• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, ICT en kengetallen
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-Padeltoernooi
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
Accountancy Vanmorgen

  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, ICT en kengetallen
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-Padeltoernooi
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
Home » AV-Top 50 | Ontwikkelen en doorgroeien zit in DNA

AV-Top 50 | Ontwikkelen en doorgroeien zit in DNA

Accountancy

17 november 2021 door Visser & Visser

Accountancy Vanmorgen

Collegialiteit en ontwikkeling staan bij Visser & Visser hoog in het vaandel. ‘Bij ons moeten mensen kunnen groeien. In hun professionele rol, in de verdieping van hun vak en in hun persoonlijke kwaliteiten.’

Met hoge snelheid ribvaren over het water, team-buildingsactiviteiten en daarna een rondje speeddaten. Nee, de introductiedag bij Visser & Visser, waar meer dan vijftig net gestarte collega’s met elkaar kennismaken, is niet bepaald een standaard welkomstpraatje met koffie en een taartje. ‘Wij vinden het belangrijk dat je elkaar en het kantoor leert kennen’, vertelt partner en accountant Jaco Slingerland. ‘Op de introductiedag ervaren nieuwe medewerkers meteen onze cultuur: innovatief, professioneel, oplossingsgericht, menselijk, gemotiveerd en behulpzaam naar elkaar.’

Gedrevenheid

Zelf begon Slingerland bijna 25 jaar geleden bij het accountantskantoor. ‘Via mijn vrouw kwam ik in contact met oprichter Ger Visser en hij nodigde me uit voor een sollicitatie. Het enthousiasme en de gedrevenheid van Ger en medeoprichter Steef Visser – geen familie – sloeg meteen over op mij. Ik ben op 1 april 1997 begonnen als twintigste medewerker bij de vestiging in Barendrecht. De aanpak was destijds zoveel mogelijk te werken bij de klant: je ziet wat een organisatie doet en kunt meteen vragen stellen. Die dynamiek en vrijheid spraken me aan.’

Groei

Inmiddels is Visser & Visser stevig gegroeid: van één naar twaalf vestigingen verspreid over het land en van twintig naar bijna vierhonderd medewerkers. Slingerland groeide met de organisatie mee. ‘Onze vestiging in Barendrecht groeide uit haar voegen en de directie besloot een derde vestiging in Gouda te openen. Die mocht ik gaan leiden. Het was pionieren en netwerken, want we waren in die regio nog niet bekend. Daar kreeg ik energie van. Al snel groeide ook dit kantoor uit naar een bedrijf met 25 medewerkers. In 2005 kreeg ik de mogelijkheid partner te worden en in 2016 – met inmiddels veel meer vestigingen en partners – ben ik toegetreden tot de centrale directie.’

Dna

Ontwikkelen en doorgroeien zit in het DNA van de organisatie én van de medewerkers. ‘Wil je medewerkers een toekomst bieden, dan moet je als organisatie blijven groeien’, vindt Slingerland. ‘Door die strategie krijgen medewerkers bij ons veel ruimte om hun eigen ideeën in te brengen. Zo denken we mee als een jonge ondernemende medewerker een eigen vestiging wil opstarten en uitbouwen. Ook hadden we een collega met een uitgesproken visie over data-analyse en business intelligence. Inmiddels is daar onze IT-business-unit Growteq uit voortgekomen.’ Een ander voordeel van de groei is dat steeds meer grote klanten met complexe vraagstukken kiezen voor Visser & Visser. ‘Dat maakt het werk voor onze medewerkers extra uitdagend en zo groeien zij met specialistische kennis in hun vak.’

Persoonlijke ontwikkeling

De ontwikkelmogelijkheden scoren dan ook hoog in het medewerkersonderzoek. ‘Behalve dat we jonge collega’s de mogelijkheid bieden een opleiding te volgen bij externe opleidingscentra, bieden we trajecten aan via onze eigen Visser & Visser Academy. Elk jaar bieden we een programma met trainingen voor young professionals waarin zij werken aan persoonlijke en professionele ontwikkeling. Het leuke is dat de collega’s vanuit verschillende vestigingen en disciplines vier tot vijf keer per jaar bij elkaar komen. Dat zorgt voor chemie en goede banden. Voor senior professionals bieden we ook zo’n traject, maar dan meer gericht op leidinggevende vaardigheden. Bij iedere medewerker is het persoonlijk ontwikkelplan leidend: daarin schetsen ze de doelen die ze willen bereiken. Wij kijken hoe we dat kunnen faciliteren.’

Jaco Slingerland

Optimale balans

Ook is er oog voor hoe medewerkers optimaal werken. ‘Waar ik vroeger veel bij klanten op kantoor werkte, is dat nu natuurlijk heel anders. Enerzijds omdat er veel meer digitaal gebeurt en anderzijds door covid-19’, schetst Slingerland. ‘Thuiswerken kon bij ons al voor de coronapandemie, maar het afgelopen jaar hebben medewerkers veel meer thuisgewerkt dan voorheen. In een enquête hebben we gevraagd wat voor hen optimaal is. De resultaten laten zien dat de meesten het ideaal vinden om twee dagen thuis te werken en dan ook hun eigen tijd in te delen, en twee of drie dagen op kantoor. Dat is prima, zolang ze de dagen op kantoor dan wel benutten voor onderling contact binnen het team.’

Contact met elkaar

Elkaar regelmatig zien bevordert de collegialiteit en behulpzaamheid die zo kenmerkend zijn voor de cultuur van Visser & Visser. ‘Contact stimuleren we in het dagelijks werk, in de ontwikkeltrajecten, maar ook door regelmatig iets leuks te organiseren’, vertelt Slingerland. ‘Zo hebben we jaarlijks een groot event op locatie voor alle medewerkers. Dit jaar hebben we zelfs een familiedag georganiseerd en waren alle medewerkers met hun eventuele partner en kinderen welkom in Safaripark Beekse Bergen. Verder organiseren de afzonderlijke vestigingen en disciplines regelmatig uitjes en vakinhoudelijke meetings waarin zij kennis delen en experts uitnodigen.’

Advies

De hechte banden zorgen voor goed onderling contact en dat men elkaar in de organisatie weet te vinden. Dat draagt er weer aan bij om samen de klant centraal te stellen. ‘Een proactieve houding vinden we belangrijk. Zeker nu steeds meer processen geautomatiseerd en efficiënt verlopen’, merkt Jaco Slingerland. ‘Daarom richten we ons er steeds meer op onze klanten te begeleiden in hun bedrijfsvoering; van financiën tot IT en van juridisch tot HRM. Onze adviestak bouwt de komende jaren steeds verder uit. Ook hier komen groei en ontwikkeling samen; op deze manier blijft het werk leuk voor onze medewerkers en blijven we interessant voor onze klanten. Belangrijk, want zonder medewerkers ben je niets, maar zonder klanten ook niet!’

VISSER & VISSER (#23) | OMZET 32,9 miljoen | MEDEWERKERS266 fte

Tekst: Naomi van Esschoten

Categorie: Accountancy Tags: AV-Top 50-2021

Tags: AV-Top 50-2021

Gerelateerde artikelen

18 november 2021

AV-Top 50 | Flinke omzetgroei voor Audit-Top 30

18 november 2021

AV-Top 50 | Meer werk, meer omzet, meer groei, meer consolidatie

17 november 2021

AV-Top 50 | Lijstjes

17 november 2021

AV-Top 50 | Van 30 naar 50

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kennispartner

Werkgevers krijgen meer duidelijkheid over toepassing Rijnvarendenovereenkomst

Partnercarrousel

Maximaliseer kwaliteit & controle met deze vier succesfactoren
“We zetten vol in op ‘autonoom’ boekhouden”
AFAS Software maakt in 2025 overstap naar volledig elektrisch wagenpark  
De vijver is leeg: zo beschik je tóch over goed opgeleide boekhouders
Een hoge automatisering begint met een goede samenwerking
Wat betekent e-facturatie voor accountants- en administratiekantoren? 
De accountant ontzorgen: samenwerken aan het totale administratieproces
Proactief optimaliseren komt voor adviseren
Adviessoftware als geheime wapen bij AXP
De 5 beste factuurverwerking software van 2025
Vereenvoudigd cliëntenonderzoek Wwft: wanneer en hoe pas je het toe?
Koppel Zenvoices nu met Microsoft Dynamics 365 Business Central
Dubbele belasting, dubbele druk: waarom steeds meer Amerikaanse Nederlanders hun nationaliteit opzeggen
“Het primaire werk van een accountant verandert onomkeerbaar”
Zo geef je goed advies over aangiften van erf-en schenkbelasting
Zo zorg je voor een goede integratie van remoteteams
De evolutie van KYC/KYB: wat accountants in 2025 moeten weten
Sleutelrol accountant bij meldingsplicht transacties 
Hoe kies je de beste urenregistratie-software voor jouw accountantskantoor?
Accountants en bedrijfswaardering: je bent een onmisbare schakel
Perspectief van onze CCO: Interview met Edgar de Wit van XLReporting
Hoeveel overuren zijn eigenlijk normaal in de accountancy?
Debt advisory: De sleutel tot succesvolle groeistrategieën 
“Onderzoek: elke maand €500 extra declarabiliteit per medewerker”
Boekhoudlandschap sterk gefragmenteerd, softwarekampioen ontbreekt (nog) in Europa
Eenvoudiger werken met deze drie koppelingen
Fraude met vervalste handtekening, grote gevolgen
In 5 weken naar een serverloze werkplek 
Hoe speel je in op de kritische klant van 2025?
Visionplanner breidt software uit met AI, betere consolidatie en zorgfunctionaliteit
Wat betekent het einde van het Logius Portaal voor het deponeren van je jaarrekening? 
Vijf veelgemaakte fouten bij het uitvragen van klantdata (en hoe je ze voorkomt)
De mens is “nooit” de oorzaak van een datalek 
Fusies en overnames in de accountancysector: wat betekent dit voor jou als accountant?
Zo maakt Joanknecht gebruik van SharePoint als DMS
“Handmatig bonnetjes invoeren voelt straks net zo achterhaald als faxen”
Bjorn Lunden lanceert Lundify 
Documentbeheer: het verwaarloosde fundament van accountancykantoren
Technologie combinerenmet businesskennis
We helpen kantoren met AI hun nieuwe rol te pakken
Van loonstrook naar HR-partner: kengetallen die er wél toe doen
Meer tijd voor medewerkers door digitalisering dankzij HR workflows
Klanten soepel bedienen met AFAS SB
Hoe financier je werkkapitaal voor een onderneming?
Meer financiële ruimte? De energiebon als slimme oplossing
Het ‘zo-goed-als-zeker’-criterium van de Hoge Raad
Bouw een sterk accountancyteam en stimuleer teamontwikkeling
Hoe stel je efficiënt de jaarrekening samen? Praktijkcasus met VLM
Loonontwikkelingen in 2024: zowel kansen als bedreigingen voor ondernemers
Werkgeverslasten berekenen: vijf vragen beantwoord     
We werken aan een grote efficiencyslag voor de accountant
Een netwerk vol kennisen ervaring
AV-Top 50 | Gratis opleiding belangrijk wapen in strijd tegen personeelstekort
Deelnemingen in de jaarrekening op fiscale waarderingsgrondslagen
Inhuur van VOF (vennoten) te beschouwen als zzp’ers of werknemers?
Waarom kennis van arbeidsrecht belangrijk is voor adviseurs

Vacatures

Teamleider Accountancy – Culemborg
aaff
Ervaren Assistent Accountant- Gouda
WEA
Beginnend assistent accountant – Lichtenvoorde
BonsenReuling
Vacature Relatiebeheerder Barchem
Westerveld en Vossers
Controleleider audit
Kaap Hoorn
Financieel administratief medewerker
Scab
Gevorderd assistent Accountant – Controlepraktijk
PIA Group
Accountant met partnerambitie
Schipper Accountants
Finance Consultant
a.s Works
Assistent accountant Agri & Food – Raamsdonksveer
aaff
Zelfstandig Assistent Accountant
Hendriksen
Accountant mkb- Gorinchem
aaff
Adviseur Accountancy Agri & Food – Raamsdonksveer
aaff
Controleleider / Accountant Auditpraktijk
PIA Group
Senior Belastingadviseur
Kaap Hoorn
Teamleider Accountancy – Arnhem
aaff
Zelfstandig Assistent Accountant Samenstelpraktijk
PIA Group
Beginnend assistent accountant Audit
BonsenReuling
Gevorderd Assistent Accountant Auditpraktijk
PIA Group
Accountant RA
PIA Group
Adviseur mkb / Accountant
KRC Van Elderen
Accountant AA
Hendriksen Accountants en Adviseurs
Beginnend assistent accountant Audit (met 1 jaar ervaring)
BonsenReuling
Beginnend assistent accountant – Elst
BonsenReuling
Gevorderd Assistent Accountant Samenstelpraktijk
Kaap Hoorn
Adviseur accountancy Agri & Food – Hoogeveen
aaff
Senior Assistent Audit
Confirm Audit & Assurance
Gevorderd assistent accountant Audit
BonsenReuling
Controleleider
PIA Group
Teamleider Accountancy  – Dronten
aaff
Relatiebeheerder  
Scab
Agro Accountant
Schipper Accountants
Adviseur accountancy Agri & Food – Zwolle
aaff
Assistent Accountant
Schipper Accountants
Adviseur Vakspecialist Accountancy
Schipper Accountants
Finance & Business Development Analyst
PIA Group
Adviseur Agro
Schipper Accountants
Beginnend Assistent Accountant Audit & Assurance
PIA Group
Accountant Agri & Food- Gorinchem
aaff
Vacature Relatiebeheerder Duiven
Westerveld en Vossers
Assistent accountant mkb
aaff
Assistent accountant controlepraktijk
Scab
Vacature Assistent accountant Barchem
Westerveld en Vossers
Zelfstandig Assistent Accountant Samenstel
Steens & Partners Accountants en Adviseurs
Senior Assistent Accountant
Schipper Accountants
Junior Adviseur mkb
KRC van Elderen
Assistent Accountant gevorderd AA Zwijndrecht
PIA
Assistent accountant mkb- Zelhem
aaff
Assistent Accountant Controlepraktijk (Audit) Gouda
WEA Gouda
zelfstandig assistent accountant samenstelpraktijk
Scab
Abonneer nieuwsbrief AV

Meest gelezen

  • Oud-FIOD’er Douma (105), pensioen na 39 jaar en 4 maanden, liep bonus mis 64.8k weergaven

  • Waarom goede medewerkers vertrekken (en het bijna nooit aan het salaris ligt) 30.9k weergaven

  • Box 3 in 2028: het wordt voor de belegger niet beter 15k weergaven

  • Fiscus gaat brieven sturen over box 3-herstel 13.2k weergaven

  • Pensionado’s bijten in het stof met klacht tegen accountant om jaarrekening ABP 11.9k weergaven

Vraag en aanbod

Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor in medische sector
Ter overname/aansluiting gezocht: accountants-, belastingadvies- en administratiekantoor in de regio Kennemerland
Administratiekantoor regio Hendrik Ido Ambacht ter overname gezocht
Mbi-kandidaat voor administratiekantoor in Zeewolde gezocht
Ter overname aangeboden: administratiekantoor in Overijssel met sectorspecialisatie
Ter overname gezocht: administratiekantoren in heel Nederland
Samenwerking gezocht/aangeboden door audit-onlykantoor
Ter overname aangeboden: Accountantskantoor in de kop van Noord-Holland
Ter overname of fusie gezocht: accountants- of belastingadvieskantoor Noordoost-Brabant
Mbi-kandidaat voor administratiekantoor regio Den Haag gezocht
Ter overname gezocht: accountants- of administratiekantoor regio Rotterdam
Mbi-kandidaten en/of accountantskantoor gezocht in Zeeland
Samenwerking aangeboden voor wettelijke controles
Ter overname aangeboden: administratiekantoor in de regio Doetinchem
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit de regio Eindhoven
Mbi-kandidaat voor administratiekantoor in Rotterdam gezocht
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit Twente
Administratiekantoor ter overname gezocht

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers Vanmorgen
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen