Mensen maken steeds meer gebruik van Social Media om in contact te komen met de Belastingdienst. Zo heeft het webcareteam van de fiscus vanaf 1 maart al bijna 9.000 Twittervragen beantwoord over de belastingaangifte van dit jaar.
Steeds meer mensen weten de weg naar de Belastingdienst via de Social Media te vinden. De fiscus heeft vanaf 1 maart al bijna 9.000 Twittervragen beantwoord via het Twitter-account @Belastingdienst. Dit account heeft ruim 27.000 volgers. Vragen variëren van wat er is veranderd aan wet-en regelgeving, hoe een DigiD aangevraagd kan worden tot de meer technische vragen als welke browser het meest geschikt is voor de aangifte. Het webcare-team van de Belastingdienst is niet 24/7 beschikbaar; in het weekend moeten Twitteraars even wachten op hun antwoord. Het online-team gebruikt in antwoorden op vragen alleen openbare informatie, dus geen vertrouwelijke gegevens zoals inkomsten, gezinssituatie en BSN.
De Belastingdienst heeft tot nu toe al zes miljoen aangiften binnen. Aangifte doen, via Mijn Belastingdienst of met de app Aangifte 2014, kan nog tot 1 mei. Mensen die voor 1 juli bericht willen ontvangen van de fiscus, moeten hun aangifte insturen voor 15 april.
Geef een reactie