• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema
    • AV2: Bedrijfsoverdracht
    • AV-Top 50
    • Checkpoints
    • Corona
    • AV1: Lifestyle en carrière
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
Accountancy Vanmorgen

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
Aanmelden nieuwsbrief
  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema
    • AV2: Bedrijfsoverdracht
    • AV-Top 50
    • Checkpoints
    • Corona
    • AV1: Lifestyle en carrière
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
Home » Tips voor een betere website

Tips voor een betere website

Accountancy, Artikelen, How to's

9 april 2018 door Visma

Accountancy Vanmorgen

Wist u dat bezoekers in minder dan 50 milliseconden een mening over uw website vormen? Als uw website gedateerd en onaantrekkelijk overkomt, kan dit resulteren in financiële verliezen voor de onderneming. In dit artikel geven wij u tips over hoe uw site effectief, boeiend en relevant voor uw doelgroep wordt!

Hoe vinden potentiële klanten uw accountancypraktijk?

De dagen dat klanten het telefoonboek of de Gouden Gids doorbladerden om een accountant te vinden, zijn voorgoed voorbij. Mensen doen nu een beroep op het internet om te vinden wat ze nodig hebben. Als u niet over een online aanwezigheid beschikt, zal uw praktijk niet in de pagina’s met zoekresultaten opduiken. Een effectieve website is daarom van cruciaal belang voor uw praktijk.

Volgens The American Institute of CPAs beschikt meer dan driekwart van alle accountancypraktijken over een website. Dat betekent dat 25% van alle praktijken nog altijd geen online aanwezigheid heeft! Veel websites laten bovendien te wensen over wat betreft de interactie met prospects en klanten Als uw website gedateerd en onaantrekkelijk overkomt, kan dit resulteren in financiële verliezen voor uw onderneming. Volgens een enquête door Hinge heeft circa 30% van alle klanten een accountancypraktijk van de kandidatenlijst verwijderd louter en alleen omdat zij de website van die praktijk weinig indrukwekkend vonden.1) Uw website zou uw bedrijfsidentiteit moeten weerspiegelen en een verlengstuk moeten vormen van het merkimago van uw praktijk.

De eerste indruk telt

Beschouw uw website als een online etalage. Als u serieus genomen wilt worden, moet u over een professioneel ogende website beschikken. Wist u dat bezoekers in minder dan 50 milliseconden een mening over uw website vormen? U hebt dus één kans om een goede indruk te maken en de kans dat dat goed lukt, is groter met een goed ontworpen website die professionaliteit uitstraalt. Een website met een betrouwbare interface resulteert bovendien in een hogere gebruikerstevredenheid.

U kunt ervoor zorgen dat uw website met kop en schouders boven die van uw concurrenten uitsteekt door goed naar hun websites te kijken. Wat bieden anderen hun klanten aan en hoe presenteren zij hun diensten? Als u weet welke zaken zij in hun websites opnemen, weet u hoe u zich kunt positioneren en kunt u aangeven wat u beter maakt. Formuleer de boodschap op uw website op een andere manier dan uw concurrenten doen. Wat hebt u te bieden dat andere praktijken niet bieden? Wat is uw specialiteit? Zorg ervoor dat de antwoorden op deze vragen op uw website te vinden zijn.

De eerste indruk is voor 94% afhankelijk van het ontwerp van uw website. Uw klanten verwachten een moderne, snel ladende en gebruiksvriendelijke en professionele website. Al deze elementen dragen bij aan de indruk die potentiële klanten krijgen van uw praktijk en merk. Uit onderzoek blijkt dat een zeer positieve eerste indruk de gebruikerstevredenheid verhoogt. En zoals u al vermoedt, kan een zeer negatieve indruk de tevredenheid in de weg staan.2) 7 % van alle gebruikers zegt zich een oordeel te vormen over de eloofwaardigheid van een bedrijf op basis van het ontwerp van hun website.3)

Websiteontwerp

Een verzorgde website maakt het eenvoudig voor potentiële klanten om datgene te vinden waarnaar zij op zoek zijn. Design is echter een moeilijk grijpbaar aspect omdat het een subjectief karakter heeft. U zult niet iedereen kunnen behagen. Probeer daarom niet alles tegelijk te doen en focus bij het ontwerp van uw website ook op passende content.

Houd bij het ontwerp rekening met de inhoud van de website door aandacht te besteden aan het gebruik van kleur en witregels voor uw teksten. Zorg voor voldoende contrast tussen de tekst en het design, zodat alle teksten op uw website makkelijk leesbaar zijn.

Witregels zijn belangrijk om uw content op te delen. Dit zorgt voor een rustige bladspiegel. Hierdoor zullen uw belangrijkste boodschappen eruit springen in plaats van verloren gaan in een brij van woorden.

Er is één uitzondering voor wat betreft een online aanwezigheid: het is beter om helemaal geen website te hebben dan een website die uw accountancypraktijk een slechte uitstraling geeft!

Mobielvriendelijk

Wist u dat 42% van alle inkopers van b2b-diensten voor hun voorbereidende onderzoek op internet gebruikmaken van een mobiel apparaat? Wat ooit werd gezien als een handig extraatje is uitgegroeid tot een onmisbaar zakelijk hulpmiddel! Als uw website niet is geoptimaliseerd voor mobiele gebruikers, loopt u achter de feiten aan. Mobiele apparaten zijn voor veel gebruikers van social media uitgegroeid tot hun primaire ‘beeldscherm’. In 2015 was er in tien landen sprake van meer mobiel internetverkeer dan verkeer via desktopcomputers.

Vanaf januari 2015 heeft 80% van alle internetgebruikers een smartphone in bezit. In 2016 zullen naar schatting twee miljard consumenten eigenaar zijn van een smartphone. Google waardeert inmiddels websites die niet mobile friendly zijn, lager dan websites die wel voor mobiel gebruik geoptimaliseerd zijn.4)

Er zijn twee aspecten die kunnen bijdragen aan een goede mobiele ervaring:

  1. Is uw website responsive? Responsive web design (RWD) is een techniek voor het ontwerpen van websites die voor een optimale weergave en interactie zorgt op diverse apparaten, van pc-beeldschermen tot smartphones en tablets. Een responsive website is dus een goed leesbare website met een gebruiksvriendelijke navigatie die nauwelijks om aanpassingen, zoomen of scrollen vraagt.
  1. Is uw content geoptimaliseerd voor mobiel gebruik? Als u bijvoorbeeld een contactformulier aanbiedt, kan het voor mobiele gebruikers veel gevraagd zijn om hun voornaam, achternaam, land van vestiging, telefoonnummer, e-mailadres, functie enzovoorts in te voeren. 42% van alle b2b-inkopers maakt voor hun online onderzoek gebruik van een mobiel apparaat.5) Test uw website om u ervan te verzekeren dat bezoekers de inhoud gemakkelijk kunnen lezen op verschillende apparaten.

Met een marketingbureau samenwerken

Als u onvoldoende tijd hebt of intern niet over de juiste kennis beschikt om goed marketingwerk voor uw website te doen, kunt u ervoor kiezen om een marketingmedewerker in dienst te nemen óf een extern bureau in te schakelen. Bedrijven van alle omvang kiezen voor het uitbesteden van marketingwerkzaamheden om vakkundige hulp te krijgen en zo hun online aanwezigheid uit te bouwen.

De voordelen van het werken met een marketingbureau

  • Kennis van uw nichemarkt
  • Een outsider die met een frisse blik meekijkt
  • Ervaring met de uitvoering van marketingplannen
  • Kostenbesparing dankzij gerichte ondersteuning voor specifieke taken
  • Geen personeelstraining vereist

Hoewel een bureau inschakelen diverse voordelen biedt, is het wel belangrijk dat u selectief te werk gaat. Waak ervoor dat u een bureau inhuurt dat een fantastische website ontwikkelt, maar u vervolgens in de kou laat staan zodra er aanpassingen en onderhoud nodig zijn. Geef duidelijk bij het bureau aan dat u uw website zelf wilt kunnen beheren voor updates, wijzigingen, nieuwe content enzovoort. Het gebruik van een standaardtool voor websitebeheer (een content management system oftewel cms) zal uw werk vereenvoudigen.

Contactformulieren en overige informatie

Het aanbieden van een contactformulier of opmerkingenformulier op uw website is een uitstekende manier om potentiële klanten aan te moedigen om contact met u op te nemen. Zorg er ook voor dat het e-mailadres, telefoonnummer en vestigingsadres van uw praktijk zichtbaar zijn op elke pagina van uw website.

Overweeg het toevoegen van:

  • Feeds van uw socialmedia-accounts
  • Een Google-kaart met een routebeschrijving als u een fysiek kantoor hebt dat klanten
    kunnen bezoeken
  • Openingstijden
  • Een mobiel nummer ter aanvulling op het vaste kantoornummer

Uw website zal pas omzet genereren als bezoekers met u in contact kunnen komen. U loopt het gevaar om klanten te verliezen als u hen laat zoeken naar uw contactgegevens of als u die volledig weglaat Hoewel contactgegevens een insignificant detail kunnen lijken, is het online best practice om contactinformatie aan te bieden. Bezoekers verwachten dat zij die binnen handbereik hebben.

Bronverwijzingen:

1) Mawhinney, J., 37 Visual Content Marketing Statistics You Should Know in 2016, 2016, http://blog.hubspot.com/marketing/visual-content-marketing-strategy#sm.00019217dr4xsdppuz51whduzf2ir
2) Vien, C., The future of marketing: Thriving in a digital world, 2015, https://www.journalofaccountancy.com/issues/2015/jun/cpa-firm-digital-marketing.html|
3) Raita, E., and Oulasvirta, A., Too good to be bad: Favorable product expectations boost subjective usability ratings, 2011, http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S095354381100035X%20how
4) Mackie, D., 7 Things Potential Clients Want From Your Website, 2015, http://www.accountingweb.com/practice/growth/7-things-potential-clients-want-from-your-website.
5) Schwartz, B., Google warns site owners their site is not mobile-friendly in mobile search results, 2016, http://searchengineland.com/google-warns-site-owner-site-not-mobile-friendly-mobile-search-results-246849 
6) Snyder, K., and P. Hilal, The Changing Face of B2B Marketing, 2015, https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/the-changing-face-b2b-marketing/

 

 

 

Categorie: Accountancy, Artikelen, How to's Tags: marketing, online zichtbaarheid, website

Tags: marketing, online zichtbaarheid, website

Gerelateerde artikelen

22 juli 2021

The Others ontwikkelt communicatiestrategie Baker Tilly

2 juni 2021

5 gouden marketingtips voor accountants die te druk zijn

27 mei 2021

‘Snelgroeiende accountants besteden drie keer meer aan marketing’

19 maart 2020

KIBO Accountants: ‘Durf te investeren in marketing en sales’

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen

  • Tuchtrecht & accountants: de 10 opmerkelijkste zaken van dit jaar tot nu toe
  • AFM dient tuchtklacht in tegen accountant Mazars om controle bij Accon avm
  • Hersteloperatie box 3 biedt vooral grootste vermogens potentieel voordeel
  • Geluidsopname was smoking gun bij fraude Accon-topman Delger

Partnercarrousel

Komkommertijd in pensioenland – of toch niet?
Het einde van de schoenendoos?
Visma Pinkweb logo
Tien redenen om te kiezen voor een klantenportaal in tijden van personeelskrapte
Automatisering leidt tot beter advies aan je klanten
Exact logo
Exact PSD2-bankkoppeling voor Rabobank
Yuki logo 042021
Hé accountant, help jij je klanten met veiliger digitaal ondernemen?
Veilig werken op het wifi-netwerk van Starbucks is mogelijk
Caseware nieuw aug 2022
Integrated Accounting: controle en inzicht over alle processen

GAC is leverancier van Microsoft Dynamics 365 …  

Een werkdag zónder automatisering? Onvoorstelbaar voor Alfa Accountants en Adviseurs
Bedrijfsoverdracht | Maak het je klant gemakkelijk
‘Met de informatie uit het systeem ben je iedereen altijd een stap voor’
Om deze 4 redenen blijven ondernemers bij hun accountant
3 data-driven managementtips voor een futureproof kantoor
Verzuim door menstruatiepijn: hoe kan uw klant dit beperken?  
In gesprek met accountants over SharePoint
‘Een volledige SBR Jaarrekening is nodig om de bank het juiste inzicht te geven’
Hoe Rijkse Accountants & Adviseurs zichzelf en ondernemers helpt met WeFact
Uw accountantskantoor altijd alle cijfers bij de hand
De digitale handtekening: wat moet je er als accountant over weten?
Fiscount en Markus Verbeek Praehep gaan opleidingsaanbod combineren
10 vragen waarop accountantskantoren graag een antwoord willen
Hoe verwerk je deelnemingen in de commerciële jaarrekening?
Sander Zeijlemaker (MIT): ‘Cybersecurity ook een zaak van financials’
Van reactief naar proactief benaderen van uw cliënten (6 tips)
keurmerk ritregistratie
Geld besparen met BTW over privégebruik auto
10 belangrijke lessen uit de coronarechtspraak voor de accountancybranche
Credion
Credion Den Haag breidt uit naar Delft-Westland
Vier juridische mogelijkheden om te reorganiseren

Checkpoints van Fiscount en AV

Abonneer nieuwsbrief AV

Vacatures

Controleleider (32-40 uur per week in Alphen aan den Rijn of Ridderkerk)
Lansigt
Beginnend assistent-accountant samenstelafdeling
SMK Accountants
Assistent-Accountant (gevorderd) / aankomend adviseur mkb (Zwolle)
KRC Van Elderen
Senior IT-Audit Professional
CROP
Zelfstandig Assistent Accountant, Barendrecht
Visser & Visser
IT auditor Alphen aan den Rijn, Ridderkerk
Lansigt
Assistent accountant controlepraktijk
Scab
Relatiebeheerder Accountancy
Visma
Financial Controller
ENTRPNR
Accountant manager samenstel in Middelburg
Moore DRV
Medewerker Financiële administratie (m/v/x) 24-40 uur, Den Haag
Duits-Nederlandse Handelskamer
Ondernemende Belastingadviseur
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Professional – Medewerker accountancy
Van Oers
Relatiebeheerder
Scab
Assistent Accountant
Schuiteman
Supervisor Assurance
CROP
Relatiebeheerder BonsenReuling Doetinchem
BonsenReuling
Supervisor Compilation
CROP
Salarismedewerker Interim en Detachering
Rikst
Controleleider  
Scab
Accountant RA (Nijmegen)
Konings & Meeuwissen
Senior Assistent Accountant Controlepraktijk
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Accountant relatiebeheerder in Rotterdam
Moore DRV
Fiscount Fiscalisten
Fiscount
Fiscalist
Extendum
(Zelfstandig) assistent-accountant
van de Kamp & van Gelder
Assistent Accountant (32-40 uur per week in Alphen aan den Rijn, Gouda of Ridderkerk)
Lansigt
Assistent accountant in Breda
Moore DRV
Accountant AA (24-40 uur) – Beverwijk
De Hooge Waerder
(Senior) controller / teamleider Rotterdam
Yaarwerk
Assistent-Accountant (gevorderd) / aankomend adviseur mkb (Apeldoorn)
KRC Van Elderen
Manager Assurance
CROP
Assistent Accountant, Oud-Beijerland
Visser & Visser
Adviseur mkb / Accountant (Wezep)
KRC Van Elderen
Senior Assistent Accountant RA
Share Impact Accountants
Ervaren accountmanager
Fiscount
Gevorderd assistent-accountant / beginnend controleleider (Zwolle)
KRC Van Elderen
Manager bij Coney Accountancy & Analytics (min 32 uur)
Coney
Junior administratief medewerker Nieuwegein, 32-40 uur
van helder
Gevorderd Assistent Audit (32-40 uur per week in Alphen aan den Rijn, Gouda of Ridderkerk) 
Lansigt
Assistent Accountant, Ede 24 – 40 uur
Schuiteman
Opdrachtleider met belangstelling om ook ITGC thema op te pakken
Coney
Senior Accountant / Teamleider Samenstelpraktijk, vestiging Barneveld
Visser & Visser
Controleleider
SNP Adviseurs
Ervaren agro-fiscalist | HBO | WO | 24 – 40 uur | Thuiswerken | Groot netwerk
Accountant Internationaal
Visser & Visser
Ervaren accountantsadviseurs (AA/RA)| HBO | 24 – 40 uur | Thuiswerken | Groot netwerk
Fiscount
Compliance officer vaktechneut (24-32 uur in overleg)
UNP accountants adviseurs
Ervaren controleleider (fulltime)
UNP accountants adviseurs
Assistent Accountant (24-40 uur) – Alkmaar/Heerhugowaard/Beverwijk
De Hooge Waerder
Assistent accountant
Rikst
Startend assistent accountant (fulltime)
UNP accountants adviseurs
Senior Assistent Accountant
Schuiteman
Fiscaal medewerker accountantspraktijk
Van der Vlugt Accountants
Professional – Loonadministrateur Onderwijs
Van Oers
Senior Supervisor Assurance
CROP
Specialist sociale zekerheid
Fiscount
Product Marketing Specialist Accountancy
Visma
Data-analist met Audit Analytics mindset (32 uur mogelijk)
Coney
Senior Assistent Accountant Samenstel​praktijk
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Assistent Controlepraktijk (24-40 uur) – Alkmaar
De Hooge Waerder
Jaarrekening Specialist, Dordrecht
Visser &Visser
Gevorderd assistent accountant in Sliedrecht
Moore DRV
Accountant (AA/RA)
SMK Accountants
Tax Manager
Crop
Zelfstandig assistent accountant samenstel
SNP Adviseurs
Accountant AA (Nijmegen)
Konings & Meeuwissen
Fiscount zoekt accountants (AA/RA)
Fiscount
Supervisor Assurance
CROP
Ervaren medewerker administratieve dienstverlening Lisse, 32-40 uur
van Helder
Accountant AA (24-40 uur per week in Alphen aan den Rijn of Gouda)
Lansigt
Werken als Salarismedewerker Interim en Detachering
Rikst
Controleleider Audit (Zwolle)
KRC Van Elderen
Relatiebeheerder zelfstandig (fulltime)
UNP accountants adviseurs
Partner & Externe Accountant
Coney
Professional – Loonadministrateur
Van Oers Accountancy & Advies
Ervaren fiscalist-estate planner
Fiscount
(Junior) Assistent Accountant Samenstelpraktijk
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
(Junior) Assistent Accountant Controlepraktijk (Audit)
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Docent Accountancy (1,0 fte)
Hogeschool van Amsterdam
Accountant Internationaal
Visser & Visser
Assistent Accountant in audit & iAccountancy Praktijk
Coney
Accountant, Amstelveen
Stolwijk Registeraccountants en Belastingadviseurs
Fiscount zoekt een specialist sociale zekerheid
Fiscount
Senior Assistant Accountant RA – Alkmaar, Amsterdam, Hoofddorp, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven en Heerlen
RSM
Supervisor Compilation
CROP
Controleleider in Terneuzen
DRV
Fiscalist
SNP Adviseurs
Boekhouder – Accounting & Treasury (m/v/x) 20-24 uur, Amsterdam en hybride
Duits-Nederlandse Handelskamer
Assistent accountant – samenstelpraktijk
Scab
Assistent accountant samenstelpraktijk
Van der Vlugt Accountants
Adviseur MKB Accountancy
NBA
Staff Compilation
CROP
Controleleider
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Manager Accountancy & Advies
Lentink De Jonge
Fiscaal jurist
WEA Accountants & Adviseurs
Assistent accountant Controlepraktijk
Van der Vlugt Accountants
Klantmanager
Finance Plus
(Senior) marketeer
Fiscount
Administratief consulent (32-40 uur)
BROADSTREET

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen