Sinds 1989 is Fiscount hét kennis-, advies- en trainingscentrum voor de accountancybranche in Nederland. Wij bieden onze kantoren primair ondersteuning op terreinen die zij zelf niet of onvoldoende in huis hebben.
Wie zijn wij?
Fiscount is een samenwerkingsverband met accountants, fiscalisten, juristen en aanverwante zakelijke dienstverleners waaronder: executeurs, financieel planners, mediators, coaches, valuators, subsidieadviseurs etc.
Onze missie
Het is onze missie om jou en jouw accountants-, administratie- of (belasting)advieskantoor maximale bewegingsvrijheid te bieden, zodat jij als accountant en adviseur je vak zo optimaal mogelijk kunt uitvoeren én kunt ondernemen op een wijze waarbij jouw eigen kwaliteiten het beste tot hun recht komen. Dat willen wij bereiken door als gespecialiseerd kennis-, advies- en trainingscentrum de complexe juridische, fiscale en accountancytechnische regelgeving, inclusief bijbehorend gereedschap en benodigde vaardigheden, op zoveel mogelijk verschillende manieren voor jou te ontsluiten en toegankelijk te maken.
Onze ambitie
Het is onze ambitie om onze dienstverlening te ontsluiten op basis van een one-stop-shop-concept dat uniek is in onze branche. Fiscount heeft een brede ‘matrix’ gevuld met allerlei specialismen en vaardigheden, per vakgebied, waardoor je een telefoontje, een mailtje of een muisklik verwijderd bent van een antwoord op je vraag of een gereedschap of tool voor jouw proces. Dit (gemaks)concept biedt meer voordelen. Jij kunt vooral bezig zijn met jouw kernactiviteiten als vrije beroeper en je hebt tegelijkertijd altijd een sparringpartner of gereedschap binnen handbereik. Desgewenst wordt je geheel of gedeeltelijk ontzorgt, wanneer en op een wijze die jij wenst.
Onze overtuiging
Waar moderne techniek de mens uit het oog kan verliezen, blijven wij bij Fiscount werken met persoonlijke aandacht. Moderne technieken ondersteunen ons. Maar persoonlijk contact en een duurzame relatie met onze aangesloten kantoren staan altijd voorop. Door je aan te sluiten bij Fiscount combineer je de flexibiliteit en korte lijnen van een klein kantoor, met de specialistische kennis van de grote kantoren. Met Fiscount heeft jouw kantoor meer achter de hand.
Onze kernwaarden
Onze kernwaarden – bewegingsvrijheid en ruimte om te ondernemen, zelfstandigheid en passie – onderstrepen onze missie, visie en overtuiging
Contactinformatie |
---|
Dr. Van Lookeren Campagneweg 7 8025 BX Zwolle T: 038 - 456 19 00 info@fiscount.nl http://www.fiscount.nl/ |
Recente berichten van Fiscount |
---|
26 oktober 2018
Leiderschapsontwikkeling: effectiever dan je denkt
De mediationpraktijk kent uitlopers, oftewel de zoektocht naar wat oorzaak en gevolg in een mediationcasus zou kunnen en/of moeten zijn. In deze bijdrage ga ik in op een van de uitlopers uit deze praktijk: de helpende hand bij leiderschapsontwikkeling.
17 oktober 2018
Hoe fiscus en UWV behoud van werkgelegenheid belemmeren bij een doorstart na faillissement
In dit artikel ga ik in op hoe de Belastingdienst en het UWV het behoud van werkgelegenheid belemmeren bij een reguliere doorstart na faillissement.
12 oktober 2018
Fiscount introduceert Fiscount Kantooropvolging (FKO)
Om aan de grote vraag naar ondersteuning en begeleiding bij de verkoop van een kantoor te voldoen, start Fiscount met FKO: Fiscount Kantooropvolging voor accountants-, administratie- en (belasting)advieskantoren (aab-kantoren).
9 oktober 2018
Uit de zakelijke mediationpraktijk (2) | De eerste bijeenkomst…
Piet komt vijf meter na Jan de kamer binnen. Hoewel hun werkkamers op hun eigen kantoor aan elkaar grenzen, zijn ze beiden met hun eigen auto gekomen, zo vertelt Piet mij rustig.
