• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, ICT en kengetallen
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
    • Incompany
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-padeltoernooi
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • AV Young Professional
Accountancy Vanmorgen

  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Overig
  • Magazine
    • 2025, ICT en kengetallen
    • 2025, Fusies en overnames
    • 2024, AV-Top 50
    • 2024, ICT & Kengetallen
    • 2024, Fusies en Overnames
    • 2023, Lifestyle en Carrière
    • 2023, ICT en Kengetallen
    • 2023, AV-Top 50
    • 2022, Lifestyle en Carrière
    • 2022, Bedrijfsovername
    • 2022, ICT en Kengetallen
    • 2022, AV-Top 50
  • Blog
  • Podcast
    • #11 – Schijnzelfstandigheid onder zzp’ers
    • Extra – Young professionals
    • # 10 – Terugblik 2024 en vooruitblik 2025
    • #9 – Klacht- en tuchtrecht
    • #8 – Administratiekantoren
    • Extra – Tooling
    • #7 – Regeldruk in de mkb-praktijk
    • #6 – Diversiteit en inclusie
    • #5 – Fusies en overnames in de accountancysector
    • Extra – (Corona)schuldenproblematiek
    • # 4 – De mkb-accountant en duurzaamheid
    • #3 – Arbeidsmarkt voor accountants
    • #2 – De accountancyopleiding
    • #1 – Vooruitblik 2024
  • Partners
  • Opleidingen
    • AV Young Professional
    • Summercourses
    • Incompany
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
    • Nationaal Congres Familiebedrijven
    • AV-padeltoernooi
  • AV-Top 50
    • AV-Top 50 | 2024
    • AV-Top 50 | 2023
    • AV-Top 50 | 2022
    • AV-Top 50 | 2021
  • Specialist
Home » Banvo kiest voor Qwoater: “Standaardisatie is de sleutel tot succesvolle digitalisering”

Banvo kiest voor Qwoater: “Standaardisatie is de sleutel tot succesvolle digitalisering”

Branded Content

BANVO is een landelijk netwerk dat (middel)kleine administratie- en belastingkantoren ondersteunt met kennis, personeel en IT-oplossingen. In dit interview vertelt ICT-adviseur Perry Telle waarom BANVO Qwoater als documentoplossing een preferred partnerlabel heeft toegekend.

2 juni 2025 door Qwoater

Daarom BANVO

Belasting- en administratiekantoren die zich aansluiten bij BANVO, behouden hun eigen identiteit en maken tegelijkertijd gebruik van de voordelen van BANVO. Dat werkt zo: een kantoor wordt verkocht aan BANVO voor 100% van de waarde, maar behoudt zelf 40% van de rechten én het totale zeggenschap over het bedrijf. Onder de vleugels van BANVO maken ze vervolgens gebruik van best practices op het gebied van IT én profiteren ze van centraal geregelde werving en communicatie.

Aan het einde van de rit kan die overige 40% worden verkocht aan een eigenaar die het kantoor en BANVO samen uitkiezen – waardoor de oorspronkelijke eigenaren onderaan de streep 140% van de waarde krijgen uitbetaald. Klinkt te mooi om waar te zijn? Perry legt uit: “Een gezond kantoor maakt zo’n twintig tot dertig procent winst per jaar. Door de 60%-regeling van BANVO, is het een goede deal voor beide partijen. Een win-winsituatie.”  

Safety in numbers

Naast dit aantrekkelijke verdienmodel, is er nóg een reden voor kantoren om zich bij BANVO aan te sluiten. “Er is safety in numbers. Je kunt je voorstellen dat een klein kantoor alleen veel minder voor elkaar krijgt dan een organisatie met 36 aangesloten kantoren. Als organisatie hebben we een sterkere onderhandelingspositie met onder andere softwareleveranciers.

Om nog meer slagkracht te genereren als individueel kantoor, zien we ook dat veel kantoren onder onze vleugels samen in zee stappen. Eén kantoor met dertig man weegt toch net wat zwaarder voor leveranciers dan twee kantoren van vijftien man. Verder hebben wij experts in huis die de tijd én resources hebben om zich te verdiepen in nieuwe innovaties – dat hebben kleine kantoren vaak niet.” 

Standaardisatie: de sleutel tot succes

Een belangrijk uitgangspunt van de BANVO is dat alle kantoren hun eigen zeggenschap houden. “De kantoren die zich bij ons aansluiten, werkten al jaren op een rendabele manier. Waarom zouden we dat willen veranderen? Kantoren houden daarom hun eigen karakter én zeggenschap – wij brengen enkel advies uit over zaken.”

En één van de adviezen die BANVO het vaakst uitbrengt, is standaardisatie. Perry legt uit: “Sowieso is het belangrijk om bínnen een kantoor te standaardiseren en te zorgen dat alle werknemers op een uniforme wijze werken. Maar ook binnen de branche is dit belangrijk. Ook al werken kantoren met verschillende softwaresystemen – als je maar op eenzelfde manier werkt, maakt dat samenwerken stúkken makkelijker. Daarom stimuleren we dit ook extra onder de kantoren die bij ons zijn aangesloten.”

Documentatie, het hart van je kantoor

Natuurlijk deelt BANVO ook tips over specifieke softwareapplicaties. En over de beste aanpak om hun werkwijzen en IT-structuur te updaten. Perry vertelt: “Wanneer ze gaan digitaliseren en standaardiseren, kijken veel kantoren als laatste naar hun DMS. Maar dat is eigenlijk hartstikke onhandig. Je documentmanagement is het centrale hart van je onderneming – als je daar nou begint met standaardiseren, kun je vervolgens je andere applicaties daarbij gemakkelijk in- of uitpluggen.

Staan je documenten goed ingeregeld? Dan levert dat veel voordelen op tijdens de migratie van bijvoorbeeld een ERP-systeem of andere software. Je moet in dat geval wel een modern systeem hebben, zodat je een actie direct over ál je klanten kunt uitvoeren. Bij een omgeving als SharePoint wordt dat al lastig. Daarnaast heeft dat programma zó veel mogelijkheden, dat je door de bomen het bos niet meer ziet.”

DMS of Document Hub

Een goed alternatief voor SharePoint? “Sommige kantoren kiezen voor een DMS dat ze kennen, maar in het kader van standaardisatie adviseren wij vaak de Document Hub van Qwoater. De Document Hub is speciaal ingericht voor de accountancy. Het doet precies wat een kantoor nodig heeft, niet meer en zéker niet minder. Dat is een groot voordeel, op die manier raak je namelijk niet verstrikt in de honderden – vaak ongebruikte – functionaliteiten.

Daarnaast plug je het makkelijk in of uit je andere systemen, waardoor het een goed startpunt is om je kantoor mee te standaardiseren.” Natuurlijk blijven kantoren ook hier vrij om een eigen keuze te maken, vertelt Perry. “We werken altijd vanuit de wensen van een kantoor. Op het moment dat een kantoor flexibiliteit wil, een vooraf ingerichte mappenstructuur en talloze integraties – dan kom je toch al snel uit bij Qwoater. Het is een standaardoplossing die naadloos aansluit bij die behoeften.”  

BANVO x Qwoater

Welke rol verwacht Perry dat Qwoater in de aankomende jaren gaat spelen voor BANVO? Hij legt uit: “Het doel is om twee of drie complete straten te ontwikkelen met softwarepakketten die optimaal samenwerken. Kantoren kunnen dan in één keer voor zo’n straat kiezen – dan zijn ze helemaal klaar. Dat is wel zo makkelijk voor ze. Qwoater zal op dat moment ook een vaste plek krijgen in één van die straten.”

Ook standaardiseren met Qwoater?

Ben jij ook op zoek naar een manier om de werkwijze binnen jouw kantoor te standaardiseren? Start dan, zoals Perry aangeeft, met jouw centrale documentopslag. Boek een vrijblijvende demo van de Document Hub en ontdek hoe wij jouw werkwijze kunnen optimaliseren!

Categorie: Branded Content Tags: digitalisering, document hub, documentatie, standaardisatie

Tags: digitalisering, document hub, documentatie, standaardisatie

Gerelateerde artikelen

7 november 2025

Van boekhouding tot planning: de veranderende rol van moderne accountants

24 oktober 2025

Van mappendenken naar metadata: zó werkt de Document Hub

10 oktober 2025

Van mappen structureren naar structuur in je werk: DWG stapte over op de Document Hub

8 september 2025

Accountancy automatiseren of digitaliseren – wat is het verschil?

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kennispartner

NVKM: (r)evolutie van kwaliteit in de accountancy

Partnercarrousel

3 tips om slimmer digitaal samen te werken
Werkgeluk bij accountants? We geven enkele inzichten
AFAS ondersteunt accountants bij nieuwe regeling Opgaaf Werkelijk Rendement (OWR)
Van cijfertijger naar communicatiekanon
3 uitdagingen voor moderne accountantskantoren – en hoe je ze aanpakt
ViDA: grote btw-verandering op komst 
Caseware introduceert SCOPE+: cloudoplossing voor bijzondere opdrachten buiten samenstellen en controle
De spagaat van de Wwft: vertrouwen of verantwoordelijkheid?
Proactief optimaliseren komt voor adviseren
Accountancy in transitie: jouw handleiding om relevant te blijven
KYC automatiseren vs. handmatige processen: wat past bij jouw bedrijf?
Podcast Hixtival | AI in de accountancy: “Zie AI als je collega, die moet je ook inwerken”
Koppel Zenvoices nu met Microsoft Dynamics 365 Business Central
Een Nederlandse ondernemer met een Amerikaans paspoort? Let dan goed op
Hoe je advieswerk écht van de grond krijgt 
Zo geef je goed advies over aangiften van erf-en schenkbelasting
“Soms verrassen studenten ons echt” HAN zet stappen met vernieuwde curricula Finance
De generatiekloof die de accountancysector niet kan negeren
Hoe Supplied accountants en platforms helpt samen sterker te staan in DAC7 – inzichten van Supplied’s CCO: Bas Bogerd”
Sleutelrol accountant bij meldingsplicht transacties 
Factureren zonder frustratie met de juiste facturatiesoftware voor accountants
Accountants en bedrijfswaardering: je bent een onmisbare schakel
Veelgestelde vragen van bedrijven met complexe consolidatie  
Secundaire arbeidsvoorwaarden in de accountancy: wat is standaard en wat is extra?
Investeringen en exits in het private equity landschap
De 9 grootste frustraties bij urenregistratie voor accountants (en hoe je ze voorkomt)
Transparantie loont: waarom salarisvermelding in finance vacatures het verschil maakt
Boekhoudlandschap sterk gefragmenteerd, softwarekampioen ontbreekt (nog) in Europa
Altijd een correcte urenverantwoording voor We Do Finance
Nieuwe integratie tussen PKIsigning en Irrus: digitaal ondertekenen direct vanuit SharePoint
Een document managementsysteem (DMS) is onmisbaar voor accountantskantoren 
5 tips om je klantdossiers slimmer te organiseren (zonder extra werk)
Visionplanner Herfst Boost 2025: meer grip, minder handwerk
Wat betekent het einde van het Logius Portaal voor het deponeren van je jaarrekening? 
Cijfers en drijfveren achter fusies en overnames in de accountancy
De mens is “nooit” de oorzaak van een datalek 
Waarom het koppelen van AFAS aan SharePoint het verschil maakt voor moderne accountantskantoren 
“Handmatig bonnetjes invoeren voelt straks net zo achterhaald als faxen”
Bjorn Lunden lanceert Lundify 
Van mappendenken naar metadata: zó werkt de Document Hub
Technologie combinerenmet businesskennis
AI-ideation als vliegwiel voor ontwikkeling van accountancy software 
De Vbar komt eraan. Tijd om grip te krijgen op je zzp-risico’s
De mensen achter de loonstrook: in gesprek met Kevin Krikkers
Klanten soepel bedienen met AFAS SB
Meer financiële ruimte? De energiebon als slimme oplossing
Het ‘zo-goed-als-zeker’-criterium van de Hoge Raad
Groeipad in de samenstelpraktijk: van gevorderd assistent naar client manager
Hoe krijg je klanten en medewerkers mee in een softwareverandering?
De volgende stap in AI: HR-assistent Loket begrijpt nu je eigen documenten
Werkgeverslasten berekenen: vijf vragen beantwoord     
Met de Standaard Bankverklaring via SBR zetten we een grote stap richting efficiënter en betrouwbaarder samenwerken
Een netwerk vol kennisen ervaring
AV-Top 50 | Gratis opleiding belangrijk wapen in strijd tegen personeelstekort
Hixtival-podcast | AI-geletterdheid: hoe bereid je je organisatie voor op de risico’s van AI?
Bent u als ondernemer goed voorbereid op de Europese Data Act? 
Waarom kennis van arbeidsrecht belangrijk is voor adviseurs

Vacatures

Gevorderd Assistent Accountant 24-40 uur
Bos advies
Beginnend assistent accountant Audit (met 1 jaar ervaring)
BonsenReuling
Vacature Assistent accountant Duiven
Westerveld en Vossers
Senior Assistant Accountant
HLG Accountants & Adviseurs
Assistent accountant bij RA12 Registeraccountants
RA12
Junior Manager Audit – Drachten
Bentacera
Ervaren Assistent Accountant- Gouda
WEA
Teamleider Accountancy 
aaff
Senior Assistent Accountant Audit
Bentacera
Accounting & Controlling Medewerker
PIA Group
Algemeen directeur
Scab
Assistent accountant mkb – Zwolle
aaff
Assistent Accountant – 24-40 uur
Bos Advies
Gevorderd Assistent Accountant Gouda
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Vacature senior adviseur corporate finance
Adcorporate
Controleleider – Barendrecht
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Start als gevorderd Assistent accountant bij RA12 Registeraccountants!
RA12
(Junior) Accountant AA Gouda
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Controleleider audit
Kaap Hoorn
Gevorderd Assistent Audit Barendrecht
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Gevorderd assistent accountant Audit
BonsenReuling
Controleleider (Audit) Gouda
WEA Gouda
Accountant  – Eindhoven
aaff
Audit assistent
HLG Accountants & Adviseurs
Finance & Business Development Analyst
PIA Group
Assistent accountant samenstelpraktijk
Scab
Assistent Accountant Controlepraktijk (Audit) Gouda
WEA Gouda
Beginnend assistent accountant – Lichtenvoorde
BonsenReuling
Assistent Accountant – Samenstelpraktijk (32–40 uur)
PIA Group
Accountant (RA)
HLG Accountants & Adviseurs
Accountant – Helmond
aaff
Junior audit manager
RA12
Gevorderd medewerker accountancy (samenstel)
PIA Group
Assistent Accountant Audit – Groningen
Bentacera
(Junior) Accountant AA Alphen aan den Rijn
Lansigt accountants en belastingadviseurs
Assistent accountant mkb – Dordrecht
aaff
Accountant (AA)
HLG Accountsnts & Adviseurs
Abonneer nieuwsbrief AV

Meest gelezen

  • Man negeert waarschuwing ING, verliest geld aan oplichters en stelt bank aansprakelijk 21.4k weergaven

  • Accountantskantoor verschijnt niet op zitting, alle vorderingen toegewezen 16.8k weergaven

  • Loon op papier is ook loon, stelt fiscus (en rechter) 11.6k weergaven

  • Gouden munten en box 3: fiscus neemt standpunt in 11.2k weergaven

  • Hof: bedrijfstakpensioenfonds moet btw heffen op volledige premie 10.4k weergaven

Vraag en aanbod

Ter overname gezocht: administratiekantoren in heel Nederland
Ter overname aangeboden: Accountantskantoor regio Den Haag
Samenwerking gezocht/aangeboden door audit-onlykantoor
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit Twente
Mbi-kandidaten en/of accountantskantoor gezocht in Zeeland
Administratiekantoor regio Hendrik Ido Ambacht ter overname gezocht
Administratiekantoor ter overname gezocht
Samenwerking aangeboden voor wettelijke controles
Mbi-kandidaat gezocht voor accountantskantoor uit de regio Eindhoven

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers Vanmorgen
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen