• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
Accountancy Vanmorgen

  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
Home » Overname door PE: ervaringen van een ceo (2)

Overname door PE: ervaringen van een ceo (2)

Accountancy, Blog

Een jaar geleden heeft CNBB oamkb overgenomen. In twee delen deelt oamkb-oprichter Pascale Petiet haar ervaringen. In dit tweede deel vertelt ze over hoe het in de praktijk uitpakt.

10 juli 2024 door Pascale Petiet

Lees hier deel 1

De praktijk

Kleine kantoren blijken een wirwar van software te hebben. De data in de verschillende software is een kluwen.  De medewerkers en de eigenaren zijn 10 of meer jaar gewend om op dezelfde manier te werken en de instructies van de oude eigenaar op te volgen. Dat blijft lang doorwerken.

Zo hebben we een kantoor overgenomen dat helemaal op oude software zat en waar één van de eigenaren precies wist hoe het was ingericht, maar de rest van het kantoor niet echt. De medewerkers waren de boekhouding nog vrolijk aan het intypen en de bank was hier en daar gekoppeld. Deze eigenaar wilde in eerste instantie aanblijven en kon niet loslaten, kon geen openheid van zaken geven. Dat was een lastige situatie, want wij konden geen chocola maken van deze inrichting: wie zijn de klanten, wie heeft toegang tot de software, wat is er al vooruit gefactureerd aan de klanten, wat is het onderhanden werk?

Dit heeft zeeën van tijd gekost na de overname. Het contact met de oude eigenaren verliep niet meer goed. Dat heeft ons veel klanten gekost. Naïviteit aan beide kanten heeft wel een rol gespeeld: het proces van het loslaten van je eigen onderneming is een zwaarwegend punt voor verkopers. De aanname dat de verkopers meewerken aan de overname is van onze kant een leerpunt geweest om dieper in de due diligence te duiken.

Verschillende soorten overnames

We hebben kleine kantoren overgenomen. Daarnaast hebben we oamkb-kantoren overgenomen die voorheen franchisenemer waren. Ook hebben we grotere mkb-kantoren overgenomen. De ervaring leert dat de kleinere kantoren echt wel heel lastig zijn door organisatie aan de achterkant. Onenigheid tussen verkopende eigenaren heeft ons doen afzien van de aankoop. Een wirwar van software is ook moeilijk te stroomlijnen. Veel hangt af van de verkopende eigenaren. Als zij blijven meewerken, is het het alleen goed als zij meegaan in de nieuwe werkwijze.

Oamkb-werkwijze

Oud-eigenaren die uitgeblust zijn, overwerkt en blij zijn dat ze “er vanaf zijn”, zorgen voor problemen na de overname. Medewerkers voelen zich in de steek gelaten en gaan iets anders zoeken. Wij moeten een nieuwe leidinggevende aanstellen, oudere medewerkers gaan bij een old-school kantoor werken en vervolgens hebben we zowel de nieuwe leidinggevende als de nieuwe medewerkers om in te werken. De inzet is fantastisch en de onderlinge moraal is goed. Toch is het een flinke uitdaging voor de medewerkers om de oamkb-werkwijze te leren, omdat ook zij vaak van een traditioneel kantoor afkomen. ICT-minded zijn, de behoefte om je verder te ontwikkelen en het leuk vinden om mee te bouwen aan een “koel” kantoor dat het verschil maakt voor ondernemers, zijn de peilers waarop we selecteren.

De in het eerste deel genoemde private equity-partijen zijn bekende partijen in onze branche en zij kozen al voor de grotere kantoren om aan te kopen. Wij nu ook. Ik vraag mij af hoe het zal vergaan met de kleine kantoren die nu vergrijsd zijn. Wie gaat ze nog kopen? De initiële kans om eigenaren een goed pensioen te bieden en het kantoor te moderniseren kan misschien door een partij uit de omgeving wel werken, die ook klein is. Private equity wil schaalbaarheid, dat lukt niet met kleine kantoren. Voorheen namen we bij oamkb nauwelijks klanten over, die kwamen vanzelf wel. In 10 jaar waren we gegroeid tot een omzet van 11 miljoen voor de overname. Ik verwacht dat vanuit de vergrijsde kantoren ook de klanten vanzelf wel komen naar de nieuwe partijen op de markt.

Culturele shock

De cultuurshock is heel groot als de afstand tussen de oude werkwijze en die van oamkb heel groot is. Het is een inkopper, maar toch hebben we het gedaan; die oamkb-werkwijze aanleren. Dat was niet eenvoudig en gaan we ook niet meer doen. Medewerkers van 60 jaar en ouder hebben geen zin meer om een nieuwe werkwijze te leren, om met andere software te werken. Daar zijn we dus ook enkele medewerkers door kwijtgeraakt. Gelukkig is de behoefte aan ervaring en kennis in de markt groot en zijn ze goed terechtgekomen.

Werven medewerkers

De verkopende partijen kampen met de moeilijkheid van het werven van medewerkers. Jonge mensen willen niet op een kantoor werken dat de afgelopen 10 jaar niet is vernieuwd. Of met software werken, terwijl ze in hun privéleven gebruikmaken van allerlei handige tools en apps. Ze willen ook collega´s van hun leeftijd, plezier in hun werk hebben, de mogelijkheid hebben om door te groeien en trainingen te volgen. Gen-Z hecht veel waarde aan de balans tussen privé en werk, aan de mentale en fysieke gezondheid. Waar wij voorheen gewoon een paracetamolletje namen bij hoofdpijn of rugpijn van het lang achter de laptop zitten, zorgen we nu voor beweging op kantoren om dit juist te voorkomen: kladiladi (klap die laptop dicht- vertaling voor niet-studenten).

PUP-gesprekken

We hebben niet veel moeite gehad om medewerkers te werven vanwege wat wij aanbieden. Je kunt bij ons je eigen tijd indelen, zelf bepalen of je thuis werkt of op kantoor. Je moet wel minimaal 2 dagen op kantoor zijn met je team. De andere tijd bepaal je zelf. Je kunt gebruikmaken van de 20%-regeling als je het nodig hebt om aan je mentale of fysieke gezondheid te werken. Burnouts in onze branche komen veel voor. Daar doen we alles aan om dat te voorkomen. Medewerkerstevredenheid nemen we uiterst serieus. Stress lijkt een besmettelijke ziekte in Nederland en we bedenken maatregelen om dat te voorkomen en hoe ermee om te gaan. Onze HR-medewerkers en vestigingsleiders houden PUP-gesprekken (Personal Upgrade Plan) om met elke medewerker te bespreken waar deze naartoe wil, wat hiervoor nodig is en waar we mee kunnen helpen, in tijd, ondersteuning en met ontwikkeling.

We hebben nu nog 9 vacatures open staan, die moeilijker te vervullen blijken. Met name jaarwerkmedewerkers en teamleiders zijn schaars. Het blijkt ook per regio te verschillen. In de Randstad is het werven moeilijker dan in andere delen van het land.

Onboarding nieuwe medewerkers

Nu kantoren die zijn overgenomen allemaal behoefte hebben aan extra medewerkers, hebben we een onboardingprogramma georganiseerd. Dat geeft minder druk op de vestigingen en nieuwe medewerkers maken zich meteen de werkwijze van oamkb eigen. Helemaal online, het automatiseren van administraties, samenwerken tussen de vestigingen en met specialisten, snelle en transparante communicatie en altijd en overal inzicht voor de ondernemer in zijn administratie. De ondernemer bijstaan in het ondernemen, in plaats van alleen de administratie en het jaarwerk doen.

De klanten

Doorgaans reageren de klanten positief als zij het bericht krijgen dat hun kantoor is overgenomen door oamkb. Sommige kleine klanten zijn bang om een nummer te worden in de grotere organisatie. We hebben meegemaakt dat werkzaamheden voor hele kleine klanten tegen een prijs werden gedaan die helemaal niet rendabel kon zijn.  We moesten wel die prijzen verhogen. Dat leverde ons een paar slechte recensies op. In een strak georganiseerd en geautomatiseerd kantoor zijn we niet meer gewend om van een houtje-touwtje administratie iets goeds af te leveren. Dat kunnen alleen de mensen onder ons die al meer dan 20 jaar meedraaien. Ook wanneer software, bjvoorbeeld Afas, helemaal geïntegreerd is in een groter mkb-bedrijf en wij die kennis onvoldoende hebben, is het voor de klant beter om een Afas-kantoor te zoeken.

En natuurlijk is de binding met de oude eigenaren een belangrijke factor om niet bij oamkb te blijven.  De verandering van naam is daar geen factor in, wel de contactpersonen. Wanneer de nieuwe contactpersoon het beter doet dan de oude, is het een plus voor de klant. Klanten blijken zich al jaren te hebben afgevraagd waarom hun kantoor niet wat moderner werd, waar ze naartoe moesten met al hun ondernemersvragen. Binnen oamkb gaat de kennis verder dan alleen de administratie en het jaarwerk. Dat is voor ondernemers een voordeel nu oamkb het kantoor heeft overgenomen.

Een gelijke organisatie smeden

De invloed van de oude eigenaren is, zoals gezegd, cruciaal bij een overname. Een gelijke organisatie smeden is de uitdaging. Dat houdt in dat alle hardware en werkplekken zo ingericht worden dat zowel op kantoor als thuis gewerkt kan worden. Dat iedereen met klantencontact een zakelijke telefoon krijgt. Dat we medewerkers en nieuwe leidinggevenden bekendmaken met de online werkwijze.

Pascale Petiet

Aan de achterkant richten we de organisatie zo in dat de vestigingen kunnen samenwerken aan klanten en adviezen. Zodat zij elkaar kunnen helpen als er ergens capaciteit nodig is. Dat betekent dat het leren leidinggeven aan een flexibele schil iets nieuws is: dus ook aan medewerkers die ook thuiswerken of op een andere vestiging. Het is aan ons om te zorgen dat iedereen zich happy voelt in zijn/haar/hun job.

Daarbij is een goede sfeer creëren de olie in de motor van samenwerking. Bij oamkb als franchiseorganisatie waren we daar al. Bij de integratie van de nieuwe kantoren is het vertrekpunt steeds verschillend. Het is daarom steeds maatwerk en daarom is de samenwerking met de oude eigenaren ook zo belangrijk. We zijn nu na een jaar nog niet waar we willen zijn, maar we zijn wel goed op weg. Er zijn nog hobbels die we moeten nemen en doelen die we willen bereiken. Dat maakt het ook leuk en uitdagend.

Nieuwe locaties

Nu zijn we op zoek naar nieuwe locaties om kantoren samen te voegen. De eisen voor de nieuwe locaties zijn hoog. Die moeten goed bereikbaar zijn met OV en auto. Er worden loungeruimtes aangeschaft, er komt een restaurant en een sporthoek. Alles om het de medewerkers naar de zin te maken, zodat zij zichzelf kunnen zijn en graag op kantoor komen. Met genoeg leuke collega´s om mee te chillen en te borrelen van hun eigen leeftijd en met de steun van ervaren medewerkers met veel kennis. Zodat onze medewerkers mentaal en fysiek goed in hun vel zitten en blijven. De uitstraling moet een digitaal kantoor zijn en de wow-factor hebben.

Bij het samenvoegen van kantoren gaan mensen voor: elkaar leren kennen voordat er wordt verhuisd. Nieuwe collega´s wegen op tegen de moeite en onzekerheid van verhuizing. Het nieuwe kantoor heeft meer faciliteiten dan het oude kantoor, ook al is het niet meer om de hoek.

De samenwerking met private equity

Voor mij werkt de samenwerking goed. Het schuurt wel eens, maar dat is de uitdaging. Als de visie en missie bij elkaar passen, blijven de uiteindelijke doelen hetzelfde. Wat ik fijn vind is dat er respect is voor onze oude franchisenemers. Sommige nemen afscheid, omdat je als eenpitter minder voordelen zal krijgen van de grotere organisatie. Dat is ook okay, daar zijn afspraken over gemaakt. Anderen kijken de kat uit de boom en blijven werken zoals we altijd al bij oamkb werkten.

Persoonlijk is het voor mij een uitdaging om onze doelen voor elkaar te krijgen, dat vind ik leuk. Bouwen, de branche veranderen voor ondernemers en medewerkers; we hebben nog veel te doen. Misschien dat ik volgend jaar weer een terugblik geef.

Het leukste vind ik de leidinggevenden te helpen om hun vestiging winstgevend te houden en uit te bouwen, om tools te geven die hen het leven makkelijker maken. RPA (een e-mailadres dat repeterend werk typt, zodat een medewerker dit niet hoeft te doen, ook wel een robotje genoemd), AI. Het is allemaal mogelijk en toepasbaar voor onze branche.

Dit is een lang stuk geworden, maar we hebben ook zoveel gedaan. We blijven vooruitkijken en leren van de lessen uit het afgelopen jaar. Het is mijn overtuiging dat, door innovatie en empathie te combineren, we niet alleen de uitdagingen van vandaag kunnen overwinnen, maar ook een veerkrachtigere en inclusievere toekomst voor de accountancysector kunnen bouwen.

Categorie: Accountancy, Blog Tags: oamkb, private equity

Tags: oamkb, private equity

Gerelateerde artikelen

8 mei 2025

Private equity-managers betalen vaak minder belasting, erkent Van Oostenbruggen

2 mei 2025

Verzelfstandigde coöperatie neemt oamkb over van private equityfonds CNBB

24 april 2025

Grant Thornton Nederland praat met Amerikaanse investeerder

8 april 2025

AFM: groei van private equity vormt risico voor dienen van publiek belang 

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kennispartner

Aftrek lijfrentepremie en inbouw pensioen in overgangsjaren

Partnercarrousel

E-facturatie nu beschikbaar voor alle klanten Exact Online
Artificial intelligence in het hart van jouw administratieve processen
AFAS Software maakt in 2025 overstap naar volledig elektrisch wagenpark  
Zo help je je klant sneller aan een lening
Een geautomatiseerde boekhouding? Dit merkt je klant daarvan!
Zo stel je eenvoudig en gestructureerd de jaarrekening op vanuit een administratie
AV-Top 50 | AI in de accountancy: een nieuwe samenwerking
De route naar een datagedreven kantoor
Hoe Solvinity onkostendeclaraties sneller verwerkt met Klippa
Waarom samenwerking in de accountancysector nu belangrijker is dan ooit
Ook met e-facturatie als norm blijft factuurverwerkingssoftware onmisbaar
Onverwachte Amerikaanse belastingverplichting voor Nederlandse ondernemer in Nederland
Ondersteun je klanten beter, sneller en met minder handmatig werk.
Zo geef je handig advies over aangiften van erf-en schenkbelasting 
Laat taal niet de groei van je kantoor tegenhouden.
Deadline gemist voor DAC7-rapportage? Dit kun je doen!
Consolideren met wederzijds belang
Duurzame klantrelaties in de accountancy
De online waarderingstool voor adviseurs
Waarom accountants liever anoniem werkgevers verkennen
Belangrijke aandachtspunten bij aan- en verkoopbegeleiding voor accountants en belastingsadviseurs
Tussen spreadsheet en cloud: onderzoek naar populaire software bij accountants (2024-2025)
Koppel met financiele software in 1 klik
Slim en succesvol financepersoneel werven? Deze acht tips helpen je op weg
Zo factureer je abonnementen razendsnel
Waarom jouw accountantskantoor over moet op bellen met Microsoft Teams
Dit is waarom jouw kantoor straks wordt overgenomen door een modernere accountant
“Moderne software is waardevol voor je onderneming”
Wat betekent het einde van het Logius Portaal voor het deponeren van je jaarrekening? 
Vijf tips voor het efficiënt beheren van klantdossiers 
De mens is “nooit” de oorzaak van een datalek 
Fusies en overnames in de accountancysector: wat betekent dit voor jou als accountant?
Gestructureerd informatie opvragen voor de jaarrekening met PBC-lijsten 
ICT & Kengetallen | Bouwstenen om de adviesrol op en uit te bouwen
Waarom ons Accountancy Dashboard hét verschil maakt voor ambitieuze kantoren
SharePoint of een Document Hub – wat werkt beter voor accountants?
ICT & Kengetallen | “Accountantskantoren kunnen veel sneller factureren”
Hyarchis en PKIsigning lanceren integratie voor digitale ondertekening
Wanneer heeft een werknemer recht op een doorbetaalde vrije dag?
Meer tijd voor medewerkers door digitalisering dankzij HR workflows
Hoe kan ik mijn klanten helpen met duurzaamheidsinvesteringen?
Sportlink en AFAS bundelen kracht en kennis om sportclubs financieel fit te maken
Hoe financier je werkkapitaal voor een onderneming?
Meer financiële ruimte? De energiebon als slimme oplossing
Het ‘zo-goed-als-zeker’-criterium van de Hoge Raad
Bouw een sterk accountancyteam en stimuleer teamontwikkeling
Waarom klanten meer verwachten dan een jaarrekening
Loonontwikkelingen in 2024: zowel kansen als bedreigingen voor ondernemers
Werkgeverslasten berekenen: vijf vragen beantwoord     
ICT & Kengetallen | Snel, betrouwbaar en veilig op de plek van bestemming
Een netwerk vol kennisen ervaring
AV-Top 50 | Gratis opleiding belangrijk wapen in strijd tegen personeelstekort
Als de zzp’er toch een werknemer is: herkwalificatie
Wat er mis kan gaan bij een slechte aandeelhoudersovereenkomst: lessen uit recente rechtspraak
Waarom 25 maart 2024 een belangrijke datum is

Vacatures

Zelfstandig Assistent Accountant Samenstel
Steens & Partners Accountants en Adviseurs
Gevorderd Assistent Accountant Samenstelpraktijk
Kaap Hoorn
Assistent Accountant gevorderd AA Zwijndrecht
PIA
Assistent accountant Agri & Food – Raamsdonksveer
aaff
Financieel administratief medewerker
Scab
Relatiebeheerder  
Scab
Adviseur Accountancy Agri & Food – Raamsdonksveer
aaff
Accountant met partnerambitie
Schipper Accountants
Finance Consultant
a.s Works
Assistent accountant mkb- Zelhem
aaff
Controleleider
PIA Group
Adviseur accountancy Agri & Food – Zwolle
aaff
Adviseur mkb / Accountant
KRC Van Elderen
Assistent Accountant
Schipper Accountants
Senior Assistent Accountant
Schipper Accountants
Adviseur Agro
Schipper Accountants
Junior Adviseur mkb
KRC van Elderen
Zelfstandig Assistent Accountant
Hendriksen
Beginnend Assistent Accountant Audit & Assurance
PIA Group
Adviseur Vakspecialist Accountancy
Schipper Accountants
Ervaren Assistent Accountant- Gouda
WEA
Accountant AA
Hendriksen Accountants en Adviseurs
Assistent Accountant Controlepraktijk (Audit) Gouda
WEA Gouda
Agro Accountant
Schipper Accountants
Zelfstandig Assistent Accountant Samenstelpraktijk
PIA Group
Assistent accountant controlepraktijk
Scab
Adviseur accountancy Agri & Food – Hoogeveen
aaff
Accountant mkb- Gorinchem
aaff
zelfstandig assistent accountant samenstelpraktijk
Scab
Gevorderd Assistent Accountant Auditpraktijk
PIA Group
Accountant Agri & Food- Gorinchem
aaff
Abonneer nieuwsbrief AV

Meest gelezen

  • Nederland kiest als enige voor vermogensaanwasheffing 43.2k weergaven

  • Salderingsrecht blijft vermoedelijk van kracht voor zonnepaneelbezitters, ook na 2027 13.9k weergaven

  • Failliete Limburgse boekhouder dupeerde ook vrienden 6.8k weergaven

  • Elektrische auto’s vanaf 2026 fors duurder in wegenbelasting, vooral kleinere modellen 5.4k weergaven

  • Fraudezaak accountancywonderboy moet over na justitiële blunder 5k weergaven

Vraag en aanbod

Administratiekantoor ter overname gezocht
Ter overname gezocht: accountants- of administratiekantoor regio Rotterdam
Ter overname of fusie gezocht: accountants- of belastingadvieskantoor Noordoost-Brabant
Samenwerking aangeboden voor wettelijke controles
Ter overname gezocht: administratiekantoren in heel Nederland
Ter overname aangeboden: administratiekantoor in de regio Doetinchem
Ter overname/aansluiting gezocht: accountants-, belastingadvies- en administratiekantoor in de regio Kennemerland
Administratiekantoor regio Hendrik Ido Ambacht ter overname gezocht
Mbi-kandidaten en/of accountantskantoor gezocht in Zeeland
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor in medische sector
Samenwerking gezocht/aangeboden door audit-onlykantoor
Mbi-kandidaat voor administratiekantoor in Rotterdam gezocht
Mbi-kandidaat voor administratiekantoor regio Den Haag gezocht
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit de regio Eindhoven
Ter overname aangeboden: administratiekantoor in Overijssel met sectorspecialisatie
Mbi-kandidaat voor administratiekantoor in Zeewolde gezocht
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit Twente
Ter overname aangeboden: Accountantskantoor in de kop van Noord-Holland

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers Vanmorgen
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen