De Belastingdienst heeft eind november de aangiftebrieven voor de loonheffingen de deur uit gedaan. Daarvan zijn er ruim 6.000 onbestelbaar retour gekomen.
De fiscus wijst ondernemers erop dat zij een duplicaat kunnen aanvragen als ze de aangiftebrief voor 2021 niet hebben gekregen. ‘Zet in de brief in ieder geval uw loonheffingennummer en het adres waar het duplicaat naartoe moet. U krijgt dat dan binnen een week toegestuurd. U kunt ook aangeven dat u het duplicaat per mail wilt krijgen. Zet in dat geval niet alleen het postadres, maar ook het e-mailadres in de brief.’
Aanvragen van een duplicaat kan alleen op papier, door een brief te sturen naar: Belastingdienst,
Postbus 8738, 4820 BA in Breda.
Zie daar: de wereld op z’n kop. Hoe klantgericht en hoe klantonvriendelijk. De Belastingdienst heeft een wettelijke verplichting om aan de klant zaken mee te delen. Vroeger iedere aangifteperiode, nu teruggebracht tot slechts één maal per jaar. Maar vergeet, dankzij de digitalisering?, om het adressenbestand naar behoren bij te houden. Dat gebrek moet de klant dan nu maar even voor hen oplossen door de brief te sturen? Misschien… acht, nee laat maar, leuker kunnen we het tenslotte toch niet maken!
Waarom niet gewoon meteen al via de mail of op te halen op de site van de belastingdienst.
Heren je weet toch dat je iedere maand/kwartaal de aangifte moet doen.
Deze staan klaar op de site van de belastingdienst. Dus begrijp ik het niet.
Waar ik het wel mee eens ben is dat het adressen bestand van met name de onderneming (géén) eenmanszaak niet op orde is.