Natuurlijk is je praktijk dynamisch en kan je niet alles (vooruit)plannen, je doet immers verschillende dingen op een dag voor uiteenlopende klanten. Toch zijn er kantoren die efficiënter werken doordat zij online samenwerken met klanten en meer grip hebben op alle dagelijkse taken en controles.
Door gebruik te maken van de Online Samenstel-assistent in Visma eAccounting Accountancy kan je onder meer gemakkelijk agenderen, notities maken voor collega’s en reminders voor klanten uitsturen. Patty Swart, eigenaar van Administratiekantoor Swart is heel blij met de Online Samenstel-assistent: “Omdat we veel moeten schakelen tussen klanten, is het heel fijn om precies bij te kunnen houden wat we voor welke klant al in het controleproces hebben gedaan.”
Van schoenendoos naar app
Swart werkte tot 2018 op de ‘ouderwetse’ manier. Zij voerden de administratie in, deden de omzetbelasting, de jaarrekening en de inkomstenbelasting. Toen nog met de ouderwetse schoenendoos. In het digitale tijdperk is dit eigenlijk ondenkbaar geworden en toch komt dit nog heel vaak voor.
Inmiddels werkt het kantoor online samen met klanten. De schoenendoos is bij veel klanten vervangen door de app. “En ja, dat is top”, legt Swart uit. “Zij maken foto’s van bonnen en facturen, die meteen bij ons in het systeem. Bovendien is er de bankkoppeling, waardoor handmatig bankmutaties verwerken ook verleden tijd is.”
Digitale proces
Doordat kantoren veel schakelen met klanten is het ideaal om in dit systeem bij te kunnen houden wat je precies in een controleproces van een jaarrekening al hebt gedaan. Zoals taken, plannen, voortgang bewaken, uren bijhouden en declareren. Zo kom je al snel van de grote papiermassa af.
Een bijkomend voordeel voor kantoren is dat zelfs als klanten met andere boekhoudsoftware werken, zij de administratie kunnen inlezen in eAccounting Accountancy. “De file lezen wij dan in als een auditfile in de Online Samenstel Assistent en dat geeft ons de gelegenheid om toch via dit pakket de jaarrekening samen te stellen.”
Voorkom piekmomenten en bespaar tijd door in te zetten op automatische controlemomenten en een betere digitale samenwerking met je klant. Lees alles over efficiënter samenwerken met je klanten in onze brochure. Klik hier voor meer informatie.
Geef een reactie