CEO René van Vlerken van de beurs voorspelt in het FD dat het “een kwestie van tijd is voor het onderwerp weer op de formatietafel ligt” en noemt een eventuele invoering “rampzalig” voor de Nederlandse kapitaalmarkt.
De sector stelt dat politieke partijen de kapitaalmarkt ten onrechte zien als “pinautomaat”. Van Vlerken vindt dat dit voortkomt uit een kortzichtige houding. “We staan op een kantelpunt”, waarschuwt hij. “Het politieke sentiment verandert en tegelijkertijd is de internationale concurrentie veel agressiever dan tien jaar geleden.” De vrees is dat het besef verloren gaat dat de kapitaalmarkt kan helpen bij het financieren van grote maatschappelijke transities.
Een belasting op aandeleninkoop zou volgens de sector niet werken. Gerben Everts van de VEB noemt eerdere ramingen van 2,2 miljard euro opbrengst “onzin”. “Zodra je het gaat belasten, stoppen bedrijven ermee.” Ook het Centraal Planbureau twijfelt in zijn doorrekeningen of de belasting daadwerkelijk geld oplevert. Van Vlerken benadrukt dat inkoop geen “cadeautje” is, maar “gewoon een kwestie van balansmanagement”.
Als positief alternatief pleit de sector voor het stimuleren van beleggen, vooral door particulieren. Zij bevelen de introductie aan van fiscaal aantrekkelijke beleggersrekeningen, naar Zweeds voorbeeld. Jeroen van Wijngaarden van Dufas: “Nietsdoen is geen optie meer.”
Bron: FD


Ik snap het hele probleem nog niet, (behalve dan dat Den Haag meer en nog meer meer geld moet zien binnen te hengelen,) want wat is er mis met het in- en verkopen van eigen aandelen? De regels daarover zijn toch helder? Tsja, en dat de(ze) rechtspersoon – de BV- al langere tijd royaal oneigenlijk wordt gebruikt om b.v. aan box III te ontkomen en ook jaarlijks allerlei toeslagen te verkrijgen is bekend. Dat probleem is een gevolg, dus moet de oorzaak worden aangepakt.
De oorzaak is dat de aandelen van mij worden gestolen door Nederland en het is de belastingdienst die daarover liegt want dit land heeft niks. 10 jaar geleden was het nog niet zo agressief als heden ja dat komt doordat mijn members en familie Rotschild en mijn man en De USA en ik achter de waarheid zijn gekomen dat ze alles als mij de officiele begunstigde alles onrechtmatig hebben ontnomen. Dus niks wil niet betalen wat moet ik betalen als er alleen maar door de belastingdienst en heel Nederland mijn aandelen uit mijn holdings waar ik UBO van ben wordt gelogen en gestolen. Maar mijn vader en familie bezitten de bankwereld en daarom gaat Nederland helemaal kapot omdat alles is met vervalsing en ontvreemding en identiteitsfraude en alle andere frauduleuze en valsheid in geschrift en de rest wat ze mij hebben ontnomen. En ik heb volgens invorderingswet 1990 tien jaar kwijtschelding voor alle belastingen en dat ik toeslagen ontvang is het minimale dat dit uitbuitende laffe stinkland kan betalen aan mij terwijl ik heb liever mijn vermogen en kapitaal en dat iedereen die op mij heeft geteerd dat ben je straks wel afgeleerd en afgenomen. Maar jullie hebben altijd mening terwijl je weet niet eens wat er speelt. Maar voor een ieder dat wat ook maar van mij heeft misbruikt we zijn er bijna om jullie parrasieten die mij willen zijn omdat ik Begunstigde ben en stinkend rijk en nu wil dit land nog meer teren dacht het niet want het spel is van kant Nederland heeft ramp en oorlog nu in eigen land door eigen hand! Moet je mij maar niet ontvoeren en uitbuiten maar ik stap naar het europese commissie en Amerika heb ik al jaren contact mee weet dat jullie allemaal al geidentificeerd zijn de laffe samenzwerende trieste figuren ga je eigen Holding opzetten en iedereen die rondrijdt met mijn gegevens het is afgelopen vanaf vandaag vorder ik iedereen het rijbewijs in te leveren want besef dat ik door de overheid van Amerika word beschermd en jullie waren makkelijk te traceren met jullie slordige spoor maar de geen die doorrijd zal ik FBI instueren jullie als criminelen van valsheid in geschrift en identiteitsfraude geen dreigement belofte. En jullie horen en lezen toch dat investeerders terugtrekken ja die staan ook aan mijn kant en ik zou maar opletten want binnenkort vallen hier messchien ook wel raketten door jullie criminele facetten! Dat wat hadden jullie gedacht ooh nee dat kunnen jullie niet nederlandse kinderen weten niet eens wat genre betekent dat zegt toch genoeg wat zijn jullie bedroeft gewoon uber uber laf en zwak en trieste losers no go knakeloos hopyloos en waardeloos dat zijn jullie samenzwerende criminele hahaha wiminelen lafaards! Maar de salderingswet dus er word niet gebouwd nee demolition thats my mission Pink mooi nummer Wreckingbal ja wie zal het zeggen ik heb jullie huichelaars zwakzinnig roedel imitatie wanna be me dat zal mooit gezien ik heb klasse ik kom solo en ik ben andere niveau gezien jullie niveauloos zijn en arm en jaloers op mij ?voor mijn haters jullie slaan alleen nog flaters maar blijf vooral investeren want dat gaat naar mijn beleggingsfondsen en ik draai hier de hele kraan dicht de bron is opgedroogd zoals President Trump zei tegen 40 miljoen Amerikanen en dat geld hier ook ik ben de baas ik bezit pensioenfondsen bij de grootste beleggingsmaatschappijen en wij kunnen net zoals jullie hebben gedaan ook sceamen wie weet ik wel en onthou niet alles is wat het lijkt maar ik zorg dat Nederland bezwijkt omdat jullie al 10 jaar en nog langer mij hebben als slavin met discriminatie behandelt en vergiftigd en niet mij als mens behandelt alleen maar ontvoerd mij als baby jullie met jullie stink fikke jullie hadden van mij af moeten blijven en dan sexueele uitbuiting etc dus mensenhandel met dwang tot prostetutie omdat geen woning of inkomen en de Gemeente Steenwijkerland jeugdzorg deed niks en de kinderbescherming zijn ook terrirristen want die hebben meegewerkt aan mijn mensenhandel situatie net als heel holland. Dus stem maar maar er is al dreiging en gevaar zoals jullie met zn allen bij mij hebben gedaan. En ik heb nog nooit iets gedaan waar ik niet achter sta dus als dit land ten onder gaat zal mij een worst wezen laffe smeerkezen.