• Nieuws
  • Accountancy
  • Fiscaal
  • Vaktechniek
  • Blog
  • Partners
  • Opleidingen
    • Opleiding inzenden
    • Opleidingen
  • AV-events
    • AV-dag
    • AV-belastingcongres
    • AV-events
  • Vacatures
    • Vacatures
    • Vacature inzenden
    • Kantoren
    • Carrière
  • Nieuwsbrief
  • Shop
  • Over ons
  • Abonneren
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Mail
  • 0 producten - €0,00
  • Afrekenen
  • Shop
  • Mijn account
Fiscount

Accountancy Vanmorgen

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Mail
  • Over ons
  • Abonneren
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuws
  • Accountancy
  • Fiscaal
  • Vaktechniek
  • Blog
  • Partners
  • Opleidingen
    • Opleiding inzenden
    • Opleidingen
  • AV-events
    • AV-dag
    • AV-belastingcongres
    • AV-events
  • Vacatures
    • Vacatures
    • Vacature inzenden
    • Kantoren
    • Carrière
  • Nieuwsbrief
  • Shop

Vijf vragen aan… | Van DJ op bruisende feesten naar boekhouder met administratiekantoor

20 juli 2018 door Yuki

DJ Administratie, de naam zegt het al, is een administratiekantoor speciaal voor DJ’s, producers en overige beginnende, amateur of zelfstandigen uit de muziek- en entertainmentwereld. Vijf vragen aan eigenaar Bert Duizer.

Hoe kom je erbij om juist deze doelgroep te bedienen?

Ik ben jarenlang zelf als DJ actief geweest. DJ’s en artiesten zijn creatieve mensen en vinden de administratie niet hun meest favoriete bezigheid. Veel DJ’s kwamen in de problemen met de Belastingdienst, omdat ze hun IB- en OB-aangifte niet of niet volledig indienden. Mensen uit de muziekwereld wisten dat ik een achtergrond in de administratie heb. Zij vroegen mij of ik administratiepakketten speciaal voor DJ’s kon ontwikkelen, zodat er geen problemen meer met de Belastingdienst zouden zijn. Ik ben dat toen gaan uitzoeken en vond dat superleuk om te doen. Op hetzelfde moment bleek mijn partner zwanger te zijn. Na de geboorte van mijn dochtertje heb ik nog een klus als DJ gedaan in het buitenland, maar ik kreeg heimwee. Dat was een mooi moment om me volledig op DJ Administratie te richten. Een grotere tegenstelling bestaat er niet: van bruisende feesten, naar een saai kantoor, maar ik heb nog geen seconde spijt gehad.

Waarin verschilt de administratie van een DJ van die van een “gewone” ZZP’er?

Qua wetgeving zit er weinig verschil tussen beide. Je hebt natuurlijk de artiestenregeling, maar daar willen zij liever niet onder vallen. Dan zijn ze het btw-voordeel kwijt. Het grote verschil is dat DJ’s en artiesten qua kosten hele andere dingen hebben. Ze maken kosten die een gewone ZZP’er niet zo snel zou maken. DJ’s hebben bijvoorbeeld geen vast kantoor, maar zitten overal over de wereld. En het begrip dat een administratie echt nodig is, is bij een ZZP’er veel hoger. Zij hebben bewust gekozen voor het ZZP’er-schap en weten dat de administratie daar een onderdeel van is. DJ’s en artiesten zijn het vak vaak ingerold en zijn alleen maar met hun muziek en niet met de consequenties van het ondernemerschap bezig. Je moet ze echt aan de hand nemen en sturen.

Hoe krijg je ze zover dat ze een administratie gaan bijhouden?

Het scheelt heel veel dat ik uit het wereldje kom. Ik word vaak uitgenodigd op DJ-scholen om lezingen en workshops te geven. Dan probeer ik ze er op een simpele manier bewust van te laten worden waarom de administratie en Belastingdienst zo belangrijk zijn en dat het ook in je voordeel kan werken. Ik zeg bijvoorbeeld altijd dat de Belastingdienst net zoiets is als naar de wc gaan: je kan het heel lang ophouden, maar uiteindelijk moet het toch gebeuren. Op die manier probeer ik tot ze door te dringen. Ze vinden het vaak prachtig dat ik het op die manier breng en weten ook dat ze tegen mij alles kunnen zeggen. We proberen het voeren van een administratie ook zo laagdrempelig te maken door verschillende pakketten aan te bieden. Het meest simpele pakket kost 65 euro per maand. Daar zit alles in. De verwerking van de administratie en hun IB- en OB-aangifte. En het is ook inclusief toegang tot Yuki, het boekhoudpakket waarmee wij werken. Daarnaast kunnen ze ook het pluspakket nemen. Dan garanderen wij onder meer dat boekingen binnen 48 uur zijn verwerkt in Yuki. Wij hebben meerdere bekende DJ’s en artiesten als klant. Zij hebben vaak fiscale vraagstukken. Hiervoor schakelen wij dan een derde partij in. Dit valt onder het Online Pro pakket. Deze is duurder, maar omvat een volledig boekingsprogramma en aansluiting op de software van boekingskantoren. Klanten kunnen er trouwens ook voor kiezen om hun administratie 1x per jaar offline te laten verwerken voor de vaste prijs van 500 euro.

Jullie werken dus met vaste prijzen?

Ja, dat doen wij al vanaf het begin. Ik vind het zelf prettig om transparant voorgelicht te worden. Dat wil ik ook naar mijn klanten doen. De mensen weten bij ons waar ze aan toe zijn. Ook als ze een vraag hebben, krijgen ze geen rekening. Aangezien wij ons gespecialiseerd hebben, kunnen we van de 100 vragen er 95 zo beantwoorden. En die andere 5 zijn voor ons ook leerzaam. Dat is onze insteek.

Waarom hebben jullie voor Yuki gekozen?

Ik heb er best lang over gedaan om te kijken wat voor ons het beste pakket zou zijn. Het pakket moet wel aansluiten bij de wensen van onze klanten. Zij werken over heel de wereld en zijn laks in hun administratie. Ik zocht dus iets waarmee zij met zo weinig mogelijk handelingen hun administratie konden doen. De scan en herken app van Yuki is echt goud. Mijn klanten hebben hun telefoon altijd bij de hand en dan is zo’n app een geweldige uitkomst. Wat voor mij persoonlijk de doorslag gaf, is de communicatie via het Yuki-platform. Als je bijvoorbeeld een bon of een factuur hebt die niet helemaal duidelijk is, dan kun je daarover communiceren zonder dat het document erbij hoeft te worden gehaald. Het document blijft altijd centraal staan. En mijn klanten vinden het erg handig dat zij extra mappen aan hun administratie kunnen toevoegen voor eigen belangrijke documenten. Ik vind Yuki echt de Ferrari onder de administratiepakketten. Zij denken anders dan de andere pakketten en dat doe ik ook. Waarschijnlijk zijn we daarom zo’n goede match!’

Tags: administratiekantoor, Yuki

Aanmelden nieuwsbrief

Gerelateerde artikelen

  • 14 november 2018 Vijf vragen aan… | Van een zolderkamer naar vier vestigingen
  • 6 november 2018 5 vragen aan … | ‘SpotOnMedics neemt fysiotherapiepraktijken mee op reis naar de toekomst’
  • 15 oktober 2018 Hoe kies je de juiste boekhoudsoftware?
  • 12 oktober 2018 Fiscount introduceert Fiscount Kantooropvolging (FKO)
  • 18 september 2018 Vijf vragen aan… | ‘De paardenbranche vraagt om specifieke kennis en kunde’
  • 7 september 2018 De 6 uitdagingen van een startend accountantskantoor
  • 3 september 2018 3 tips voor het verbeteren van uw klanttevredenheid
  • 31 augustus 2018 Hans Stoop, FinHill: Trust as a commodity
  • 24 augustus 2018 Vijf vragen aan…│‘Alleen door goede automatisering kun je echt sparren met een ondernemer’
  • 9 augustus 2018 VVD-politicus Van Haga smoort rel door afstand te nemen van vastgoedactiviteiten

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CAPTCHA
Refresh

*

Partners

  • Wint jouw kantoor de Exact Cloud Award 2019?
  • Accountant: 6 tips voor succesvol verandermanagement in uw accountancypraktijk
  • Wolters Kluwer global logo.jpg
    8 eigenschappen van De Nieuwe Ondernemer
  • Oplossing digitaal ondertekenen ValidSign gekoppeld aan AuditCase
  • Uitvoering regeling Private aanvulling WW (PAWW) ouderwets en tijdrovend
  • logo_pinkweb_2013_donker_340x156_top.png
    Elektronisch PDF ondertekenen met PinkWeb en PKIsigning
  • logo_MUIS_klein.jpg
    Instant Payments en PSD2 een gouden duo
  • Yuki Robotic Assistant
    Vijf vragen aan….| MKB Accountants: ‘Klanttevredenheid en kwaliteit zijn onze uitgangspunten’
  • ‘Over een paar jaar loop je achter als je RGS niet gebruikt’
  • Visionplanner logo
    Visionplanner en Analys.io gaan samen verder
  • Financieringsplatform maakt MKB-financiering eenvoudiger
  • Duurzaam ondernemen: hoe maak je een bedrijf groener?
  • Accountant, 5 tips waarmee je loyaliteit creëert bij je klanten
  • voorlichtingsmiddag AA-opleiding
    In vijf stappen een deskundige accountant op het terrein van financieringen
  • Prinsjesdagspecial 2018
  • The Legal Company
    Top 5 AVG-misverstanden
  • Unit4 nieuw logo.jpg
    Hoe houdt u de kosten van uw opdrachten onder budget?
  • In 5 stappen naar proactief adviseren
  • AvansPlus
  • Credion
    Credion opent kantoor in Doetinchem
  • Vier vereisten voor het opzetten van een MKB-adviespraktijk
Demo sessie

Opleidingen

  • feb
    26
    Blockchains Een revolutie in internal control?
    | NBA Opleidingen
  • feb
    28
    Kwaliteitsbeheersing in de mkb-praktijk
    | NBA Opleidingen
  • feb
    28
    Kennis aangiften inkomstenbelasting
    Van der Valk Hotel Utrecht in Utrecht | NBA Opleidingen
  • mrt
    06
    Voorbereid een toetsing in
    Postillion Hotel | Fiscount
  • mrt
    11
    Arbeid en Recht (1)
    meerdere | Fiscount
  • mrt
    11
    Btw-actualiteiten vastgoed
    Fletcher Hotel-Restaurant | Fiscount
  • mrt
    12
    Yuki Marketing Days 2019: LinkedIn Marketing
    volgt | Yuki
  • mrt
    13
    Cursus Subsidies en BTW
    BCN CS | Fiscaal Vanmorgen
  • mrt
    15
    Accountancy verkort schakelprogramma oriëntatie MKB
    | Avans+
  • mrt
    18
    De BV in: van begin tot eind
    Bilderberg Hotel De Klepperman | Fiscount
  • mrt
    19
    Adviseren over loon en verzekeringsplicht van de DGA –
    Fletcher Hotel-Restaurant | Fiscount
  • mrt
    19
    AVG en Samenstelpraktijk
    Mercure Hotel Amsterdam West | NBA Opleidingen
  • mrt
    20
    Cursus BTW en sport (inclusief SPUK, BOSA, exploitatiemodellen)
    BCN CS | Fiscaal Vanmorgen
  • mrt
    20
    De psychologie van financiële besluitvorming
    Fletcher Hotel Nieuwegein-Utrecht in Nieuwegein | NBA Opleidingen
  • mrt
    21
    Opfriscursus Externe verslaggeving (5 uur effectief)
    Fletcher Hotel-Restaurant | Fiscount
  • mrt
    25
    Cursus Fiscaal innovatief ondernemen in 2019
    Postillion Bunnik | Fiscaal Vanmorgen
  • mrt
    26
    Financials Jaarrekening Basic
    Learning Center CaseWare | Caseware
  • mrt
    26
    Cursus Erfrecht
    Postillion Bunnik | Fiscaal Vanmorgen
  • mrt
    26
    Masterclass jurisprudentie BTW en BTW-compensatiefonds voor gemeenten
    BCN CS | Fiscaal Vanmorgen
  • mrt
    27
    Indeling CAO/BpF wie of wat bepaalt de keuze?
    Urbana | Fiscount
  • mrt
    27
    Post-hbo Financieel Advies MKB
    Ruitenberglaan 31 Arnhem | HAN
  • mrt
    28
    Dagelijkse administratie en btw
    Mercure Hotel Amsterdam West in Amsterdam | NBA Opleidingen
  • mrt
    28
    Cursus BTW update en plannen vanaf 2019
    Van der Valk | Fiscaal Vanmorgen
  • apr
    04
    Regiosessie Samenstellingspraktijk in 2019
    meerdere | NBA Opleidingen
  • mei
    01
    Btw voor de zzp-er
    Fletcher Hotel - Restaurant | Fiscount
  • mei
    06
    De do’s en don’ts bij fiscale procedures
    Bilderberg Hotel De Klepperman | Fiscount
  • mei
    07
    Estate Planning in vogelvlucht (deel 1): verrekenbedingen en andere huwelijkse vraagstukken
    Bilderberg Hotel Klepperman | Fiscount
  • mei
    07
    Estate Planning in vogelvlucht (deel 2): besparingsmogelijkheden erf- en schenkbelasting
    Bilderberg Hotel Klepperman | Fiscount
  • mei
    08
    Wat maakt deze rechtsvormen bijzonder?
    Tulip Inn Amsterdam Riverside | Fiscount
  • mei
    08
    Een werknemer wordt WIA-gekeurd: Wat zijn de kansen en valkuilen voor de werkgever?
    Postillion Hotel | Fiscount
  • mei
    08
    Post-hbo Praktijkopleiding MKB
    | HAN
  • mei
    13
    Werken met modellen in het ondernemingsrecht
    Fletcher Hotel-Restaurant | Fiscount
  • mei
    14
    Update Wwft & AVG
    Fletcher Hotel - Restaurant
  • mei
    15
    Wat je leent, moet je terugbetalen
    Urbana | Fiscount
  • mei
    16
    Arbeid en Recht (2)
    meerdere | Fiscount
  • mei
    16
    Btw-checklist voor de praktijk
    Fletcher Hotel - Restaurant | Fiscount
  • jun
    05
    Dashboard Design
    Fletcher Hotel Nieuwegein-Utrecht in Nieuwegein | NBA Opleidingen
  • sep
    02
    Associate degree Accountancy
    Ruiterberglaan 31 | HAN

Meer opleidingen

Uitgelicht

  • maassen en schutte.JPG

    Meer dan 70 fusies & overnames in accountancy 2018/19

    De overnamemarkt van accountants- en administratiekantoren is levendig: meer dan 70 fusies & … (more...)

Vacatures

  • Eigen kantoor bij Finovion - meerdere
  • Finance Consultant – the next level! -
  • Support Consultant (32-40 uur) -
  • Commercieel Medewerker Binnendienst -

Meer vacatures

Laatste blogs

    • Nieuwe Ondernemer
    • 8 eigenschappen van De Nieuwe Ondernemer
    • Instant Payments en PSD2 een gouden duo
    • loyaliteit klanten
    • Accountant, 5 tips waarmee je loyaliteit creëert bij je klanten
    • maassen en schutte.JPG
    • Meer dan 70 fusies & overnames in accountancy 2018/19

Vraag en aanbod

  • Ter overname gezocht: accountantskantoor in Zuid-Holland
  • Accountants- of administratiekantoor ter overname in Limburg / Oost Brabant
  • Accountants- of administratiekantoor ter overname in Oost Brabant
  • Accountantskantoor te koop gevraagd (met Wta-vergunning, in de Randstad)

Meer Vraag en aanbod

Vrienden

Wilt u vacatures plaatsen bij Accountancy Vanmorgen? Word dan Vriend van AV. Voor meer informatie klik hier.

  • Baker Tilly BerkVan Velzen
  • MKB-kredietcoachBordan

Feeds

  • Nieuws RSS feed
  • Vacatures RSS feed

Service

  • Contact AV
  • Algemene voorwaarden
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacyverklaring

Informatie

  • Adverteren
  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Partners
  • Vrienden
  • Software

Volg ons

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Mail

Cookies

Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies.

  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website

  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd

  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen