• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, ICT en kengetallen
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
    • Incompany
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-padeltoernooi
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
Accountancy Vanmorgen

  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, ICT en kengetallen
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
    • Incompany
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-padeltoernooi
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
Home » Fou-Khan Tsang: Meldpunt accountancy

Fou-Khan Tsang: Meldpunt accountancy

Accountancy, Blog, Nieuws

28 september 2016 door Accountancy Vanmorgen

Accountancy Vanmorgen

Volgens de hoofdredacteur schrijf ik een gevaarlijke blog die zich misschien ook wel een beetje tegen mij kan keren. Dat is althans een waarschuwing die ik meekreeg van Frans. Ik wil u graag deelgenoot maken van een van mijn ergernissen die ons mooie beroep aangaat. En gelooft u mij, het is niet alleen een ergernis van mij. Ik spreek regelmatig andere accountants die deze ergernis met mij delen.  Mijn ergernis is dat ik het toch nog steeds regelmatig tegenkom dat een concullega enorm onder, wat mij lijkt, een redelijke prijs duikt.

Even een voorbeeld: een bedrijf doet een rondje accountants en vier accountants brengen een offerte uit. De prijzen waren respectievelijk 34.000, 33.500, 32.500 en 16.000 euro. Voor de duidelijkheid, wij waren een van de kantoren die in de 30.000 reeks zaten en dat geeft mij gewoon een goed gevoel. Het prijsverschil is niet heel erg groot en de klant kan kiezen voor de accountant waarbij hij verder op basis van de offerte het beste gevoel heeft. Met de offerte van 16.000 euro heb ik wel moeite. Natuurlijk een kantoor kan zich eens een keer verrekenen, maar als ik als kantoor deze terugkoppeling zou krijgen van een klant zou ik mij toch eens achter de oren krabbelen of ik mij niet vergist heb.  Een tweede mogelijkheid is dat dit een disruptief kantoor is. Zo’n kantoor dat een heel moderne IT gedreven controlemethode heeft ontwikkeld met controle algoritmen en dus nauwelijks nog arbeid meer hoeft in te zetten. U weet het, dat is mijn droom. Maar ik geloof niet dat dat nu echt waar is. Of, en dat is de laatste mogelijkheid, zou het een kantoor zijn dat nog steeds niet helemaal door heeft dat onze wereld een beetje is veranderd en dat er om een voldoende dossier af te leveren er een paar stappen meer gezet moeten worden. Een kantoor dat het niet zo nauw neemt met de 53 maatregelen en denkt dat die wind (of storm zo u wilt) wel weer overwaait.

Frans waarschuwde mij voor twee zaken, de eerste was: Fouk kan niet tegen concurrentie. Maar gelooft u mij ik hou van concurrentie en het mag best een beetje scherp worden gespeeld. Maar ik hou wel van Fair Play en hou niet zo van vals spelen. Indien drie kantoren op een prijs van rond de 33k zitten dan moet je wel van goeden huize komen om te beweren dat je het voor de helft kan. Een van mijn collega’s gaf aan ‘maar die wil misschien wel een stukje markt kopen.’ Tja als dat je strategie is zou ik nog eens heel goed naar je spreadsheet kijken. Met dergelijke prijzen kan je wel een markt kopen, maar volgens mij wil je ook nog een fatsoenlijke boterham verdienen.

Dat was overigens een tweede opmerking van Frans. De perceptie is nog steeds dat accountants meer dan een fatsoenlijke boterham verdienen en dus zit er nog lucht in de offertes. Tja, dat is ook een lastige discussie: wat is een fatsoenlijke boterham? Daarbij gaat het niet alleen om die ene accountant, maar ook om het kantoor met alle mensen die daar werken. Ik denk dat door het toegenomen toezicht en alle kwaliteitseisen veel kantoren de marge in hun assurancepraktijk hebben zien afnemen en dus staat het inkomen onder druk. Ik kan niet voor andere kantoren spreken, alleen voor mijn eigen kantoor. En wij zijn natuurlijk een beetje bijzonder omdat we geen maatschap zijn. Maar ik kan zeggen dat de mensen bij ons een goed, maar geen vorstelijk salaris ontvangen.

De belangrijkste vraag is: hoe lossen we dit nu op? Want het mag in de bovenstaande casus duidelijk zijn voor welke accountant de klant gekozen heeft. Zou het niet fair zijn dat in een dergelijke casus dat na het eerste jaar dat dossier eens wordt meegenomen in een externe review? Als die accountant zijn controle goed kan doen voor die prijs moet hij alle lof krijgen. Zo niet, dan denk ik dat een goed normoverdragend gesprek toch wel minimaal aan de orde is. We moeten in ons beroep een keer de excessen gewoon durven te benoemen en aan te wijzen en daarop passende maatregelen nemen. Anders blijven de goeden onder de kwaden lijden. Dus richten we een meldpunt op bij de NBA of bij de AFM of ga ik nu een stap te ver?

Categorie: Accountancy, Blog, Nieuws Tags: toekomst accountantsberoep, toetsingen, toezicht, Wta

Tags: toekomst accountantsberoep, toetsingen, toezicht, Wta

Gerelateerde artikelen

25 oktober 2025

AFM wijst op aandachtspunten Europese toezichthouder in verslaggeving

5 augustus 2025

DNB berekende betaaldienstverleners te hoge toezichtkosten

5 mei 2025

Amerikaanse accountancytoezichthouder laat zich niet zonder slag of stoot opheffen

28 april 2025

Regering-Trump wil ook af van toezichthouder accountancy

Reacties

  1. Coen Bongers zegt

    29 september 2016 om 08:26

    Hulde Fouk dat je deze discussie aangaat. Deze voorbeelden hoor ik vaker die! Overigens is deze discussie niet nieuw en kijkend naar de verbetermaatregelen zou de prijs niet zo’n issue moeten zijn. Kwaliteit brengt nu eenmaal kosten met zich mee! If you pay peanuts, you get……

    Eigenlijk zou ik er een dimensie aan toe willen voegen: het gaat niet zozeer om de kosten maar veel meer om de waarde die een klant ervaart. Dat is ook wat wij studenten op onze opleiding mee willen geven: een goede accountant verdient zichzelf terug en als de accountant louter als kostenpost wordt gezien is er meer aan de hand.

    Misschien moeten we van de ‘ervaren toegevoegde waarde’ eens een ranglijst gaan maken: de waarde uitdrukken in €. Gezien onze expertise als beroepsgroep moeten we daar toch een model voor kunnen bouwen.

    Beantwoorden
  2. Jaap Budding zegt

    29 september 2016 om 08:52

    Er kunnen vele redenen zijn, waarom dit soort prijsverschillen kunnen optreden:
    1. de al door Fouk gesignaleerde rekenfout
    2. het “goedkope”kantoor hanteert een veel efficiënter werkwijze
    3. de ene fatsoenlijke boterham is belegd met pindakaas, de ander met luxe vleeswaren

    Wie zegt dat de “goedkope” accountant niet voldoende normbesef heeft? Zijn duurdere collega’s, die vervolgens de accountant wel eens zullen vertellen wat er mis is met zijn normbesef? Het oprichten van een neiuw meldpunt lijkt me daarom zwaar overtrokken.

    Ik voel er meer voor om de beoordeling van de offertes op zowel prijs als kwaliteit transparant te maken, zodat de afnemer van de accountantsdiensten beter kan vergelijken óók op de inhoud van aangeboden werkzaamheden. Een gedetailleerde offerte met prijsstelling per element geeft de afnemer een prima beoordelingskader en een instrument om “goedkope” accountants beter op hun dienstverlening te beoordelen.

    Beantwoorden
  3. Joris Jans zegt

    29 september 2016 om 09:15

    Heel goed dat deze discussie gevoerd wordt. Wij ergeren ons er ook groen en geel aan. We hebben de verschillen zelfs groter gezien: een wettelijke controle bij een bouwbedrijf werd geoffreerd voor 7.500 euro. Ik begrijp dan ook best dat de cliënt voor die lage offerte gaat. De verklaring is bij beide kantoren dezelfde.

    En daarna de vraag: Hoe lossen we dit op? De enige manier is volgens mij strenger toezicht en vaker toetsen en wellicht hogere sancties bij overtredingen.

    Beantwoorden
  4. Mario van Buijtene zegt

    29 september 2016 om 10:11

    Heel goed artikel, en u raakt de kern heel goed aan. En dit is ook een kwestie van de onafhankelijkheid. We worden nog steeds betaald door de opdrachtgever en de opdrachtgever gaat dikwijls voor de laagste prijs. In ieder geval weegt de prijs mee in de uiteindelijke beslissing. De vraag die bij menig accountant en wellicht ook bij toezichthouders nu wordt gesteld is: Hoe kan dan de gewenste kwaliteit worden geleverd door het kantoor met een budget van 16 K terwijl andere kantoren meer dan 30K calculeren?

    Wellicht is het toch een idee om de audit fee (weer) verplicht in de jaarrekening en deponeringstukken te laten vermelden (ook voor middelgrote ondernemingen) zodat toezichthouders ook inzicht kunnen krijgen in risicofactoren zoals een relatief lage audit fee in verhouding tot de activiteiten van de betreffende onderneming etc.

    Beantwoorden
  5. Jan Wietsma zegt

    30 september 2016 om 12:56

    Enige tijd geleden zat ik in een discussiegroep waarbij ook een medewerker van het Ministerie van Financien in zat. Die merkte toen ook al op dat het haar verbaasde dat er altijd wel een accountant was die ver onder de prijs offreerde wanneer het MinFin voor een of ander project een accountantsverklaring nodig had. Overigens ging het Ministerie dan wel voor de laagste prijs. Het ging in dat geval tenslotte om gemeenschapsgeld 😉

    Beantwoorden
  6. Johan Peters zegt

    30 september 2016 om 15:24

    Dag Fouk, ja dat is een ergernis. Maar goed, het element prijs is nu eenmaal voor de meeste klanten maatgevend en daar valt men dan toch voor, ondanks soms mooie woorden over klik en kwaliteit en dergelijke. Van het moreel ethisch besef van de overheid bij opdrachtverlening verwacht ik niet zoveel, dus het voorbeeld van Jan verbaast me niet. In mijn rijke carrière ben ik 1 keer een omgekeerd voorbeeld tegengekomen: 4 partijen offreerden, 1 zat daar duidelijk onder en klant oordeelde “dat kan niet goed zijn” om vervolgens met een van de drie anderen (die ongeveer even duur waren) in zee te gaan.

    Ik ben niet zo van de meldpunten. Waar ligt de norm, wie bepaalt wat fair is en meer van dat soort dingen. Aan de AFM als regelgever, toetser en bestraffer hebben we onze handen al vol genoeg. Maar een beetje mondige accountant kan natuurlijk eens proberen om zelf een normoverdragend gesprek aan te gaan met de “duiker” in kwestie. Lucht in ieder geval op!

    Beantwoorden
  7. Piet Knops zegt

    1 oktober 2016 om 08:09

    Beste collega’s,

    Het zou goed zijn om een meldpunt bij onze beroepsorganisatie te openen voor dit soort kantoren. Als blijkt dat er meerdere malen binnen een jaar een melding binnen zou komen over hetzelfde kantoor, dan zouden daar op zijn minst extra toetsingen op de dossiers moeten plaatsvinden. Reeds meer dan 5 jaar geleden heb ik dat voorgesteld aan een van de bestuurders van de NBA, maar men vond dat niet nodig. De markt zou zijn werk doen volgens deze bestuurder.

    Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald luidt een passend gezegde.

    Beantwoorden
  8. Wim Nusselder zegt

    22 oktober 2016 om 12:21

    Een meldpunt of verplichte vermelding van accountantskosten in de jaarrekening of zelfs van de bedragen van alle ontvangen offertes lijkt mij heel zinvol (als economische herordening nog niet haalbaar is).
    Een meldpunt (voor gedupeerde door anderen onderboden accountants) werkt waarschijnlijk niet: dan gaan accountants bedingen dat hun offerte geheim is en/of gaan gecontroleerden geen openheid meer geven over de andere offertes aan onderboden aanbieders.

    HET probleem lijkt mij dat de geboden kwaliteit vanuit het gezichtspunt van het belang van de (principaal van de) gecontroleerde beperkter is dan de (wettelijk en door eigen standaarden van de beroepsgroep) verplichte kwaliteit vanuit het publiek belang.
    Dat probleem blijft bestaan zolang de externe gebruikers van gecontroleerde financiële informatie niet meebetalen.
    Dat is best te organiseren (op meerdere manieren), maar vergt economische herordening (een andere balans tussen overheidsregulering, marktwerking en zelfregulering door de beroepsgroep).

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kennispartner

NVKM: (r)evolutie van kwaliteit in de accountancy

Partnercarrousel

3 tips om slimmer digitaal samen te werken
Werkgeluk bij accountants? We geven enkele inzichten
AFAS ondersteunt accountants bij nieuwe regeling Opgaaf Werkelijk Rendement (OWR)
Van cijfertijger naar communicatiekanon
3 uitdagingen voor moderne accountantskantoren – en hoe je ze aanpakt
ViDA: grote btw-verandering op komst 
Caseware introduceert SCOPE+: cloudoplossing voor bijzondere opdrachten buiten samenstellen en controle
De spagaat van de Wwft: vertrouwen of verantwoordelijkheid?
Proactief optimaliseren komt voor adviseren
Accountancy in transitie: jouw handleiding om relevant te blijven
KYC automatiseren vs. handmatige processen: wat past bij jouw bedrijf?
Podcast Hixtival | AI in de accountancy: “Zie AI als je collega, die moet je ook inwerken”
Koppel Zenvoices nu met Microsoft Dynamics 365 Business Central
Een Nederlandse ondernemer met een Amerikaans paspoort? Let dan goed op
Hoe je advieswerk écht van de grond krijgt 
Zo geef je goed advies over aangiften van erf-en schenkbelasting
“Soms verrassen studenten ons echt” HAN zet stappen met vernieuwde curricula Finance
De generatiekloof die de accountancysector niet kan negeren
Hoe Supplied accountants en platforms helpt samen sterker te staan in DAC7 – inzichten van Supplied’s CCO: Bas Bogerd”
Sleutelrol accountant bij meldingsplicht transacties 
Factureren zonder frustratie met de juiste facturatiesoftware voor accountants
Accountants en bedrijfswaardering: je bent een onmisbare schakel
Veelgestelde vragen van bedrijven met complexe consolidatie  
Secundaire arbeidsvoorwaarden in de accountancy: wat is standaard en wat is extra?
Investeringen en exits in het private equity landschap
De 9 grootste frustraties bij urenregistratie voor accountants (en hoe je ze voorkomt)
Transparantie loont: waarom salarisvermelding in finance vacatures het verschil maakt
Boekhoudlandschap sterk gefragmenteerd, softwarekampioen ontbreekt (nog) in Europa
Altijd een correcte urenverantwoording voor We Do Finance
Nieuwe integratie tussen PKIsigning en Irrus: digitaal ondertekenen direct vanuit SharePoint
Een document managementsysteem (DMS) is onmisbaar voor accountantskantoren 
5 tips om je klantdossiers slimmer te organiseren (zonder extra werk)
Visionplanner Herfst Boost 2025: meer grip, minder handwerk
Wat betekent het einde van het Logius Portaal voor het deponeren van je jaarrekening? 
Cijfers en drijfveren achter fusies en overnames in de accountancy
De mens is “nooit” de oorzaak van een datalek 
Waarom het koppelen van AFAS aan SharePoint het verschil maakt voor moderne accountantskantoren 
“Handmatig bonnetjes invoeren voelt straks net zo achterhaald als faxen”
Bjorn Lunden lanceert Lundify 
Van mappendenken naar metadata: zó werkt de Document Hub
Technologie combinerenmet businesskennis
AI-ideation als vliegwiel voor ontwikkeling van accountancy software 
De Vbar komt eraan. Tijd om grip te krijgen op je zzp-risico’s
De mensen achter de loonstrook: in gesprek met Kevin Krikkers
Klanten soepel bedienen met AFAS SB
Meer financiële ruimte? De energiebon als slimme oplossing
Het ‘zo-goed-als-zeker’-criterium van de Hoge Raad
Groeipad in de samenstelpraktijk: van gevorderd assistent naar client manager
Hoe krijg je klanten en medewerkers mee in een softwareverandering?
De volgende stap in AI: HR-assistent Loket begrijpt nu je eigen documenten
Werkgeverslasten berekenen: vijf vragen beantwoord     
Met de Standaard Bankverklaring via SBR zetten we een grote stap richting efficiënter en betrouwbaarder samenwerken
Een netwerk vol kennisen ervaring
AV-Top 50 | Gratis opleiding belangrijk wapen in strijd tegen personeelstekort
Hixtival-podcast | AI-geletterdheid: hoe bereid je je organisatie voor op de risico’s van AI?
Bent u als ondernemer goed voorbereid op de Europese Data Act? 
Waarom kennis van arbeidsrecht belangrijk is voor adviseurs

Vacatures

Beginnend assistent accountant Audit (met 1 jaar ervaring)
BonsenReuling
Controleleider audit
Kaap Hoorn
Gevorderd Assistent Accountant 24-40 uur
Bos advies
Accounting & Controlling Medewerker
PIA Group
Ervaren Assistent Accountant- Gouda
WEA
Assistent Accountant – 24-40 uur
Bos Advies
Senior Assistant Accountant
HLG Accountants & Adviseurs
Assistent Accountant Audit – Groningen
Bentacera
Beginnend assistent accountant – Lichtenvoorde
BonsenReuling
Algemeen directeur
Scab
Junior Manager Audit – Drachten
Bentacera
(Junior) Accountant AA Alphen aan den Rijn
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Assistent accountant mkb – Zwolle
aaff
Gevorderd Assistent Audit Barendrecht
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Vacature Assistent accountant Duiven
Westerveld en Vossers
Finance & Business Development Analyst
PIA Group
Junior audit manager
RA12
Senior Assistent Accountant Audit
Bentacera
Accountant (AA)
HLG Accountsnts & Adviseurs
Controleleider – Barendrecht
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Vacature senior adviseur corporate finance
Adcorporate
Gevorderd medewerker accountancy (samenstel)
PIA Group
Teamleider Accountancy 
aaff
Assistent Accountant Controlepraktijk (Audit) Gouda
WEA Gouda
Gevorderd Assistent Accountant Gouda
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Accountant (RA)
HLG Accountants & Adviseurs
Assistent accountant mkb – Dordrecht
aaff
Assistent accountant bij RA12 Registeraccountants
RA12
Assistent Accountant – Samenstelpraktijk (32–40 uur)
PIA Group
Accountant  – Eindhoven
aaff
Start als gevorderd Assistent accountant bij RA12 Registeraccountants!
RA12
Audit assistent
HLG Accountants & Adviseurs
Accountant – Helmond
aaff
Assistent accountant samenstelpraktijk
Scab
Gevorderd assistent accountant Audit
BonsenReuling
Controleleider (Audit) Gouda
WEA Gouda
(Junior) Accountant AA Gouda
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Abonneer nieuwsbrief AV

Meest gelezen

  • Man negeert waarschuwing ING, verliest geld aan oplichters en stelt bank aansprakelijk 21.4k weergaven

  • Gouden munten en box 3: fiscus neemt standpunt in 17.2k weergaven

  • Accountantskantoor verschijnt niet op zitting, alle vorderingen toegewezen 16.9k weergaven

  • Loon op papier is ook loon, stelt fiscus (en rechter) 12k weergaven

  • Hof: bedrijfstakpensioenfonds moet btw heffen op volledige premie 4.7k weergaven

Vraag en aanbod

Ter overname aangeboden: Accountantskantoor regio Den Haag
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit Twente
Ter overname gezocht: administratiekantoren in heel Nederland
Mbi-kandidaten en/of accountantskantoor gezocht in Zeeland
Samenwerking aangeboden voor wettelijke controles
Administratiekantoor regio Hendrik Ido Ambacht ter overname gezocht
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit de regio Eindhoven
Samenwerking gezocht/aangeboden door audit-onlykantoor
Administratiekantoor ter overname gezocht

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers Vanmorgen
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen