• Magazines
  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Blog
  • Podcast
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
    • Incompany
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-padeltoernooi 2026
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2025
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • LinkedIn
  • Mail
  • Instagram
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
Accountancy Vanmorgen

  • Magazines
  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Blog
  • Podcast
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
    • Incompany
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-padeltoernooi 2026
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2025
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
Home » ‘Spaarders achtergesteld bij definitieve aanslag 2023’

‘Spaarders achtergesteld bij definitieve aanslag 2023’

Fiscaal, Nieuws

13 mei 2024 door Accountancy Vanmorgen

Box 3-spaarders worden bij de definitieve belastingaanslag over 2023 achtergesteld bij beleggers omdat zij geen uitstel krijgen, zo stelt de Bond voor Belastingbetalers (BvB) tegenover het FD. Terwijl ook voor hen het komende oordeel van de Hoge Raad in de box 3-kwestie van belang is.

Omdat de Hoge Raad nog altijd geen uitspraak heeft gedaan over de tijdelijke vermogensheffing in box 3, krijgen belastingbetalers die beleggingstegoed opgeven in box 3 uitstel voor de definitieve belastingaanslag 2023. Maar wie zijn vermogen op een spaarrekening heeft staan, moet al wel definitief afrekenen over het veronderstelde rendement. Dat is niet eerlijk, vindt de belangenclub.

Uitspraak pas eind zomer

De Hoge Raad moet nog oordelen of de hersteloperatie van de overheid naar aanleiding van het kerstarrest – waarin werd geoordeeld dat de vermogensrendementsheffing niet strookte met Europese regels – en de daaraan gekoppelde tijdelijke systematiek door de beugel kan. Die uitspraak komt naar verwachting in augustus. In de tussentijd is over 2021 en 2022 geen definitieve belastingaanslag opgelegd aan beleggers en datzelfde geldt ook voor 2023. Demissionair staatssecretaris Van Rij (Fiscaliteit) wil daarmee voorkomen dat beleggers na een mogelijk gunstige uitspraak bezwaar gaan maken.

Forfaitair rendement later aangepast

Spaarders krijgen voor de jaren 2021, 2022 en 2023 wel gewoon een definitieve aanslag. Jurgen de Vries, voorzitter van de Bond voor Belastingbetalers, stelt dat de omstandigheden inmiddels zijn veranderd en dat ook de 650.000 spaarders uitstel dienen te krijgen totdat de Hoge Raad met zijn oordeel is gekomen. In 2021 en 2022 was het veronderstelde rendement op bank- en spaartegoeden respectievelijk 0,01% en 0%. Voor 2023 is de forfaitaire opbrengst vastgesteld op 0,92%: hoger dan de 0,36% die in de voorlopige aanslagen voor 2023 is gebruikt. En de Hoge Raad zou in augustus kunnen oordelen dat het forfaitaire rentepercentage al aan het begin van het betreffende belastingjaar moet vaststaan om spaarders duidelijkheid te geven.

Betaalrekeningen

Van Rij wilde geen uitstel geven aan spaarders omdat die afgelopen jaar bijna altijd meer dan 0,92% rente hebben ontvangen. Maar De Vries betoogt dat op betaalrekeningen helemaal geen rente wordt vergoed: staat het geld op zo’n rekening, dan betaal je dus belasting zonder dat daar rente-inkomsten aan ten grondslag liggen. Spaarders hebben nu alleen de mogelijkheid om zelf bezwaar te maken tegen de aanslag om rechten te waarborgen.

Bron: FD

Categorie: Fiscaal, Nieuws Tags: bond voor belastingbetalers, box 3, Hoge Raad, spaartaks

Tags: bond voor belastingbetalers, box 3, Hoge Raad, spaartaks

Gerelateerde artikelen

29 mei 2026

Kennisgroep verduidelijkt waardering box 3-vorderingen en schulden

20 mei 2026

Eerste Kamer staat voor grote dillema’s rond box 3

12 mei 2026

Vastgoedbelegger twijfelt vaker door box 3 en huurregels

8 mei 2026

Advies Hoge Raad: geen teruggave box 3-heffing voor niet-bezwaarmakers

Reacties

  1. Peter pols zegt

    13 mei 2024 om 11:27

    Hoe ga met dit bericht om ik ben ook spaarder geen beleggingen .Moet ik nou ook een bezwaar aantekenen.En hoe doe dit dan?

    Beantwoorden
    • Richard zegt

      14 mei 2024 om 13:49

      ja, het bedrag op je betaalrekening zou je in principe niet hoeven opgeven daar er geen rente over gegeven wordt en er dus ook heen fictief rendement over berekend mag worden. Niet geheel duidelijk maar zo zou je het mogen of kunnen interpreteren. Het zou inhouden dat je je spaargeld op 31-12 allemaal op je betaalrekening zet tot 2 januari je daar niet over aangeslagen kunt worden en dus bezwaar kunt maken. Belasting op Belasting op Belasting op Belasting. In dit land is je Euro nog maar 10 cent waard!

      Beantwoorden
  2. Kees zegt

    13 mei 2024 om 12:58

    Spaarders zijn weer de klos ja geld moet toch ergens vandaan komen

    Beantwoorden
  3. Trudy zegt

    13 mei 2024 om 16:42

    Je kan tegenwoordig beter schulden maken dan sparen. Wordt er een groot deel van kwijtgescholden. En wie betaald dat? Natuurlijk. De zuinige spaarder!

    Beantwoorden
    • Christien zegt

      13 mei 2024 om 22:41

      Dat heb je mooi goed.

      Beantwoorden
  4. Toon zegt

    13 mei 2024 om 17:13

    Betalen omdat je hard hebt gewerkt 50 jaar lang, om te zorgen voor een redelijke oude dag.
    Als je dat hebt verwezenlijkt, ga je weer betalen omdat je zo goed gespaard hebt. En dan maar niet denken dat je eerder gaat hemelen, dan moeten de kinderen weer successie belasting betalen.
    Je kan beter asielzoeker zijn dan zal alles voor je worden betaald en mag je niet werken.
    En DAT KOST WEL 175 € P/D.ik krijg het niet elke hardwerkende Nederlander krijg de rekening gepresenteerd.

    Beantwoorden
    • Riel zegt

      13 mei 2024 om 19:57

      Ja , het is triest voor woorden , en de Nederlandse mensen pikken alles wat in de Haag gebeurd , je kan beter naar buitenland emigreren ,

      Beantwoorden
      • M zegt

        14 mei 2024 om 06:55

        Als je werkt word er al belasting ingehouden als je het op je rekening hebt staan word hier ook service kosten voor gevraagd en spaar je dan willen ze hier ook dat je ervoor betaald en tot slot als je het uitgeeft betaal je nog eens de btw of 21% belasting.
        Zorgen dat je spaargeld buiten de bank stelsel word gehouden kan op meerdere manieren .
        Je krijgt dan wel geen rente maar die krijg je nu ook haast niet bij de bank en de ieuwbelastingdienst die vraagt alleen maar meer en meer maar geeft steeds minder tot niets een beetje eenrichtingsverkeer allemaal .
        Tenzij je niet uit dit land komt dan kan het wel ineens allemaal anders.
        Ze werken hier voor een gelijkwaardige loon waarbij de hier verdiende euro in hun een veel hogere waarde heeft omdat daar de belastingen veel lagere is en zij ook hier voordelen krijgen zoals geen wegenbelasting betalen omdat ze hier tijdelijk werken voor een half jaar dan weer een paar maanden niet en dan weer opnieuw om zo een vermogen belasting vrij op te bouwen .
        In dit land is hard werken niet meer lopend

        Beantwoorden
    • Harry zegt

      14 mei 2024 om 20:25

      Helemaal mee eens
      De staat plukt hardwerkende mensen kaal
      Tijd voor verandering zou ik zeggen , maar hoe ?

      Beantwoorden
  5. Antoon zegt

    13 mei 2024 om 17:17

    Betalen omdat je hard hebt gewerkt 50 jaar lang, om te zorgen voor een redelijke oude dag.
    Als je dat hebt verwezenlijkt, ga je weer betalen omdat je zo goed gespaard hebt. En dan maar niet denken dat je eerder gaat hemelen, dan moeten de kinderen weer successie belasting betalen.
    Je kan beter asielzoeker zijn dan zal alles voor je worden betaald en mag je niet werken.
    En DAT KOST WEL 175 € P/D.ik krijg het niet elke hardwerkende Nederlander krijg de rekening gepresenteerd.

    Beantwoorden
  6. Ab zegt

    13 mei 2024 om 17:37

    Over dat spaar geld is toch al belasting over betaald waarom moet dat dubbel dat is stelen

    Beantwoorden
  7. Antoine zegt

    13 mei 2024 om 18:04

    Daar in Den Haag is het makkelijk geld uitgeven waar je niet voor gewerkt heb, en geen verantwoordelijkheid voor het geen je uitgeeft.
    Het is toch het geld van hardwerkend iemand die altijd de pineut is.
    Staats secretaris van Rij is net een shovel, voor uit schuiven en niet beslissen.
    En die ambtenaren van de belasting maar belasting heffen op geld dat je niet eens als rente ontvangen hebt.
    Wat maakt het hun uit,
    Dus maar fictieve belasting heffen.
    En dat al jaren achter elkaar ook als je negatieve rente betaald aan de bank.

    Beantwoorden
  8. Rob zegt

    13 mei 2024 om 18:39

    Van Rij en de politiek blijven vasthouden aan box3 , terwijl het veel eerlijker én eenvoudiger is om alle *inkomsten* ongeacht de bron te belasten in box1.
    Maar box3 is gunstiger voor de mensen met een hoog inkomen 32% ipv 49% tarief. Gepensioneerden die leven van aow plus eigen vermogen zijn de klos.
    Ook zwijgt men over box2 waarin Marnix en vele politici ongetwijfeld zelf een flink vermogen hebben geparkeerd. Box3 raakt vooral de middengroepen, vanaf zo’n 5 ton is box2 lonend (spaarbv, beleggingsbv, etc) … genoeg mogelijkheden voor de eigen zuidas kliek.

    Beantwoorden
  9. Bertus zegt

    13 mei 2024 om 20:05

    Het is eenenal listigheid van de Roverheid.Die waardeloze bankier Klaas Knot steld een achterlijk idee op en de hoge verrotte ambtenaren timmeren een kop afhak belasting plan voor mensen die denken een oplossing met 1 verhuurhuisje hun AOW aan te kunnen gaan vullen.Voor mensen zonder pensioen is het funest. Smerige uitmelkers en nooit genoeg pokke belastingdienst.Asiel zit voor 275,- per kop per dag in de watte.

    Beantwoorden
  10. Frans zegt

    13 mei 2024 om 21:38

    Een grote schande van de overheid! Ik denk dat het hoogste tijd wordt om van Rij en zijn partij massaal te boycotten ! En, de hoogste tijd om je geld in het buitenland onder te brengen! Of nog beter, om al je geld in Nederland te cashen en dan ergens in het buitenland te parkeren! Als er veel mensen al hun spaargeld gaan opnemen, heeft de overheid een groot probleem, ze kunnen niet meer plukken, en de banken kunnen jou geld niet meer gebruiken om financieringen beschikbaar te stellen met jou geld waar zij heel veel aan verdienen! Dat zou een enorme statement zijn en een behoorlijke vette strop zijn voor de banken en de overheid! Zijn ze g.v.d. helemaal van de pot gerukt die uitzuigers! Wakker worden mensen! ???

    Beantwoorden
    • Dora zegt

      20 mei 2024 om 22:50

      Je betaalt ook belasting en rente over jouw geld dat in het buitenland staat

      Beantwoorden
  11. M zegt

    14 mei 2024 om 11:08

    Als je werkt word er al belasting ingehouden als je het op je rekening hebt staan word hier ook service kosten voor gevraagd en spaar je dan willen ze hier ook dat je ervoor betaald en tot slot als je het uitgeeft betaal je nog eens de btw of 21% belasting.
    Zorgen dat je spaargeld buiten de bank stelsel word gehouden kan op meerdere manieren .
    Je krijgt dan wel geen rente maar die krijg je nu ook haast niet bij de bank en de belastingdienst die vraagt alleen maar meer en meer maar geeft steeds minder tot niets
    een beetje eenrichtingsverkeer allemaal .
    Tenzij je niet uit dit land komt dan kan het wel ineens allemaal anders.
    Ze werken hier voor een gelijkwaardige loon waarbij de hier verdiende euro in hun land een veel hogere waarde heeft omdat daar de belastingen veel lagere is en zij ook hier voordelen krijgen zoals geen wegenbelasting betalen omdat ze hier tijdelijk werken voor een half jaar dan weer een paar maanden niet en dan weer opnieuw om zo een vermogen belasting vrij op te bouwen .
    En vergeet vooral niet al die uitkeringen die is betaald aan mensen over de grens omdat zij recht hebben op kinderbijslag waarvan de aantal kinderen ook niet duidelijk is .maar Nederland betaald wel want ze hebben even hier gewoond
    In dit land is hard werken niet meer lopend voor je oude dag tenzij je in de bepaalde kringen zit dan kun je de regels naar je eigen voordeel maken want je moet natuurlijk wel voor je eigen oude dag zorgen ook al gaat dat ten kosten van de gewone burger.
    Ik schaam me dat ik in een land woont waar de regering naar buiten profileert als professioneel regering maar zich gedragen als kleine kinderen en kruipen voor Brussel maar vergeten door wie en met welke gemaakte beloftes zij gekozen zijn .
    Het mooie opgebouwde in het verleden moet door de overheid en regering voor de toekomst ten gronde gericht worden om uiteindelijk er achter te komen dat zij verkeerde beslissingen gemaakt hebben maar zij er niet voor hoeven op te draaien,want daar heb je de burger bevolking toch voor om het probleem bij neer te leggen.
    Dit is geen aanval op geen enkele burger maar respecteer de burger in dit land en behandel ze dan ook zo en pakt de belasting profiteurs en fraudeurs hard aan in plaats van ze te belonen .
    Want de werkende man brengt het geld in de staatskas en mag nooit door die graai cultuur of prestige projecten nutteloos leeg geroofd worden de Betuwelijn is zo.n voorbeeld heeft vele malen meer gekost maar nooit rendabel geweest.

    Beantwoorden
    • John zegt

      15 mei 2024 om 05:46

      We krijgen nu een nieuw kabinet wordt alles nog duurder waarom moeten elk jaar de huur om hoog je kan beter asiel zoeker zijn krijg je gratis een woning en nog zakgeld ook

      Beantwoorden
  12. N. zegt

    14 mei 2024 om 14:30

    Smeriger boel. En maar geld uitdelen aan vanalles wat mogelijk is. Maar is beloofd dat we een verekening zouden krijgen. Het bedrag wat ten onrechte is betaald moet terug komen. Nu moet er weer geld in de staatskas komen. Dus van de mensen die het kunnen betalen.
    … afwachten dus !!

    Beantwoorden
  13. I Formida zegt

    14 mei 2024 om 23:32

    Met deze cultuur meteen afrekenen. Ze vergeten dat wij hun salarissen betalen. Waarom staan ze een deel van hun salaris niet af voor het niet functioneren. Laat ze zelf bijdragen om schatkist bij te vullen. Laat iedereen die beslissingen nemen over de financiën van de hardwerkende burgers zelf de asielzoekers, vluchtelingen, en allerlei volk in hun huis/vakantiehuis opnemen.
    Waarom moeten de hardwerkende Nederlander voor ze betalen. De eu commissies/ raadsleden en de regeringspartijen moeten alle asielzoekers in huis nemen, dan is het probleem opgelost. Dus niet van de burgers/maatschappij profiteren. Als 90% van de bevolking op rechts stemt in de eu verkiezingen en nederlandse verkiezing dan heb je geen meerderheids kabinet nodig. Korte mette maken van onzinnige beslissingen die alleen de werkenden hard treffen. Banken opheffen en je spaargeld zelf beheren. Waarom nog een keer belasting betalen over je spaargeld. Ik wil mijn status ook veranderen in asielzoeker, dan krijg ik alles gratis en hoef ik nergens voor te betalen. Ze lachen ons uit voor de dommigheid van nederland, hier kan je alles krijgen en van alles doen zonder dat je er hard voor gestraft wordt. Door zuurstoftekort werken de hersenen niet meer van regering in Nederland. Rutte heeft nederland kapot gemaakt en niemand heeft het erover en iedereen steunt hem om hogerop te komen. Ze moeten eens bloot leggen wat hij heeft veroorzaakt. Ik kan er een boek over schrijven. Als je je verstand gebruikt dan heb geen zgn wetenschappers nodig, die denken alles te weten.
    Zodra je zegt hoe de feiten zijn, dan discrimineer je en ben je rechts!!!. Demissionair kabinet nemen ook beslissingen waar de kamer niet mee eens is. Stuur ze allemaal de bijstand, sollicitatieplicht eisen en geen vrienden diensten. Ze zeggen als je niet functioneert krijg je de mooiste banen.

    Beantwoorden
  14. Bert zegt

    15 mei 2024 om 06:21

    Waar is de compensatie voor de inflatie in al die berekeningen voor het fictief rendement?
    Waarom telt een e.v.t. huis niet mee?
    Waarom moeten degenen die hun geld niet handig wegsluizen wel belasting betalen?
    Hoe is het mogelijk dat er op inkomen is belast en daarna ook nog eens op vermogen?

    Beantwoorden
  15. Box 3 Spaargeld gedupeerde zegt

    2 juni 2024 om 16:00

    al ruim 20 jr. geen 4%rendement bekend bij de overheid maar toch veel te zwaar belasten. Spaargeld bekend bij Bel.dienst en toch uitgaan van een extreem hoog beleggingspercentage met extreem hoge belastingheffing. Eigendomsrecht en mensenrecht en ook het Europees recht geschonden door veel te hoge belasting te heffen. Discriminatie tussen het wel en niet tijdig bezwaar maken, terwijl dit niet te vinden was en de bel. dienst mij een paar keer aangaf dat bezwaar maken geen zin had. Bezwaarschriften werden destijds allemaal afgewezen! Hoezo dan deze groep niet hun geld (eigendom) terugbetalen? Overheid had duidelijk over bezwaarmaken moeten communiceren en dit toegankelijker moeten maken, ook dat is een overtreding. Dreigen met boete als je niet op tijd betaald terwijl aanslagen te onrechte werden opgelegd. Volgens de herberekening hoefde ik helemaal niets te betalen. Dat de overheid zwaar geld te kort komt moet niet ten kosten van de spaarder gaan. Aan alle kanten wordt er grof geld uitgegeven wel en niet op een verantwoorde manier.

    Beantwoorden
    • Box 3 gedupeerde zegt

      2 juni 2024 om 16:45

      Na lang zoeken over de betreffende jaren 2017 t/m 2020 naast te laat bezwaar ingediend te hebben toch voor de zekerheid per jaar apart ambtshalve vermindering aangevraagd bij de bel. dienst.

      Beantwoorden
    • Box 3 gedupeerde zegt

      2 juni 2024 om 16:48

      Na te laat bezwaar gemaakt te hebben eveneens per jaar apart verzoek om ambtshalve vermindering ingediend, ook dat was een hele zoekpartij.

      Beantwoorden
  16. Box 3 gedupeerde zegt

    2 juni 2024 om 16:49

    Na te laat bezwaar gemaakt te hebben eveneens per jaar apart verzoek om ambtshalve vermindering ingediend, ook dat was een hele zoekpartij.

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Hoofdsponsor

Onderzoek: kantoren zetten AI steeds vaker in om de kwaliteit van controles te verbeteren

Kennispartner

Waarom steeds meer administratiekantoren gaan voldoen aan de NIS2

Partners

Zie digitalisering als versterker in plaats van vervanging van mensen
Private equity in accountancy: drie spanningsvelden die het vak veranderen
AFAS behaalt B Corp-certificering: “Dit past bij wie we zijn en hoe we impact maken”
Waarom Haasjes Administratiekantoor online met klanten ging samenwerken
AV-Top 50 | Menselijk maatwerk dankzij digitale slagkracht
Wat verstaan we in de accountancy onder efficiënt werken? 
5 redenen waarom accountants tijd verliezen in Excel
Visionplanner Lente Boost 2026: ruimte voor groei door slimme werkprocessen
Stap-voor-stap haalt Juyst het meeste uit haar practice management 
Hoe beter je accountants worden, hoe minder je verdient.
De ‘S’ van slimme ondernemers: hoe Syfers adviseert met vooruitstrevende technologie 
‘De accountant is essentieel voor ondernemers in het mkb’
Waarom jouw DGA-cliënt echt een arbeidsovereenkomst nodig heeft
Zelf boeken of laten boeken: zo bepaal je per administratie de juiste drempel
Z login heeft dé oplossing voor intermediairs die efficiënt willen werken
de autonome AI-boekhouder
Van goedkeurende controleverklaring naar faillissement in één zomer — de accountant in het vizier van de curator
Eenvoudig bankrekeningen koppelen met Twinfield, Exact Online en Snelstart
Is mijn baan over een paar jaar verdwenen?
Welke compliance risico’s moet je als accountant continu monitoren?
Lyanthe lanceert pre-accounting platform Lyanthe Next
De verschillende etiketteringskeuzes bij IB en btw
Spraakgestuurde facturen en automatische bonverwerking: efficiëntere samenwerking tussen accountant en cliënt
Wwft-compliance in 2026: doen we het beter dan vorig jaar?
Administratiekantoor Boekhoudhelden boekt 82% van de facturen volledig automatisch
Waarom automatisch afletteren alleen werkt met slimme koppelingen
Pensioencommunicatie anno 2026 mag burgerlijk ongehoorzaam
De bedrijfsarts: zo begeleid je je klant door het verzuimtraject
Green Card gone wrong: de vergeten fiscale gevolgen voor oud-expats
Het functiegemak van de INT bij adviezen over en aangiften van erf-en schenkbelasting.
Van zij-instromer naar accountant: hoe het Schakeltraject nieuw talent aantrekt in de Accountancy
Angst voor nearshoring is begrijpelijk, maar vaak gebaseerd op een verkeerd beeld
DAC8 leidt tot 15 procent hogere crypto-compliancekosten
Sleutelrol accountant bij meldingsplicht transacties 
5 signalen dat jouw relatiebeheer niet meer werkt (en hoe je dat oplost)
Fusies en overnames | Met waardebepalingen bedrijfsadvies dichter bij de ondernemer
Klanten met een buitenlandse holding? Zo houdt het BFT jouw Wwft-dossiers tegen het licht
Driver-based models: de essentiële bouwstenen voor elk finance team
Wat kost cultuurmismatch jouw kantoor?
Werkdruk in de accountancy: geen gevoel maar een datavraagstuk
ABN Amro slokt NIBC op: wat deze overname zegt over de veranderende financiële markt
Boekhoudlandschap sterk gefragmenteerd, softwarekampioen ontbreekt (nog) in Europa
Een digitale handtekening kiezen lijkt simpel. Totdat de praktijk begint.
De impact van automatisering op declarabele uren in de accountancy 
De verborgen kosten van de mailbox
Van najagen naar verwerken: waarom vraagposten je proces blokkeren (en hoe je dat stopt)
De rol van private equity bij fusies en overnames
De mens is “nooit” de oorzaak van een datalek 
“De informatievoorziening van Like-IT was doorslaggevend”
‘Wat efficiëntie écht betekent voor accountants: overzicht en ‘in control’
De trein vertrekt. Jij kiest of je instapt.
Zo benut je het echte potentieel van AI in jouw accountantskantoor 
“Het werkt toch prima? Dat is vaak precies het probleem”
Fusies en overnames | Succesvol groeien in de accountancy? Begin bij je mensen 
Waarom accountants advieskansen missen rond HR-automatisering en subsidies
De mensen achter de loonstrook: in gesprek met Susan Hendriks
Klanten soepel bedienen met AFAS SB
Speech to text in compliance software: zo besparen accountants twintig minuten per dossier
Risicocategorieën AI Act blijven onderbelicht, terwijl de verplichtingen al gelden
Groeipad in de samenstelpraktijk: van gevorderd assistent naar client manager
Van wennen naar winnen: Wecountancy over de kracht van Silverfin
De volgende stap in AI: HR-assistent Loket begrijpt nu je eigen documenten
Complimenten geven aan medewerkers: dit kan het opleveren  
Fiscaal onzakelijksheidsvermoeden bij verkoop aandelen na splitsing in strijd met Fusierichtlijn
AV-Top 50 | Hoog tijd voor opleiding die jongeren aanspreekt
Wie bepaalt of een bestuurder een tegenstrijdig belang heeft? De Hoge Raad geeft duidelijkheid!
Welke ontwikkelingen in het financieringslandschap zijn van belang voor de accountant?

Vacatures

Supervisor controlling & accounting
KNAV
Medior assistent accountant • Druten
WEA Deltaland
Relatiebeheerder Gouda
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Gevorderd assistent accountant – Doetinchem
BonsenReuling
Accountant (AA)
Vallei Accountants
Gevorderd assistent accountant – Lichtenvoorde
BonsenReuling
Assistent-accountant Samenstelpraktijk 
PIA Group
Assistent accountant Agri & Food  – Terneuzen
aaff
Assistent Accountant internationaal
PIA Group
Gevorderd assistent accountant – Denekamp
BonsenReuling
Analyst Business Improvement
PIA Group
Senior assistent accountant | samenstel
Scab
Controleleider voor de profitsector
PIA Group
Controleleider
Scab
Gevorderd assistent accountant Audit – Almelo
BonsenReuling
Accountant Adviseur – Gouda
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Audit assistent
KNAV
Assistent Accountant (Uden)
Wey & Fields group
Junior Controleleider Barendrecht
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Gevorderd assistent accountant
BonsenReuling
Eindverantwoordelijk Accountant Samenstel (RA of AA)
PIA Group
Junior Relatiebeheerder – Alphen aan den Rijn
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Gevorderd assistent accountant – Elst
BonsenReuling
Accountant Agri & Food – Gorinchem
aaff
Assistent-Accountant
Jongejan & Partners
Assistent-accountant Samenstelpraktijk 
Aksos
Controleleider publieke organisaties
PIA Group
Adviseur Accountancy – Nijverdal
aaff
Senior assistent accountant audit
Bentacera
Gevorderd Assistent Accountant Audit
PIA Group
Corporate Finance Advisor
KNAV
Senior Assistent Accountant MKB (FIO-team)
Bentacera
Controleleider / Accountant Auditpraktijk
PIA Group
Junior manager audit
Bentacera
Abonneer nieuwsbrief AV

Meest gelezen

  • AA greep niet in toen dga ex benadeelde met echtscheidingsregeling: doorhaling 4.1k weergaven
  • Raad van State akkoord met reparatiewet nieuw pensioenstelsel 3.1k weergaven
  • Hof: via bv ingehuurde RA was werknemer accountantskantoor 2.3k weergaven
  • Van goedkeurende controleverklaring naar faillissement in één zomer — de accountant in het vizier van de curator 1.9k weergaven
  • Boekhouder hoofdverdachte in witwaszaak van 38 miljoen 1.6k weergaven

Vraag en aanbod

Samenwerking gezocht/aangeboden door audit-onlykantoor
Administratiekantoor ter overname gezocht
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit Twente
Ter overname aangeboden: Accountantskantoor regio Den Haag
Samenwerking aangeboden voor wettelijke controles
Ter overname aangeboden: accountantskantoor in West-Friesland
Administratiekantoor regio Hendrik Ido Ambacht ter overname gezocht
Ter overname gezocht: administratiekantoren in heel Nederland
Mbi-kandidaten en/of accountantskantoor gezocht in Zeeland
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit de regio Eindhoven

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers Vanmorgen
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • LinkedIn
  • Mail
  • Instagram
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen