• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema
    • AV3: ICT en Kengetallen
    • AV2: Bedrijfsoverdracht
    • Checkpoints
    • Corona
    • AV1: Lifestyle en carrière
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
  • AV Top 50
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • STAP-budget
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • STAP-budget
Accountancy Vanmorgen

  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema
    • AV3: ICT en Kengetallen
    • AV2: Bedrijfsoverdracht
    • Checkpoints
    • Corona
    • AV1: Lifestyle en carrière
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
  • AV Top 50
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
Home » Uitvoering regeling Private aanvulling WW (PAWW) ouderwets en tijdrovend

Uitvoering regeling Private aanvulling WW (PAWW) ouderwets en tijdrovend

Accountancy, Artikelen, Nieuws

19 februari 2019 door Fiscount

Accountancy Vanmorgen

Het uitrollen van de regeling Private aanvulling WW (PAWW) door de Stichting PAWW is inmiddels in volle gang. Over de inhoud van de PAWW-regeling is in de afgelopen jaren genoeg geschreven. Daarom hierna slechts in hoofdlijnen de opzet en aanleiding van de regeling. Er is veel minder bekend over de uitvoering. De regeling blijkt een bron van veel frustraties te zijn. Waarom, dat ga ik je hierna uit de doeken doen.

Private aanvulling WW- of WGA-uitkering tot maximaal 38 maanden

De duur van de WW-uitkering is stapsgewijs verkort van 38 tot 24 maanden. Werkgevers- en werknemersorganisaties kregen echter de mogelijkheid om per sector afspraken te maken over een private aanvulling op de WW-uitkering en de loongerelateerde WGA-uitkering tot maximaal 38 maanden.

Deelname aan een private aanvulling op de wettelijke WW- of WGA-uitkering kan door deelname aan een overkoepelende verzamel-cao. Dat is een cao die de normale cao overstijgt. Werkgevers- en werknemersorganisaties besluiten in het cao-overleg of zij meedoen aan een verzamel-cao. Voor een verzamel-cao wordt een algemeenverbindendverklaring aangevraagd bij het Ministerie van Sociale Zaken  en Werkgelegenheid. Daardoor gelden de cao-bepalingen voor alle werknemers en werkgevers die onder de werkingssfeer van deze verzamel-cao vallen. Na de algemeenverbindendverklaring worden de afspraken over de aanvulling ondergebracht bij een landelijk, bovensectoraal fonds dat wordt beheerd door de Stichting PAWW. Sinds mei 2018 zijn de eerste verzamel-cao’s afgesloten. Inmiddels sluit sector na sector zich eensgezind aan bij de regeling.

Premiebetaling en uitkering PAWW

De werknemer betaalt de PAWW-bijdrage, die de werkgever inhoudt op het brutoloon en afdraagt. De afdracht vindt plaats aan het sectorfonds of rechtstreeks aan de Stichting PAWW. Dat hangt af van wat hierover is afgesproken. De werkgever moet hiervan periodiek een aangifte doen. Wordt de werknemer werkloos, dan vraagt hij/zij de PAWW-uitkering aan een maand voor de beëindiging van de wettelijke WW- of loongerelateerde WGA-uitkering. De Stichting PAWW betaalt de aanvullende uitkering.

En dan nu de uitvoering van de PAWW-regeling …

De uitvoering van de regeling kan niet veel voeten in de aarde hebben, zou je denken. Alle gegevens zijn immers al bekend bij de Belastingdienst en het UWV. Een kwestie van met de juiste partijen om tafel gaan zitten en een werkbare koppeling met die gegevens maken. En anders zijn er nog genoeg pensioenfondsen die inmiddels duizenden geautomatiseerde aangiftes verwerken uit allerhande salarissystemen. Maar nee, niets is minder waar. Er is ervoor gekozen om ondernemend Nederland op te zadelen met een compleet nieuw aangiftesysteem dat echter ouderwets en tijdrovend is. Een systeem zoals we jaren geleden aangiftes aanleverden bij veel pensioenfondsen of verzekeraars. Terecht horen we daarom in ‘salarisland’ frustratie over de uitvoering en werkwijze van de Stichting PAWW.

De uitvoerder: automatiseerder RAET

Laten we beginnen bij de uitvoerder: automatiseerder RAET. In eerste instantie leek het een geruststellende gedachte dat niet het UWV de uitvoering van de regeling op zich zou nemen, maar een commerciële partij. Een partij die gewend is om software te maken, processen te beschrijven en dit efficiënt in te zetten. In de regel zijn commerciële partijen slagvaardig en hebben zij belang bij een proces dat gesmeerd loopt. Hoe meer het proces immers is gestroomlijnd, hoe lager de kosten. Het is dan ook verrassend dat RAET een compleet nieuw portaal voor de uitvoering van de PAWW-regeling in het leven heeft geroepen.

De frustraties bij de uitvoering van de regeling PAWW

Wat zorgt dan voor frustraties bij de uitvoering van de regeling PAWW? De frustraties worden veroorzaakt door:

  • een opeenstapeling van handelingen die plaats moeten vinden bij de aanmelding;
  • de bereikbaarheid van Stichting PAWW;
  • het doen van de aangifte; en
  • het factureringsproces.

Bij de aanmelding moeten veel handelingen worden verricht. Al die handelingen vormen hinderlijke beperkingen die zorgen voor vertraging in de doorlooptijd. Maar dit is niet het grootste probleem.

Die zit hem vooral in de bereikbaarheid en terugkoppeling van de Stichting PAWW. De Stichting is namelijk niet telefonisch bereikbaar. Dat betekent steeds weer een onmogelijk lange lijst doorwerken van veel gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen, dan kan je deze digitaal indienen. De beantwoording daarvan heeft een doorlooptijd van gemiddeld een week. Is het antwoord niet afdoende, dan kan dit bij drie vervolgvragen een doorlooptijd van vier weken betekenen. Dit is onnodig lang en weinig klantgericht.

PAWW-aangifteproces vindt handmatig plaats

Het aangifteproces vindt bovendien handmatig plaats. Dat betekent: per werkgever de gegevens verzamelen uit de loonadministratie en invoeren in het portaal van Stichting PAWW. Als je dit voor één werkgever moet doen, is dat goed te doen. Maar voor honderd of duizend werkgevers wordt het een ander verhaal en is het portaal onoverzichtelijk en zeer tijdrovend. Ga je uit van gemiddeld tien minuten per werkgever per maand, dan biedt de uitvoering van de regeling PAWW werk aan zo’n 1,25 fte voor duizend werkgevers. Dat betekent grofweg zeshonderd banen voor de B.V. Nederland. En dan heb ik het alleen nog maar over het aangifteproces.

Serieuze kostenpost werkgevers én werknemers

Een serieuze kostenpost dus voor werkgevers én werknemers. Want deze laatste groep betaalt de premie. En van de premie zullen uiteindelijk ook de uitvoeringskosten betaald moeten worden. Inmiddels bemoeien ook de softwareleveranciers zich met dit probleem en denken mee om het aangifteproces te vereenvoudigen. Maar dat wil nog niet zeggen dat de kosten lager zijn. Ze verschuiven hoogstens van de salarisadministrateur naar de softwareleverancier.

Dan nog het factureringsproces. Werd de factuur in eerste instantie nog gemaild naar de werkgever, inmiddels is dat ook niet meer mogelijk en kunnen de facturen alleen nog maar opgehaald worden uit het portaal. Dat betekent weer een portaal erbij waar werkgevers moeten inloggen om een factuur op te halen van soms minder dan € 5,00 per maand. En jammer ook voor de automatische koppeling die je had met automatische scan- en herkensoftware, zodat de factuur direct vanuit de mail automatisch geboekt werd.

Kleine opsteker is nu de mogelijkheid om per kwartaal aangifte te doen voor kleine werkgevers. Helaas mag de gemachtigde van de werkgever, de intermediair, de aangifteperiode niet aanpassen. De werkgever zal zelf moeten inloggen en dit moeten aanpassen. Dit is voor de intermediair weer extra werk, want die moet gaan bijhouden welke werkgever per maand en welke werkgever per kwartaal aangifte wil doen.

Waarom niet (een samenwerking met) het UWV?

De vraag blijft waarom het UWV niet in het uitvoeringsgat van de PAWW is gesprongen? Of waarom er geen samenwerking is gezocht met het UWV? De systemen zijn er, de polisadministratie is er evenals de uitvoering en uitbetaling van de uitkeringen.

Nu is dit gesplitst en zijn er in Nederland twee partijen die een WW- en WGA-regeling uitvoeren. En die hiervoor dus premie innen, uitkeringen uitbetalen en toezicht houden op fraude en dergelijke zaken. Met helaas één groot verschil: bij het UWV krijgt de (ex-)werknemer een uitkering op basis van zijn arbeidsverleden. Bij de PAWW hangt dit af van de cao waaronder zijn/haar werkgever valt. Het kan dus voorkomen dat een (ex-)werknemer jarenlang premie betaalt (of heeft betaald), maar nooit van de regeling gebruik kan maken. Dat doet zich voor als zijn/haar laatste werkgever niet aangesloten is/was bij een van de verzamel-cao’s, waarin een PAWW-regeling is opgenomen.

PAWW-regeling voor wie?

Laten we de balans opmaken en ons afvragen wie er beter wordt van deze PAWW-regeling? De werkgevers doorgaans niet. Zij zijn opgezadeld met een regeling die op dit moment kostbaar is in de uitvoering. De werknemers? Uiteindelijk betreft dit een relatief kleine groep die toekomt aan de 25ste maand WW en langer. De vakbonden dan? Het lijkt er nog niet op dat zij hun inspanningen verzilverd zien in meer leden. Voorlopig zijn het alleen de overheid en de uitvoerder die voordeel hebben bij het uitvoeren van de PAWW-regeling. De overheid omdat zij een kortere periode WW-uitkeringen betalen. En de uitvoerder omdat zij verdienen aan hun werkzaamheden voor de uitvoering van de regeling. Want de efficiency lijkt zich vooral te richten op de interne organisatie en uitvoering van RAET. Hoe de gegevens daar komen, lijkt minder relevant te zijn. Juist in dat opzicht is de uitvoering van de regeling nog voor veel verbetering vatbaar.

René Pater RPP is werkzaam bij Fiscount Loonservice


Meer weten over Fiscount Loonservice? => https://www.fiscount.nl/kennis-advies/fiscount-loonservice/

Categorie: Accountancy, Artikelen, Nieuws Tags: PAWW, Private aanvulling WW

Tags: PAWW, Private aanvulling WW

Reacties

  1. Frank zegt

    20 februari 2019 om 09:30

    Wat is de bijdrage per maand of per jaar per medewerker?

    Beantwoorden
  2. Dick Willems zegt

    21 februari 2019 om 08:34

    Dag Frank,

    Dat is dit jaar 0,3%. Vorig jaar was het 0,2%.

    Beantwoorden
  3. Ton Kusters zegt

    21 februari 2019 om 09:54

    Prima weergegeven, dit is ook onze ervaring!

    Beantwoorden
  4. Gertie de Vries zegt

    27 februari 2019 om 15:19

    T.a.v. de kleine opsteker, volgens mij is deze info niet juist? Er kan om een kwartaalfactuur verzocht worden, maar er dient in het kwartaal nog steeds drie afzonderlijke maandelijkse perioden opgegeven te worden (handmatig invoeren van loonsom en aantal medewerkers); Van de site van PAWW:

    Waarom staan niet alle aangiftes klaar in de kwartaalaangifte?
    De kwartaalaangifte wordt klaargezet op de eerste dag van het kwartaal. De onderliggende aangiftes worden telkens op de eerste dag van het aangiftetijdvak klaargezet. De kwartaalaangifte kan worden ingediend nadat alle aangifteperioden die binnen het kwartaal vallen volledig zijn ingevuld.

    Beantwoorden
  5. Hans van Veen zegt

    16 juni 2019 om 10:26

    Als je gedurende meer dan 26 weken tijdens je WW bij een bedrijf werkt met een CAO die niet voorziet in/aangesloten is bij de PAWW vervalt je recht op de PAWW. Hierover is met het UWV nog geen afspraak gemaakt! Het UWV stelt dat aangeboden werk verplicht aangenomen moet worden ook al verspeel je daarmee je rechten.

    Beantwoorden
  6. Fred Groene zegt

    3 september 2019 om 12:23

    Net als admin.kantoor geregistreerd en geprobeerd de werkgever mij te laten machtigen. Drama! Onbereikbare support en de handmatige ellende zie ik ook al aankomen….

    Beantwoorden
  7. Draman zegt

    11 oktober 2019 om 15:56

    Het bedrijf waar ik werk doet mee aan PAWW. Werknemers zijn hierover niet van te voren op hoogte gebracht. Nu is er een petitie aangeboden aan de werkgever met handtekeningen van +80% werknemers die niet mee willen doen aan de PAWW
    We krijgen nu net door dat de premie met ruim 33% verhoogd word (van 0,3 naar 0,4% van het bruto jaarloon) schandalig!!!!!

    Hoe komen we van de PAWW af? Werkgever en bond spelen vertoppertje

    Beantwoorden
    • Richard zegt

      23 oktober 2019 om 16:24

      Hier geldt hetzelfde. Een draak van een regeling en er lijkt geen enkele mogelijkheid te zijn om hier iets tegen te doen. Tip: open vooral niet de jaarverslagen van de Stichting, waarin je ziet hoeveel geld er in de stichting om gaat (en naar de bestuurders ervan) en hoeveel geld zij uitgekeerd hebben: 0 euro.

      Verschrikkelijk frustrerend.

      Beantwoorden
  8. John zegt

    15 november 2019 om 14:15

    Wat een drama om een fatsoenlijk antwoord op een vraag te krijgen.
    Alleen mogelijk via een formulier waarna je een standaard antwoord krijgt waar je niets mee kan. dus weer formulier invullen want bellen is niet mogelijk. Zo gaat dat al anderhalve maand!!

    Beantwoorden
  9. Jan zegt

    9 december 2019 om 11:55

    Goed artikel, heel goed weergegeven en herkenbaar.
    Jammer dat er voor een zo’n relatief ‘kleine’ regeling een heel nieuw loket is opgetuigd.
    Dus naast UWV/Belastingdienst en Pensioenfonds nu dit loket erbij.
    Wet “WALVIS” (voor wie ‘m nog kent) is daarmee voor goed teniet-gedaan.
    Ook slechte ervaring met het digitale contact-formulier. Het is namelijk fijner als je een ter zake doend antwoord krijgt in plaats van een standaard antwoord waar je niets mee kunt en waaruit blijkt dat de vraag niet goed gelezen is. PAWW is een gedrocht.

    Beantwoorden
  10. sterkinafbouw zegt

    16 december 2019 om 11:36

    Helaas enorm herkenbaar. Hier hetzelfde probleem, probeer al maanden een oplossing te vinden voor mijn probleem met aangifte doen. Krijg alleen standaard reacties nav een ingevuld contactformulier, waar ik dus niks mee kan want de vraag wordt kennelijk niet gelezen. De contact mogelijkheden zijn niet van deze tijd.

    Beantwoorden
  11. Anita zegt

    25 maart 2020 om 13:44

    De werkgever van mijn man zegt dat mijn geen recht heeft op deelname aan de PAWW omdat zijn functie en salaris “boven CAO” zijn. Volgens mij heeft deelname toch niets te maken met de hoogte van een salaris? Hij betaalt immers zelf de premie. Daarbij staat er duidelijk zwart op wit in zijn arbeidsovereenkomst dat hij wel degelijk de betreffende CAO volgt.

    Beantwoorden
  12. Gerda Teske zegt

    5 januari 2021 om 11:17

    Gerda zegt,
    Lukt mij niet om de aanvraag in te dienen, heb nu gevraagd of ik de aanvraag op papier mag indienen, straks heb ik geen geld om de huur te betalen. Hadden ze het maar aan het uwv overgelaten

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen

  • Geheel terugbetalen voorschot zorgtoeslag onevenredig
  • Box 3-heffing na toepassing rechtsherstel bij hof verder verminderd
  • Verhuurders verkopen huizen om middenhuur en box 3
  • Flynth-bestuurder Marcel Blöte per 1 september CEO van Grant Thornton

Partnercarrousel

Het belang van ID-verificatie in de accountancy
Koen Scheepers adviseur bij Credion
Visma Pinkweb logo
Vijf redenen waarom een onzekere tijd vraagt om het vergroten van efficiency
Wijzigingen in Arbowetgeving: de belangrijke veranderingen op een rij
Cybersecurity? Ook buiten kantoortijden!
Het cybercrime-abc
Drie trends in HR- en salarisland
Caseware nieuw aug 2022
CaseWare komt met nieuw product AUDIT+
PSD2, wat moet je ermee?
Oriënteert je klant zich op nieuwe software? Alarmbellen!

Klop & Partners is opgericht in het jaar 1982 als …  

Een tekort aan medewerkers, hoe los je dat op? | 5 tips
Als accountant afscheid nemen van ‘uurtje-factuurtje’?
Uitbreiding NT Middelgroot faciliteert aanleveren van één dataset aan KvK en bank voor middelgrote ondernemingen
Ondernemers verwachten meer van hun adviseur, is ‘dropshipping’ de oplossing?
Exact logo
Risicogericht samenstellen: hoofdpijndossier of ultieme kans?
AV-Top 50 | Boekhoudsoftware met een ziel
7 tips om het jaar goed te starten met je bedrijf
Data is de sleutel voor minder werkdruk bij accountantskantoren
Help de DGA met pensioen in eigen beheer bij echtscheiding
Hoe bereid je je als accountant voor op een toezichthouder van de WWFT?
Onderzoek: veel bedrijven niet klaar voor verplichte EU-duurzaamheidsrapportage
Add-on in KING Software maakt bestandsuitwisseling tussen accountant en klant eenvoudiger
Een uitleg voor de ZZP-praktijk na de lang verwachte Deliveroo-zaak
Gijzelsoftware grijpt accountantskantoren (zo verklein je de kans op een aanval)
Open brief | Ondernemer, zorg dat je niet uit de betalingsregeling loopt

GAC is leverancier van Microsoft Dynamics 365 …  

Fiscount en Markus Verbeek Praehep gaan opleidingsaanbod combineren
Ondersteun je klanten optimaal door online samenwerking
Vier salarissoftware trends voor 2023
Yuki logo 042021
In vijf stappen een efficiëntere backoffice
Hoe krijg je als controller grip op de uitdagingen van de huidige arbeidsmarktcrisis?
Samen een bedrijf runnen? Doe dit nooit zonder een aandeelhoudersovereenkomst
Het Cloud document management systeem, speciaal voor de accountancy

Checkpoints van Fiscount en AV

Abonneer nieuwsbrief AV

Vacatures

Relatiebeheerder/teamleider agro • Kesteren
WEA Deltaland
Relatiebeheerder / Accountant MKB
Moore MTH
Werkstudent accountancy MKB
Moore MTH
Senior Manager Samenstelpraktijk
RSM
Vacature gevorderd assistent accountant
WEA Deltaland
Meewerkstage Accountancy
Flynth
Vacature Manager Assurance
CROP
Controleleider Audit
Flynth
Accountant manager audit in Rotterdam
Moore DRV
Assistent-Accountant (gevorderd) / aankomend adviseur mkb – Zwolle
KRC Van Elderen
Gevorderd assistent-accountant / beginnend controleleider
KRC Van Elderen
Intern Controller/ Auditor
Gemeente Heerde
Assistent Accountant Agro
Flynth
Werkperiode Junior assistent accountant samenstelpraktijk
Scab
Staff Assurance- Amersfoort, Ede en Utrecht
CROP
Beginnend assistent-accountant MKB
Moore MTH
Allround vennotabel accountant RA – Den Haag
Klop & Partners B.V.
Senior financial auditor
Gemeente Haarlem
Floormanager / Assistent – Accountant
Jongejan & Partners
ASSISTENT-ACCOUNTANT (24 – 40 uur)
Jongejan & Partners
Vennotabel RA external auditor te Amsterdam
Klop & Partners
Vaktechnisch Profesional – Amersfoort
CROP
Assistent Audit
Lansigt
Vacature accountant
WEA Deltaland
Tax Consultant | Employer Tax Advisory Services – Amersfoort, Arnhem, Ede, Hoofddorp of Utrecht
CROP
Gevorderd assistent Accountant Samenstelpraktijk (min. 24 uur per week) – Amersfoort, Ede, Hoofddorp en Utrecht
CROP
Officemanager
van Helder
Relatiebeheerder Accountancy & Advies | 24-40 uur per week
CROP
Relatiebeheerder / Accountant MKB
Moore MTH
Assistent Accountant (24 – 40 uur)
Flynth
Senior Assistent Accountant Audit
HLB Witlox Van den Boomen
(senior) Medewerker aangiftepraktijk
Scab
Senior manager Accountancy general practice samenstelpraktijk te Arnhem
Klop
Controleleider Supermarkten
Lansigt
Senior external auditor/aankomend vennoot
Klop
(Junior) Accountant
Lansigt
Docent Accountancy (1,0 fte)
Hogeschool van Amsterdam
Opdrachtmanager Accountancy & Advies
Witlox van den Boomen
Director accountancy & advies
Baker Tilly
Junior Tax Consultant | Employer Tax Advisory Services. – Amersfoort, Arnhem, Ede, Hoofddorp of Utrecht
CROP
Accountant RA (Nijmegen)
Konings & Meeuwissen
Assistent Accountant Audit
HLB Witlox Van den Boomen
Supervisor Assurance – Amersfoort
CROP
Medewerker Facturatie
Flynth
Supervisor audit in Brabant
Moore DRV
Assistent-Accountant
Yours Accountancy
Manager audit
Moore MTH
Staff Assurance | WO starter- Amersfoort
CROP
Medewerker Aangiftepraktijk
Yours Accountancy
Accountant Agro
Flynth
Senior accountant relatiebeheerder mkb in Bergen op Zoom
Moore DRV
Junior Assistent Accountant Samenstelpraktijk ( min. 24 uur per week)- Amersfoort, Ede, Hoofddorp en Utrecht
CROP
Controleleider
WEA Gouda
Controleleider
Moore MTH
Accountant AA (Nijmegen)
Konings & Meeuwissen
Assistent Accountant
Marshoek
Relatiebeheerder / Accountant MKB
Moore MTH
Belastingadviseur BTW – Venlo
Flynth
Senior Supervisor Assurance- Amersfoort, Arnhem, Hoofddorp en Utrecht
CROP
(Senior) Manager Accountancy & Advies
HLB Witlox Van den Boomen
Ervaren Assistent-Accountant (32 – 40 uur)
Jongejan & Partners
Director accountancy & advies
Baker Tilly
Manager audit
Moore MTH
Supervisor audit in Oud-Beijerland
Moore DRV
Adviseur Corporate Finance (32-40 uur) – Alkmaar
De Hooge Waerder
IT Auditor
Lansigt
Assistent-Accountant (gevorderd) – Wezep
KRC Van Elderen
Manager Accountancy en Advies
HLB Witlox Van den Boomen
Assistent Accountancy en Advies
HLB Witlox
Fiscalist (24-40 uur) – Alkmaar
De Hooge Waerder
Traineeship Accountancy Alphen aan den Rijn
Lansigt
Controleleider Audit (Zwolle)
KRC Van Elderen
Vennotabel AA/RA manager te Aalsmeer
Klop & Partners
Zelfstandig assistent accountant
CROP
(zelfstandig) Assistent-accountant
van de Kamp & van Gelder
Ervaren assistent-accountants samenstelpraktijk (dit betreft meerdere vacatures)
WEA Gouda
Senior accountant relatiebeheerder mkb in Rotterdam.
Moore DRV
Financieel administratief medewerker
Scab
Medewerker Belastingadvies
Flynth
Vennotabel Directeur audit RA
Klop
Ondernemende Belastingadviseur (32-40 uur)
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Controleleider
Lansigt
Gevorderd Assistent Accountant
Moore MTH
Senior Assistent Accountant Audit
Flynth
Senior assistant audit in Zeeland
Moore DRV
Gevorderd assistent-accountant MKB
Moore MTH
Data-Scientist (medior)
Coney Minds
Externe Accountant
Coney Minds
Relatiebeheerder MKB
Moore MTH
Aankomend Accountant-Administratieconsulent
Yours Accountancy
Belastingadviseur Agro
Flynth
Voorzitter en een lid Raad van Commissarissen Countus Groep B.V.
Countus Groep B.V.
Beginnend assistent-accountant MKB duaal
Moore MTH
Assistent Accountant (24 – 40 uur)
Flynth
Gevorderd Assistent Accountant Gouda
Lansigt
Beginnend Belastingadviseur (32-40 uur) – Beverwijk of Haarlem
De Hooge Waerder
Cost Accountant
Top Onions
Assistent Accountant Samenstel
Lansigt

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen