• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema
    • Lifestyle en carrière
    • AV-Top 50
    • Corona
    • Checkpoints
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
Accountancy Vanmorgen

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
Aanmelden nieuwsbrief
  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema
    • Lifestyle en carrière
    • AV-Top 50
    • Corona
    • Checkpoints
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
Home » Next5 faciliteert medewerkers maar niet met kinderoppas

Next5 faciliteert medewerkers maar niet met kinderoppas

Accountancy, Nieuws

28 januari 2021 door Accountancy Vanmorgen

Vorige week publiceerde Accountancy Vanmorgen een artikel over de speciale coronavoorzieningen van de Big Four. Daaruit bleek dat alle een vergoeding voor kinderoppas kennen om thuiswerken te vergemakkelijken. Bij de Next5 is dat anders.

Flynth

Jessica Odijk bij Directeur HRM bij Flynth: ‘We hebben begrip voor de situatie van medewerkers met jonge kinderen. Wij bieden medewerkers met kinderen in de basisschoolleeftijd en jonger extra zorgverlof van maximaal 56 uur als dat nodig is. Daarnaast gaan we ook ondersteuning bieden in de vorm van faciliteren van kinderopvang. Ook bekijken we structureel welke andere hulplijnen we nog kunnen inzetten voor onze collega’s, waar de behoefte ligt. Wij merken dat medewerkers erg verschillend reageren op de lockdown en de coronamaatregelen. Voor de ene medewerker is het zwaarder dan voor de andere. Hierin stimuleren we medewerkers om intensief contact te houden met hun collega’s via de digitale weg. Wij waarderen daarin ook de veerkracht waarmee onze medewerkers zich blijvend inzetten voor onze klanten. Flynth hecht veel waarde aan het psychische en fysieke welzijn van de individuele medewerker. Medewerkers bespreken met hun leidinggevende hoe zij hun dag het beste kunnen indelen. Dit doen we bijvoorbeeld met het faciliteren van online fysiotherapie en mindfullness en het aanbieden van een luisterend oor door daarvoor speciaal opgeleide medewerkers. Maar ook door te voorzien van een goede thuiswerkplek die we met een digitale werkplekcheck laten toetsen.’

Accon avm

Merel Schoonmade, directeur HR bij Accon avm: ‘Wij faciliteren medewerkers in thuiswerkplekken, bieden een dagelijkse corona-hulplijn, hebben maatwerkoplossingen voor medewerkers die het thuiswerken met kinderen moeilijk kunnen combineren, of medewerkers die mentaal problemen ervaren doordat zij alleen thuis zijn. We hebben een vitaliteitsprogramma met diverse instrumenten waar medewerkers gebruik van kunnen maken zoals vitaliteitscoaching of coaching op andere onderwerpen. Binnen dat programma delen we ook best practices over concentratievermogen, balans werk-privé en delen we verhalen van medewerkers.’

BDO

Marlieke van Rens, woordvoerder BDO: ‘Het aanbod van een oppasbureau zoals bij PWC, heeft BDO niet. Wel kennen wij sinds de scholen en kinderopvang afgelopen jaar tijdens de eerste lockdown sloten, een coronaverlofregeling op basis van betaald verlof. Hierbij kunnen medewerkers die hun volledige contracturen vanwege de bijzondere omstandigheden niet kunnen invullen, gebruikmaken van een speciale urencode. Onze bestaande onkostenvergoedingen zijn sinds de eerste lockdown in maart 2020 onveranderd. We bieden aanvullende thuiswerkplekfaciliteiten, zoals een (extra) beeldscherm, docking station, toetsenbord en bureaustoel. We faciliteren nieuwe initiatieven om intern met elkaar in verbinding te blijven, zoals een live radio-uitzending en workshops voor en door BDO’ers met o.a. yoga, bootcamp en zenmeditatie. En nog veel meer. Daarnaast zijn we bezig met beleidsvorming rondom duurzaam samenwerken in de toekomst. Inmiddels hebben we verschillende enquêtes uitgevoerd om de vinger aan de pols te houden bij onze medewerkers over hoe het met hen gaat in deze ‘coronatijd’. Hieruit blijkt dat het gelukkig met de meeste medewerkers nog steeds redelijk tot goed gaat. Wel maken we ons zorgen dat medewerkers het lastiger gaan krijgen nu de coronacrisis voortduurt en de scholen langer gesloten zijn. Om de werkdruk voor medewerkers te verlichten, zeker nu in busy season, is de leiding van onze vestigingen gevraagd om indien nodig met onze klanten in gesprek te gaan om werkzaamheden meer te spreiden of te verschuiven naar een later moment.’

Baker Tilly

Yvonne van den Hurk, woordvoerder Baker Tilly: ‘We doen alles om medewerkers in staat te stellen om werk en zorgtaken te combineren, maar een financiële vergoeding voor kinderopvang kennen wij niet. Al onze medewerkers doen het werk vanaf huis. Vanaf begin is ons beleid: werk thuis tenzij. Dat valt niet mee. Zeker mensen met kinderen, vooral in de basisschoolleeftijd, staan voor veel praktische problemen. Wij hebben daar als werkgever alle begrip voor en bieden optimaal mogelijkheden om de werktijden flexibel toe te passen. De zorg voor onze mensen staat op één en we zoeken in overleg met medewerkers naar oplossingen die zo goed mogelijk aan individuele situaties tegemoet komen. Dat vraagt om maatwerk en daar slagen we goed in. Omdat thuiswerken tot extra uitgaven leidt hebben onze medewerkers een eenmalige netto vergoeding van 500 euro ontvangen. Die was overigens ook bedoeld als blijk van waardering voor de getoonde flexibiliteit.

Andere accountantskantoren die de redactie heeft benaderd reageerden niet of niet op tijd.

Lees ook: PwC niet enige kantoor dat kinderoppas vergoedt

Categorie: Accountancy, Nieuws Tags: Corona en vaktechniek, thuiswerken

Tags: Corona en vaktechniek, thuiswerken

Gerelateerde artikelen

12 mei 2022

Digitalisering in zakelijke dienstverlening vaakst genoemd als positieve impact van coronacrisis

1 april 2022

Werkgevers en werknemers: meer ruimte voor hybride werken

18 maart 2022

Aan thuiswerker verstrekte bureaustoel: terug naar kantoor?

18 maart 2022

Thuiswerken leidt tot veel hypotheekoversluitingen

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen

  • Dga fiscaal advies- en administratiekantoor op de vingers getikt over bijtelling en gebruikelijk loon
  • BDO naar rechter om ex-werknemer 385 euro te laten terugbetalen
  • ‘Edelachtbare, ik betaalde mijn boekhouder in drugs’
  • Hoge Raad: geen rechtsherstel box 3 voor belastingplichtigen die te laat bezwaar maakten

Partnercarrousel

Wat zijn de highlights uit het nieuwe pensioenstelsel?
Kantoren laten kansen liggen bij automatisering interne processen
Visma Pinkweb logo
Digitaal ondertekenen met Visma | PinkWeb nu nog vollediger
Belastingaangifte 2021: doorvragen helpt (7 voorbeelden)
Exact logo
Exact lanceert Exact Globe+
Yuki logo 042021
Waarom de moderne accountant investeert in cloud-accounting
Asista Werkplekbeheer biedt Practical een veilige totaaloplossing
Integrated Accounting: controle en inzicht over alle processen
Waarom een accountancy-dashboard werkt voor kantoren met ambitie 
Slimme koppelingen voor een toekomstbestendig accountantskantoor
AFAS lanceert complete boekhoudoplossing voor ondernemers en accountantskantoren
Software succesvol maken voor jouw kantoor? Arjan geeft advies
3 randvoorwaarden voor een schaalbaar advieskantoor
Het verschil tussen payroll en salarisadministratie
Zwangerschap: hoe zit het met verlof en verzuim?
4 tips hoe je omgaat met veranderende software en applicaties
Personalia | Annemarie van der Pol wordt nieuwe COO bij SBR Nexus
Zo werk je als accountant goed samen met je klanten
Hoge werkdruk en gebrek aan ‘handjes’?
De digitale handtekening: wat moet je er als accountant over weten?
Fiscount en Markus Verbeek Praehep gaan opleidingsaanbod combineren
Qics NEN en ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd
De benoeming van een bestuurder en de managementovereenkomst
‘Er is voor de MKB-accountant een wereld te winnen’
Rol van de accountant anno 2022
keurmerk ritregistratie
Geld besparen met BTW over privégebruik auto
Door dreigende nieuwe rechtspraak is vertrouwenspersoon in de accountancybranche verstandiger dan ooit 
Credion
Credion Den Haag breidt uit naar Delft-Westland
Leergang Herstructureringsdeskundige voor accountants wordt herhaald

Checkpoints van Fiscount en AV

Abonneer nieuwsbrief AV

Vacatures

Opdrachtleider met belangstelling om ook ITGC thema op te pakken
Coney
Fiscount zoekt accountants (AA/RA)
Fiscount
Accountant Internationaal
Visser & Visser
Relatiebeheerder zelfstandig (fulltime)
UNP accountants adviseurs
Fiscalist
SNP Adviseurs
Professional – Medewerker accountancy
Van Oers
Gevorderde assistent accountancy MKB- Beek -Maastricht
acconavm
Accountant AA (24-40 uur per week in Alphen aan den Rijn of Gouda)
Lansigt
(Zelfstandig) assistent-accountant
van de Kamp & van Gelder
Boekhouder – Accounting & Treasury (m/v/x) 20-24 uur, Amsterdam en hybride
Duits-Nederlandse Handelskamer
Assistent Controlepraktijk (24-40 uur) – Alkmaar
De Hooge Waerder
Assistent Accountant
Schuiteman
Fiscount zoekt een specialist sociale zekerheid
Fiscount
Ervaren accountantsadviseurs (AA/RA)| HBO | 24 – 40 uur | Thuiswerken | Groot netwerk
Fiscount
Relatiebeheerder / Accountant
KRC Van Elderen
Professional – Loonadministrateur
Van Oers Accountancy & Advies
Werken als Salarismedewerker Interim en Detachering
Rikst
Ervaren allround fiscalisten in Noord-West en Oost-Nederland
Fiscount
Assistent Accountant (32-40 uur per week in Alphen aan den Rijn, Gouda of Ridderkerk)
Lansigt
Assistent accountant
Rikst
Gevorderd Assistent Audit (32-40 uur per week in Alphen aan den Rijn, Gouda of Ridderkerk) 
Lansigt
Compliance officer vaktechneut (24-32 uur in overleg)
UNP accountants adviseurs
Zelfstandig Assistent Accountant, Barendrecht
Visser & Visser
Relatiebeheerder BonsenReuling Doetinchem
BonsenReuling
Controleleider
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Supervisor Assurance
CROP
Fiscount Fiscalisten
Fiscount
Senior Assistent Accountant
Schuiteman
Zelfstandig assistent accountant samenstel
SNP Adviseurs
Salarismedewerker Interim en Detachering
Rikst
Senior Assistent Accountant Controlepraktijk
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Supervisor Assurance
CROP
Senior Supervisor Assurance
CROP
Ondernemende Belastingadviseur
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Assistent Accountant (24-40 uur) – Alkmaar/Heerhugowaard/Beverwijk
De Hooge Waerder
(Junior) Assistent Accountant Controlepraktijk (Audit)
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Assistent-Accountant (gevorderd) / aankomend adviseur MKB
KRC Van Elderen
Assistent accountant in Breda
Moore DRV
Klantmanager
Finance Plus
Controleleider
SNP Adviseurs
Beginnend assistent-accountant samenstelafdeling
SMK Accountants
Assistent Accountant, Oud-Beijerland
Visser & Visser
Adviseur MKB Accountancy
NBA
Manager Accountancy & Advies
Lentink De Jonge
Senior IT-Audit Professional
CROP
Ervaren accountmanager
Fiscount
Partner & Externe Accountant
Coney
(Senior) marketeer
Fiscount
Accountant Internationaal
Visser & Visser
Staff Compilation
CROP
Product Marketing Specialist Accountancy
Visma
Senior Accountant / Teamleider Samenstelpraktijk, vestiging Barneveld
Visser & Visser
Ervaren controleleider (fulltime)
UNP accountants adviseurs
Accountant (AA/RA)
SMK Accountants
(Junior) Assistent Accountant Samenstelpraktijk
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Relatiebeheerder
Scab
Gevorderd assistent accountant in Sliedrecht
Moore DRV
Accountant, Amstelveen
Stolwijk Registeraccountants en Belastingadviseurs
Supervisor Compilation
CROP
Assistent accountant samenstelpraktijk
Van der Vlugt Accountants
Assistent Accountant, 32 – 40 uur Goes
acconavm
Fiscaal jurist
WEA Accountants & Adviseurs
Manager accountancy samenstelpraktijk
acconavm
Assistent accountant Controlepraktijk
Van der Vlugt Accountants
Beginnend Assistent-Accountant 
KRC Van Elderen
Accountmanager Accountant AGRO
acconavm
Assistent accountant – samenstelpraktijk
Scab
Assistent-Accountant (gevorderd)
KRC Van Elderen
Controleleider (32-40 uur per week in Alphen aan den Rijn of Ridderkerk)
Lansigt
Administratief consulent (32-40 uur)
BROADSTREET
Senior Assistent Accountant RA
Share Impact Accountants
Assistent accountant controlepraktijk
Scab
Manager bij Coney Accountancy & Analytics (min 32 uur)
Coney
Controleleider  
Scab
Ervaren agro-fiscalist | HBO | WO | 24 – 40 uur | Thuiswerken | Groot netwerk
Junior administratief medewerker Nieuwegein, 32-40 uur
van helder
Ervaren assistent-accountant en afgestudeerde AA-er
WEA Accountants & Adviseurs
Accountant relatiebeheerder in Rotterdam
Moore DRV
Accountant manager samenstel in Middelburg
Moore DRV
Controleleider in Terneuzen
DRV
Fiscalist
Extendum
IT auditor Alphen aan den rijn
Lansigt
Ervaren fiscalist-estate planner
Fiscount
Supervisor Compilation
CROP
Accountant AA (24-40 uur) – Beverwijk
De Hooge Waerder
Manager Assurance
CROP
Senior Assistant Accountant RA – Alkmaar, Amsterdam, Hoofddorp, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven en Heerlen
RSM
Senior Assistent Accountant Samenstel​praktijk
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Professional – Loonadministrateur Onderwijs
Van Oers
Relatiebeheerder Accountancy
Visma
(Senior) controller / teamleider Rotterdam
Yaarwerk
Fiscaal medewerker accountantspraktijk
Van der Vlugt Accountants
Assistent Accountant in audit & iAccountancy Praktijk
Coney
Financial Controller
ENTRPNR
Specialist sociale zekerheid
Fiscount
Medewerker Financiële administratie (m/v/x) 24-40 uur, Den Haag
Duits-Nederlandse Handelskamer
Startend assistent accountant (fulltime)
UNP accountants adviseurs
Tax Manager
Crop
Jaarrekening Specialist, Dordrecht
Visser &Visser

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen