• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, ICT en kengetallen
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
    • Incompany
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-padeltoernooi
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
Accountancy Vanmorgen

  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, ICT en kengetallen
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
    • Incompany
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-padeltoernooi
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
Home » Accountant, hoe houdt jouw kantoor de kwaliteit van de dienstverlening op peil?

Accountant, hoe houdt jouw kantoor de kwaliteit van de dienstverlening op peil?

Accountancy

2 november 2022 door Exact

Uit het onderzoek onder Nederlandse accountants- en administratiekantoren kwam naar voren dat maar liefst 53% van de accountantskantoren het verhogen van klanttevredenheid als speerpunt op de agenda had staan. Tevreden klanten zijn klanten die blijven, maar ook klanten die andere ondernemers de weg naar jouw kantoor kunnen wijzen. Hoe zit het voor jouw kantoor? Kunnen jouw medewerkers met de huidige hoge werkdruk de dienstverlening van het kantoor op peil houden? In dit blog beschrijven we de knoppen waar je aan kunt draaien om de klanttevredenheid op peil te houden of zelfs te verhogen.

Snelle, heldere én relevante communicatie

De ene klant stuurt een app, de andere vraagt wat via de mail, een derde pakt graag de telefoon en het merendeel van de klanten gebruikt al deze communicatiemiddelen net hoe het uitkomt. Voorkom dan maar eens dat vragen en documenten tussen de wal en het schip belanden en dat het afhandelen van vraagposten dubbel zoveel tijd kost als eigenlijk zou moeten.

Centraliseer de communicatie met je klant en geef alle medewerkers die nodig zijn om bepaalde vraagposten af te handelen toegang tot dezelfde informatie. Stel vragen vanuit de context; dus geen vragen als ‘heb je voor mij dat bonnetje van het diner eind augustus’, maar stel je vragen rechtstreeks vanuit het systeem en de boeking waar het over gaat. Transparante communicatie, snel, helder en relevant. Dan weet de klant precies wat je van hem verwacht en kan hij adequaat reageren.

‘Een hechte relatie tussen de accountant en de ondernemer begint bij goede communicatie. Je moet kunnen anticiperen op wat je klant wil zien en weten’

Pieter-Jan Weemaes | IAB accountant | Weemaes-WDV

Inzicht – altijd en overal

Moet jouw klant wachten tot de aangifte klaar is voordat je hem inzicht kunt geven in zijn financiële positie? Of beschikt hij altijd en overal over de informatie die hij nodig heeft? Een ondernemer wil op elk moment kunnen schakelen. Weten of hij kan investeren bijvoorbeeld, of welke stappen nodig zijn om de marge van zijn bedrijf gezond te houden. Ook als hij op zondagochtend een aanvraag bij de bank indient, wil hij op dat moment bij jou zijn jaarrekeningen van de afgelopen drie jaar op kunnen vragen en niet moeten wachten tot maandag.

Met moderne tools geef je als accountant je klant op elk moment inzicht in de actuele financiële status van zijn bedrijf. En zorg je ervoor dat ondernemers beschikken over de informatie die zij nodig hebben om te weten welke koers ze moeten varen. Omdat de financiële data op elk moment up-to-date is, kun jij sneller, proactief adviseren en echt waarde toevoegen voor je klant.

Vergroot je bereikbaarheid

Bel een willekeurige klantenservice en je krijgt tegenwoordig bijna standaard te horen ‘dat het erg druk is en dat de wachttijd langer is dan u van ons gewend bent’. Een accountant is een belangrijke vraagbaak voor de ondernemer. Die wil niet wachten op antwoord, maar direct kunnen schakelen met de persoon die hij nodig heeft. Of aan de slag kunnen met opgevraagde documenten en informatie die nodig is om zijn bedrijf te runnen.

Zorg dus voor een goede bereikbaarheid, liefst ook buiten kantooruren om. Leg communicatie met klanten vast zodat het voor iedereen binnen het kantoor duidelijk is waar de klant op enig moment over belt en medewerkers taken van elkaar over kunnen nemen. Veel klanten vinden het prima om zelf op zoek te gaan naar antwoorden op hun vragen. Maak dossiers, klantdocumenten en interessante informatie daarom 24/7 voor je klant beschikbaar op een eenvoudige maar goed beveiligde manier.

Houd de kwaliteit van je dienstverlening op peil met modern gereedschap

Mijn[Kantoor] van Exact is zo’n tool waarmee je echt digitaal kunt samenwerken met je klanten. Dat levert niet alleen gemak op voor je klanten, maar is ook nog eens veel efficiënter. In dit klantverhaal lees je hoe administratiekantoor Up2Date met het gebruik van Mijn[Kantoor] meer tijd en inzicht heeft om klanten te adviseren.

Bron: Exact


Wil je meer weten over Mijn[Kantoor]? Bekijk dan hier welke mogelijkheden Mijn[Kantoor] jou kan bieden om de kwaliteit van je dienstverlening op peil te houden en misschien zelfs te vergroten.

Categorie: Accountancy

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kennispartner

NVKM: (r)evolutie van kwaliteit in de accountancy

Partnercarrousel

3 tips om slimmer digitaal samen te werken
Werkgeluk bij accountants? We geven enkele inzichten
AFAS ondersteunt accountants bij nieuwe regeling Opgaaf Werkelijk Rendement (OWR)
Van cijfertijger naar communicatiekanon
3 uitdagingen voor moderne accountantskantoren – en hoe je ze aanpakt
ViDA: grote btw-verandering op komst 
Caseware introduceert SCOPE+: cloudoplossing voor bijzondere opdrachten buiten samenstellen en controle
De spagaat van de Wwft: vertrouwen of verantwoordelijkheid?
Proactief optimaliseren komt voor adviseren
Accountancy in transitie: jouw handleiding om relevant te blijven
KYC automatiseren vs. handmatige processen: wat past bij jouw bedrijf?
Podcast Hixtival | AI in de accountancy: “Zie AI als je collega, die moet je ook inwerken”
Koppel Zenvoices nu met Microsoft Dynamics 365 Business Central
Een Nederlandse ondernemer met een Amerikaans paspoort? Let dan goed op
Hoe je advieswerk écht van de grond krijgt 
Zo geef je goed advies over aangiften van erf-en schenkbelasting
“Soms verrassen studenten ons echt” HAN zet stappen met vernieuwde curricula Finance
De generatiekloof die de accountancysector niet kan negeren
Hoe Supplied accountants en platforms helpt samen sterker te staan in DAC7 – inzichten van Supplied’s CCO: Bas Bogerd”
Sleutelrol accountant bij meldingsplicht transacties 
Factureren zonder frustratie met de juiste facturatiesoftware voor accountants
Accountants en bedrijfswaardering: je bent een onmisbare schakel
Veelgestelde vragen van bedrijven met complexe consolidatie  
Secundaire arbeidsvoorwaarden in de accountancy: wat is standaard en wat is extra?
Investeringen en exits in het private equity landschap
De 9 grootste frustraties bij urenregistratie voor accountants (en hoe je ze voorkomt)
Transparantie loont: waarom salarisvermelding in finance vacatures het verschil maakt
Boekhoudlandschap sterk gefragmenteerd, softwarekampioen ontbreekt (nog) in Europa
Altijd een correcte urenverantwoording voor We Do Finance
Nieuwe integratie tussen PKIsigning en Irrus: digitaal ondertekenen direct vanuit SharePoint
Een document managementsysteem (DMS) is onmisbaar voor accountantskantoren 
5 tips om je klantdossiers slimmer te organiseren (zonder extra werk)
Visionplanner Herfst Boost 2025: meer grip, minder handwerk
Wat betekent het einde van het Logius Portaal voor het deponeren van je jaarrekening? 
Cijfers en drijfveren achter fusies en overnames in de accountancy
De mens is “nooit” de oorzaak van een datalek 
Waarom het koppelen van AFAS aan SharePoint het verschil maakt voor moderne accountantskantoren 
“Handmatig bonnetjes invoeren voelt straks net zo achterhaald als faxen”
Bjorn Lunden lanceert Lundify 
Van mappendenken naar metadata: zó werkt de Document Hub
Technologie combinerenmet businesskennis
AI-ideation als vliegwiel voor ontwikkeling van accountancy software 
De Vbar komt eraan. Tijd om grip te krijgen op je zzp-risico’s
De mensen achter de loonstrook: in gesprek met Kevin Krikkers
Klanten soepel bedienen met AFAS SB
Meer financiële ruimte? De energiebon als slimme oplossing
Het ‘zo-goed-als-zeker’-criterium van de Hoge Raad
Groeipad in de samenstelpraktijk: van gevorderd assistent naar client manager
Hoe krijg je klanten en medewerkers mee in een softwareverandering?
De volgende stap in AI: HR-assistent Loket begrijpt nu je eigen documenten
Werkgeverslasten berekenen: vijf vragen beantwoord     
Met de Standaard Bankverklaring via SBR zetten we een grote stap richting efficiënter en betrouwbaarder samenwerken
Een netwerk vol kennisen ervaring
AV-Top 50 | Gratis opleiding belangrijk wapen in strijd tegen personeelstekort
Hixtival-podcast | AI-geletterdheid: hoe bereid je je organisatie voor op de risico’s van AI?
Bent u als ondernemer goed voorbereid op de Europese Data Act? 
Waarom kennis van arbeidsrecht belangrijk is voor adviseurs

Vacatures

(Junior) Accountant AA Gouda
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Assistent Accountant – 24-40 uur
Bos Advies
Accounting & Controlling Medewerker
PIA Group
Assistent accountant bij RA12 Registeraccountants
RA12
Algemeen directeur
Scab
Senior Assistent Accountant Audit
Bentacera
Accountant (RA)
HLG Accountants & Adviseurs
Accountant (AA)
HLG Accountsnts & Adviseurs
Assistent accountant mkb – Dordrecht
aaff
Assistent Accountant Audit – Groningen
Bentacera
Assistent Accountant – Samenstelpraktijk (32–40 uur)
PIA Group
Gevorderd Assistent Accountant Gouda
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Ervaren Assistent Accountant- Gouda
WEA
Junior Manager Audit – Drachten
Bentacera
Vacature senior adviseur corporate finance
Adcorporate
Teamleider Accountancy 
aaff
Gevorderd Assistent Accountant 24-40 uur
Bos advies
Vacature Assistent accountant Duiven
Westerveld en Vossers
Senior Assistant Accountant
HLG Accountants & Adviseurs
Accountant – Helmond
aaff
Gevorderd medewerker accountancy (samenstel)
PIA Group
(Junior) Accountant AA Alphen aan den Rijn
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Beginnend assistent accountant – Lichtenvoorde
BonsenReuling
Controleleider – Barendrecht
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Assistent Accountant Controlepraktijk (Audit) Gouda
WEA Gouda
Audit assistent
HLG Accountants & Adviseurs
Gevorderd assistent accountant Audit
BonsenReuling
Assistent accountant mkb – Zwolle
aaff
Beginnend assistent accountant Audit (met 1 jaar ervaring)
BonsenReuling
Controleleider audit
Kaap Hoorn
Controleleider (Audit) Gouda
WEA Gouda
Junior audit manager
RA12
Accountant  – Eindhoven
aaff
Finance & Business Development Analyst
PIA Group
Gevorderd Assistent Audit Barendrecht
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Start als gevorderd Assistent accountant bij RA12 Registeraccountants!
RA12
Assistent accountant samenstelpraktijk
Scab
Abonneer nieuwsbrief AV

Meest gelezen

  • Man negeert waarschuwing ING, verliest geld aan oplichters en stelt bank aansprakelijk 16.9k weergaven

  • Accountantskantoor verschijnt niet op zitting, alle vorderingen toegewezen 12.8k weergaven

  • Hof: bedrijfstakpensioenfonds moet btw heffen op volledige premie 9.2k weergaven

  • Vrouw had stiekem drie fulltime banen, moet schadevergoeding betalen 6.5k weergaven

  • Medewerkster fiscus ontslagen na verlagen aanslagen dorpsgenoot 4.3k weergaven

Vraag en aanbod

Administratiekantoor ter overname gezocht
Ter overname aangeboden: Accountantskantoor regio Den Haag
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit Twente
Mbi-kandidaten en/of accountantskantoor gezocht in Zeeland
Samenwerking aangeboden voor wettelijke controles
Ter overname gezocht: administratiekantoren in heel Nederland
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit de regio Eindhoven
Administratiekantoor regio Hendrik Ido Ambacht ter overname gezocht
Samenwerking gezocht/aangeboden door audit-onlykantoor

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers Vanmorgen
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen