnen we dit anders inrichten?’. Door bepaalde werkzaamheden te schrappen die niet wettelijk vereist zijn én waar geen behoefte aan is, kun je de ureninzet verlagen en de samenwerking weer rendabel maken.’

Dat vraagt dus om een nieuwe manier van werken. Hoe krijg je medewerkers hierin mee?

‘Dat verschilt per persoon. Je hebt mensen die van nature houden van verandering, maar er zijn ook mensen die liever vasthouden aan de situatie zoals die is. Die laatste groep is natuurlijk lastiger mee te krijgen. De eerste stap is om in gesprek te gaan met hen: ‘Vind je zelf dat de werkzaamheden die je doet wettelijk vereist zijn of waarde toevoegen? Of doe je ze omdat je het al 10 jaar zo doet?’. Ook hebben we aan de hand van cijfers laten zien dat de werkwijze niet rendabel was. De boodschap ‘als we zo doorgaan, bestaan we over 5 jaar niet meer’. En het is natuurlijk belangrijk om te laten zien dat de nieuwe werkwijze daadwerkelijk beter is om zo draagvlak te creëren. Het draait uiteindelijk allemaal om investeren in je mensen. Dat kost tijd, maar het is een heel leuk proces.’

Hoe houd je die mensen gemotiveerd?

‘Door aan te tonen dat je dezelfde werkzaamheden in minder tijd kunt doen. Zo blijft er meer tijd over om de diepte in te gaan. Het is niet alsof we de werktijd willen halveren; we vullen de tijd die overblijft in met andere zinvolle werkzaamheden. Zo houd je bijvoorbeeld meer tijd over om een klant eens te bellen en meer service te bieden. We laten duidelijk merken dat het niet de bedoeling is om banen weg te automatiseren, maar om met dezelfde mensen meer en beter werk te kunnen leveren.’

Vraagt dat bij medewerkers om andere skills?

‘Het wordt meer een controlerende functie dan een uitvoerende functie. Je moet daarom het totale proces goed kunnen overzien. Dat vraagt om meer analytische skills en een kritische blik.’

Het is natuurlijk niet alleen belangrijk om medewerkers mee te krijgen; ook klanten moeten meegaan in de nieuwe werkwijze. Hoe pak je dat aan?

‘Heel plat gezegd, hangt daar een financiële compensatie aan: wij kunnen ons werk doen voor een bepaald tarief, omdat we op deze manier werken. Doen we dat niet, dan moet een klant twee keer zo veel betalen. Maar anderzijds levert het ook heel veel tijdwinst op voor een klant. Ik zeg altijd: als je met een partij als ROI Financials werkt, ben je maximaal een half uur per week kwijt aan je administratie en houd je tijd over voor je bedrijf. We laten onze klanten dus heel duidelijk zien wat het hen oplevert.’

Bij welke klant begin je?

‘Een klant waarmee je een goede relatie hebt. Leg ook uit: ‘We willen dit gaan proberen. We blijven de kwaliteit van ons werk garanderen, maar er zal af en toe weleens iets anders gaan dan voorheen’. Zo creëer je begrip – zeker als het de klant onderaan de streep €100 per maand scheelt.’

Zijn er ook klanten die niet mee willen in zo’n verandering?

‘Ja, die zijn er ook. En dat is prima, want uiteindelijk gaat het om de klanttevredenheid. Als 90% van onze klanten digitaal werkt en 10% niet, dan zijn wij hartstikke tevreden.’

Jullie hebben een afdeling Business Development. Dat is geen afdeling die je standaard tegenkomt binnen administratiekantoren, volgens mij. Waar houdt deze afdeling zich mee bezig?

‘Wij houden ons bezig met het verbeteren van onze werkwijze, zowel intern als extern. Dus hoe komen administratieve gegevens bij de klant tot stand, hoe kunnen we deze op een slimme manier aangeleverd krijgen en hoe kunnen we die zo efficiënt mogelijk verwerken. Dit vinden wij zo belangrijk, dat twee mensen hier fulltime mee bezig zijn. Dat is een flinke investering, maar het betaalt zich terug in het feit dat we nog steeds bestaan.’

Welke tips heb jij voor accountantskantoren die ook willen starten met digitaliseren?

‘Begin klein. Door steeds kleine stapjes te maken, kom je uiteindelijk ook op de top van die berg. En een andere tip: ga op zoek naar iemand die affiniteit heeft met IT. Mijn collega Jerry van de afdeling Business Development heeft bijvoorbeeld weinig administratieve kennis, maar wel veel affiniteit met IT, waardoor hij processen met een frisse blik bekijkt. Dat botst weleens met de administratieve gedachtegang, maar het levert interessante ideeën op en werkt heel verhelderend.’

Wat heeft die digitaliseringsslag jullie opgeleverd?

‘We bedienen nu meer klanten met minder mensen. We hebben geen mensen weggestuurd, maar als er mensen weggaan, dan hoeven die niet meer vervangen te worden. In de afgelopen jaren zijn we van 20 naar 15 medewerkers gegaan, maar de omzet is daarbij gelijk gebleven. Dat komt puur omdat we veel processen hebben gestandaardiseerd en geautomatiseerd.’

En wat is jullie toekomstvisie? Waar willen jullie over vijf jaar staan?

‘We hopen dat we er over vijf jaar überhaupt nog zijn. We bestaan nu 29 jaar, maar de spannendste jaren moeten nog komen. Ik verwacht dat elk kantoor over vijf jaar gedigitaliseerd is, dus het wordt een spannende wedstrijd om dan relevant te blijven. Daar werken we keihard aan. Ik hoop bijvoorbeeld dat er tegen die tijd geen twee, maar vijf mensen op de afdeling Business Development zitten en dat onze tien administrateurs dan tien adviseurs zijn. In die mens-tot-mens relatie zit wat mij betreft ook de toegevoegde waarde van ROI Financials.’

Hoe zorg je dat je bij blijft?

‘Door hier tijd in te steken: onderzoek doen, naar vakbeurzen gaan, vakliteratuur lezen. Ook maken we deel uit van het Innovation Lab van Exact en zijn we betrokken bij de NOAB. Zo zaten we bijvoorbeeld in de pilot groep van het programma NOAB Next. Dat kost tijd, maar het is heel belangrijk om te weten wat er speelt.’

Durf je te zeggen dat jullie op dit moment 100% klaar zijn voor de toekomst?

‘Nee, dat ben je nooit. Op het moment dat je op 100% bent, dan kun je weer opnieuw beginnen!’

 


Beluister ook de andere afleveringen

Wil je ook de andere afleveringen van de Exact Spod On accountancy podcast besluiteren? Abonneer je dan op de podcast via jouw favoriete podcastkanaal, of klik op onderstaande button.

Categorie: Accountancy, Blog

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kennispartner

Leiderschap richting young profs vraagt om aandacht, ambitie en actie

Partnercarrousel

E-facturatie nu beschikbaar voor alle klanten Exact Online
AI voor mkb-accountants: pas op voor middelmaat
AFAS Software maakt in 2025 overstap naar volledig elektrisch wagenpark  
Meegroeien met een mkb-ondernemer is minder spannend dan je denkt
Een geautomatiseerde boekhouding? Dit merkt je klant daarvan!
Zo stel je eenvoudig en gestructureerd de jaarrekening op vanuit een administratie
AV-Top 50 | AI in de accountancy: een nieuwe samenwerking
De route naar een datagedreven kantoor
Hoe Solvinity onkostendeclaraties sneller verwerkt met Klippa
Waarom samenwerking in de accountancysector nu belangrijker is dan ooit
Ook met e-facturatie als norm blijft factuurverwerkingssoftware onmisbaar
Onverwachte Amerikaanse belastingverplichting voor Nederlandse ondernemer in Nederland
Ondersteun je klanten beter, sneller en met minder handmatig werk.
De omvang van erfenissen neemt toe, zo geef je goed advies
Laat taal niet de groei van je kantoor tegenhouden.
Deadline gemist voor DAC7-rapportage? Dit kun je doen!
Consolideren met wederzijds belang
Duurzame klantrelaties in de accountancy
Accountants en bedrijfswaardering: je bent een onmisbare schakel
Waarom accountants liever anoniem werkgevers verkennen
Earn-out: in de praktijk
Tussen spreadsheet en cloud: onderzoek naar populaire software bij accountants (2024-2025)
Koppel met financiele software in 1 klik
Slim en succesvol financepersoneel werven? Deze acht tips helpen je op weg
Zo factureer je abonnementen razendsnel
Documentbeheer: accountants worstelen met versnippering, compliance en SharePoint
Waarom jouw accountantskantoor over moet op bellen met Microsoft Teams
Werk jij harder dan nodig is? Zo vang je de pieken op
“Moderne software is waardevol voor je onderneming”
Wat betekent het einde van het Logius Portaal voor het deponeren van je jaarrekening? 
Vijf tips voor het efficiënt beheren van klantdossiers 
De mens is “nooit” de oorzaak van een datalek 
Fusies en overnames in de accountancysector: wat betekent dit voor jou als accountant?
Microsoft Copilot in de toekomst
ICT & Kengetallen | Bouwstenen om de adviesrol op en uit te bouwen
Bjorn Lunden introduceert PSD2-bankkoppeling voor ondernemers en accountants
SharePoint of een Document Hub – wat werkt beter voor accountants?
ICT & Kengetallen | “Accountantskantoren kunnen veel sneller factureren”
Hyarchis en PKIsigning lanceren integratie voor digitale ondertekening
Wanneer heeft een werknemer recht op een doorbetaalde vrije dag?
Meer tijd voor medewerkers door digitalisering dankzij HR workflows
Hoe kan ik mijn klanten helpen met duurzaamheidsinvesteringen?
Sportlink en AFAS bundelen kracht en kennis om sportclubs financieel fit te maken
Hoe financier je werkkapitaal voor een onderneming?
Meer financiële ruimte? De energiebon als slimme oplossing
Het ‘zo-goed-als-zeker’-criterium van de Hoge Raad
Bouw een sterk accountancyteam en stimuleer teamontwikkeling
Waarom klanten meer verwachten dan een jaarrekening
Loonontwikkelingen in 2024: zowel kansen als bedreigingen voor ondernemers
Werkgeverslasten berekenen: vijf vragen beantwoord     
ICT & Kengetallen | Snel, betrouwbaar en veilig op de plek van bestemming
Een netwerk vol kennisen ervaring
AV-Top 50 | Gratis opleiding belangrijk wapen in strijd tegen personeelstekort
Als de zzp’er toch een werknemer is: herkwalificatie
Wat er mis kan gaan bij een slechte aandeelhoudersovereenkomst: lessen uit recente rechtspraak
Waarom 25 maart 2024 een belangrijke datum is

Vacatures

Senior Assistent Accountant
Schipper Accountants
Financieel administratief medewerker
Scab
Assistent accountant mkb- Zelhem
aaff
Gevorderd Assistent Accountant Samenstelpraktijk
Kaap Hoorn
Ervaren Assistent Accountant- Gouda
WEA
Accountant mkb- Gorinchem
aaff
Accountant met partnerambitie
Schipper Accountants
Zelfstandig Assistent Accountant
Hendriksen
zelfstandig assistent accountant samenstelpraktijk
Scab
Agro Accountant
Schipper Accountants
Assistent accountant Agri & Food – Raamsdonksveer
aaff
Finance Consultant
a.s Works
Relatiebeheerder  
Scab
Accountant Agri & Food- Gorinchem
aaff
Beginnend Assistent Accountant Audit & Assurance
PIA Group
Adviseur mkb / Accountant
KRC Van Elderen
Accountant AA
Hendriksen Accountants en Adviseurs
Zelfstandig Assistent Accountant Samenstelpraktijk
PIA Group
Gevorderd assistent Accountant – Controlepraktijk
PIA Group
Junior Adviseur mkb
KRC van Elderen
Adviseur accountancy Agri & Food – Zwolle
aaff
Adviseur Vakspecialist Accountancy
Schipper Accountants
Adviseur Agro
Schipper Accountants
Assistent accountant controlepraktijk
Scab
Assistent Accountant gevorderd AA Zwijndrecht
PIA
Adviseur accountancy Agri & Food – Hoogeveen
aaff
Controleleider
PIA Group
Assistent Accountant
Schipper Accountants
Assistent Accountant Controlepraktijk (Audit) Gouda
WEA Gouda
Gevorderd Assistent Accountant Auditpraktijk
PIA Group
Adviseur Accountancy Agri & Food – Raamsdonksveer
aaff
Zelfstandig Assistent Accountant Samenstel
Steens & Partners Accountants en Adviseurs
Abonneer nieuwsbrief AV

Meest gelezen

  • Salderingsrecht blijft vermoedelijk van kracht voor zonnepaneelbezitters, ook na 2027 35.7k weergaven

  • Limburgse boekhouder trekt spoor van faillissementen 19.7k weergaven

  • Verdachte transacties paardenhandel komen dierenarts na FIOD-onderzoek duur te staan 10.9k weergaven

  • ING: accountants lopen bovengemiddeld risico op vervanging door AI 7.9k weergaven

  • Fraude bij BumaStemra, accountant Forvis Mazars trekt goedkeurende verklaring in 6.4k weergaven

Vraag en aanbod

Mbi-kandidaat voor administratiekantoor in Rotterdam gezocht
Administratiekantoor ter overname gezocht
Samenwerking aangeboden voor wettelijke controles
Ter overname gezocht: administratiekantoren in heel Nederland
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit Twente
Ter overname/aansluiting gezocht: accountants-, belastingadvies- en administratiekantoor in de regio Kennemerland
Mbi-kandidaat voor administratiekantoor regio Den Haag gezocht
Mbi-kandidaat voor administratiekantoor in Zeewolde gezocht
Ter overname aangeboden: Accountantskantoor in de kop van Noord-Holland
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor in medische sector
Mbi-kandidaten en/of accountantskantoor gezocht in Zeeland
Ter overname of fusie gezocht: accountants- of belastingadvieskantoor Noordoost-Brabant
Ter overname aangeboden: administratiekantoor in Overijssel met sectorspecialisatie
Administratiekantoor regio Hendrik Ido Ambacht ter overname gezocht
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit de regio Eindhoven
Ter overname gezocht: accountants- of administratiekantoor regio Rotterdam
Samenwerking gezocht/aangeboden door audit-onlykantoor
Ter overname aangeboden: administratiekantoor in de regio Doetinchem

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers Vanmorgen
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen