• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
Accountancy Vanmorgen

  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
Home » CaseWare support pack 3e kwartaal 2015: Ballast kwijt, wél bij de tijd

CaseWare support pack 3e kwartaal 2015: Ballast kwijt, wél bij de tijd

Accountancy, Artikelen

7 september 2015 door Accountancy Vanmorgen

Accountancy Vanmorgen

Software heeft, net als elk ander intensief gebruikt middel, onderhoud nodig. We vinden het heel normaal om onze auto naar de garage te brengen voor een grote beurt of een schilder te bellen om het huis weer strak in de lak te zetten. Als de espressomachine op het werk slecht wordt onderhouden, zullen de klachten over de beroerde koffie niet lang op zich laten wachten. Zo verwachten we ook dat software altijd vloeiend en soepel werkt.

Het reguliere onderhoud van software bestaat uit het periodiek installeren van updates, patches en hotfixes. Deze zijn nodig om nieuwe functionaliteiten toe te voegen, de werking stabiel te houden en af te rekenen met bugs en performance issues. Daarnaast is het zinvol om de software af en toe een ‘functionele onderhoudsbeurt’ te geven. CaseWare-applicaties kennen doorgaans veel mogelijkheden om kantoorprocessen naar eigen inzicht vorm te geven. Het kan geen kwaad regelmatig te toetsen of vastgelegde werkwijzen nog up-to-date zijn. Soms kan met een kleine aanpassing een efficiencyslag worden gemaakt of kan beter worden ingespeeld op veranderende wet- en regelgeving. Het noodzakelijke onderhoud van software kent echter ook een nadeel. Het kost tijd, aandacht en de nodige kennis. Niet elk kantoor heeft medewerkers in dienst die snel en vakkundig server-updates kunnen doorvoeren en die kunnen inventariseren wat verder moet worden ingericht en geregeld voor de kantooromgeving en de gebruikers. 

Ontzorgen

CaseWare wil als leverancier van de software de gebruikers zoveel mogelijk ontzorgen in het gebruik en onderhoud ervan. Vanuit die visie komen bijvoorbeeld steeds meer online varianten beschikbaar van CaseWare (CaseWare Online). Klanten hoeven daarbij geen software meer op hun servers te installeren. Maar ook voor de grote groep kantoren die de pakketten wel in eigen huis beheren, wil CaseWare het gemakkelijker maken. Daarom introduceert CaseWare het CaseWare Support Pack. Volgens François Herms (manager Services) en Leon van Uffelen (accountmanager) biedt deze nieuwe vorm van dienstverlening precies die ondersteuning waar veel kantoren behoefte aan hebben. Leon: ’Een belangrijke reden waarom we ermee gestart zijn, is dat klanten er zelf om vragen. Veel kleinere kantoren besteden hun systeembeheer uit of laten de updates over aan key-users. Die laatsten geven aan dat ze rondom updates heel goed de hulp van een CaseWare-expert kunnen gebruiken. Kantoren met professionele ICT-afdelingen regelen een standaard update doorgaans zelf. Zij hebben echter weer andere vragen die ze aan een specialist van CaseWare willen voorleggen. Om die reden kiezen we met CaseWare Support Pack voor dienstverlening op maat. CaseWare biedt verschillende soorten supportcontracten, van Brons tot Goud. CaseWare Support Pack is volledig op het kantoor afgestemd. Alle CaseWare gebruikers kunnen CaseWare Support Pack afnemen.’ 

Complex

De uitwerking voor de klant is volgens Leon heel simpel. ‘Hij betaalt een vast bedrag en CaseWare zorgt ervoor dat zijn pakketten snel en zonder gedoe up-to-date zijn.’ François vult aan: ’Ontzorgen betekent voor ons dat klanten zich niet meer druk hoeven te maken over uitrolmomenten, hotfixes, patches en alle handelingen die nodig zijn om een update door te voeren. Met CaseWare Support Pack wordt al dit werk volledig uit handen genomen. Ons bedrijfsbureau houdt in de gaten welke pakketten binnen een kantoor worden gebruikt en wanneer er updates nodig zijn. Als het zover is, voert een consultant van CaseWare de werkzaamheden uit. Wij doen dus waar we goed in zijn terwijl de klant zich concentreert op zijn eigen werk. Je voorkomt daarmee ook dat belangrijke updates worden uitgesteld omdat het teveel tijd en aandacht vraagt.’

Updaten op afstand

Wat kan een afnemer van CaseWare Support Pack concreet verwachten? François:’In de aanloop naar een update is op meerdere momenten contact tussen het kantoor en de specialisten van CaseWare. Ruim voor een update van Working Papers, Financials of één van de Managers, sturen we standaard naar alle afnemers een aankondiging via het maandelijkse productnieuws. Ons bedrijfsbureau zoekt uit welke wijzigingen voor een klant relevant zijn en wanneer er updates moeten plaatsvinden. Vervolgens nemen we telefonisch contact op om te bespreken wanneer en hoe we het werk uitvoeren. Alle afspraken en uit te voeren handelingen worden schriftelijk bevestigd. Het gemakkelijkst is om de software op afstand, via een CaseWare Online Support-verbinding, te updaten. Dat kan bij vrijwel alle kantoren. Maar het kan ook gebeuren dat de wijzigingen dusdanig zijn dat we beter even kunnen langskomen. Bij de inventarisatie van de acties kijken we niet alleen naar de technische zaken maar bespreken we ook met de klant wat de impact is van de wijziging op de dagelijkse gang van zaken. We adviseren over zaken als gebruik, het eventueel aanpassen van de content en het informeren van de medewerkers. Alles met het doel onze klanten zo goed mogelijk aan het werk te krijgen en te houden.’ De kosten van CaseWare Support Pack zijn volgens François en Leon snel weer terugverdiend. Een kantoor is niet alleen verlost van ‘gedoe’ maar is ook geen tijd en geld meer kwijt aan het inlezen, de briefing van medewerkers, het inhuren van externe systeembeheerders of het bellen met de supportafdeling van CaseWare. ‘Het belangrijkste is echter dat CaseWare zich met de nieuwe service nog sterker kan bewijzen in de rol van sparring-partner,’ benadrukt François. Het Support Pack wordt verwacht in het derde kwartaal.

Categorie: Accountancy, Artikelen Tags: ICT

Tags: ICT

Gerelateerde artikelen

24 april 2025

Nieuw IT-systeem kan groeiprikkel worden voor je hele bedrijf

15 november 2024

“ICT is de nieuwe Fte, maar het is geen heilige graal”

5 november 2024

Docco bouwt activiteiten af

2 mei 2024

Positieve boodschap voor nieuw kabinet: computers fiscus kunnen het straks aan

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kennispartner

Aftrek lijfrentepremie en inbouw pensioen in overgangsjaren

Partnercarrousel

E-facturatie nu beschikbaar voor alle klanten Exact Online
Artificial intelligence in het hart van jouw administratieve processen
AFAS Software maakt in 2025 overstap naar volledig elektrisch wagenpark  
Zo help je je klant sneller aan een lening
Een geautomatiseerde boekhouding? Dit merkt je klant daarvan!
Zo stel je eenvoudig en gestructureerd de jaarrekening op vanuit een administratie
AV-Top 50 | AI in de accountancy: een nieuwe samenwerking
De route naar een datagedreven kantoor
Hoe Solvinity onkostendeclaraties sneller verwerkt met Klippa
Waarom samenwerking in de accountancysector nu belangrijker is dan ooit
Ook met e-facturatie als norm blijft factuurverwerkingssoftware onmisbaar
Onverwachte Amerikaanse belastingverplichting voor Nederlandse ondernemer in Nederland
Ondersteun je klanten beter, sneller en met minder handmatig werk.
Zo geef je handig advies over aangiften van erf-en schenkbelasting 
Laat taal niet de groei van je kantoor tegenhouden.
Deadline gemist voor DAC7-rapportage? Dit kun je doen!
Consolideren met wederzijds belang
Duurzame klantrelaties in de accountancy
De online waarderingstool voor adviseurs
Waarom accountants liever anoniem werkgevers verkennen
Belangrijke aandachtspunten bij aan- en verkoopbegeleiding voor accountants en belastingsadviseurs
Tussen spreadsheet en cloud: onderzoek naar populaire software bij accountants (2024-2025)
Koppel met financiele software in 1 klik
Slim en succesvol financepersoneel werven? Deze acht tips helpen je op weg
Zo factureer je abonnementen razendsnel
Waarom jouw accountantskantoor over moet op bellen met Microsoft Teams
Dit is waarom jouw kantoor straks wordt overgenomen door een modernere accountant
“Moderne software is waardevol voor je onderneming”
Wat betekent het einde van het Logius Portaal voor het deponeren van je jaarrekening? 
Vijf tips voor het efficiënt beheren van klantdossiers 
De mens is “nooit” de oorzaak van een datalek 
Fusies en overnames in de accountancysector: wat betekent dit voor jou als accountant?
Gestructureerd informatie opvragen voor de jaarrekening met PBC-lijsten 
ICT & Kengetallen | Bouwstenen om de adviesrol op en uit te bouwen
Waarom ons Accountancy Dashboard hét verschil maakt voor ambitieuze kantoren
SharePoint of een Document Hub – wat werkt beter voor accountants?
ICT & Kengetallen | “Accountantskantoren kunnen veel sneller factureren”
Hyarchis en PKIsigning lanceren integratie voor digitale ondertekening
Wanneer heeft een werknemer recht op een doorbetaalde vrije dag?
Meer tijd voor medewerkers door digitalisering dankzij HR workflows
Hoe kan ik mijn klanten helpen met duurzaamheidsinvesteringen?
Sportlink en AFAS bundelen kracht en kennis om sportclubs financieel fit te maken
Hoe financier je werkkapitaal voor een onderneming?
Meer financiële ruimte? De energiebon als slimme oplossing
Het ‘zo-goed-als-zeker’-criterium van de Hoge Raad
Bouw een sterk accountancyteam en stimuleer teamontwikkeling
Waarom klanten meer verwachten dan een jaarrekening
Loonontwikkelingen in 2024: zowel kansen als bedreigingen voor ondernemers
Werkgeverslasten berekenen: vijf vragen beantwoord     
ICT & Kengetallen | Snel, betrouwbaar en veilig op de plek van bestemming
Een netwerk vol kennisen ervaring
AV-Top 50 | Gratis opleiding belangrijk wapen in strijd tegen personeelstekort
Als de zzp’er toch een werknemer is: herkwalificatie
Wat er mis kan gaan bij een slechte aandeelhoudersovereenkomst: lessen uit recente rechtspraak
Waarom 25 maart 2024 een belangrijke datum is

Vacatures

Assistent Accountant gevorderd AA Zwijndrecht
PIA
Assistent accountant controlepraktijk
Scab
Accountant AA
Hendriksen Accountants en Adviseurs
Financieel administratief medewerker
Scab
Accountant mkb- Gorinchem
aaff
Accountant met partnerambitie
Schipper Accountants
Adviseur Agro
Schipper Accountants
Zelfstandig Assistent Accountant Samenstel
Steens & Partners Accountants en Adviseurs
Gevorderd Assistent Accountant Samenstelpraktijk
Kaap Hoorn
Gevorderd Assistent Accountant Auditpraktijk
PIA Group
Ervaren Assistent Accountant- Gouda
WEA
Accountant Agri & Food- Gorinchem
aaff
Adviseur mkb / Accountant
KRC Van Elderen
Adviseur accountancy Agri & Food – Hoogeveen
aaff
Relatiebeheerder  
Scab
Junior Adviseur mkb
KRC van Elderen
Beginnend Assistent Accountant Audit & Assurance
PIA Group
Finance Consultant
a.s Works
zelfstandig assistent accountant samenstelpraktijk
Scab
Assistent Accountant
Schipper Accountants
Adviseur Accountancy Agri & Food – Raamsdonksveer
aaff
Assistent Accountant Controlepraktijk (Audit) Gouda
WEA Gouda
Adviseur accountancy Agri & Food – Zwolle
aaff
Zelfstandig Assistent Accountant
Hendriksen
Agro Accountant
Schipper Accountants
Assistent accountant mkb- Zelhem
aaff
Zelfstandig Assistent Accountant Samenstelpraktijk
PIA Group
Adviseur Vakspecialist Accountancy
Schipper Accountants
Senior Assistent Accountant
Schipper Accountants
Controleleider
PIA Group
Assistent accountant Agri & Food – Raamsdonksveer
aaff
Abonneer nieuwsbrief AV

Meest gelezen

  • Nederland kiest als enige voor vermogensaanwasheffing 43.2k weergaven

  • Salderingsrecht blijft vermoedelijk van kracht voor zonnepaneelbezitters, ook na 2027 13.5k weergaven

  • Failliete Limburgse boekhouder dupeerde ook vrienden 6.8k weergaven

  • Elektrische auto’s vanaf 2026 fors duurder in wegenbelasting, vooral kleinere modellen 5.4k weergaven

  • Fraudezaak accountancywonderboy moet over na justitiële blunder 5k weergaven

Vraag en aanbod

Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit de regio Eindhoven
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit Twente
Ter overname gezocht: administratiekantoren in heel Nederland
Administratiekantoor ter overname gezocht
Ter overname aangeboden: administratiekantoor in de regio Doetinchem
Ter overname/aansluiting gezocht: accountants-, belastingadvies- en administratiekantoor in de regio Kennemerland
Administratiekantoor regio Hendrik Ido Ambacht ter overname gezocht
Samenwerking aangeboden voor wettelijke controles
Ter overname aangeboden: Accountantskantoor in de kop van Noord-Holland
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor in medische sector
Ter overname of fusie gezocht: accountants- of belastingadvieskantoor Noordoost-Brabant
Mbi-kandidaat voor administratiekantoor regio Den Haag gezocht
Ter overname gezocht: accountants- of administratiekantoor regio Rotterdam
Mbi-kandidaat voor administratiekantoor in Rotterdam gezocht
Samenwerking gezocht/aangeboden door audit-onlykantoor
Ter overname aangeboden: administratiekantoor in Overijssel met sectorspecialisatie
Mbi-kandidaat voor administratiekantoor in Zeewolde gezocht
Mbi-kandidaten en/of accountantskantoor gezocht in Zeeland

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers Vanmorgen
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen