• Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema
    • AV2: Bedrijfsoverdracht
    • AV-Top 50
    • Checkpoints
    • Corona
    • AV1: Lifestyle en carrière
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
  • Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
Accountancy Vanmorgen

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
Aanmelden nieuwsbrief
  • Nieuws
    • Accountancy
    • Fiscaal
    • Vaktechniek
  • Blog
  • Thema
    • AV2: Bedrijfsoverdracht
    • AV-Top 50
    • Checkpoints
    • Corona
    • AV1: Lifestyle en carrière
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
    • Kantoren
  • Kennisdocs
  • Events
    • Nationale salarisdag
Home » Welke customer journey maakt de klant binnen uw kantoor?

Welke customer journey maakt de klant binnen uw kantoor?

Accountancy, Artikelen, Nieuws

28 december 2016 door Accountancy Vanmorgen

Accountancy Vanmorgen

Via welke weg is uw klant bij uw kantoor uitgekomen? Heeft iemand uw kantoor aanbevolen, heeft uw klant gegoogeld, viel uw kantoor op Facebook of LinkedIn op, of sorteerde die kostbare advertentie toch effect? De traditionele aanvliegroute bestaat niet meer, maar heeft een omnichannelkarakter gerkegen. Dan start de customer journey van uw klant. Als het goed is, komt uw klant iedere keer terug. Zo niet, dan pakt hij zijn koffers voorgoed.

Maar laten we eerst even de definitie scherpstellen; wat is nou eigenlijk een customer journey, oftewel een klant reis? Een mogelijke definitie is de volgende: ‘Een customer journey is een weergave van de interactie van een klant met een organisatie binnen verkoop- en serviceprocessen. Het maakt inzichtelijk in welke mate je het klantproces succesvol hebt ingericht.’ Customer journeys kun je loslaten op bestaande klantprocessen, maar stippel ze ook beslist uit voor nog te ontwerpen klantprocessen.

Multidimensionale reis

De customer journey die uw klant maakt, voltrekt zich als het ware binnen een multidimensionale omgeving. Langs welke assen wordt de customer journey gemaakt? Allereerst is er de hoofdas, die start bij het moment waarop de klant bij je kantoor binnenkomt. Langs die as volgen de diverse klantcontacten (touchpoints) en klantervaringen elkaar sequentieel op of ze manifesteren zich tegelijkertijd (zie afbeelding schets customer journey). Aan het andere einde van deze as is er een afgeronde prestatie die aan de klant geleverd is en een evaluatie- c.q. schakelmoment. Ofwel het start- en eindpunt van de customer journey. Hoewel, van eindpunt kan alleen gesproken worden indien uw klant uw dienstverlening zo verschrikkelijk slecht en/of duur vindt, dat hij resoluut afscheid van u neemt. De vraag is: wat gebeurt er in ‘het ondertussen’? Daar gaan we hierna op in. De andere belangrijke as is die van klantbeleving, die loopt van ‘heel blij’ via ‘onverschillig’ naar ‘teleurgesteld’. Elk touchpoint tijdens de customer journey laat met een score op die as zien hoe uw klant zijn reis door uw dienstverlening ervaart. Afhankelijk van zijn beleving, maakt hij al dan niet een nieuwe klantreis binnen uw kantoor. Het zijn misschien wel de klanten die ‘onverschillig’ scoren, die hier uw grootste uitdaging vormen.

De mobiele customer journey

Een derde as waarlangs de customer journey zich voltrekt, is misschien wel de as niet-mobiele versus mobiele customer journey. Klantcontacten/klantervaringen worden opgedaan in een fysieke setting versus klantbelevingen die tot stand komen in een ‘mobiele customer journey-modus’. Dat betekent dat de interactie met uw klant plaatsvindt via uw kantoorapp, uw facebookpagina, uw chatfunctie, uw (responsive) website, etc. Dan zult u in het algemeen het antwoord op de volgende vier vragen zo goed mogelijk moeten faciliteren:

  1. Ik wil als klant ergens heen
  2. Ik wil als klant meer weten over X
  3. Ik wil geen gedoe
  4. Ik wil iets kopen

Hierbij geldt dus: less is more, keep it simple, bouw geen onnodige schakels in, zet geen informatie voor je klant klaar op plaatsen waar hij deze niet verwacht, zorg ervoor dat de klant in elke mobiele omgeving direct met je kantoor kan schakelen op de manier, via het medium, dat hij prettig vindt. De mobiele customer journey is steeds meer verweven met de complete customer journey.

Wat zoekt je klant?

Klanten kloppen niet zomaar aan bij uw kantoor. Daar zit in de meeste gevallen een goede, duidelijke reden achter. Soms ook niet, dan is een ondernemer gewoon op zoek naar een kantoor dat een beetje in de regio zit en dat daardoor voor zijn gevoel nabij is als hij het nodig heeft. Dan is het dus min of meer een ‘lucky shot’ dat hij bij u uitkomt. Alhoewel, lucky? Ondernemers met echt ondernemersbloed laten zich niet door toeval of gemakszucht leiden. Dat type ondernemers oriënteert zich goed en trekt niet geblindeerd de naam van uw kantoor als een lootje uit de hoge hoed. Krijgt u zo’n ‘aanwaaiklant’ in uw schoot geworpen? Dan heeft u er alle reden toe om genuanceerd te kijken welk vlees u in de kuip heeft. Klanten kiezen grofweg vanuit drie beweegredenen voor een bepaald type kantoor. In dit kader zijn de onderscheiden waardeproposities van Treacy & Wiersema waardevol: Operational Excellence, Product Leadership en Customer Intimacy.

Treacy & Wiersema in vogelvlucht

Even heel in het kort: Michael Treacy en Fred Wiersema worden zo’n beetje beschouwd als de geestelijke vaders van de begrippen Operational Excellence, Product Leadership en Customer Intimacy. Wie deze begrippen naar het Nederlands vertaalt, komt uit bij de begrippen procesoptimalisatie, de beste willen zijn en de klant centraal stellen. In de literatuur zijn het min of meer separate keuzes, maar de praktijk laat een meer genuanceerd, op sommige punten dif uus beeld zien.

Operational Excellence

Over Operational Excellence schreven wij vorige zomer in AV uitgebreid in onze f owchart over informatiestromen binnen het accountantskantoor. Operational Excellence is een wijze van werken waar veel kantoren – met meer of minder succes – mee bezig zijn. Het betekent de facto: state of the art IT, processen die slim, ef ectief en kwalitatief goed georganiseerd zijn. Plat vertaald: de administratiefabriek, de jaarrekeningenstraat, de aangifteproductielijn. In het bewuste artikel in AV stond het stroomlijnen centraal van de informatiestromen ten behoeve van de verschillende outputs: kwartaalrapportages, f scale aangiften, jaarrekeningen en SBR-rapportages. Het traditionele beeld bij ‘Operational Excellence’ is dat van de prijsvechter. Vertaald naar accountantskantoren zien we dat terug in:

  • pakketprijzen;
  • standaarddienstverlening;
  • gestructureerde en – vaak beperkte – interactie met de klant. Het liefst digitaal, per e-mail, per chat of via whatsapp.

Kantoren die zich prof leren met Operational Excellence hekelen dure uren buiten de deur en langdurige besprekingen. Dat kost immers geld en dat gaat ten koste van de marge of het wordt voor de klant te duur. Immers, de klant kiest voor dienstverlening bij dit kantoor op basis van prijs. Wanneer er geen ingewikkelde adviesvragen liggen, of wanneer de administraties niet groot of complex zijn, kan dat prima. Kijk maar naar de markt van administratieve dienstverlening voor de kleine MKB-onderneming of de zzp’er. Maar kijk ook naar de markt van bijvoorbeeld de franchiseketens: Blokker, Aldi, McDonald’s. Ketens waar de goederenstroom in principe niet complex is, maar waar snelle en ef ectieve verwerking van gegevens wel op prijs worden gesteld. Met de huidige ICT kan dat ook. Ketenintegratie, van leverancier naar magazijn en f liaal naar uiteindelijk de pinbetaling van de klant levert een schat aan gegevens op die – mits goed gestructureerd – snel voor alle be-trokkenen: leverancier, franchisegever en franchisenemer de juiste informatie kan leveren. Operational Excellence wordt dan ineens een voorwaarde om actuele en betrouwbare managementinformatie te leveren. We pakken het voorbeeld van de franchiseketen nog even terug. Enkele accountantskantoren die het vooral hebben van Operational Excellence zijn Marshoek in Houten (grootschalige retail, supermarkten), Gjald (Groningen en Leusden) of Bos Accountants in Ede (veel McDonald’s franchisenemers als klant). Operational Excellence geldt als een basisvoorwaarde om in dergelijke markten te kunnen opereren.

Product Leadership

Dit type kantoren koppelt Operational Excellence ook aan Product Leadership. Bij deze kantoren werken mensen die heel veel weten van hun markten. Adviseurs die hun klanten kennen en weten wat er in hun specifieke markt speelt of gaat spelen. Vaak trekt zo’n kantoor ook mensen aan die uit de branche komen waar zij voor werken. Product Leadership kan ook op een andere manier waargemaakt worden. Kijk naar de kantoren die heel specifieke marktsegmenten bedienen: zorg, multinationals, bedrijven in de financiële sector, ICT-bedrijven, woningcorporaties, overheid, trustkantoren. De Big Four hebben voor vrijwel al deze segmenten specialisten in huis die niets anders doen dan juist voor ondernemingen en organisaties binnen een specifiek marktsegment te werken. Hetzij in audit, hetzij in advisering, hetzij in administratieve diensten. Naast de Big Four zien we kleinere gespecialiseerde kantoren die zich op een specifieke niche richten. Voorbeeld daarvan is het Amsterdamse Joinson&Spice, de winnaar van de Exact Cloud Award 2014, gespecialiseerd in technologie, media en telecom. Of Flow Accountants, die een sterke marktpositie verworven heeft in de bloemensector. Binnen kantoren kan dit ook vertaald worden naar bijvoorbeeld een team met zeer gespecialiseerde btw-experts.

Customer Intimacy

Customer Intimacy – denk aan de klemtoon op de eerste lettergreep – is de weg die altijd genoemd wordt voor het kleinere, lokaal opererende accountants- en administratiekantoor. ‘Alles voor de klant’ is daar het motto. Persoonlijk contact en een hoge servicegraad vormen de kurk waar het kantoor voor een belangrijk deel op drijft. De vertrouwde adviseur, goed bereikbaar. Formele en informele contacten wisselen elkaar af. Immers, een lokaal werkend kantoor komt zijn klanten ook tegen op het sportveld, het schoolplein of in de supermarkt.

Nuance

Zoals al eerder opgemerkt: in de literatuur mogen de scheidslijnen tussen Operational Excellence, Customer Intimacy en Product Leadership dan haarscherp zijn, in de praktijk is het allemaal wat minder zwart-wit en loopt het ook door elkaar heen. Uw kantoor kan zich bijvoorbeeld prof leren als ‘hard core’ Operational Excellence-kantoor, maar misschien heeft u uw software wel zo intelligent ingezet, dat u uw klanten toch het gevoel geeft dat customer intimacy voor uw kantoor ook iets is waar duidelijk in geïnvesteerd wordt. Hoe uw kantoorprof el er ook uitziet: belangrijk is dat u zo hoog mogelijk scoort op de belangrijkste ‘plusfactoren’. Onderuitgaan op het ‘moment van de waarheid’ is funest voor het continueren van de relatie met uw klant. U geeft bijvoorbeeld een ondeugdelijk advies waardoor de continuïteit van het bedrijf van uw klant in gevaar komt. Of u levert een belangrijke rapportage incompleet en/of te laat aan. U heeft minder inhoudelijke bagage tijdens het gesprek met uw klant bij de bank dan u tot dan toe heeft laten blijken, enz. Op een ‘moment van de waarheid’ moet u er voor uw klant staan. Dat is de uitvalsbasis voor nieuwe klantreizen binnen uw kantoor naar aanvullende producten en diensten. Het mooie daarvan: hoe vaker uw klant reist, hoe beter u weet waar hij naartoe wil en hoe u dit kunt faciliteren.

Annemarie Oord en Frans Heitling

1. Treacy, M., & Wiersema, F. (1993). Customer intimacy and other value disciplines. Harvard Business Review, 71 1) 84– 93


Dit artikel is eerder verschenen in het decembernummer van het kwartaalblad  Accountancy Vanmorgen. Voor een abonnement: klik hier

 

Categorie: Accountancy, Artikelen, Nieuws Tags: customer intimacy, customer journey

Tags: customer intimacy, customer journey

Gerelateerde artikelen

24 juli 2017

Klant in kleine kernen kiest graag voor ‘knus kantoor’

29 juni 2017

Retailer houdt wensen grillige klant amper bij

13 januari 2017

René van Dijk, PKF Wallast: ‘Accountant…, maar het is wel fijn als je daarnaast ook een fiscale studie gaat doen’

22 december 2016

De Coop & Haegen: lokaal kantoor verdiept dienstverlening

Reacties

  1. Mike van Beek zegt

    29 december 2016 om 09:05

    Dag Annemarie en Frans,
    Inhoudelijk een goed verhaal. Ik wil echter aanvullen dat de klant beslist wat hij gaat doen. Dit betekent dat je aan de verwachtingen van de klant moet voldoen. Een klant kan dus Operational Excellence, maar ook Customer Intimacy verwachten. Om hier achter te komen is het belangrijk om de verwachtingen van klanten in kaart te brengen. Dit kan met de Expectations Monitor. Op deze manier kun je inspelen op de verwachtingen van deze individuele klant.

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen

  • Tuchtrecht & accountants: de 10 opmerkelijkste zaken van dit jaar tot nu toe
  • Hersteloperatie box 3 biedt vooral grootste vermogens potentieel voordeel
  • NOB: ‘Voorstel box 2-tarief kan leiden tot belastingdruk van 56 procent’
  • Dga belastingadvieskantoor maakte ‘op grove wijze misbruik’ van vertrouwen klant

Partnercarrousel

Komkommertijd in pensioenland – of toch niet?
Het einde van de schoenendoos?
Visma Pinkweb logo
Tien redenen om te kiezen voor een klantenportaal in tijden van personeelskrapte
Automatisering leidt tot beter advies aan je klanten
Exact logo
Exact PSD2-bankkoppeling voor Rabobank
Yuki logo 042021
Hé accountant, help jij je klanten met veiliger digitaal ondernemen?
Veilig werken op het wifi-netwerk van Starbucks is mogelijk
Caseware nieuw aug 2022
Integrated Accounting: controle en inzicht over alle processen

GAC is leverancier van Microsoft Dynamics 365 …  

Een werkdag zónder automatisering? Onvoorstelbaar voor Alfa Accountants en Adviseurs
Bedrijfsoverdracht | Maak het je klant gemakkelijk
‘Met de informatie uit het systeem ben je iedereen altijd een stap voor’
Om deze 4 redenen blijven ondernemers bij hun accountant
3 data-driven managementtips voor een futureproof kantoor
Verzuim door menstruatiepijn: hoe kan uw klant dit beperken?  
In gesprek met accountants over SharePoint
‘Een volledige SBR Jaarrekening is nodig om de bank het juiste inzicht te geven’
Hoe Rijkse Accountants & Adviseurs zichzelf en ondernemers helpt met WeFact
Uw accountantskantoor altijd alle cijfers bij de hand
De digitale handtekening: wat moet je er als accountant over weten?
Fiscount en Markus Verbeek Praehep gaan opleidingsaanbod combineren
10 vragen waarop accountantskantoren graag een antwoord willen
Hoe verwerk je deelnemingen in de commerciële jaarrekening?
Sander Zeijlemaker (MIT): ‘Cybersecurity ook een zaak van financials’
Van reactief naar proactief benaderen van uw cliënten (6 tips)
keurmerk ritregistratie
Geld besparen met BTW over privégebruik auto
10 belangrijke lessen uit de coronarechtspraak voor de accountancybranche
Credion
Credion Den Haag breidt uit naar Delft-Westland
Vier juridische mogelijkheden om te reorganiseren

Checkpoints van Fiscount en AV

Abonneer nieuwsbrief AV

Vacatures

Ervaren assistent-accountant en afgestudeerde AA-er
WEA Accountants & Adviseurs
Accountant AA (24-40 uur per week in Alphen aan den Rijn of Gouda)
Lansigt
Beginnend assistent-accountant samenstelafdeling
SMK Accountants
Controleleider Audit (Zwolle)
KRC Van Elderen
Ervaren medewerker administratieve dienstverlening Lisse, 32-40 uur
van Helder
Professional – Loonadministrateur Onderwijs
Van Oers
Senior Assistant Accountant RA – Alkmaar, Amsterdam, Hoofddorp, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven en Heerlen
RSM
(Zelfstandig) assistent-accountant
van de Kamp & van Gelder
Adviseur mkb / Accountant (Wezep)
KRC Van Elderen
Accountant AA (Nijmegen)
Konings & Meeuwissen
Supervisor Compilation
CROP
Assistent accountant in Breda
Moore DRV
Adviseur MKB Accountancy
NBA
Ervaren accountmanager
Fiscount
Ervaren allround fiscalisten in Noord-West en Oost-Nederland
Fiscount
Ervaren controleleider (fulltime)
UNP accountants adviseurs
Zelfstandig assistent accountant samenstel
SNP Adviseurs
Product Marketing Specialist Accountancy
Visma
Manager bij Coney Accountancy & Analytics (min 32 uur)
Coney
Senior Assistent Accountant Controlepraktijk
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Fiscount zoekt accountants (AA/RA)
Fiscount
Senior Assistent Accountant RA
Share Impact Accountants
Fiscaal jurist
WEA Accountants & Adviseurs
Fiscaal medewerker accountantspraktijk
Van der Vlugt Accountants
Docent Accountancy (1,0 fte)
Hogeschool van Amsterdam
Gevorderd assistent accountant in Sliedrecht
Moore DRV
Assistent Accountant, Ede 24 – 40 uur
Schuiteman
Relatiebeheerder
Scab
Senior IT-Audit Professional
CROP
Tax Manager
Crop
Relatiebeheerder Accountancy
Visma
Senior Accountant / Teamleider Samenstelpraktijk, vestiging Barneveld
Visser & Visser
Assistent accountant controlepraktijk
Scab
Controleleider
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Klantmanager
Finance Plus
Assistent Accountant, Oud-Beijerland
Visser & Visser
Financial Controller
ENTRPNR
Fiscount zoekt een specialist sociale zekerheid
Fiscount
Jaarrekening Specialist, Dordrecht
Visser &Visser
Relatiebeheerder zelfstandig (fulltime)
UNP accountants adviseurs
Accountant (AA/RA)
SMK Accountants
Accountant AA (24-40 uur) – Beverwijk
De Hooge Waerder
Accountant Internationaal
Visser & Visser
Zelfstandig Assistent Accountant, Barendrecht
Visser & Visser
Accountant, Amstelveen
Stolwijk Registeraccountants en Belastingadviseurs
Controleleider
SNP Adviseurs
Staff Compilation
CROP
Ondernemende Belastingadviseur
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Relatiebeheerder BonsenReuling Doetinchem
BonsenReuling
Assistent-Accountant (gevorderd) / aankomend adviseur mkb (Apeldoorn)
KRC Van Elderen
Fiscalist
Extendum
(Junior) Assistent Accountant Samenstelpraktijk
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Senior Assistent Accountant
Schuiteman
Accountant RA (Nijmegen)
Konings & Meeuwissen
Specialist sociale zekerheid
Fiscount
Medewerker Financiële administratie (m/v/x) 24-40 uur, Den Haag
Duits-Nederlandse Handelskamer
Assistent Controlepraktijk (24-40 uur) – Alkmaar
De Hooge Waerder
Supervisor Assurance
CROP
Manager Assurance
CROP
Assistent-Accountant (gevorderd) / aankomend adviseur mkb (Zwolle)
KRC Van Elderen
Assistent Accountant
Schuiteman
Startend assistent accountant (fulltime)
UNP accountants adviseurs
Senior Assistent Accountant Samenstel​praktijk
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Controleleider  
Scab
Ervaren fiscalist-estate planner
Fiscount
Fiscalist
SNP Adviseurs
Assistent accountant Controlepraktijk
Van der Vlugt Accountants
(Junior) Assistent Accountant Controlepraktijk (Audit)
Boon Accountants Belastingadviseurs/ Boon Registeraccountants
Data-analist met Audit Analytics mindset (32 uur mogelijk)
Coney
(Senior) marketeer
Fiscount
Gevorderd assistent-accountant / beginnend controleleider (Zwolle)
KRC Van Elderen
Ervaren accountantsadviseurs (AA/RA)| HBO | 24 – 40 uur | Thuiswerken | Groot netwerk
Fiscount
Manager Accountancy & Advies
Lentink De Jonge
Controleleider (32-40 uur per week in Alphen aan den Rijn of Ridderkerk)
Lansigt
IT auditor Alphen aan den Rijn, Ridderkerk
Lansigt
Supervisor Assurance
CROP
Ervaren agro-fiscalist | HBO | WO | 24 – 40 uur | Thuiswerken | Groot netwerk
Partner & Externe Accountant
Coney
Senior Supervisor Assurance
CROP
Assistent Accountant (24-40 uur) – Alkmaar/Heerhugowaard/Beverwijk
De Hooge Waerder
Assistent Accountant (32-40 uur per week in Alphen aan den Rijn, Gouda of Ridderkerk)
Lansigt
Werken als Salarismedewerker Interim en Detachering
Rikst
Accountant manager samenstel in Middelburg
Moore DRV
Professional – Loonadministrateur
Van Oers Accountancy & Advies
Opdrachtleider met belangstelling om ook ITGC thema op te pakken
Coney
Administratief consulent (32-40 uur)
BROADSTREET
Salarismedewerker Interim en Detachering
Rikst
Assistent accountant
Rikst
Assistent Accountant in audit & iAccountancy Praktijk
Coney
Junior administratief medewerker Nieuwegein, 32-40 uur
van helder
Controleleider in Terneuzen
DRV
Professional – Medewerker accountancy
Van Oers
Fiscount Fiscalisten
Fiscount
Accountant Internationaal
Visser & Visser
Accountant relatiebeheerder in Rotterdam
Moore DRV
Gevorderd Assistent Audit (32-40 uur per week in Alphen aan den Rijn, Gouda of Ridderkerk) 
Lansigt
Boekhouder – Accounting & Treasury (m/v/x) 20-24 uur, Amsterdam en hybride
Duits-Nederlandse Handelskamer
(Senior) controller / teamleider Rotterdam
Yaarwerk
Compliance officer vaktechneut (24-32 uur in overleg)
UNP accountants adviseurs
Supervisor Compilation
CROP

Accountancy Vanmorgen (AV) is het platform voor accountants en iedereen die geïnteresseerd is in nieuws, trends, ontwikkelingen, achtergronden en wetenswaardigheden in en rond accountancy en ondernemerschap.

Accountancy Vanmorgen is een uitgave van MOCuitgevers.

 

Categorie

  • Nieuws
  • Blog
  • Partners
  • Software
  • Opleidingen
  • Vacatures
  • AV-events

Info

  • Over ons
  • Adverteren
  • Vrienden
  • Contact
  • Shop
  • Algemene voorwaarden MOCuitgevers
  • Annuleringsvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Cookies
Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Accountancy Vanmorgen gebruik van cookies. Klik op instellingen om de cookie instellingen te wijzigen.
  • Ik ga akkoord
  • Instellingen
  • Functionele cookies zijn noodzakelijk voor de werking van deze website.
  • We gebruiken Google Analytics, netjes geanonimiseerd.
  • We gebruiken de marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen.
  • Annuleren
  • Ik ga akkoord

Instellingen