• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema
    • AV3: ICT en Kengetallen
    • AV2: Bedrijfsoverdracht
    • Checkpoints
    • Corona
    • AV1: Lifestyle en carrière
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
  • AV Top 50
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • STAP-budget
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • STAP-budget
Accountancy Vanmorgen

  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema
    • AV3: ICT en Kengetallen
    • AV2: Bedrijfsoverdracht
    • Checkpoints
    • Corona
    • AV1: Lifestyle en carrière
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
  • AV Top 50
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
Home » Digitalisering, automatisering: ben jij klaar voor de toekomst?

Digitalisering, automatisering: ben jij klaar voor de toekomst?

Accountancy, Artikelen

5 januari 2021 door AFAS

Accountancy Vanmorgen

Vraag jij je weleens af hoe jouw organisatie er over 10 jaar uitziet? Is jouw team helemaal klaar voor de toekomst? Als ondernemer of manager van de afdeling IT, HR, Applicatiebeheer of Control is het je grootste uitdaging om de bedrijfsprocessen zo efficiënt mogelijk in te richten en je organisatie future proof te maken. Digitalisering heeft een grotere impact dan je denkt. En nee, deze longread gaat niet over AI, Machine Learning of Blockchain. Hier kun je vandaag mee aan de slag.

Je wilt er zeker van zijn dat jouw organisatie een geoliede machine is. Dat gestroomlijnde processen zorgen voor tevreden medewerkers en klanten en dat alle systemen naadloos samenwerken. Data moet voor iedereen en op ieder moment beschikbaar zijn zodat jouw team kan doen waar het goed in is. Je wilt arbeidsintensieve processen zo veel mogelijk digitaliseren en verder automatiseren. Want je hebt slagkracht nodig om je concurrenten voor te blijven, je winst te verhogen en je kosten te verlagen. Natuurlijk wil je zo weinig mogelijk tijd verdoen met simpel invoerwerk, en zie je ook je medewerkers liever iets leukers doen. Maak je bedrijf future-proof door te digitaliseren.

Are you digital?

We worden van alle kanten bestookt met digitale innovaties. De ontwikkelingen gaan razendsnel. Van nieuwe smartphones tot artificial intelligence en robotica. Alle digitale innovaties worden ontwikkeld om een probleem op te lossen of om bepaalde handelingen te automatiseren. Dit merken we op het werk en in ons privéleven.

Denk bijvoorbeeld aan slimme speakers die het overbodig maken om je telefoon erbij te pakken. Je roept gewoon “Route naar huis!” en ontvangt direct de instructies. En wat dacht je van de slimme thermostaat? Vanaf je smartphone stel je een tijdschema in en als je thuiskomt is het lekker warm in huis.

Al je apparatuur wordt aan elkaar gekoppeld en samen zorgen de devices voor rust en controle. Alle e-mailaccounts en agenda’s zijn gesynchroniseerd en je kunt altijd bij je social media accounts.

Even tussendoor: hoe digitaal is jouw bedrijf? Doe de scan!

Best gek dat we de digitalisering in ons privéleven toejuichen en omarmen, terwijl er binnen organisaties de nodige weerstand tegen digitalisering is. Veel organisaties gebruiken verschillende digitale tools en systemen, variërend van Excellijsten tot standalone softwareoplossingen.

De data wordt niet aan elkaar gekoppeld, de processen zijn niet op elkaar afgestemd. Dat is zonde, want het is de bedoeling dat data voor jou werkt en niet andersom. Sterker nog, data verzamelen is niet het doel. Het is een logisch gevolg van je dagelijkse werkzaamheden. Het doel van data verzamelen is dat jij inzicht en controle krijgt over de processen waarmee je uiteindelijk je bedrijf kunt verbeteren.

Archiefkasten en postzegels

Voor startups en jonge bedrijven is digitaal werken de normaalste zaak van de wereld. Natuurlijk doe je de boekhouding zo veel mogelijk gedigitaliseerd en geautomatiseerd. Maar bedrijven die nog maar een paar jaar bestaan, weten nu eenmaal niet anders. Zij hebben alle mogelijkheden direct binnen handbereik en benutten de nieuwste technologieën. Een veel voorkomende valkuil van jonge bedrijven is dat ze voor allerlei activiteiten een tool hebben, maar dat al die tools niet met elkaar zijn gekoppeld.

Voor veel organisaties die in de analoge tijd zijn begonnen, is het minder vanzelfsprekend om digitaal te werken. Dat hun papieren dossiers in zware archiefkasten nu op een memorycard ter grootte van een postzegel passen, is een bizarre gewaarwording. Terwijl die postzegel waarnaar we zojuist verwezen, niet eens meer nodig is, want door online software kunnen documenten nu rechtsgeldig digitaal ondertekend en verzonden worden. Vanaf je smartphone, als je wilt.

Waarom digitalisering zo belangrijk is

Digitaliseren is eigenlijk niet eens meer een keuze. Bedrijven kunnen niet anders, simpelweg omdat het kostentechnisch niet meer uit kan om sommige processen handmatig of analoog uit te voeren. Door nieuwe technologieën en innovaties kunnen we informatie en bestaande processen op een betere en efficiëntere manier verwerken. Administratieve processen kunnen zodanig worden geoptimaliseerd dat we een beter inzicht in en overzicht van bedrijfsresultaten en KPI’s hebben.

Software is een belangrijke voorwaarde om de bedrijfsvoering op orde te hebben. Eén geïntegreerde oplossing voor jouw administratieve processen, van projectbeheer tot financieel en CRM. Nu is het implementeren van een softwarepakket op zich nog vrij makkelijk te realiseren. Het wordt vaak lastig als meerdere pakketten en programma’s moeten samenwerken en moeten worden geïntegreerd. Dat vergt echt tijd en geduld.

Digitalisering privé en zakelijk

Een digitale verandering doorvoeren in je privéleven is makkelijk. Je downloadt een app, tweakt de instellingen en je bent klaar om je smart-tv te bedienen vanaf je smartphone. Je had het niet nodig, want je had namelijk gewoon een afstandsbediening, maar het maakt je leven wel makkelijker en leuker.

Als je het zwart-wit bekijkt, werkt het binnen je organisatie net zo. Neem de urenregistratie. Die gaat bij veel organisaties nog handmatig. Aan het eind van de werkweek worden de urenbriefjes ingeleverd, waarna een administratief medewerker de uren in een Excellijst of ander systeem invoert. Dat werkt prima, maar een digitaal systeem verlaagt de werkdruk significant, minimaliseert de kans op fouten en verhoogt de efficiency. Een digitaal systeem maakt je leven makkelijker. Net als die app, die je in je privéleven zonder blikken of blozen implementeert.

Lees ook: salarisadministratie uitbesteden of zelf doen? Alle voor- en nadelen op een rij

Het verschil met nieuwe software in een organisatie is dat het niet om jou als individu draait. In je eentje download je de software en ga je aan de slag. In een organisatie moeten alle processen waarmee mensen soms al vele jaren werken, ineens over de kop. Mensen moeten hun gebaande paden verlaten en moeten helemaal anders gaan denken. En daar houden mensen nu eenmaal niet van. Ze houden van veilig, vertrouwd en makkelijk, en verandering is dus bedreigend.

Er ontstaat dan ook weerstand als je besluit om je bestaande processen open te breken en te digitaliseren. Afgezien van de algemene angst voor verandering zullen sommige medewerkers zich aangevallen voelen of bang zijn dat hun baan wordt overgenomen door een computer. Andere medewerkers zullen bang zijn dat ze het niet begrijpen en dat ze de verandering niet aankunnen. Gelukkig zijn er ook gegarandeerd mensen bij die de verandering omarmen. Ze verheugen zich op verbetering van het bedrijfsproces en zijn blij met elke ontwikkeling in de vorm van software. En die laatste groep ga je gebruiken om succesvol te veranderen.

Hoe ga je om met weerstand tegen digitalisering en automatisering?

Hoe krijg je alle neuzen dezelfde kant uit en hoe zorg je ervoor dat het digitaliseringstraject voorspoedig verloopt? Hoe houd je de moed erin als er bij het integreren van meerdere pakketten en programma’s vertraging ontstaat en de weerstand ineens weer toeneemt?

Mike Myatt heeft een artikel geschreven over drie stappen die je kunt nemen om een verandertraject te starten en met succes te implementeren. De onderstaande stappen zijn gebaseerd op zijn theorie.

Stap 1: De noodzaak van verandering bepalen

Allereerst wil je vaststellen waarom er iets moet veranderen. Daarbij ga je niet uit van aantrekkelijke software ‘die iedereen heeft’ of het veranderen om het veranderen, maar van je eigen organisatie. Je kijkt naar drie dingen:

  • de huidige klanten (wat moet er veranderen om onze klanten nog beter van dienst te zijn?)
  • de potentiële klanten (wat moet er veranderen om nieuwe klanten binnen te halen?)
  • de organisatiecultuur (wat moet er veranderen zodat we onze medewerkers beter faciliteren en hen beter in staat stellen om goed te presteren bij bestaande en potentiële klanten?)

Dit betekent niet dat elke verandering beslist tot betere service, meer nieuwe klanten én een nieuwe organisatiecultuur moet leiden, maar in de praktijk zorgt een goed georganiseerde verandering wel degelijk voor verbeteringen op meerdere fronten en tot tevreden medewerkers.

Stap 2: Leiding geven aan verandering

Bij elke verandering is er een grote behoefte aan leiderschap. Bereid je voor op een verandering door goed om je heen te kijken in de organisatie en veel te praten met de leidinggevenden. Wie zijn je medewerkers en hoe kijken zij tegen verandering aan? Er zijn een paar stereotypen aan te wijzen.

Zo zijn er de slachtoffers die elke verandering zien als een persoonlijke aanval, en de toekijkers die niet voor of tegen verandering zijn, maar alles lijdzaam ondergaan. De critici vormen de derde groep die je goed in beeld moet hebben. En let op, want niet alle critici zijn uitgesproken! Er zijn mensen die zeggen dat ze geen problemen hebben met een verandering, of die helemaal niets zeggen, maar die in werkelijkheid alles in het werk stellen om de verandering te saboteren. Tot slot is daar de groep waarmee je kunt werken: de voorstanders. Dit zijn de mensen die het belang van verandering begrijpen, die enthousiast zijn over je plannen en die een positieve vibe kunnen verspreiden in de organisatie.

Als je wat tijd investeert om deze mensen goed te informeren en aan je kant te krijgen, kunnen zij goed werk verrichten onder hun minder blije collega’s.

Stap 3: Veranderingsmanagement

Tot slot is het belangrijk dat verandering die je wilt doorvoeren, duurzaam is. Je investeert niet een berg tijd en geld in een verandering die binnen een paar maanden weer is verdampt.

In de eerste plaats moet je er natuurlijk voor zorgen dat je alle neuzen dezelfde kant op krijgt. Daarvoor zet je de voorstanders in, maar gaat ook je hele managementteam aan het werk om alle medewerkers mee te krijgen of in elk geval hun verzet te neutraliseren. Verder is het essentieel dat je managers voldoende verantwoordelijkheden krijgen om de gewenste resultaten te realiseren. Ze moeten uiteraard verantwoording afleggen voor hun werk en resultaten. Geef ze de juiste tools, talenten, middelen en bevoegdheden om die resultaten te behalen!

Lees ook: Omgaan met weerstand tegen technologie in je organisatie - 5 tips

Goede begeleiding

Hoe simpel dat ook lijkt, de praktijk is soms weerbarstig. Grote veranderingstrajecten vragen enerzijds om een ferme leider en anderzijds om veel kennis en het nodige inlevingsvermogen. Heb je grote plannen met je organisatie en overweeg je een ingrijpende verandering? Zoek dan een ervaren consultant om de operatie te begeleiden. Het is zeker niet zo dat jij dan je handen vrij hebt, maar de consultant kan je wel een hoop werk uit handen nemen en beschikt over veel inhoudelijke kennis. Hij of zij kan de slachtoffers, toekijkers en critici extra uitleg geven en de voorstanders ondersteunen. Omdat de consultant een externe partij is en andere belangen heeft dan je medewerkers, kan hij/zij hen open en eerlijk tegemoet treden. Als leider van je organisatie kun jij je richten op datgene waar jij goed in bent: vol vuur leiding geven aan dat mooie bedrijf dat volop in ontwikkeling is.

Doorontwikkeling van je digitale organisatie

Na een digitaliseringstraject zijn de mogelijkheden oneindig. Door de processen digitaal te maken, maak je de weg vrij voor automatisering. Vooral HR– en Finance-gerelateerde processen kunnen snel worden geautomatiseerd. Neem het afdragen van loonbelasting: het is een standaardhandeling. Als je alle gegevens van een medewerker op de juiste manier invult, kun je het proces volledig automatiseren.

Nog een laatste vraag: wat doe je met de medewerker die voorheen alle data handmatig moest inkloppen? Denk je dat die baan verdwijnt na het digitaliseren en automatiseren van je bedrijfsprocessen? Zijn je medewerkers misschien bang hun baan te verliezen? We kunnen je geruststellen. Juist in een groeiend bedrijf dat zich voortdurend ontwikkelt, ontstaan steeds nieuwe kansen en werkzaamheden waarvoor je mensen nodig hebt. In plaats van angstig zijn over de toekomst, kunnen je medewerkers zich beter verheugen op hun professionele en persoonlijke ontwikkeling. Je hebt hen hard nodig om het werk te doen waarvoor ze écht zijn opgeleid. Het simpele invoeren van gegevens kan de programmatuur voor hen doen. Zij kunnen eindelijk hun talenten optimaal inzetten voor de organisatie.

Bron: https://www.afas.nl/blog/digitalisering-automatisering-klaar-voor-de-toekomst


Categorie: Accountancy, Artikelen Tags: automatisering, digitalisering, verandermanagement

Tags: automatisering, digitalisering, verandermanagement

Gerelateerde artikelen

6 oktober 2022

Digitalisering in de praktijk: ‘we moeten af van zoveel mogelijk uren schrijven’

5 oktober 2022

Minder druk op je accountantskantoor? Investeer in meer tijd 

30 september 2022

Toekomstgericht ondernemen door vergaande automatisering

26 augustus 2022

‘Iedere administratie kan altijd beter’

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen

  • Definitieve percentages box 3 bekendgemaakt
  • Box 3-heffing na toepassing rechtsherstel bij hof verder verminderd
  • Vastgoedfondsen in verzet tegen box 3 wetgeving
  • JAN Accountants hoefde klant niet te wijzen op TVL, geen sprake van beroepsfout

Partnercarrousel

Onderzoek: veel bedrijven niet klaar voor verplichte EU-duurzaamheidsrapportage
Het Cloud document management systeem, speciaal voor de accountancy
Het cybercrime-abc
Help de DGA met pensioen in eigen beheer bij echtscheiding
Ondersteun je klanten optimaal door online samenwerking
Accountant, hoe help je jouw klant met coronaschulden?
Vier salarissoftware trends voor 2023
7 tips om het jaar goed te starten met je bedrijf
Caseware nieuw aug 2022
CaseWare komt met nieuw product AUDIT+
Samen een bedrijf runnen? Doe dit nooit zonder een aandeelhoudersovereenkomst
Add-on in KING Software maakt bestandsuitwisseling tussen accountant en klant eenvoudiger
Niet melden van nevenwerkzaamheden? Not done!
PSD2, wat moet je ermee?
Oriënteert je klant zich op nieuwe software? Alarmbellen!
AV-Top 50 | Boekhoudsoftware met een ziel
Het belang van ID-verificatie in de accountancy

Klop & Partners is opgericht in het jaar 1982 als …  

Een tekort aan medewerkers, hoe los je dat op? | 5 tips

GAC is leverancier van Microsoft Dynamics 365 …  

Exact logo
Een laatste dotatie aan de Fiscale Oudedagsreserve (FOR)?
Ondernemers verwachten meer van hun adviseur, is ‘dropshipping’ de oplossing?
Koen Scheepers adviseur bij Credion
Wijzigingen in Arbowetgeving: de belangrijke veranderingen op een rij
Als accountant afscheid nemen van ‘uurtje-factuurtje’?
Uitbreiding NT Middelgroot faciliteert aanleveren van één dataset aan KvK en bank voor middelgrote ondernemingen
Visma Pinkweb logo
Vijf redenen waarom een onzekere tijd vraagt om het vergroten van efficiency
Gijzelsoftware grijpt accountantskantoren (zo verklein je de kans op een aanval)
Hoe bereid je je als accountant voor op een toezichthouder van de WWFT?
Hoe krijg je als controller grip op de uitdagingen van de huidige arbeidsmarktcrisis?
Cybersecurity? Ook buiten kantoortijden!
Fiscount en Markus Verbeek Praehep gaan opleidingsaanbod combineren
Yuki logo 042021
In vijf stappen een efficiëntere backoffice
Drie trends in HR- en salarisland
Data is de sleutel voor minder werkdruk bij accountantskantoren

Checkpoints van Fiscount en AV

Abonneer nieuwsbrief AV

Vacatures

Assistent Accountant (24 – 40 uur)
Flynth
Floormanager / Assistent – Accountant
Jongejan & Partners
Accountant Agro
Flynth
Docent Accountancy (1,0 fte)
Hogeschool van Amsterdam
Supervisor audit in Brabant
Moore DRV
Gevorderd assistent-accountant / beginnend controleleider
KRC Van Elderen
Supervisor Assurance – Amersfoort
CROP
Senior Supervisor Assurance- Amersfoort, Arnhem, Hoofddorp en Utrecht
CROP
Gevorderd Assistent Accountant
Moore MTH
Assistent Accountant Samenstel
Lansigt
(Junior) Accountant
Lansigt
Assistent Accountant (24 – 40 uur)
Flynth
Senior Assistent Accountant Audit
HLB Witlox Van den Boomen
Voorzitter en een lid Raad van Commissarissen Countus Groep B.V.
Countus Groep B.V.
Gevorderd assistent Accountant Samenstelpraktijk (min. 24 uur per week) – Amersfoort, Ede, Hoofddorp en Utrecht
CROP
Medewerker Facturatie
Flynth
Relatiebeheerder / Accountant MKB
Moore MTH
Controleleider
WEA Gouda
Beginnend assistent-accountant MKB duaal
Moore MTH
Relatiebeheerder MKB
Moore MTH
Supervisor audit in Oud-Beijerland
Moore DRV
Cost Accountant
Top Onions
Assistent Accountant
Marshoek
Relatiebeheerder/teamleider agro • Kesteren
WEA Deltaland
Accountant RA (Nijmegen)
Konings & Meeuwissen
Staff Assurance- Amersfoort, Ede en Utrecht
CROP
Controleleider Audit (Zwolle)
KRC Van Elderen
Assistent-Accountant (gevorderd) / aankomend adviseur mkb – Zwolle
KRC Van Elderen
Senior manager Accountancy general practice samenstelpraktijk te Arnhem
Klop
Fiscalist (24-40 uur) – Alkmaar
De Hooge Waerder
Controleleider Audit
Flynth
Senior Assistent Accountant Audit
Flynth
Junior Tax Consultant | Employer Tax Advisory Services. – Amersfoort, Arnhem, Ede, Hoofddorp of Utrecht
CROP
Vacature gevorderd assistent accountant
WEA Deltaland
Controleleider
Lansigt
Senior Manager Samenstelpraktijk
RSM
Manager audit
Moore MTH
(Senior) Manager Accountancy & Advies
HLB Witlox Van den Boomen
ASSISTENT-ACCOUNTANT (24 – 40 uur)
Jongejan & Partners
Ervaren assistent-accountants samenstelpraktijk (dit betreft meerdere vacatures)
WEA Gouda
Accountant AA (Nijmegen)
Konings & Meeuwissen
Senior financial auditor
Gemeente Haarlem
Junior Assistent Accountant Samenstelpraktijk ( min. 24 uur per week)- Amersfoort, Ede, Hoofddorp en Utrecht
CROP
Werkperiode Junior assistent accountant samenstelpraktijk
Scab
Director accountancy & advies
Baker Tilly
Staff Assurance | WO starter- Amersfoort
CROP
Manager Accountancy en Advies
HLB Witlox Van den Boomen
Aankomend Accountant-Administratieconsulent
Yours Accountancy
Vennotabel AA/RA manager te Aalsmeer
Klop & Partners
Relatiebeheerder / Accountant MKB
Moore MTH
Relatiebeheerder Accountancy & Advies | 24-40 uur per week
CROP
Assistent Accountant Agro
Flynth
Zelfstandig assistent accountant
CROP
Gevorderd assistent-accountant MKB
Moore MTH
Senior assistant audit in Zeeland
Moore DRV
Senior accountant relatiebeheerder mkb in Bergen op Zoom
Moore DRV
Allround vennotabel accountant RA – Den Haag
Klop & Partners B.V.
(zelfstandig) Assistent-accountant
van de Kamp & van Gelder
Vacature accountant
WEA Deltaland
Assistent Accountancy en Advies
HLB Witlox
Controleleider
Moore MTH
Medewerker Belastingadvies
Flynth
Opdrachtmanager Accountancy & Advies
Witlox van den Boomen
Assistent Accountant Audit
HLB Witlox Van den Boomen
Gevorderd Assistent Accountant Gouda
Lansigt
Tax Consultant | Employer Tax Advisory Services – Amersfoort, Arnhem, Ede, Hoofddorp of Utrecht
CROP
Externe Accountant
Coney Minds
Ondernemende Belastingadviseur (32-40 uur)
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Beginnend Belastingadviseur (32-40 uur) – Beverwijk of Haarlem
De Hooge Waerder
Manager audit
Moore MTH
Vacature Manager Assurance
CROP
Vaktechnisch Profesional – Amersfoort
CROP
Senior external auditor/aankomend vennoot
Klop
Accountant manager audit in Rotterdam
Moore DRV
Meewerkstage Accountancy
Flynth
Financieel administratief medewerker
Scab
Assistent-Accountant
Yours Accountancy
Ervaren Assistent-Accountant (32 – 40 uur)
Jongejan & Partners
Relatiebeheerder / Accountant MKB
Moore MTH
Assistent-Accountant (gevorderd) – Wezep
KRC Van Elderen
Werkstudent accountancy MKB
Moore MTH
Belastingadviseur BTW – Venlo
Flynth
(senior) Medewerker aangiftepraktijk
Scab
Vennotabel RA external auditor te Amsterdam
Klop & Partners
Beginnend assistent-accountant MKB
Moore MTH
Adviseur Corporate Finance (32-40 uur) – Alkmaar
De Hooge Waerder
Vennotabel Directeur audit RA
Klop
Senior accountant relatiebeheerder mkb in Rotterdam.
Moore DRV
Director accountancy & advies
Baker Tilly
Data-Scientist (medior)
Coney Minds
Belastingadviseur Agro
Flynth
Intern Controller/ Auditor
Gemeente Heerde
Officemanager
van Helder
Traineeship Accountancy Alphen aan den Rijn
Lansigt
Medewerker Aangiftepraktijk
Yours Accountancy
Assistent Audit
Lansigt

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen