Klanten van Visser & Visser hebben op basis van persoonlijke data waarover het accountants- en advieskantoor beschikt van zijn klanten, een gepersonaliseerde mail gekregen over de effecten van de Prinsjesdag-maatregelen op hun individuele situatie.
Visser & Visser investeert veel in data-analyse. ‘Een paar collega’s zijn daar fulltime mee bezig’, vertelde directeur Steef Visser vorig jaar al tegen de redactie van Accountancy Vanmorgen. ‘Over een tijdje kunnen we de klant volledig vanuit de data adviseren’, zei hij. De Prinsjesdag-mail van vorig jaar was een proef, waarvoor het bedrijf van klanten zoveel waardering oogstte, dat die is voortgezet. Dit jaar heeft Visser & Visser bijna 2.000 gepersonaliseerde mails de deur uit gedaan. In de mail staan de wijzigingen die voor de desbetreffende klant van belang zijn. Het unieke klantprofiel is een combinatie van data uit verschillende bronnen, zoals de fiscale aangiften en salarisadministratie. Maarten Don, Data-Analist bij Visser & Visser: ‘De persoonlijke Prinsjesdag-mailing is een mooi voorbeeld hoe we data-analyse binnen Visser & Visser toepassen om onze klanten optimaal van dienst te zijn.’
Geef een reactie