Consumenten verwachten van hun bank of online retailer dat die er alles aan doet om hun gegevens en transacties te beschermen. Bijna zeven op de tien consumenten zijn positief over beveiligingsprotocollen, omdat die hen een veilig gevoel geven. Maar ze houden dan weer niet van teveel drempels en ongemak. Dat blijkt uit het Global Fraud and Identity Report van informatiedienstverlener Experian.
Dit rapport beschrijft wereldwijde fraudetrends en laat zien dat bij de meeste bedrijven – 72 % – fraude een groeiend probleem is.
Overige bevindingen zijn:
- een op de vier consumenten stopte met een transactie, omdat het instellen van een nieuw account te veel informatie vereiste;
- 35 % van de consumenten zou meer online transacties uitvoeren als er minder beveiligingsdrempels zouden zijn;
- slechts 40 % van de bedrijven is ‘zeer overtuigd’ van hun vermogen om fraude te detecteren;
- 52 % van de bedrijven gebruikt nog wachtwoorden voor fraudedetectie en -protectie;
- 75 % van de bedrijven is geïnteresseerd in geavanceerdere fraudedetectiemethodes die geen impact hebben op de digitale klantervaring.
Geef een reactie