Bedrijfsinformatiespecialist Grayden lanceert dinsdag een online tool waarmee bedrijven de mogelijkheid hebben om van al hun anonieme B2B-websitebezoekers een bedrijfsprofiel te genereren en deze te converteren naar betalende klanten.
Graydon Lead Insights is een tool die een koppeling legt tussen het IP-adres van de B2B-bezoekers van bedrijfswebsites en de Graydon bedrijvendatabase. Hierdoor wordt van elk bedrijf dat een website bezoekt een nauwkeurig klantprofiel beschikbaar gesteld met uitgebreide informatie, zoals bijvoorbeeld de sector waarin dit bedrijf actief is, de rechtsvorm en de financiële prestaties van het bedrijf ten opzichte van soortgelijke bedrijven in de branche. Ook wordt duidelijk welke pagina’s het bedrijf op de website heeft bezocht en hoe lang het bezoek heeft geduurd. Door te filteren (bijvoorbeeld op basis van branche, bedrijfsgrootte, regio en bezochte webpagina’s) kan het een bedrijf zelf bepalen in welke bezoekers ze inzicht willen krijgen.
Mark Beekman, Group Marketing Directeur bij Graydon: ‘Uit diverse onderzoeken blijkt dat slechts 4 tot 11% van de bedrijven zichzelf kenbaar maakt op een website door bijvoorbeeld een download- of een contactformulier in te vullen. Stel dat je maandelijks 25.000 bezoekers hebt op je website, dan zijn dit 22.250 tot 24.000 anonieme potentiële leads die zomaar verdwijnen. Dat is zonde. En dat is meteen ook de reden waarom Graydon Lead Insights lanceert.’ Hij vervolgt: ‘Aan de hand van grafieken wordt deze informatie visueel inzichtelijk gemaakt zodat gebruikers van Lead Insights snel zien waar hun kansen en hun risico’s liggen. Hierdoor kunnen bedrijven hun sales- en marketingprocessen efficiënter inrichten maar meer nog dan dat kunnen ze veiliger zakendoen. Doordat sales en marketing professionals over cruciale bedrijfsinformatie van de B2B-websitebezoekers beschikken, zijn de leads die ze gaan genereren bovendien kwaliteitsvoller waardoor ze meer business kunnen doen tegen lagere kosten.’
Geef een reactie