
Accountant Jaap Oudshoorn pikt het niet dat de post zo slecht bezorgd wordt. Maar zijn klachten bij Post NL hebben tot dusver alleen excuses als resultaat.
Achteraf is het mooi wonen, zo luidt een bekend gezegde. Maar je moet op de koop toenemen dat de post onregelmatig of soms gewoon niet bezorgd wordt. Tenminste, als je in het buitengebied rond Woerden woont. Bewoners van Gerverscop en Wildveldseweg in Harmelen klagen steen en been over Post NL. Rouwkaarten, belasting- stukken en aanmaningen: ze komen helemaal niet of te laat aan bij de bewoners. Die zijn ten einde raad, zo laten ze aan het Algemeen Dagblad weten.
Vakblad
In de buurtapp zag accountant Jaap Oudshoorn (van kantoor Oudshoorn & Schoe te Woerden) een bericht voorbijkomen over niet-bezorgde post. Maar pas toen zijn vakblad tot twee keer toe niet op de mat viel, ging hij tot actie over. De inwoner van Harmelen installeerde de app van Post NL, waarop hij met ingang van 1 juni kan zien welke poststukken ingescand zijn bij het sorteercentrum in Nieuwegein en vervolgens onderweg zijn. Hij ontdekte dat diverse post die voor hem en de andere leden van het gezin waren bestemd, zijn woning aan Gerverscop niet bereikten. Zoals de pincode voor de betaalpas, die zijn zoon had aangevraagd en felicitatiekaarten voor zijn onlangs jarige dochter. Het bankpasje voor zijn zoon kwam wel binnen twee dagen.
Klachten
Begin een week stond de teller op circa 15 niet ontvangen poststukken. Navraag bij de Kamer van Koophandel leerde de accountant dat op de ruim 30 adressen aan Geverscop ook ruim 100 bedrijven staan ingeschreven. Oudshoorn en anderen hebben meerdere keren bij Post NL geklaagd, via de app en telefonisch. ‘Dan sturen ze iemand langs die het onderzoekt, maar daarna blijft het doodstil’, zegt Oudshoorn in het AD: ‘We zijn zo langzamerhand teneinde raad.’
Excuses
PostNL biedt de mensen in Harmelen die last hebben van de vertragingen in de postbezorging allereerst welgemeende excuses aan. Het bedrijf stelt inderdaad korte tijd wat problemen te hebben gehad met de bezorging in een klein deel van Harmelen, vanwege de bezetting. Dat bewoners geen reactie hebben gekregen op hun vragen over de bezorging is inderdaad niet de bedoeling, erkent het post- bedrijf.
Bron: AD
Ook in Utrecht (stad) is de bezorging belabberd. Brieven van de bank die pas na ruim een week komen (terwijl je al vóór ontvangst op de brief had moeten reageren, waardoor je schade hebt), TV-gids die woensdag hoort te komen maar pas op vrijdag in de bus valt, etc. De bezorger zegt de post niet te hebben, dus zit het “lek” ergens tussen het scannen van de post (voor de app) en het doorgeven naar de besteller.
Ook de app is niet betrouwbaar: aangetekende stukken staan er niet in, en diverse tijdschriften soms wel en soms niet.
Maar waar blijft deze post dan?
Op de grote bult om ervoor te zorgen dat de bestuurders van ons mooie land (dat ze met een moordend tempo naar de verdommenis helpen) er warmpjes bij zitten. #Mark.P.Rutteser