• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema
    • Lifestyle en carrière
    • AV-Top 50
    • Corona
    • Checkpoints
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
Accountancy Vanmorgen

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
Aanmelden nieuwsbrief
  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema
    • Lifestyle en carrière
    • AV-Top 50
    • Corona
    • Checkpoints
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
Home » Jammer, maar durven we wel echt te innoveren?

Jammer, maar durven we wel echt te innoveren?

Accountancy, Blog, Nieuws

23 juli 2020 door Accountancy Vanmorgen

Van de week verschenen op deze website twee berichten over nieuwe, innovatieve concepten in de accountancy, die toch weer niet zo succesvol bleken te zijn. Flynth stopt met Fonkel en Manifesto blijkt toch nog wel erg te worstelen met een goed verdienmodel. Frans Heitling wist er in zijn column nog wel een paar op te noemen. Ik kan er ook nog wel een paar aan toevoegen uit mijn eigen stal, die ook niet succesvol of schaalbaar bleken. Volgens Frans bleken de concepten vaak minder baanbrekend en disruptief te zijn. Hij roept accountants vervolgens op om gewoon bij de les te blijven.

Innoveren is en blijft moeilijk

Tja, innoveren blijft moeilijk – dat laten de eerdergenoemde voorbeelden zien. Maar laat ik beginnen om diegenen die hun nek wél hebben uitgestoken, even te prijzen. Het is echt jammer dat deze initiatieven niet geslaagd zijn. Ik had Fonkel graag zien fonkelen en wat was het mooi geweest als Manifesto er wel in geslaagd was om een duurzaam verdienmodel te creëren en wanneer ook al die andere initiatieven wél geslaagd waren. Wat voor dynamiek had dat gegeven in de branche, welke energie had dat losgemaakt! Werden alle stilzitters dan eens gedwongen om echt na te gaan denken en te ondernemen? Het jammere is dat zij nu natuurlijk een beetje schamper aan de zijkant staan te lachen; “Zie je nu wel; ik had toch al gezegd dat dat nooit iets ging worden”. Kortom, heel veel lof voor de ‘crazy ones’.

What’s next?

Toen wij binnen onze organisatie besloten om een initiatief te stoppen, omdat het niet schaalbaar bleek, vroeg mijn Raad van Commissarissen: “En wat gaan we nu doen?” Dat is mijns ziens ook de juiste vraag. Wat gaan we nu dan doen? Stilzitten is toch geen optie? Ik denk in de eerste plaats dat we verschrikkelijk goed gaan leren van wat er nu precies niet gelukt is. En dan niet een klein beetje, maar minimaal 5x jezelf afvragen waarom dat niet gelukt is. Alles helemaal afkluiven tot op het bot en goed documenteren. Dan doen we dat de volgende keer in ieder geval niet meer fout. En de kleine successen injecteren we wel in de bestaande organisatie. En ja, we leven in Nederland, dus wordt de mislukking uitvergroot. Vervolgens kijken we weer vol bewondering naar een bedrijf als Google en vragen we ons toch af hoe die zou hard kunnen groeien. Het antwoord luidt: door heel veel fouten te maken en daarvan te leren. Dat zijn bedrijven die hun businessmodellen heel snel durven te veranderen en plannen soms een tijdje in de koelkast zetten, om ze daar later, op een geschikt moment, weer uit te halen.

Accounttech

Gelukkig zijn er nog steeds nieuwe initiatieven, kijk naar het Accounttechplatform van de NBA, waar partijen uitgenodigd worden om te innoveren. En misschien zit daar wel de crux; ik zie veel kantoren innoveren binnen hun eigen organisatie, maar misschien is er wel veel meer samenwerking nodig. Samenwerking tussen kantoren om een bepaalde schaalgrootte te krijgen, om zaken echt te kunnen realiseren. Ik noem nog maar eens het SRA Bizz platform – volgens mij nog steeds het Funda van de accountancy. Als we echt durven om dat voor alle SRA-leden verplicht te maken, dan hebben we bijvoorbeeld een benchmarkplatform, dat groter is dan welke bank ook.

Dus: nee, Frans, niet bij de les blijven. Ik hoop dat er alweer accountants rondlopen met nieuwe ideeën, nieuwe businessmodellen of andere gekke gedachtes. Die niet bang zijn om de status quo te doorbreken en op zoek gaan naar vernieuwing. Ze mogen mij altijd bellen om mee te denken.

Fou-Khan Tsang RA Voorzitter Raad van Bestuur Alfa Accountants en Adviseurs. Hij schreef deze column op persoonlijke titel. 

Categorie: Accountancy, Blog, Nieuws Tags: accounttech, innovatie

Tags: accounttech, innovatie

Gerelateerde artikelen

9 november 2021

‘Coronacrisis heeft focus op digitalisering verzwakt’

12 april 2021

Eerste investeringen uit Nationaal Groeifonds goed voor 4 miljard

1 februari 2021

Pilot met realtime rapportage moet btw-gat van 2 miljard verkleinen

19 januari 2021

Piekdrukte & kwartaalstress de baas: innoveren voor accountants

Reacties

  1. Marcel Spoelstra zegt

    23 juli 2020 om 14:36

    Frans slaat de spijker op zijn kop met zijn artikel over innovatie en verdienmodellen.

    Opvallend is dat award winnende en innovatieve kantoren worden getroffen. De financiële malaise in accountancy wordt echt niet alleen veroorzaakt door de Corona crisis. Het suddert al jaren. Wat duidelijk is dat deze getroffen kantoren lang niet zo winstgevendheid zijn als zij presenteren en hun verdienmodel niet op orde hebben. Uurtje factuurtje is passé en te lage vaste prijzen aanbieden is dodelijk.

    Software leveranciers en jullie technici denken dat met innovatie alles vanzelf goed gaat. Maar dat is een misverstand. Innovatie zorgt voor groei maar de prijs bepaalt de winst. Innovatie leidt tot tijdbesparing en met uurtje factuurtje betekent dat omzetdaling. Kantoren beginnen dapper te automatiseren maar vergeten hun prijsmodel te innoveren. Gevolg de winstgevendheid holt achteruit.

    Winst genereren door kantoren is als bloed voor het menselijk lichaam. Zonder winst kan een kantoor niet overleven. Maar het moet nimmer het doel van een onderneming zijn. Een mens leeft ook niet voor bloedproductie. Tenzij iemand een bloeddonor is ?.

    De winst vormt de basis van een bestendige kasstroom en zorgt voor continuïteit. Dit voorkomt dat een kantoor een beroep hoeft te doen op steunmaatregelen. Dat begint bij een goed verdien-, prijs- en efficiencymodel. Met duidelijke keuzes van klanten, dienstenpakket, inzet van technologie, salestechnieken en marketing. Deze visie ontbreekt bij veel kantoren.

    Een toekomstbestendig kantoor is volledig gedigitaliseerd en cloudbased maar biedt veel meer persoonlijke aandacht aan cliënten. Daarnaast biedt het een breder dienstenpakket en besteedt meer aandacht aan marketing en sales. De diensten worden gebundeld in abonnementen, tegen een vaste prijs verkocht, vooraf gefactureerd en automatisch geïncasseerd.

    Beantwoorden
    • Fouk Tsang zegt

      24 juli 2020 om 09:17

      Marcel,

      Volgens mij schrijf ik ook dat het jammer is dat deze nieuwe initiatieven niet bedrijfseconomisch rendabel blijken. Kortom winst is belangrijk. Maar ook wel het besef dat dat er niet vanzelf komt, de kosten gaan voor de baat uit dat is ook een bedrijfseconomische waarheid waar in de accountancy nog wel een getornd wordt. En ja persoonlijke aandacht blijf heel belangrijk in onze business maar dat is heel wat anders dan veel uren maken.

      Beantwoorden
      • Ben zegt

        24 juli 2020 om 19:16

        Persoonlijke aandacht is helemaal niet heel wat anders dan uren maken. Wat is dit voor gekke gedachte. Een beroepsbeoefenaar moet gewoon hard werken en de tijd nemen voor zijn klant. Een klant die zich serieus genomen voelt en kan spreken met iemand die zijn vak door en door begrijpt wil daar ook wel voor betalen.

        Het enige disruptieve wat in de toekomst staat te gebeuren is:
        1. Grotere kantoren gaan inzien dat de relatiebeheerder OOK inhoudelijk goed moet weten wat in de kop van zijn klanten speelt én zal ook meer uitvoerend werk moeten doen om die binding te waarborgen.

        Of:

        2. De assistenten die van zichzelf weten dat ze de vakkennis goed beheersen gaan nog meer en nog sneller voor hunzelf beginnen. Gevolg: nog meer goede asssistenten vertrekken, een nieuwe lading van nietsnutten neemt hun plaats in. De kwaliteit zakt nog verder in dan wat het nu is (ik doel dan niet op interne dossiers, dat zal OK zijn, de fiscale berekening klopt echter zelden). Dit zie ik terug bij klanten die ik overneem van Jong en Laan, Tamek, MTH etc. Op zich doet Alfa het in mijn persoonlijke ervaring over het algemeen wel goed. Wel jammer dat ze vaak op uren (als ik die factuur mag geloven) ca. 2x zolang over een klus doen. En dan zie ik het nog steeds gebeuren dat ze handmatig de boekhouding inkloppen. Ja, ook bij Alfa Accountants.

        Beantwoorden
        • Fouk Tsang zegt

          31 juli 2020 om 21:20

          Beste Ben,

          Ik ben het niet met je eens als het gaat om persoonlijke aandacht en dat gelijk is aan veel tijd besteden. Ik gebruik hiervoor vaak de onderstaande quote van Maya Angelou:

          “I’ve learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.”

          Ik merk dat veel accountants en ook administratiekantoren te veel met hun dingetje bezig zijn en te weinig met het echte gesprek met de klant. Maar misschien bedoel jij dat wel met “wat in de kop van zijn klanten speelt”. Helaas merk ik nog steeds dat we te vaak dingen zelf inkleuren dan echt te durven door te vragen. Dat gaat niet om kwantiteit maar om kwaliteit van het gesprek. Ik kan heel makkelijk veel oppervlakkige gesprekken voeren, maar een gesprek dat het verschil maakt is echt wat anders.

          Tot slot slecht spreken over je concurrent is de slechtste reclame.

          Beantwoorden
          • Ben zegt

            1 augustus 2020 om 09:28

            Beste Fouk,

            Dank voor je reactie. Enkel tijd is natuurlijk niet waar het om gaat, het gaat om tijd gecombineerd met kwaliteit. En ja, kwaliteit is dan het meest bepalend voor de indruk die je achterlaat. Daarin zijn wij het denk ik met elkaar eens.

            Echter de tendens in deze discussies is m.i. vaak dat men tijd een beetje wegwuifd en afdoet als achterhaald. Terwijl die factor juist de kostprijs bepaald en je er simpelweg nooit aan ontkomt. Een correcte jaarrekening opstellen kost nou eenmaal tijd van een deskundige. Dit kan je voor een groot deel automatisch en efficient inrichten, maar je hebt altijd de deskundige nodig die de materie inhoudelijk begrijpt en maatwerk kan toepassen voor de klant zodat die de mooiste oplossing krijgt passend bij zijn situatie.

            Slecht spreken over de concurrent is geen goede reclame. Ik deed dat ook niet om reclame voor mijzelf te maken. Ik vind het belangrijk voor de discussie om te benoemen hoe het er feitelijk aan toe gaat in de branche. Het is dan mijn indruk dat de kwaliteit achteruit holt…. In het dossier staat het vinkje van de assistent, de fiscalist en de accountant ongetwijfeld op de juiste plek, maar niemand merkt op dat de deelneming niet meer aansluit op de NVW omdat er nadien nog wijzigingen zijn geweest of dat de KIA niet is toegepast. Dit soort slordigheden vind ik schrijnend want de klant presenteert dan misleidende gegevens en/of het kost hem geld, terwijl hij/zij wel een goede beloning betaald.

            Daarom is mijn betoog ook vooral: de adviseur moet dichter bij de klant staan en zelf ook meer van “het simpele” uitvoerende werk gaan doen. Zo houd je binding met het werk en ontstaat er meer verantwoordelijkheidsgevoel voor wat je levert. Je hebt het immers zelf uitgewerkt. Vervolgens bespreek je jouw bevindingen 1:1 met de klant. Tijdens dat gesprek kan je echte toegevoegde waarde creeeren maar voorwaarde is wel dat je als gesprekspartner de hoek en de rand kent van de onderneming. En ja dat houd dus ook in dat je door de grootboekkaarten moet bladeren om te zien wat er gebeurd. Niet alleen steunen op de aantekening van de assistent die alleen schrijft “geen bijzonderheden geconstateerd”.

  2. Ben Duinkerken zegt

    23 juli 2020 om 23:07

    Ondernemers kan je natuurlijk niet in 3 tot 4 hokjes drukken dus abonnementsvorm raakt ook achterhaald. Het draait uiteindelijk toch om de tijd. Een accountant / fiscalist wil nou eenmaal zoveel, het kantoor kost X dus het tarief is dat. “Fair value” is ook een vaag begrip – fair voor wie? “Voor beiden?” wie bepaalt dat?

    Het is een beroep dat wordt uitgeoefend en daarbij blijft kwaliteit naast de persoonlijke band essentieel. Doe je dat goed dan is succes gegarandeerd. Je kan wat winnen met efficiency (soms enorm) en dan ben je wat beter dan de concurrentie. Toch is kwaliteit en een goede klik hetgeen waar men vooral voor kiest.

    Beantwoorden
  3. Pascale Petiet zegt

    24 juli 2020 om 14:28

    Innoveren is echt niet moeilijk! Verandering begint aan de top. Begin eens met het online organiseren van de hele organisatie in de cloud. Dan wordt vanzelf begrepen hoe makkelijk innovatie kan zijn. Oamkb is in 10 jaar gegroeid naar 80 vestigingen. De cultuur die bij een online organisatie hoort is van samenwerking, kennis delen en elkaar vooruit helpen en Kaizen: Japans voor altijd voortdurende verbetering.

    Beantwoorden
    • Wilco Kraaij zegt

      29 juli 2020 om 09:03

      Ik denk dat innoveren naar andere diensten wel lastig is in de accountancy. Wat Oamkb in mijn optiek goed doet is dat ze begrijpen wat hun klanten willen. Een groot deel van het MKB en ZZP wil gewoon ontzorgt worden tegen een lage vaste prijs. Dat bleek laatst ook uit een onderzoek wat ik las. Een groot deel van de MKB’ers is op zoek naar kosten besparing, niet zozeer extra diensten. Tevens verwachten ze meer, maar uit het onderzoek was mijn interpretatie dat het meer een sparringspartner is die ze zoeken dan kant en klare “adviesdashboards” waar ze vaak niet naar kijken.

      Wat ik zie is dat innovatie richting wat de kern van MKB accountancy raakt (administratieve-, jaarrekening- en fiscaaldienstverlening) snel succesvol is als het de ondernemer meer ontzorgt tegen lagere kosten. Probeer je innoveren met nieuwe diensten dan is het heel lastig. Zowel softwareleveranciers als accountants kunnen daar maar lastig een verdienmodel van maken (tenzij ze het combineren met de verplichte nummers).

      Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen

  • RA ook als penningmeester VvE tuchtrechtelijk aanspreekbaar
  • Claimclubs staan te trappelen om compensatie af te dwingen voor spaarders
  • Bijtelling fiets en auto van de zaak: drie verschillen
  • Hoge Raad: geen rechtsherstel box 3 voor belastingplichtigen die te laat bezwaar maakten

Partnercarrousel

Wat zijn de highlights uit het nieuwe pensioenstelsel?
Kantoren laten kansen liggen bij automatisering interne processen
Visma Pinkweb logo
Digitaal ondertekenen met Visma | PinkWeb nu nog vollediger
Belastingaangifte 2021: doorvragen helpt (7 voorbeelden)
Exact logo
Rockit Finance: ‘Dankzij onze keuze voor Exact kunnen wij de CFO op afstand zijn voor onze klanten’
Yuki logo 042021
Waarom de moderne accountant investeert in cloud-accounting
Veilig werken? Neem afscheid van je server
Integrated Accounting: controle en inzicht over alle processen
Waarom een accountancy-dashboard werkt voor kantoren met ambitie 
Slimme koppelingen voor een toekomstbestendig accountantskantoor
AFAS lanceert complete boekhoudoplossing voor ondernemers en accountantskantoren
Software succesvol maken voor jouw kantoor? Arjan geeft advies
3 randvoorwaarden voor een schaalbaar advieskantoor
Het verschil tussen payroll en salarisadministratie
Zwangerschap: hoe zit het met verlof en verzuim?
Aan de slag met SharePoint? Adoptie is cruciaal
Personalia | Annemarie van der Pol wordt nieuwe COO bij SBR Nexus
Zo werk je als accountant goed samen met je klanten
Hoge werkdruk en gebrek aan ‘handjes’?
De digitale handtekening: wat moet je er als accountant over weten?
Fiscount en Markus Verbeek Praehep gaan opleidingsaanbod combineren
Qics NEN en ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd
Van bv naar eenmanszaak; wat zijn de fiscale gevolgen?
‘Er is voor de MKB-accountant een wereld te winnen’
Rol van de accountant anno 2022
keurmerk ritregistratie
Geld besparen met BTW over privégebruik auto
Door dreigende nieuwe rechtspraak is vertrouwenspersoon in de accountancybranche verstandiger dan ooit 
Credion
Credion Den Haag breidt uit naar Delft-Westland
Leergang Herstructureringsdeskundige voor accountants wordt herhaald

Checkpoints van Fiscount en AV

Abonneer nieuwsbrief AV

Vacatures

Assistent Accountant in audit & iAccountancy Praktijk
Coney
Controleleider  
Scab
Manager Assurance
CROP
(Junior) Assistent Accountant Controlepraktijk (Audit)
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Fiscaal jurist
WEA Accountants & Adviseurs
Fiscalist
Extendum
Product Marketing Specialist Accountancy
Visma
Controleleider (32-40 uur per week in Alphen aan den Rijn of Ridderkerk)
Lansigt
(Zelfstandig) assistent-accountant
van de Kamp & van Gelder
Senior IT-Audit Professional
CROP
Supervisor Assurance
CROP
Senior Accountant / Teamleider Samenstelpraktijk, vestiging Barneveld
Visser & Visser
Compliance officer vaktechneut (24-32 uur in overleg)
UNP accountants adviseurs
Assistent accountant in Breda
Moore DRV
Assistent Controlepraktijk (24-40 uur) – Alkmaar
De Hooge Waerder
Partner & Externe Accountant
Coney
Accountant relatiebeheerder in Rotterdam
Moore DRV
Gevorderd assistent accountant in Sliedrecht
Moore DRV
Klantmanager
Finance Plus
Relatiebeheerder zelfstandig (fulltime)
UNP accountants adviseurs
Accountant, Amstelveen
Stolwijk Registeraccountants en Belastingadviseurs
(Senior) marketeer
Fiscount
Assistent Accountant, Ede 24 – 40 uur
Schuiteman
Supervisor Compilation
CROP
Controleleider
SNP Adviseurs
Relatiebeheerder / Accountant
KRC Van Elderen
Zelfstandig assistent accountant samenstel
SNP Adviseurs
Manager Accountancy & Advies
Lentink De Jonge
Relatiebeheerder BonsenReuling Doetinchem
BonsenReuling
Accountant AA (24-40 uur per week in Alphen aan den Rijn of Gouda)
Lansigt
Ervaren allround fiscalisten in Noord-West en Oost-Nederland
Fiscount
Accountant AA (24-40 uur) – Beverwijk
De Hooge Waerder
Beginnend Assistent-Accountant 
KRC Van Elderen
Assistent Accountant, 32 – 40 uur Goes
acconavm
Senior Supervisor Assurance
CROP
Werken als Salarismedewerker Interim en Detachering
Rikst
Assistent accountant – samenstelpraktijk
Scab
Senior Assistent Accountant
Schuiteman
Ervaren controleleider (fulltime)
UNP accountants adviseurs
Professional – Loonadministrateur
Van Oers Accountancy & Advies
Gevorderd Assistent Audit (32-40 uur per week in Alphen aan den Rijn, Gouda of Ridderkerk) 
Lansigt
Ervaren fiscalist-estate planner
Fiscount
Assistent Accountant, Oud-Beijerland
Visser & Visser
Fiscalist
SNP Adviseurs
Relatiebeheerder
Scab
Accountant manager samenstel in Middelburg
Moore DRV
Salarismedewerker Interim en Detachering
Rikst
Accountmanager Accountant AGRO
acconavm
Jaarrekening Specialist, Dordrecht
Visser &Visser
Controleleider
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Gevorderde assistent accountancy MKB- Beek -Maastricht
acconavm
Professional – Loonadministrateur Onderwijs
Van Oers
Assistent accountant
Rikst
Supervisor Assurance
CROP
Beginnend assistent-accountant samenstelafdeling
SMK Accountants
Medewerker Financiële administratie (m/v/x) 24-40 uur, Den Haag
Duits-Nederlandse Handelskamer
Assistent Accountant (24-40 uur) – Alkmaar/Heerhugowaard/Beverwijk
De Hooge Waerder
Staff Compilation
CROP
Adviseur MKB Accountancy
NBA
Senior Assistent Accountant Controlepraktijk
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Startend assistent accountant (fulltime)
UNP accountants adviseurs
Junior administratief medewerker Nieuwegein, 32-40 uur
van helder
Ervaren assistent-accountant en afgestudeerde AA-er
WEA Accountants & Adviseurs
Accountant Internationaal
Visser & Visser
Ondernemende Belastingadviseur
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Tax Manager
Crop
Assistent accountant samenstelpraktijk
Van der Vlugt Accountants
IT auditor Alphen aan den Rijn, Ridderkerk
Lansigt
Relatiebeheerder Accountancy
Visma
Controleleider in Terneuzen
DRV
Zelfstandig Assistent Accountant, Barendrecht
Visser & Visser
Ervaren accountmanager
Fiscount
Financial Controller
ENTRPNR
Ervaren agro-fiscalist | HBO | WO | 24 – 40 uur | Thuiswerken | Groot netwerk
Fiscount zoekt accountants (AA/RA)
Fiscount
Assistent-Accountant (gevorderd) / aankomend adviseur MKB
KRC Van Elderen
Accountant Internationaal
Visser & Visser
Manager bij Coney Accountancy & Analytics (min 32 uur)
Coney
Assistent-Accountant (gevorderd)
KRC Van Elderen
Professional – Medewerker accountancy
Van Oers
Senior Assistant Accountant RA – Alkmaar, Amsterdam, Hoofddorp, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven en Heerlen
RSM
Assistent Accountant (32-40 uur per week in Alphen aan den Rijn, Gouda of Ridderkerk)
Lansigt
Senior Assistent Accountant RA
Share Impact Accountants
Ervaren accountantsadviseurs (AA/RA)| HBO | 24 – 40 uur | Thuiswerken | Groot netwerk
Fiscount
Supervisor Compilation
CROP
Specialist sociale zekerheid
Fiscount
Assistent accountant controlepraktijk
Scab
Assistent Accountant
Schuiteman
Fiscount zoekt een specialist sociale zekerheid
Fiscount
Accountant (AA/RA)
SMK Accountants
Fiscount Fiscalisten
Fiscount
(Junior) Assistent Accountant Samenstelpraktijk
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Boekhouder – Accounting & Treasury (m/v/x) 20-24 uur, Amsterdam en hybride
Duits-Nederlandse Handelskamer
Opdrachtleider met belangstelling om ook ITGC thema op te pakken
Coney
Administratief consulent (32-40 uur)
BROADSTREET
Fiscaal medewerker accountantspraktijk
Van der Vlugt Accountants
Manager accountancy samenstelpraktijk
acconavm
(Senior) controller / teamleider Rotterdam
Yaarwerk
Assistent accountant Controlepraktijk
Van der Vlugt Accountants
Senior Assistent Accountant Samenstel​praktijk
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen