Crowe Foederer heeft een stevige basis in Nederland. Met wortels in het zuiden, waaronder het hoofdkantoor in Eindhoven, en een stevige positie in de regio Amsterdam is de ambitie om landelijk te groeien. Die ambitie krijgt sinds dit jaar nu echt handen en voeten met Louis van Gaal als hét gezicht van de à la Louis-campagne. Daams: “Om onze landelijke ambitie kracht bij te zetten, zochten we naar “een bekend gezicht” dat naadloos aansluit op ons profiel en verhaal. Vakkennis, no-nonsense, recht door zee, respect, aandacht voor het individu in het team en oog voor maatschappelijke verantwoordelijkheid. Waarden die dicht bij ons liggen.”
In de zomer van 2023 werden de eerste contacten al gelegd met Louis van Gaal: “Louis is het gezicht dat deze waarden bijna een-op-een vertegenwoordigt als persoon. Hij redeneert weliswaar vanuit een visie op voetbal, maar je zou “de voetballer” net zo makkelijk kunnen vervangen door “de professional”. Jezelf kunnen zijn, authenticiteit, respect, betrouwbaarheid. Allemaal zaken die passen bij de filosofie van Louis en die net zo goed gelden voor de professional.”
Belangrijk voor Crowe Foederer was wel dat die overeenkomst ook geloofwaardig moest zijn en dat ze die konden beargumenteren. “Ons medewerkertevredenheidsonderzoek toont aan dat we al jaren hoog scoren op “jezelf kunnen zijn”. Nou, dat is precies wie Louis is.” Het zorgde niet alleen voor een persoonlijke klik: “Louis stond ook echt achter ons idee om hem in te zetten als “ons” gezicht. Sterker nog, hij presenteerde zichzelf bij zijn introductie als collega.”
Werkgeverschap à la Louis
Met Louis als het gezicht van Crower Foederer wil het bedrijf zichtbaarder zijn als landelijk kantoor. “We merken nu al dat zijn naamsbekendheid op ons afstraalt”, gaat hij verder. Het belangrijkste doel achter deze landelijke bekendheid is meer zichtbaarheid in de arbeidsmarkt: “We zoeken naar collega’s voor meerdere diensten in meerdere regio’s. Niet alleen accountants en fiscalisten, maar ook IT- en HR-specialisten. En daarbij helpt landelijke bekendheid enorm.” Johan Daams geeft daarbij aan dat het niet hun missie is om de meest populaire werkgever te worden, maar wel de best passende: “We willen employer of choice worden; de werkgever die past bij de werknemer. En dat betekent dat je eerlijk moet zijn in wat je verwacht, biedt en levert. Oftewel, beloven wat je kunt waarmaken à la Louis!” En dat leverde al de nodige successen op: “We zien een verdubbeling qua bezoekers op onze website en het aantal sollicitanten. We merken in de gesprekken met sollicitanten dat Louis als persoon daarnaast echt een magneet blijkt te zijn voor veel professionals.”
Partnership met PSV
Dan is er nog het partnership met de Eindhovense voetbalclub PSV. Het succes met Louis is een belangrijke aanleiding voor dit driejarige partnership: “In het verleden zochten we niet actief de landelijke media op. De campagne met Louis is voor ons een eerste, grote stap op dat gebied.”
In gesprek met PSV – in eerste instantie over samenwerking op het gebied van vitaliteit – werd de vraag opgeworpen waarom we niet meer met elkaar doen. Dat was in april van dit jaar, het moment dat we al de nodige successen boekten met de à la Louis-campagne.”
Crowe en PSV kennen elkaar al lang, dus waarom juist nu deze stap? En waarom PSV? “PSV is net als wij geworteld in de Eindhovense regio, kent een hoge betrouwbaarheidsfactor en heeft een breed netwerk aan bedrijven vanwege de connectie met Brainport. Daarnaast hebben we allebei de ambitie om te verdubbelen. Net als bij Louis, zijn de waarden van PSV wat dat betreft te vergelijken met die van ons. En PSV zag dat ook zo.”
Partners in Progress
Als “Partners in Progress” hebben PSV en Crowe Foederer elkaar gevonden op het gebied van coaching van bedrijven, teams en professionals: “Met dit partnership willen we op de eerste plaats onze kennis en ervaring in team- en bedrijfscoaching bundelen met als doel vooruitgang te boeken voor teams en organisaties. Concreet betekent dit bijvoorbeeld dat we de technische staf van PSV, die bestaat uit zo’n honderd mensen, betrekken bij evenementen waar we onze kennis delen. Op het gebied van HR werken we samen, bijvoorbeeld wat betreft vitaliteit. Verder adviseren we jeugdspelers over de risico’s die ze zoal tegenkomen op juridisch en financieel gebied.”
Andersom helpt PSV Crowe Foederer aan meer naamsbekendheid: zo staan de naam en het logo van Crowe Foederer op de trainingskleding van de coachingstaf van PSV 1, PSV Vrouwen en Jong PSV: “Net als bij de à la Louis-campagne willen we zichtbaarder worden als een van de toporganisaties. Met Louis in onze campagne en de samenwerking met PSV op partnerniveau hopen we sneller te kunnen groeien.” “En dat is ook nodig”, benadrukt Daams: “De vraag naar bijvoorbeeld cyber en duurzaamheid neemt enorm toe. Alleen al met ons cyberteam willen we de komende jaren minimaal 300 procent groeien.”
Tekst: Sander Voortman
Deze bijdrage komt uit de AV-Top 50. Dit magazine is verschenen in december 2024. Zie: https://www.accountancyvanmorgen.nl/kennisdoc/av3-2024-av-top-50-2024/
Geef een reactie