Sazas, uw verzuimspecialist
Voor een gezond bedrijf heb je vitale medewerkers nodig. Toch kan het gebeuren dat een medewerker ziek wordt. Sazas neemt de zorgen uit handen bij ziekte en arbeidsongeschiktheid. Hierbij kun je denken aan verzekeren, preventie, verzuimbegeleiding en re-integratie.
Sazas is een klantgedreven partner die haar klanten helpt op een persoonlijke, transparante en integere manier. Zo draagt zij bij aan financieel gezonde bedrijven en vitale medewerkers in Nederland en aan een samenleving waarin iedereen kan deelnemen aan de arbeidsmarkt.
Met een verzuimverzekering van Sazas zorgt de werkgever ervoor dat een medewerker weer snel en verantwoord aan de slag kan. Sazas biedt de best mogelijke ondersteuning bij het verkorten van verzuim en houdt de regie op elke ziekmelding. Zo houd je grip op de financiële risico’s.
Samen verzuim voorkomen en verminderen
Wist je dat de kosten van een zieke medewerker kunnen oplopen tot wel € 405,- per dag? Vaak worden de kosten van ziekteverzuim van een medewerker onderschat. De werkgever is namelijk niet alleen verplicht om het loon van de medewerker door te betalen, maar is ook geld kwijt aan andere zaken. Zoals verzuimbegeleiding, re-integratie en vervanging.
Sinds 1993 helpt Sazas bedrijven om de financiële risico’s van verzuim en langdurige arbeidsongeschiktheid te beperken. Door haar kennis en persoonlijke aanpak, ervaren klanten Sazas als een betrokken en deskundige partner op het gebied van verzuim. Samen met haar partners en klanten werkt Sazas aan het verminderen en voorkomen van verzuim, om zo de verzuimkosten zo laag mogelijk te houden.
Postadres
OWM Sazas u.a.
Postbus 2010
3440 DA Woerden
Contactinformatie |
---|
Beneluxlaan 2D 3446 GR Woerden T: 088 56 79 100 info@sazas.nl |
Recente berichten van Sazas |
---|
15 maart 2024
De kosten van arbeidsongeschiktheid: hoe jouw klant die laag kan houdenEr zijn verschillende regelingen die werkgevers helpen om de kosten van arbeidsongeschiktheid laag te houden. Maar welke zijn er precies en wanneer kan jouw klant daarvan gebruik maken? Verzuimspecialist Sazas heeft de belangrijkste regelingen op een rij gezet, zodat je jouw klant hierover kunt informeren. 6 februari 2024
Rouw en werk: hoe gaat jouw klant daarmee om?
Wanneer jouw klant (of een medewerker van jouw klant) te maken krijgt met een sterfgeval, kan dat leiden tot verzuim. Verzuimspecialist Sazas laat zien hoe je jouw klant bij rouw kan ondersteunen, bijvoorbeeld met het gratis whitepaper ‘Verzuim door persoonlijke omstandigheden’ en het opstellen van een rouwprotocol.
26 januari 2024
Wetsvoorstel beoordeling arbeidsrelaties komt met nieuw uurtarief
Weet jouw klant wanneer hij of zij een zzp’er in dienst moet nemen en wanneer juist niet? Het wetsvoorstel verduidelijking beoordeling arbeidsrelaties en rechtsvermoeden geeft hier meer duidelijkheid over. Ook komt er een nieuw uurtarief.
19 januari 2024
Aangepaste Wet banenafspraak regelt lastenverlichting en loonkostenvoordeel werkgevers
De Wet banenafspraak wordt aangepast zodat meer mensen met een arbeidsbeperking aan werk komen. Verzuimspecialist Sazas legt uit wat de aanpassingen voor jouw klanten kunnen betekenen.
12 januari 2024
Deze plannen voor werkgevers gaan in 2024 in
Dit jaar gaan er verschillende nieuwe plannen in, welke invloed kunnen hebben op jouw klant. Verzuimspecialist Sazas zet er een aantal op een rij.
19 december 2023
Het Plan van aanpak: uitleg en aandachtspunten op een rij
Is een medewerker ziek, dan moet de werkgever de stappen volgens de Wet verbetering poortwachter volgen. Daarbij hoort ook het maken van een Plan van aanpak. In dit artikel legt verzuimspecialist Sazas uit wat een ‘Plan van aanpak’ is en geeft zij een aantal aandachtspunten.
14 december 2023
De kosten van arbeidsongeschiktheid: hoe je klant die laag kan houden
Er zijn verschillende regelingen die werkgevers helpen om de kosten van arbeidsongeschiktheid laag te houden. Maar welke zijn er precies en wanneer kan je klant daarvan gebruik maken? Verzuimspecialist Sazas heeft de belangrijke regelingen op een rij gezet, zodat je jouw klant hierover kunt informeren.
27 november 2023
Verzuim voorkomen en verminderen: Sazas zet verzuimtrends 2024 op een rij
Als uw klant personeel in dienst heeft, dan kan het gebeuren dat één of meerdere medewerkers ziek worden. Als werkgever wil uw klant verzuim natuurlijk zoveel mogelijk voorkomen en verminderen. Weten wat er speelt op het gebied van verzuim, kan u helpen om het gesprek met uw klant aan te gaan. Daarom zet verzuimspecialist Sazas […]
21 november 2023
Je klant helpen bij verzuimpreventie? Zo doe je dat
Met het voorkomen van ziekteverzuim kan je klant veel geld besparen. Het is daarom belangrijk om het voorkomen van ziekteverzuim met je klant te bespreken. Ook zijn werkgevers verplicht om ervoor te zorgen dat medewerkers veilig en gezond kunnen werken. Dit staat in de Arbeidsomstandighedenwet (Arbowet).
17 november 2023
Leven met post-COVID: patiënten hebben gemiddeld vijftien langdurige klachten
Stichting C-support deed onderzoek naar lang aanhoudende gezondheidsklachten na een coronabesmetting. Uit dit onderzoek blijkt dat gezondheidsklachten en symptomen soms wel 2,5 jaar aanhouden na de besmetting. Dit heeft een grote invloed op iemands leven. Maar welke invloed heeft dit op het werk en hoe gaat uw klant en zijn of haar medewerker hiermee om? […]
6 november 2023
Mantelzorg: ook een zorg voor werkgevers
Vrijdag 10 november 2023 is het de Dag van de Mantelzorg. Een goed moment om extra aandacht te vragen voor dit belangrijke onderwerp. Wist u dat ruim 12% van de Nederlandse bevolking van 16 jaar en ouder mantelzorger is? De kans is dus groot dat uw klant ook medewerkers in dienst heeft die mantelzorg en […]
30 oktober 2023
Hulptrajecten voor schuldhulpverlening zijn verkort
Per 1 juli 2023 is het traject rondom de wettelijke schuldsanering (de Wet schuldsanering natuurlijke personen, Wsnp) korter geworden. Dit telt nu nog maar 18 maanden, in plaats van 36 maanden. Datzelfde geldt voor het minnelijk traject (Minnelijke schuldsanering natuurlijke personen, Mnsp). Benieuwd wat dit betekent voor uw klant? Verzuimspecialist Sazas vertelt u hier meer […]
25 oktober 2023
Loonsanctie UWV bij ziekte: wat is het en hoe kan uw klant dit voorkomen?
Wanneer een medewerker ziek wordt, zijn er regels voor re-integratie waaraan uw klant samen met deze medewerker moet voldoen. Als deze regels niet (goed genoeg) worden opgevolgd, kan UWV een loonsanctie opleggen.
23 oktober 2023
Pesten op het werk; wat kan uw klant daaraan doen?
Pesten op het werk is een groot probleem. Zowel voor uw klant, als voor de medewerker zelf. Een kwart van alle werkenden heeft namelijk weleens te maken met collega’s die roddelen, iemand uitlachen of zich op een andere manier vervelend gedragen op het werk. Maar wat kan uw klant daar als werkgever aan doen?
16 oktober 2023
Help uw klant de personeelskosten te verlagen
In moeilijke tijden overwegen bedrijven vaak om besparingen door te voeren. Denk aan het besparen op personeelskosten, inzetten op automatisering, bijstellen van groeiplannen, minder investeren of het verplaatsen van de activiteiten naar andere landen. Maar hoe kan uw klant personeelskosten verlagen, zonder dat dit gevolgen heeft voor zijn of haar medewerkers?
|