Sinds 1989 is Fiscount hét kennis-, advies- en trainingscentrum voor de accountancybranche in Nederland. Wij bieden onze kantoren primair ondersteuning op terreinen die zij zelf niet of onvoldoende in huis hebben.
Wie zijn wij?
Fiscount is een samenwerkingsverband met accountants, fiscalisten, juristen en aanverwante zakelijke dienstverleners waaronder: executeurs, financieel planners, mediators, coaches, valuators, subsidieadviseurs etc.
Onze missie
Het is onze missie om jou en jouw accountants-, administratie- of (belasting)advieskantoor maximale bewegingsvrijheid te bieden, zodat jij als accountant en adviseur je vak zo optimaal mogelijk kunt uitvoeren én kunt ondernemen op een wijze waarbij jouw eigen kwaliteiten het beste tot hun recht komen. Dat willen wij bereiken door als gespecialiseerd kennis-, advies- en trainingscentrum de complexe juridische, fiscale en accountancytechnische regelgeving, inclusief bijbehorend gereedschap en benodigde vaardigheden, op zoveel mogelijk verschillende manieren voor jou te ontsluiten en toegankelijk te maken.
Onze ambitie
Het is onze ambitie om onze dienstverlening te ontsluiten op basis van een one-stop-shop-concept dat uniek is in onze branche. Fiscount heeft een brede ‘matrix’ gevuld met allerlei specialismen en vaardigheden, per vakgebied, waardoor je een telefoontje, een mailtje of een muisklik verwijderd bent van een antwoord op je vraag of een gereedschap of tool voor jouw proces. Dit (gemaks)concept biedt meer voordelen. Jij kunt vooral bezig zijn met jouw kernactiviteiten als vrije beroeper en je hebt tegelijkertijd altijd een sparringpartner of gereedschap binnen handbereik. Desgewenst wordt je geheel of gedeeltelijk ontzorgt, wanneer en op een wijze die jij wenst.
Onze overtuiging
Waar moderne techniek de mens uit het oog kan verliezen, blijven wij bij Fiscount werken met persoonlijke aandacht. Moderne technieken ondersteunen ons. Maar persoonlijk contact en een duurzame relatie met onze aangesloten kantoren staan altijd voorop. Door je aan te sluiten bij Fiscount combineer je de flexibiliteit en korte lijnen van een klein kantoor, met de specialistische kennis van de grote kantoren. Met Fiscount heeft jouw kantoor meer achter de hand.
Onze kernwaarden
Onze kernwaarden – bewegingsvrijheid en ruimte om te ondernemen, zelfstandigheid en passie – onderstrepen onze missie, visie en overtuiging
Contactinformatie |
---|
Dr. Van Lookeren Campagneweg 7 8025 BX Zwolle T: 038 - 456 19 00 info@fiscount.nl http://www.fiscount.nl/ |
Recente berichten van Fiscount |
---|
19 februari 2021
Disbalans vermogen en schuld – bieden WHOA en TOA-krediet uitkomst?
De overheid heeft diverse garantieregelingen opgetuigd om financiers bereid te houden kapitaal te verstrekken. Voorbeelden hiervan zijn de BMKB-C-regeling en het Klein Krediet Corona. Maar is dit genoeg om bedrijven overeind te houden?
12 februari 2021
Fiscount lanceert nieuw educatieprogramma 2021
Woensdag 10 februari heeft Fiscount haar nieuwe educatieprogramma voor 2021 gelanceerd. Anders dan andere jaren bevat het programma veel meer dan alleen opleidingen, cursussen, trainingen en webinars.
11 februari 2021
Advieskansen oudedagsverplichting zijn kwestie van timing
De eerste vragen over de uitvoering van de oudedagsverplichting (ODV) beginnen te komen. De regeling die werd gepresenteerd als simpele vervanger van het pensioen in eigen beheer blijkt namelijk toch wat minder eenvoudig dan deze op het eerste gezicht lijkt. Start daarom tijdig met de planning voor het uitkeren van ODV-kapitaal.
3 februari 2021
Hoe gebruik je multiples bij verkoop van je kantoor?
Bedrijfswaardering is geen boekhoudkundige of juridische aangelegenheid, maar een economisch vraagstuk. Een veelgemaakte fout is dat er alleen naar de balans en resultatenrekening wordt gekeken, maar die zeggen vooral veel over het verleden. Hoe kun je multiples inzetten bij de verkoop van je kantoor?
29 januari 2021
Welke BTW-gevolgen heeft de Brexit voor levering goederen en diensten?
Sinds 1 januari 2021 is het Verenigd Koninkrijk na een zeer lang slepend traject niet langer lid van de Europese Unie. Vanaf die datum brengt de Brexit – naast langer durende douaneprocedures en logistieke vertraging voor vervoerders – ook BTW-gevolgen voor de levering van diensten en goederen door Britse en Nederlandse ondernemers met zich mee.
20 januari 2021
Hoeveel meer zekerheid is er over de positie van de ZZP’er?
De onduidelijkheid over de positie van de ZZP’er is – na de invoering van de Wet DBA en de mogelijkheid om gebruik te maken van modelovereenkomsten – alleen maar groter geworden. Dit dwong het kabinet al in 2018 om met nieuwe plannen te komen, maar wat is de stand van zaken begin 2021?
14 januari 2021
Voorbeeld van een pensioenmediationPensioenkwesties of pensioenconflicten lenen zich bij uitstek voor zakelijke mediation. In deze blog geef ik een voorbeeld van de aanpak en werking van pensioenmediation. 11 december 2020
Mediation trekt pensioenkwesties vaak het snelste vlot
Bij een pensioenconflict zijn al gauw veel partijen betrokken. Dat aspect zorgt er mede voor dat pensioenconflicten vaak complex, langdurig en duur worden. Mediation is een effectief middel om weer beweging te krijgen in pensioenconflicten.
26 november 2020
Financiering nodig? Computer says No!
Tijdens online financieringsprocessen wordt op basis van data een analyse gemaakt van financieringsmogelijkheden. Handig en efficiënt – maar het blijft belangrijk dat een ondernemer ook persoonlijk toelichting kan geven. De data vertellen niet het hele verhaal!
18 november 2020
Drie tools om efficiënter te plannen in 2021
Voor velen van ons verloopt 2020 heel anders dan verwacht, waardoor zaken ook lang niet altijd gingen zoals gepland. Nu 2021 nadert, verdient het onderwerp ‘plannen’ wat mij betreft een duidelijke plek op de agenda. Een toelichting op drie handige planning tools.
13 november 2020
Goed voorbereid exporteren met de DHI-subsidie
Heb je cliënten met internationaliseringsplannen? De subsidieregeling DHI kan zeer interessant zijn voor MKB’ers die naar het buitenland willen exporteren.
12 november 2020
Drie tools om je klanten scherper te kunnen adviseren
Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen; door alleen de boekhouding up-to-date te hebben en te delen met je klanten, ga je niet meer adviesdiensten verkopen. Ook al pretenderen veel softwareleveranciers en accountants dat het tegendeel waar zou zijn.
![]() 5 november 2020
Detacheerders kunnen hun werknemers niet verbieden in dienst te treden bij inlener
Een concurrentiebeding of relatiebeding in de arbeidsovereenkomst beperkt een werknemer in zijn vrije arbeidskeuze na afloop van zijn dienstverband. Wanneer is een dergelijke beding redelijk en wanneer heeft het zin een beding op te nemen? Bij detachering is een concurrentiebeding zelfs taboe.
29 oktober 2020
Heeft de Wet arbeidsmarkt in balans flexibele arbeidsrelaties onaantrekkelijk gemaakt?
De Wet arbeidsmarkt in balans (WAB) die per 1 januari jl. in werking is getreden, heeft tot doel gehad om flexibele arbeidsrelaties minder aantrekkelijk te maken en werkgevers steeds meer richting vaste arbeidscontracten te duwen. Maar in hoeverre heeft de wetgever de flexibele arbeidsrelatie inderdaad onaantrekkelijk gemaakt?
29 oktober 2020
Herziening WVPS: conversie wordt uitgangspunt verdeling pensioenrechten
Als de Wet Verevening Pensioenrechten bij Scheiding (WVPS) per 1 januari 2022 wijzigt, wordt conversie het uitgangspunt voor de verdeling van de pensioenrechten. Onder dit nieuwe regime krijgt iedere ex-partner dan zijn eigen rechten. Verevening is vanaf dat moment dan nog slechts in een beperkt aantal gevallen mogelijk.
|