• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Corona
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • AV-Beurs
    • AV-Week
    • Nationale salarisdag
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
Accountancy Vanmorgen

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
Aanmelden nieuwsbrief
  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Corona
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • AV-Beurs
    • AV-Week
    • Nationale salarisdag
Home » Next5 faciliteert medewerkers maar niet met kinderoppas

Next5 faciliteert medewerkers maar niet met kinderoppas

Accountancy, Nieuws

28 januari 2021 door Accountancy Vanmorgen

Vorige week publiceerde Accountancy Vanmorgen een artikel over de speciale coronavoorzieningen van de Big Four. Daaruit bleek dat alle een vergoeding voor kinderoppas kennen om thuiswerken te vergemakkelijken. Bij de Next5 is dat anders.

Flynth

Jessica Odijk bij Directeur HRM bij Flynth: ‘We hebben begrip voor de situatie van medewerkers met jonge kinderen. Wij bieden medewerkers met kinderen in de basisschoolleeftijd en jonger extra zorgverlof van maximaal 56 uur als dat nodig is. Daarnaast gaan we ook ondersteuning bieden in de vorm van faciliteren van kinderopvang. Ook bekijken we structureel welke andere hulplijnen we nog kunnen inzetten voor onze collega’s, waar de behoefte ligt. Wij merken dat medewerkers erg verschillend reageren op de lockdown en de coronamaatregelen. Voor de ene medewerker is het zwaarder dan voor de andere. Hierin stimuleren we medewerkers om intensief contact te houden met hun collega’s via de digitale weg. Wij waarderen daarin ook de veerkracht waarmee onze medewerkers zich blijvend inzetten voor onze klanten. Flynth hecht veel waarde aan het psychische en fysieke welzijn van de individuele medewerker. Medewerkers bespreken met hun leidinggevende hoe zij hun dag het beste kunnen indelen. Dit doen we bijvoorbeeld met het faciliteren van online fysiotherapie en mindfullness en het aanbieden van een luisterend oor door daarvoor speciaal opgeleide medewerkers. Maar ook door te voorzien van een goede thuiswerkplek die we met een digitale werkplekcheck laten toetsen.’

Accon avm

Merel Schoonmade, directeur HR bij Accon avm: ‘Wij faciliteren medewerkers in thuiswerkplekken, bieden een dagelijkse corona-hulplijn, hebben maatwerkoplossingen voor medewerkers die het thuiswerken met kinderen moeilijk kunnen combineren, of medewerkers die mentaal problemen ervaren doordat zij alleen thuis zijn. We hebben een vitaliteitsprogramma met diverse instrumenten waar medewerkers gebruik van kunnen maken zoals vitaliteitscoaching of coaching op andere onderwerpen. Binnen dat programma delen we ook best practices over concentratievermogen, balans werk-privé en delen we verhalen van medewerkers.’

BDO

Marlieke van Rens, woordvoerder BDO: ‘Het aanbod van een oppasbureau zoals bij PWC, heeft BDO niet. Wel kennen wij sinds de scholen en kinderopvang afgelopen jaar tijdens de eerste lockdown sloten, een coronaverlofregeling op basis van betaald verlof. Hierbij kunnen medewerkers die hun volledige contracturen vanwege de bijzondere omstandigheden niet kunnen invullen, gebruikmaken van een speciale urencode. Onze bestaande onkostenvergoedingen zijn sinds de eerste lockdown in maart 2020 onveranderd. We bieden aanvullende thuiswerkplekfaciliteiten, zoals een (extra) beeldscherm, docking station, toetsenbord en bureaustoel. We faciliteren nieuwe initiatieven om intern met elkaar in verbinding te blijven, zoals een live radio-uitzending en workshops voor en door BDO’ers met o.a. yoga, bootcamp en zenmeditatie. En nog veel meer. Daarnaast zijn we bezig met beleidsvorming rondom duurzaam samenwerken in de toekomst. Inmiddels hebben we verschillende enquêtes uitgevoerd om de vinger aan de pols te houden bij onze medewerkers over hoe het met hen gaat in deze ‘coronatijd’. Hieruit blijkt dat het gelukkig met de meeste medewerkers nog steeds redelijk tot goed gaat. Wel maken we ons zorgen dat medewerkers het lastiger gaan krijgen nu de coronacrisis voortduurt en de scholen langer gesloten zijn. Om de werkdruk voor medewerkers te verlichten, zeker nu in busy season, is de leiding van onze vestigingen gevraagd om indien nodig met onze klanten in gesprek te gaan om werkzaamheden meer te spreiden of te verschuiven naar een later moment.’

Baker Tilly

Yvonne van den Hurk, woordvoerder Baker Tilly: ‘We doen alles om medewerkers in staat te stellen om werk en zorgtaken te combineren, maar een financiële vergoeding voor kinderopvang kennen wij niet. Al onze medewerkers doen het werk vanaf huis. Vanaf begin is ons beleid: werk thuis tenzij. Dat valt niet mee. Zeker mensen met kinderen, vooral in de basisschoolleeftijd, staan voor veel praktische problemen. Wij hebben daar als werkgever alle begrip voor en bieden optimaal mogelijkheden om de werktijden flexibel toe te passen. De zorg voor onze mensen staat op één en we zoeken in overleg met medewerkers naar oplossingen die zo goed mogelijk aan individuele situaties tegemoet komen. Dat vraagt om maatwerk en daar slagen we goed in. Omdat thuiswerken tot extra uitgaven leidt hebben onze medewerkers een eenmalige netto vergoeding van 500 euro ontvangen. Die was overigens ook bedoeld als blijk van waardering voor de getoonde flexibiliteit.

Andere accountantskantoren die de redactie heeft benaderd reageerden niet of niet op tijd.

Lees ook: PwC niet enige kantoor dat kinderoppas vergoedt

Categorie: Accountancy, Nieuws Tags: Corona en vaktechniek, thuiswerken

Tags: Corona en vaktechniek, thuiswerken

Gerelateerde artikelen

13 april 2021

Werknemers in quarantaine: dit moet je weten

13 april 2021

‘Thuiswerkers via software in de gaten gehouden’

26 maart 2021

Thuiswerken en cybersecurity: waar moet je als thuiswerkende accountant op letten?

24 maart 2021

Onbelaste vergoeding vaste reiskosten toch verlengd

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen

  • Verkade trekt zich terug als kandidaat-voorzitter NBA
  • ABN AMRO hoeft niet alle persoonsgegevens Wwft-onderzoek aan klant te geven
  • Alfa Accountants appelleert vergeefs tegen vonnis
  • Heibel bij Horlings Nexia over verlaging uittredingsleeftijd partners

Partnercarrousel

Visma-bedrijven Comandi en Visionplanner bundelen krachten
Haagse verkenning door de bril van zakelijke mediation
Visma Pinkweb logo
Bescherm je privacy ook online
twinfield logo AV
Efficiënter btw-aangifte doen met Service Overeenkomsten
Exact logo
Exact investeert in dienstensector met overname van Gripp
Unit4 Bedrijfssoftware heet nu Accountancy Gemak en Software Gemak
Yuki logo 042021
Dichter op de bal door digitaal werken
NOW Manager CaseWare koppelt met geanalyseerde data Full Finance
PBCL – Geen gedoe meer met het uitvragen van gegevens
Zo voorkom je fouten in de boekhouding van klanten met een webshop
Digitalisering, automatisering: ben jij klaar voor de toekomst?
Estate planning, een introductie
‘De salarisadministratie van de toekomst zal als een zelfrijdende auto functioneren’
Silverfin gaat partnership aan met CreAim
Visma-bedrijven Comandi en Visionplanner bundelen krachten
Uitval personeel door stress kost werkgevers miljarden
RB
Register Belastingadviseurs: het opleidingsinstituut gericht op het mkb
5 factoren voor een succesvolle software-implementatie
Dizzy Data logo nieuw
Accountancy nieuwe stijl door een geautomatiseerde backoffice? Zo doe je dat
NLP voor gevorderden: ‘Je leert naar jezelf te kijken’
De Deliveroo uitspraak: hoe voorkom je schijnzelfstandigheid?
keurmerk ritregistratie
Privacy rondom ritregistratie
The Legal Company
Onduidelijke factuur komt accountant duur te staan
Credion
Al twintig jaar dé autoriteit in bedrijfs- en vastgoedfinancieringen
Accountant, hoe loods jij de ondernemer door de coronacrisis?

De tipweek van Fiscount en AV

Abonneer nieuwsbrief AV

Vacatures

Accountant Internationaal, Amsterdam
Visser & Visser
Vestigingsleider Enschede, gedreven en betrokken manager
Hendriksen Accountants en Adviseurs
Accountant Adviseur, proactief, kritisch en communicatief vaardig
Hendriksen Accountants en Adviseurs
Senior Accountant / Teamleider Samenstelpraktijk, vestiging Barneveld
Visser & Visser
Zelfstandig Assistent Accountant, Barendrecht
Visser & Visser
Jaarrekening Specialist, Dordrecht
Visser &Visser
(Senior) controller / teamleider Rotterdam
Yaarwerk
Controleleider Middelgroot Accountantskantoor
Rousch
Assistent Accountant, Oud-Beijerland
Visser & Visser
Assistent Accountant (32-40 uur per week)
Lansigt
Ondernemende Belastingadviseur
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Accountant – Vestigingsleider
Rousch
Accountant Internationaal, Doetinchem
Visser & Visser
Assistent Accountant, 32 – 40 uur Goes
acconavm
Gevorderd Assistent Audit (32-40 uur per week)
Lansigt
Accountant AA (24-40 uur per week)
Lansigt

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen