• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, ICT en kengetallen
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-Padeltoernooi
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
Accountancy Vanmorgen

  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, ICT en kengetallen
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-Padeltoernooi
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
Home » Boekhouder zonder opzegtermijn aan de kant gezet voor Moore DRV, schadevergoeding toegewezen

Boekhouder zonder opzegtermijn aan de kant gezet voor Moore DRV, schadevergoeding toegewezen

Accountancy, Fiscaal, Nieuws

10 mei 2023 door Accountancy Vanmorgen

Een ondernemer zegde de overeenkomst met de boekhouder per direct op en stapte over naar Moore DRV. Op grond van de wet is het in acht nemen van een opzegtermijn bij een overeenkomst van opdracht niet vereist. Toch heeft de boekhouder succes bij de rechtbank Zeeland-West-Brabant. Daar stelde de boekhouder dat hij recht heeft op een schadevergoeding over de periode dat hij beschikbaar was voor de werkzaamheden en niet op een andere wijze in zijn broodwinning heeft kunnen voorzien. De rechtbank Zeeland-West-Brabant oordeelt dat de BV op zich wel de overeenkomst mocht opzeggen, maar in dit geval een opzegtermijn van één maand in acht had moeten nemen. De boekhouder heeft nog recht op zo’n € 6000 aan openstaande facturen en daarnaast een schadevergoeding van €4000. Het beroep van de ondernemer op verrekening – de boekhouder zou volgens Moore DRV broddelwerk hebben afgeleverd – slaagt niet.

De boekhouder voerde als zelfstandige lange tijd boekhoudkundige werkzaamheden uit voor het bedrijf. Op maandag 8 februari 2021 liet de echtgenote van de (in 2017 ernstig ziek geraakte) bestuurder van het bedrijf weten dat haar man niet langer gebruik wenste te maken van de diensten van de boekhouder. Tijdens de ziekteperiode van de bestuurder had de boekhouder juist nog extra werkzaamheden uitgevoerd. Er moesten volgens de boekhouder ten tijde van de mededeling van de echtgenote nog meer dan €33.000 aan facturen worden betaald door het bedrijf. In mei 2021 deelde de onderneming echter per brief mee dat de boekhouder wat hen betreft geen recht heeft op betaling van de facturen en hij zich schuldig zou hebben gemaakt aan valsheid in geschrifte en fraude.

Rechtszaak: mocht BV overeenkomst opzeggen?

De boekhouder stapte daarop naar de rechtbank over de facturen. De rechtbank buigt zich eerst over de rechtsgeldigheid van de opzegging en constateert dat de boekhouder vanaf 2018 tegen betaling extra werkzaamheden heeft verricht om het bedrijf te helpen. Hij heeft in deze periode als bedrijfsleider verscheidene (administratieve) werkzaamheden verricht en genoot daarbij een grote vrijheid. Gelet hierop is tussen partijen een overeenkomst van opdracht zoals gedefinieerd in artikel 7:400 van het Burgerlijk Wetboek (BW) tot stand gekomen met de BV als opdrachtgever en de boekhouder als opdrachtnemer, oordeelt de rechtbank.

De overeenkomst van opdracht heeft een wettelijke opzegmogelijkheid. Artikel 7:408 lid 1 BW bepaalt namelijk dat de opdrachtgever de overeenkomst van opdracht op elk moment, dus zonder opzegtermijn, kan opzeggen. Partijen kunnen in hun overeenkomst van deze wettelijke regeling afwijken. De boekhouder stelt niet dat partijen een specifieke afspraak hebben gemaakt over het eenzijdig beëindigen van de overeenkomst. Daarmee staat vast dat op grond van de wet het voor de BV mogelijk was om de overeenkomst met de boekhouder op te zeggen.

Moment van opzegging

Tussen partijen is in geschil wanneer de opzegging door de BV heeft plaatsgevonden. De boekhouder stelt zich op het standpunt dat het gesprek op 8 februari 2021 geen formele opzegging betreft. De opzegging is volgens de boekhouder gedaan bij brief van het bedrijf in mei 2021. De onderneming heeft toen pas aangegeven wat de reden was voor de opzegging. De BV betwist dat en voert aan dat de opzegging op 8 februari 2021 heeft plaatsgevonden.

Dit standpunt van de boekhouder faalt. Een opzegging kan in elke vorm geschieden. Tijdens de mondelinge behandeling heeft de boekhouder verklaard dat het voor hem op 8 februari 2021 duidelijk was dat de BV de overeenkomst met hem wilde beëindigen. Er was hem gevraagd zijn sleutel in te leveren en hem meegedeeld dat zijn taken zouden worden overgenomen door een ander, namelijk Moore DRV. Nu de bedoeling van het gesprek voor de boekhouder duidelijk was, staat vast dat de BV de overeenkomst met de boekhouder op 8 februari 2021 heeft opgezegd.

Schadevergoeding

De rechtbank oordeelt vervolgens dat de BV geen vergoeding is verschuldigd voor het opzeggen van de overeenkomst. Dat ligt anders met betrekking tot een schadevergoeding wegens het niet in acht nemen van een opzegtermijn. De boekhouder voerde aan dat hij recht heeft op schadevergoeding omdat de BV de overeenkomst abrupt heeft beëindigd in plaats van een redelijke opzegtermijn in acht te nemen. Daarmee zou het bedrijf jegens hem toerekenbaar tekort zijn geschoten in de nakoming van de overeenkomst.

De rechtbank stelt voorop dat op grond van de wet het in acht nemen van een opzegtermijn bij een overeenkomst van opdracht niet is vereist. Een opdrachtgever heeft vanwege de aard van de overeenkomst, te weten het verrichten van werkzaamheden ten behoeve van de opdrachtgever, een ruime opzeggingsbevoegdheid. Wel kunnen de redelijkheid en billijkheid met zich brengen dat in het specifieke geval een redelijke opzegtermijn in acht moet worden genomen (zie artikel 6:248 lid 1 BW). De concrete omstandigheden van het geval zijn voor dit oordeel beslissend.

De rechtbank komt tot het oordeel dat de ondernemer een opzegtermijn van één maand in acht had moeten nemen. De rechtbank baseert dit oordeel op de navolgende omstandigheden.

Tussen partijen staat vast dat de onderhavige overeenkomst in april 2018 tot stand is gekomen nadat de boekhouder sinds 2000 als boekhouder werkzaamheden voor het bedrijf heeft verricht. Het bedrijf betaalde de boekhouder voor zijn werkzaamheden als bedrijfsleider. De boekhouder stelt dat hij 20 uur per week werkte. De ondernemer heeft deze stelling niet gemotiveerd betwist. Gelet op de lange en hechte samenwerking tussen partijen en de omvang van de werkzaamheden had de BV naar het oordeel van de rechtbank een opzegtermijn in acht moeten nemen.

Het bedrijf voert aan dat er meerdere redenen waren om die opzegtermijn niet in acht te nemen. Vast staat, gelet op hetgeen ter zitting door partijen is gesteld, dat die redenen op 8 februari 2021 niet met de boekhouder zijn besproken. De ondernemer heeft tijdens de mondelinge behandeling verklaard dat de samenwerking werd opgezegd omdat er facturen aan Coca-Cola zijn gezonden om de met Coca-Cola overeengekomen vergoeding voor biodiesel te ontvangen, terwijl de ondernemer geen biodiesel meer tankte. Deze reden van opzegging is in het gesprek van 8 februari 2021 niet aan de boekhouder meegedeeld. De rechtbank is van oordeel dat dit wel had gemoeten, nu deze reden heeft gezorgd voor een vertrouwensbreuk in de zakelijke en persoonlijke relatie tussen partijen. De ondernemer was op dat moment in elk geval bekend met het standpunt van Coca-Cola dat de facturen van het bedrijf over de biodiesel niet klopten. Ter zitting is gebleken dat de door het bedrijf toegezegde toelichting op de opzegging niet is gevolgd en dat hoor- en wederhoor niet heeft plaatsgevonden. De ondernemer heeft er dus bewust voor gekozen het standpunt van de boekhouder niet af te wachten maar hem direct de wacht aan te zeggen. Hierdoor was de boekhouder niet in staat om zich voor te bereiden op de nieuwe situatie waarbij hij niet langer op de maandelijkse inkomsten uit de overeenkomst kon rekenen.

Gelet op het voorgaande brengen de redelijkheid en billijkheid mee dat door de ondernemer (ten minste) een opzegtermijn van één maand in acht had moeten worden genomen zodat de boekhouder zich had kunnen voorbereiden op de gewijzigde situatie. Nu de ondernemer ten onrechte geen opzegtermijn in acht heeft genomen, is het bedrijf tekortgeschoten in de nakoming van de tussen partijen gesloten overeenkomst. De BV moet daarom de schade vergoeden die de boekhouder als gevolg van deze tekortkoming heeft geleden. De rechtbank begroot de schade als gevolg van de onregelmatige opzegging op het loon over die periode, zijnde € 4.000,- (€ 1.000,- per week). Daarnaast heeft de boekhouder nog recht op betaling van € 6.050 aan openstaande facturen, oordeelt de rechtbank.

Beroep op verrekening afgewezen

De ondernemer doet een beroep op verrekening van haar schade met het door haar verschuldigde bedrag. De BV stelt dat zij schade heeft geleden omdat de boekhouder is tekortgeschoten in de nakoming van zijn verplichtingen uit de overeenkomst.

De ondernemer voert aan dat de door de boekhouder gevoerde administratie tal van tekortkomingen vertoonde. Dit is aan het licht gekomen nadat Moore DRV de door het bedrijf gevoerde administratie had overgenomen. Moore DRV geeft een opsomming van 8 punten, waaronder de onjuiste wijze waarop de boekhouder de jaarrekeningen had opgesteld. Moore DRV heeft voor het herstel van de werkzaamheden van de boekhouder een bedrag van € 30.850,25 excl. btw bij de ondernemer in rekening gebracht.

Ook heeft de ondernemer naar eigen zeggen schade geleden omdat de vereiste FSSC certificering niet rond was terwijl de boekhouder daar al lang voor had moeten zorgen. Na het afscheid van de boekhouder heeft het bedrijf Crossminds ingehuurd om de certificering rond te krijgen. Ook de hiervoor gemaakte kosten van € 29.700,- zijn schade, voert hij aan.

Artikel 6:136 BW bepaalt dat de rechter een vordering kan toewijzen ondanks een beroep van de gedaagde op verrekening, indien de gegrondheid van dit verweer niet op eenvoudige wijze is vast te stellen en de vordering voor het overige voor toewijzing vatbaar is. Die situatie doet zich in deze zaak voor.

De boekhouder heeft gemotiveerd betwist dat hij is tekortgeschoten in de uitvoering van zijn werkzaamheden. Om vast te stellen of de gevoerde administratie door toedoen van de boekhouder tekortkomingen vertoonde en of het de boekhouder te verwijten valt dat de FSSC certificering niet tijdig rond was, zou bewijslevering nodig zijn. Bewijslevering betekent dat het niet gemakkelijk kan worden vastgesteld of de ondernemer een geslaagd beroep op verrekening kan doen. Daarom zal dit verweer van de ondernemer worden gepasseerd, oordeelt de rechtbank.

De conclusie van het bovenstaande is dat de boekhouder recht heeft op een bedrag van € 4.000,= aan schadevergoeding. De daarover gevorderde wettelijke rente wordt toegewezen vanaf het moment dat de schade is ingetreden, te weten 8 februari 2021. Tevens heeft de boekhouder recht op betaling van € 6.050,= wegens verrichte werkzaamheden. De daarover gevorderde wettelijke rente wordt toegewezen vanaf de vervaldatum van de twee facturen van 11 februari 2021, zijnde 14 dagen na 11 februari 2021.

Rechtbank Zeeland-West-Brabant, ECLI:NL:RBZWB:2023:2925

Categorie: Accountancy, Fiscaal, Nieuws Tags: boekhoudfraude, Moore DRV, opdrachtovereenkomst

Tags: boekhoudfraude, Moore DRV, opdrachtovereenkomst

Gerelateerde artikelen

17 juli 2025

Slepende fraudezaak tegen Samsung-topman eindigt met vrijspraak

25 juni 2025

Moore DRV lijft FSV in, dat naar eigen zeggen heeft gewerkt aan de kwaliteitsbeheersing

22 mei 2025

Rondvaartbedrijf vindt rekening Moore DRV ‘disproportioneel’

13 februari 2025

Private equity redde ‘onbetaalbaar’ partnermodel Moore DRV

Reacties

  1. G Timmerman zegt

    11 mei 2023 om 09:48

    De feiten zijn helder, de samenhang niet, zo maar. De rechters zullen het wél begrepen en recht gevonden hebben. De les die we als accountants of boekhouders of aanverwante soorten uit deze casus kunnen trekken is dat het voeren van een goede administratie toch nog niet zo makkelijk is. Zeker juist niet voor een drukke duizend poot zoals hier geschetst. Als je dan ook nog denkt te mogen vinden dat het opmaken van een jaarrekening niet meer is dan een druk op een knop (want het zit toch in het pakket al ingebakken) dan gaat het een keertje wringen. Heeft de man (e/o) zo mogen denken? Ja, en nog eens Ja: want de belastingdienst roept al jaren dat het eenvoudig is, leuker kan niet, en gaat er intern zelfs al van uit dat ondernemers hun eigen administratie zelf doen. Wordt het voor Minfin de hoogste tijd om in te zien en luid en duidelijk uit te dragen dat de lidstaat- en bijbehorende europese wetgeving om hoog geschoolde mensen vragen?

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kennispartner

Werkgevers krijgen meer duidelijkheid over toepassing Rijnvarendenovereenkomst

Partnercarrousel

Maximaliseer kwaliteit & controle met deze vier succesfactoren
“We zetten vol in op ‘autonoom’ boekhouden”
AFAS Software maakt in 2025 overstap naar volledig elektrisch wagenpark  
De vijver is leeg: zo beschik je tóch over goed opgeleide boekhouders
Een hoge automatisering begint met een goede samenwerking
Wat betekent e-facturatie voor accountants- en administratiekantoren? 
De accountant ontzorgen: samenwerken aan het totale administratieproces
Proactief optimaliseren komt voor adviseren
Adviessoftware als geheime wapen bij AXP
De 5 beste factuurverwerking software van 2025
Vereenvoudigd cliëntenonderzoek Wwft: wanneer en hoe pas je het toe?
Koppel Zenvoices nu met Microsoft Dynamics 365 Business Central
Dubbele belasting, dubbele druk: waarom steeds meer Amerikaanse Nederlanders hun nationaliteit opzeggen
“Het primaire werk van een accountant verandert onomkeerbaar”
Zo geef je goed advies over aangiften van erf-en schenkbelasting
Zo zorg je voor een goede integratie van remoteteams
De evolutie van KYC/KYB: wat accountants in 2025 moeten weten
Sleutelrol accountant bij meldingsplicht transacties 
Hoe kies je de beste urenregistratie-software voor jouw accountantskantoor?
Accountants en bedrijfswaardering: je bent een onmisbare schakel
Perspectief van onze CCO: Interview met Edgar de Wit van XLReporting
Hoeveel overuren zijn eigenlijk normaal in de accountancy?
Debt advisory: De sleutel tot succesvolle groeistrategieën 
“Onderzoek: elke maand €500 extra declarabiliteit per medewerker”
Boekhoudlandschap sterk gefragmenteerd, softwarekampioen ontbreekt (nog) in Europa
Eenvoudiger werken met deze drie koppelingen
Fraude met vervalste handtekening, grote gevolgen
In 5 weken naar een serverloze werkplek 
Hoe speel je in op de kritische klant van 2025?
Visionplanner breidt software uit met AI, betere consolidatie en zorgfunctionaliteit
Wat betekent het einde van het Logius Portaal voor het deponeren van je jaarrekening? 
Vijf veelgemaakte fouten bij het uitvragen van klantdata (en hoe je ze voorkomt)
De mens is “nooit” de oorzaak van een datalek 
Fusies en overnames in de accountancysector: wat betekent dit voor jou als accountant?
Zo maakt Joanknecht gebruik van SharePoint als DMS
“Handmatig bonnetjes invoeren voelt straks net zo achterhaald als faxen”
Bjorn Lunden lanceert Lundify 
Documentbeheer: het verwaarloosde fundament van accountancykantoren
Technologie combinerenmet businesskennis
We helpen kantoren met AI hun nieuwe rol te pakken
Van loonstrook naar HR-partner: kengetallen die er wél toe doen
Meer tijd voor medewerkers door digitalisering dankzij HR workflows
Klanten soepel bedienen met AFAS SB
Hoe financier je werkkapitaal voor een onderneming?
Meer financiële ruimte? De energiebon als slimme oplossing
Het ‘zo-goed-als-zeker’-criterium van de Hoge Raad
Bouw een sterk accountancyteam en stimuleer teamontwikkeling
Hoe stel je efficiënt de jaarrekening samen? Praktijkcasus met VLM
Loonontwikkelingen in 2024: zowel kansen als bedreigingen voor ondernemers
Werkgeverslasten berekenen: vijf vragen beantwoord     
We werken aan een grote efficiencyslag voor de accountant
Een netwerk vol kennisen ervaring
AV-Top 50 | Gratis opleiding belangrijk wapen in strijd tegen personeelstekort
Deelnemingen in de jaarrekening op fiscale waarderingsgrondslagen
Inhuur van VOF (vennoten) te beschouwen als zzp’ers of werknemers?
Waarom kennis van arbeidsrecht belangrijk is voor adviseurs

Vacatures

Senior Assistent Accountant
Schipper Accountants
Controleleider audit
Kaap Hoorn
Agro Accountant
Schipper Accountants
Vacature Relatiebeheerder Duiven
Westerveld en Vossers
Controleleider / Accountant Auditpraktijk
PIA Group
Finance Consultant
a.s Works
Assistent Accountant
Schipper Accountants
Zelfstandig Assistent Accountant Samenstel
Steens & Partners Accountants en Adviseurs
zelfstandig assistent accountant samenstelpraktijk
Scab
Senior Belastingadviseur
Kaap Hoorn
Assistent accountant controlepraktijk
Scab
Zelfstandig Assistent Accountant
Hendriksen
Adviseur accountancy Agri & Food – Zwolle
aaff
Beginnend Assistent Accountant Audit & Assurance
PIA Group
Assistent accountant Agri & Food – Raamsdonksveer
aaff
Senior Assistent Audit
Confirm Audit & Assurance
Gevorderd Assistent Accountant Samenstelpraktijk
Kaap Hoorn
Teamleider Accountancy – Arnhem
aaff
Zelfstandig Assistent Accountant Samenstelpraktijk
PIA Group
Beginnend assistent accountant – Elst
BonsenReuling
Accountant RA
PIA Group
Finance & Business Development Analyst
PIA Group
Beginnend assistent accountant Audit
BonsenReuling
Adviseur Agro
Schipper Accountants
Adviseur mkb / Accountant
KRC Van Elderen
Financieel administratief medewerker
Scab
Accountant met partnerambitie
Schipper Accountants
Adviseur Vakspecialist Accountancy
Schipper Accountants
Adviseur accountancy Agri & Food – Hoogeveen
aaff
Accountant AA
Hendriksen Accountants en Adviseurs
Vacature Relatiebeheerder Barchem
Westerveld en Vossers
Accountant Agri & Food- Gorinchem
aaff
Assistent accountant mkb
aaff
Gevorderd assistent accountant Audit
BonsenReuling
Ervaren Assistent Accountant- Gouda
WEA
Beginnend assistent accountant Audit (met 1 jaar ervaring)
BonsenReuling
Gevorderd Assistent Accountant Auditpraktijk
PIA Group
Teamleider Accountancy – Culemborg
aaff
Accountant mkb- Gorinchem
aaff
Assistent accountant mkb- Zelhem
aaff
Gevorderd assistent Accountant – Controlepraktijk
PIA Group
Junior Adviseur mkb
KRC van Elderen
Controleleider
PIA Group
Teamleider Accountancy  – Dronten
aaff
Assistent Accountant Controlepraktijk (Audit) Gouda
WEA Gouda
Assistent Accountant gevorderd AA Zwijndrecht
PIA
Adviseur Accountancy Agri & Food – Raamsdonksveer
aaff
Vacature Assistent accountant Barchem
Westerveld en Vossers
Beginnend assistent accountant – Lichtenvoorde
BonsenReuling
Relatiebeheerder  
Scab
Abonneer nieuwsbrief AV

Meest gelezen

  • Oud-FIOD’er Douma (105), pensioen na 39 jaar en 4 maanden, liep bonus mis 64.8k weergaven

  • Waarom goede medewerkers vertrekken (en het bijna nooit aan het salaris ligt) 30.9k weergaven

  • Box 3 in 2028: het wordt voor de belegger niet beter 15k weergaven

  • Fiscus gaat brieven sturen over box 3-herstel 13.2k weergaven

  • Pensionado’s bijten in het stof met klacht tegen accountant om jaarrekening ABP 11.9k weergaven

Vraag en aanbod

Mbi-kandidaat voor administratiekantoor regio Den Haag gezocht
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor in medische sector
Ter overname gezocht: administratiekantoren in heel Nederland
Samenwerking aangeboden voor wettelijke controles
Ter overname aangeboden: Accountantskantoor in de kop van Noord-Holland
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit de regio Eindhoven
Samenwerking gezocht/aangeboden door audit-onlykantoor
Administratiekantoor ter overname gezocht
Ter overname aangeboden: administratiekantoor in Overijssel met sectorspecialisatie
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit Twente
Mbi-kandidaat voor administratiekantoor in Zeewolde gezocht
Ter overname aangeboden: administratiekantoor in de regio Doetinchem
Ter overname/aansluiting gezocht: accountants-, belastingadvies- en administratiekantoor in de regio Kennemerland
Mbi-kandidaat voor administratiekantoor in Rotterdam gezocht
Ter overname of fusie gezocht: accountants- of belastingadvieskantoor Noordoost-Brabant
Ter overname gezocht: accountants- of administratiekantoor regio Rotterdam
Administratiekantoor regio Hendrik Ido Ambacht ter overname gezocht
Mbi-kandidaten en/of accountantskantoor gezocht in Zeeland

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers Vanmorgen
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen