• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema’s
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • AV-dag
    • AV-belastingcongres
    • Nationale salarisdag
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
Accountancy Vanmorgen

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
Aanmelden nieuwsbrief
  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema’s
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • AV-dag
    • AV-belastingcongres
    • Nationale salarisdag
Home » Vijf vragen aan…. | ‘Yuki brengt positiviteit en maakt ons toekomstbestendig’

Vijf vragen aan…. | ‘Yuki brengt positiviteit en maakt ons toekomstbestendig’

Blog

19 november 2019 door Yuki

Het samenstellen van jaarrekeningen en doen van aangiftes is naar de achtergrond verschoven voor Assistent Accountant Jolanda Krijger. 

Sinds haar organisatie, het Zeeuwse Simonse & Geus Accountants & Adviseurs, er in 2017 voor koos om een standaardisatie- en automatiseringsslag te maken, houdt ze zich voornamelijk bezig met het optimaliseren van het werkproces bij het gebruik van Yuki intern en door klanten. De begeleiding van klanten behoort ook tot haar dagelijkse werkzaamheden. Dat doet ze met verve, haar enthousiasme werkt aanstekelijk.

Wat voor kantoor is Simonse & Geus?

‘Ons kantoor staat in Heinkenzand, in de buurt van Goes. Tien jaar geleden zijn de kantooreigenaren, Aubert Geus en Marco Simonse, begonnen in een klein pand. Inmiddels zijn ze verhuisd en werken er 14 mensen. We zijn een lokale speler. Onze klantenkring komt voornamelijk uit de regio of heeft Zeeuwse roots en varieert van een zzp’er tot een onderneming van grotere omvang met een fors aantal personeelsleden. De mentaliteit is echt “ons kent ons”. We praten ook Zeeuws met elkaar en met klanten. Onze dienstverlening bestaat uit het verzorgen van de financiële en fiscale administratie, jaarrekeningen, de personeels- en loonadministratie en advisering op allerlei vlakken. Wij doen geen controles.’

Hoe zorgen jullie voor gelukkige klanten?

‘Een goed contact met de klant vinden wij erg belangrijk. De administratie is niet de eerste prioriteit van ondernemers. Ze willen er eigenlijk niet te veel tijd aan besteden. Door de administratie te standaardiseren en te automatiseren willen we onder meer dat probleem tackelen. Geen ordners met facturen meer, geen onderbrekingen meer doordat zaken niet of niet goed zijn aangeleverd, geen losse bonnetjes meer. Klanten willen een actueel inzicht in hun financiële situatie. Maar ze willen ook makkelijk digitaal kunnen communiceren met ons en met hun klanten en leveranciers. Ze worden het gelukkigst als je ze ontzorgt, en dat lukt ons aardig.’

Op welke manier helpt Yuki daarbij?

‘Ons doel is om, door de administratie te standaardiseren en automatiseren, een betere samenwerking met de klant krijgen. Met Yuki lukt dat. In hun online boekhoudplatform staat samenwerken centraal. Wat wij van klanten terug horen is dat ze met het platform minder tijd kwijt zijn aan de boekhouding. Ze hebben een veel beter overzicht en zijn altijd bij. We hebben klanten die voorheen aan het eind van het jaar nog met de boekhouding van het jaar daarvoor kwamen. Zij geven nu aan dat de nieuwe manier van werken toch wel heel prettig is. Met de app, de bankenkoppeling, de scan- en herkenfunctionaliteit en de nieuwe verkoopmodule. Ze zijn veel meer betrokken bij de boekhouding.

Ook intern is het een hele verbetering. Collega’s die de boekhouding van een klant nog in het oude pakket doen, merken dat Yuki veel gebruikersvriendelijker is en prettiger werkt. Alles staat in één systeem, je hebt altijd overzicht van de werkvoorraad en er is veel meer geautomatiseerd dan in het oude pakket. Dat maakt dat je meer kan doen in dezelfde tijd. De support vanuit Yuki is ook heel goed. Je krijgt snel en in bijna alle gevallen ook gelijk het juiste antwoord op je vraag. Ze denken op klantniveau met je mee.’

Welke functionaliteit van Yuki kunnen jullie echt niet meer missen?

‘Dat is een lastige vraag. Ik kan niet een ding noemen. We kunnen eigenlijk het hele platform niet meer missen. Ik ben echt heel enthousiast over Yuki en laat dat ook blijken. Intern en naar de buitenwereld toe. Dat is ook de reden dat ik in juni Miss Yuki ben geworden. Yuki brengt een stukje positiviteit. Je hebt meer contact met de klant. De binding wordt sterker. Je komt tussentijds al tot meer gesprekken met je klant, maar je signaleert ook eerder zaken die spelen bij zo´n klant. Vroeger kwam je daar pas later achter, dan kon je niet altijd meer ingrijpen of bijsturen. Door de tussentijdse rapportages zie je dingen nu veel eerder en kun je daar naar handelen. De klant ziet het ook eerder. Dat is heel positief.’

Hoe zie jij de toekomst van de accountancybranche en van Simonse & Geus?

‘Administratie- en accountantskantoren die niet mee gaan in de automatiseringsslag hebben in het huidige tijdperk nog wel bestaansrecht, maar over 10 tot 20 jaar valt dit te betwijfelen. De toekomstige ondernemer zit niet meer te wachten op een ordner die hij naar zijn accountant of boekhouder brengt. Je moet als organisatie dus mee gaan in de ICT-ontwikkelingen. Dat doen je klanten ook, zij blijven ook vernieuwen.

De toekomst van Simonse & Geus zie ik positief in. We zijn met veel nieuwe dingen bezig. Zo zijn we het werkproces bij het gebruik van Yuki aan het optimaliseren. Wij willen de administratie in een dag bijgewerkt hebben. Nu zitten we op een week. En achter de schermen zijn we bijvoorbeeld aan het werk met de implementatie van Comandi, een online dashboard. Het dashboard willen we volgend jaar als uitbreiding op Yuki gaan aanbieden. Dan hebben we een mooi totaalproduct. En de ontwikkelingen bij Yuki staan ook niet stil. Zij lopen echt voorop met hun software. Daar liften wij graag op mee. Yuki maakt ons toekomstbestendig.’

Bron: https://www.yuki.nl/nl/vijf-vragen-simonse-geus/


Categorie: Blog Tags: Yuki

Tags: Yuki

Gerelateerde artikelen

23 juli 2019

5 vragen aan… | Accountancy via de cloud: de basis voor het bedrijfsmodel van Practical Accounting

8 juli 2019

Yuki maakt met billboardcampagne nieuwe branding bekend

14 november 2018

Vijf vragen aan… | Van een zolderkamer naar vier vestigingen

6 november 2018

5 vragen aan … | ‘SpotOnMedics neemt fysiotherapiepraktijken mee op reis naar de toekomst’

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen

  • Rijswijks administratiekantoor beboet vanwege niet melden ongebruikelijke transacties
  • Chocoladeletter verstrekken en de werkkostenregeling
  • Moet online boekhoudpakket bedrijfsdata altijd bewaren?
  • Kabinet wil box 3-heffing vanaf 2022 fors aanpassen

Partnercarrousel

Exact logo
Accountants groeien dit jaar 6,8%, MKB plust 4,3%. Eerste uitkomsten Exact MKB-monitor
Fiscount 30 jaar
Digitale transformatie – moet dat echt?
logo_pinkweb_2013_donker_340x156_top.png
Flynth over online samenwerken, efficiency en adviseren: ‘Client Online is het schakelpunt tussen ons en de klant’
twinfield logo AV
Relatiegeschenk geven? Hier moet je op letten
Technologiedrivers: wat betekenen deze voor de toekomstige rol van de accountant?
Samenwerken met uw cliënten in de cloud – een logische stap
logo_MUIS_klein.jpg
Incura en MUIS Software realiseren software-integratie voor ontzorging zorgprofessional
Yuki Robotic Assistant
Vijf vragen aan…. | ‘Yuki brengt positiviteit en maakt ons toekomstbestendig’
Accountants automotivebedrijven: laat klanten hierop letten voor snellere betalingen
RGS, moet je daar nou zo blij van worden?
HAN start met geïntegreerde post-hbo AA
Workshop – Hoe gebruik je Fyndoo Advise in de dagelijkse praktijk?
Autoriteit opbouwen als accountant: 5 tips
De 4 grootste misverstanden over digitaal ondertekenen
Prinsjesdagspecial 2018
Accountants opgelet: drie veelvoorkomende fraudegevallen
Accountant: Raad je klant een coach aan!
RGS en SBR in accountancysoftware: Standaardisering levert gebruikers veel op
The Legal Company
De 9 belangrijkste WAB-actiepunten voor werkgevers
RGS het standaardgereedschap voor de financiële keten
Accountant, weet jij wat er van jouw accountants-of administratiekantoor wordt verwacht? 
hbo A&A
Credion
Carlo van der Weg, oprichter Credion over ontwikkelingen financiële markt: de grote groei is eruit!
Vier vereisten voor het opzetten van een MKB-adviespraktijk
Abonneer nieuwsbrief AV

Opleidingen

10
dec
Praktijkdag controlestandaarden
NBA Opleidingen
10
dec
Cursus Estate planning
Fiscaal Vanmorgen
11
dec
Actualiteiten Externe Verslaggeving
NBA Opleidingen
11
dec
Cursus Sport en BTW
Fiscaal Vanmorgen
12
dec
Appreciative Auditing
NBA Opleidingen
12
dec
Workshop Kennistoets Controlepraktijk
NBA Opleidingen
13
dec
Financials Fundamentals
Caseware
14
dec
Workshop NLP
NBA Opleidingen
16
dec
De VOF in de (fiscale) adviespraktijk
NBA Opleidingen
16
dec
Onderhandelen en conflicthantering
NBA Opleidingen
17
dec
Voorkom risico’s bij inhuren van ZZP’ers
Fiscount
19
dec
Fraude
Fiscount
31
dec
HBO Bachelor Accountancy
Markus Verbeek Praehep
31
dec
HBO Bachelor SPD Bedrijfsadministratie specialisatie Accountancy
Markus Verbeek Praehep
31
dec
Post HBO AA Accountancy – MKB Fit for Future
Markus Verbeek Praehep
31
dec
Post HBO AA Accountancy – MKB Geïntegreerd
Markus Verbeek Praehep
31
dec
Praktijkdiploma Assistent-Accountant
Markus Verbeek Praehep
31
dec
Begeleidingsdagen (Contactdagen) Praktijkopleiding AA – Accountancy MKB
Markus Verbeek Praehep
31
dec
Begeleidingsdagen (Contactdagen) Praktijkopleiding AA – Accountancy MKB
Markus Verbeek Praehep
31
dec
HBO Associate degree Accountancy
Markus Verbeek Praehep
31
dec
Schakelprogramma naar Post HBO Accountancy (AA) Overige Opleidingen
Markus Verbeek Praehep
31
dec
Post HBO AA Accountancy – MKB
Markus Verbeek Praehep
16
jan
HBO Programma opleiding accountancy en controlling
HAN
31
jan
Hbo programma Schakelprogramma AA_
HAN
31
jan
Post-HBO AA Oriëntatie Accountancy MKB
HAN
01
feb
AD Accountancy Deeltijd_
HAN
08
feb
Post -HBO-Opleiding Controlling
HAN
11
feb
HBO Programma Opleiding Moderne Bedrijfsadministratie
HAN
04
sep
POST-HBO AA MKB THEORIE EN PRAKTIJK_
HAN

Vacatures

Controleleider 32-40 uur per week
Lansigt
Gevorderd Assistent Accountant 32-40 uur per week
Lansigt
Gevorderd assistent-accountant MKB- Amersfoort
mth accountants & adviseurs
Senior assistent-accountant controle
de Jong & Laan
Salarisadministrateur- Emmeloord
mth accountants & adviseurs
(Junior) Accountant AA
Lansigt
Assistent accountant business analist
Van Velzen

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

MOCuitgevers

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies

Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies.

  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website

  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd

  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen