Sazas, uw verzuimspecialist
Voor een gezond bedrijf heb je vitale medewerkers nodig. Toch kan het gebeuren dat een medewerker ziek wordt. Sazas neemt de zorgen uit handen bij ziekte en arbeidsongeschiktheid. Hierbij kun je denken aan verzekeren, preventie, verzuimbegeleiding en re-integratie.
Sazas is een klantgedreven partner die haar klanten helpt op een persoonlijke, transparante en integere manier. Zo draagt zij bij aan financieel gezonde bedrijven en vitale medewerkers in Nederland en aan een samenleving waarin iedereen kan deelnemen aan de arbeidsmarkt.
Met een verzuimverzekering van Sazas zorgt de werkgever ervoor dat een medewerker weer snel en verantwoord aan de slag kan. Sazas biedt de best mogelijke ondersteuning bij het verkorten van verzuim en houdt de regie op elke ziekmelding. Zo houd je grip op de financiële risico’s.
Samen verzuim voorkomen en verminderen
Wist je dat de kosten van een zieke medewerker kunnen oplopen tot wel € 405,- per dag? Vaak worden de kosten van ziekteverzuim van een medewerker onderschat. De werkgever is namelijk niet alleen verplicht om het loon van de medewerker door te betalen, maar is ook geld kwijt aan andere zaken. Zoals verzuimbegeleiding, re-integratie en vervanging.
Sinds 1993 helpt Sazas bedrijven om de financiële risico’s van verzuim en langdurige arbeidsongeschiktheid te beperken. Door haar kennis en persoonlijke aanpak, ervaren klanten Sazas als een betrokken en deskundige partner op het gebied van verzuim. Samen met haar partners en klanten werkt Sazas aan het verminderen en voorkomen van verzuim, om zo de verzuimkosten zo laag mogelijk te houden.
Postadres
OWM Sazas u.a.
Postbus 2010
3440 DA Woerden
Contactinformatie |
---|
Beneluxlaan 2D 3446 GR Woerden T: 088 56 79 100 info@sazas.nl |
Recente berichten van Sazas |
---|
![]() 30 oktober 2023
Hulptrajecten voor schuldhulpverlening zijn verkort
Per 1 juli 2023 is het traject rondom de wettelijke schuldsanering (de Wet schuldsanering natuurlijke personen, Wsnp) korter geworden. Dit telt nu nog maar 18 maanden, in plaats van 36 maanden. Datzelfde geldt voor het minnelijk traject (Minnelijke schuldsanering natuurlijke personen, Mnsp). Benieuwd wat dit betekent voor uw klant? Verzuimspecialist Sazas vertelt u hier meer […]
![]() 25 oktober 2023
Loonsanctie UWV bij ziekte: wat is het en hoe kan uw klant dit voorkomen?
Wanneer een medewerker ziek wordt, zijn er regels voor re-integratie waaraan uw klant samen met deze medewerker moet voldoen. Als deze regels niet (goed genoeg) worden opgevolgd, kan UWV een loonsanctie opleggen.
![]() 23 oktober 2023
Pesten op het werk; wat kan uw klant daaraan doen?
Pesten op het werk is een groot probleem. Zowel voor uw klant, als voor de medewerker zelf. Een kwart van alle werkenden heeft namelijk weleens te maken met collega’s die roddelen, iemand uitlachen of zich op een andere manier vervelend gedragen op het werk. Maar wat kan uw klant daar als werkgever aan doen?
![]() 16 oktober 2023
Help uw klant de personeelskosten te verlagen
In moeilijke tijden overwegen bedrijven vaak om besparingen door te voeren. Denk aan het besparen op personeelskosten, inzetten op automatisering, bijstellen van groeiplannen, minder investeren of het verplaatsen van de activiteiten naar andere landen. Maar hoe kan uw klant personeelskosten verlagen, zonder dat dit gevolgen heeft voor zijn of haar medewerkers?
![]() 12 oktober 2023
Ziekte tijdens proeftijd: wat zijn de regels?
De proeftijd is een periode waarin werkgever en medewerker met elkaar kennismaken. Tijdens de proeftijd gelden andere regels rondom ontslag. Zo mag het contract in de proeftijd zowel door uw klant als door zijn of haar medewerker direct worden opgezegd. Maar hoe zit dit als de medewerker tijdens proeftijd ziek wordt?
![]() 3 oktober 2023
Zo berekent u de werkgeverslasten voor uw klant
Naast het loon van de medewerkers betaalt uw klant als werkgever nog een aantal andere werkgeverslasten. Het gaat hier om de zaken die bovenop het loon komen. Bent u benieuwd om welke kosten het precies gaat? En hoe u de totale werkgeverslasten berekent? Sazas heeft het voor u uitgezocht.
![]() 20 september 2023
Wet verbetering poortwachter? Bekijk deze checklist!
Uw klant is als werkgever verantwoordelijk voor de begeleiding en re-integratie van zijn of haar zieke medewerkers. De stappen die hierbij horen staan in de Wet verbetering poortwachter. Sazas heeft alle verplichtingen en stappen voor u en uw klant op een rij gezet in een handige checklist.
![]() 17 september 2023
Medewerkers met schulden; wat betekent dit voor uw klant?
Medewerkers met schulden kunnen een groot financieel risico zijn voor een bedrijf. Mensen met schulden kunnen veel stress ervaren en uiteindelijk kan het zelfs leiden tot verzuim. Weten uw klanten wat de invloed van schulden is op verzuim en welke financiële risico’s dit heeft? Sazas vertelt u hier meer over.
![]() 4 september 2023
Een gezonde werkomgeving: tips voor duurzame inzetbaarheid
Duurzame inzetbaarheid; een begrip dat vele voordelen biedt aan werkgevers, medewerkers en de maatschappij als geheel. Het vergroten van de duurzame inzetbaarheid van medewerkers kan een uitdaging zijn. Daarom geeft Sazas in dit artikel tips over hoe u uw klant kunt helpen bij het verbeteren en vergroten van de duurzame inzetbaarheid.
![]() 28 augustus 2023
Hoe kunnen uw klanten werkstress voorkomen en verlagen?
Langdurig ziekteverzuim door werkstress komt veel voor. Onderzoek van het CBS en TNO toont aan dat 1,2 miljoen mensen last hebben van burn-outklachten. De totale verzuimkosten door werkstress bedroegen in 2020 2,8 miljard euro. Ook voor uw klant kan verzuim door werkstress veel geld kosten. Om dat te voorkomen hebben we een aantal belangrijke punten […]
![]() 21 augustus 2023
Verzuim voorkomen onder 55-plussers: tips voor meer vitaliteit
Steeds meer 55-plussers kiezen ervoor om te blijven werken. Dat is positief vanwege het personeelstekort én doordat oudere medewerkers zich minder vaak ziekmelden. Wat kunnen u en uw klanten doen om oudere medewerkers vitaal te houden? Bekijk tips en adviseer uw klanten hierover of pas ze zelf toe als u oudere medewerkers in dienst heeft.
![]() 14 augustus 2023
Langdurig ziekteverzuim bij uw klanten voorkomen
Wanneer een medewerker niet kan werken omdat hij of zij bijvoorbeeld griep heeft, is er sprake van verzuim. In dit geval spreken we over kortdurend verzuim, want een griep duurt vaak maar een paar dagen. Kortdurend verzuim is nooit helemaal te voorkomen. We spreken van langdurig verzuim als een medewerker door ziekte langer dan zes […]
![]() 31 juli 2023
Temperatuur op de werkplek of in het kantoor: hoe warm mag het maximaal zijn?
Op zomerse dagen doen veel mensen niets liever dan lekker buiten ontspannen. Toch gaat het werk ook in de zomer gewoon door. En als het dan op sommige dagen wel heel warm wordt, kan dat tot ongezonde situaties op de werkplek leiden. Daarom staat in de Arbowet dat werkgevers moeten zorgen dat de temperatuur op […]
![]() 24 juli 2023
Wat te doen bij ziekte in het buitenland?
Als een medewerker ziek wordt, gebruiken veel organisaties een stappenplan voor de ziekmelding, verzuimbegeleiding en de re-integratie. Maar wat moet uw klant doen als één van zijn of haar medewerkers tijdens een skivakantie een ongeluk krijgt en naar het ziekenhuis moet? Of als een medewerker al een paar maanden ziek is, maar toch op vakantie […]
![]() 10 juli 2023
Zo help je je klant met het opstellen van een verzuimbeleid en verzuimprotocol
Met het voorkomen en beperken van ziekteverzuim kan uw klant veel geld besparen. Het is daarom belangrijk om ziekteverzuim te bespreken met de werkgever. Daarnaast kunt u als accountant uw klant ook helpen bij het opstellen van een verzuimbeleid en verzuimprotocol.
|