24 september 2018
Stamrecht of lijfrente (what is in a name) bij de eigen bv
Het eerste telefoontje op de maandagochtend verloopt als volgt: ‘Goedemorgen, ik heb een vraag over een stamrecht bij een bv.’ Na mijn wedervraag, over welk soort stamrecht de vraag nu precies gaat, volgt de opmerking: ‘Maakt dat dan wat uit voor het antwoord?’ In dit artikel zal ik een aantal punten benoemen die mijn volmondig […]
17 september 2018
ODV en testament; weet wanneer u in actie moet komen
Sinds 1 april 2017 worden pensioenverplichtingen in eigen beheer massaal afgekocht, maar ook omgezet in een oudedagsverplichting (ODV). In dit artikel zal ik de ODV-aanspraken die ontstaan na deze omzetting benaderen vanuit het oogpunt van estate planning.
31 augustus 2018
Ruziënde aandeelhouders en/of bestuurders. Wat te doen?
Je hebt als accountant, administrateur of adviseur regelmatig te maken met bestuurders en/of aandeelhouders die het niet met elkaar eens kunnen worden. Daardoor kan onder meer het opstellen en vaststellen van de jaarrekening ontaarden in getouwtrek. Hoe moet je hier als dienstverlener mee omgaan? De problemen kunnen zich in diverse varianten voordoen. Ik ga in […]
20 juli 2018
De verzekeringsplicht van de DGA
De verzekeringsplicht van de DGA is een onderwerp waar een adviseur regelmatig mee te maken heeft. Een onjuiste beoordeling kan grote financiële gevolgen hebben in de vorm van naheffing van premies werknemersverzekeringen door de Belastingdienst. Aan de andere kant kan het gevolg zijn dat er wel premies zijn betaald, maar de DGA toch geen uitkering […]
2 juli 2018
Afstandsverklaringen; groot risico voor de werkgever
Een van je klanten belt je dolblij op: eindelijk is een al maanden openstaande vacature bij hem vervuld. Een enthousiaste jonge gozer, net voor de 2e keer vader geworden, heeft zin om bij hem aan de slag te gaan. Je klant is er helemaal uitgekomen met hem: salaris, auto van de zaak, aantal vakantiedagen; allemaal […]
25 juni 2018
Uit de zakelijke mediationpraktijk (1) | Telefoontje…
De telefoon gaat, zoals zo vaak. De man (Jan) vertelt mij dat hij mijn nummer van zijn accountant heeft gekregen. Hij heeft ruzie met zijn ‘compagnon’ (Piet). In veel gevallen gaat het zo. De accountant geeft mijn nummer door. ‘De accountant wil er zelf niet “tussen zitten”, zo vertelt Jan. Voor mij is niet altijd […]
22 juni 2018
Is je DGA-cliënt toe aan bedrijfsopvolging? Doe eerst de vijf basischecks!
Is je DGA-cliënt toe aan bedrijfsopvolging? Bedrijfsopvolging vereist een nauwkeurige begeleiding. Hierna worden vijf basischecks beschreven die altijd gedaan moeten worden voordat de bedrijfsopvolging in gang wordt gezet.
18 juni 2018
Twee pensioenkwesties die van belang kunnen zijn in uw dagelijkse praktijk
U bent als accountant bezig om een heleboel verschillende zaken te regelen voor uw klanten. Bij al deze activiteiten spelen in meer of mindere mate pensioenaspecten een rol. In dit artikel behandel ik twee kwesties op pensioengebied die van belang kunnen zijn in uw dagelijkse praktijk.
11 juni 2018
Materialiteit kun je niet berekenen
Zeker in de samenstelpraktijk wordt materialiteit vaak overschat als makkelijk hulpmiddel om de werkzaamheden sneller te kunnen uitvoeren. Het idee is dan dat aan posten die kleiner zijn dan ‘de materialiteit’ nauwelijks of geen aandacht hoeft te worden besteed. Het hanteren van materialiteitsgrenzen kan qua effectiviteit en efficiency zeker nuttig zijn, maar dan moet het […]
8 juni 2018
Benchmark Kantoorcijfers 2018 NOAB en Fiscount van start
Fiscount en NOAB zijn gestart met de achtste editie van het onderzoek onder MKB-accountants- en administratiekantoren, getiteld ‘Kantoorcijfers 2018’. In totaal ontvangen zo’n 700 accountantskantoren en 1000 administratiekantoren een uitnodiging om hieraan deel te nemen. De benchmark geeft een representatief inzicht in de kantoorexploitatie, tarieven en omgang met ontwikkelingen binnen dit marktsegment. Maar ook zaken […]
14 mei 2018
Contouren van een zakelijke mediationpraktijk
Met enige regelmaat wordt mij gevraagd hoe mijn zakelijke mediationpraktijk eruit ziet. Het is niet onlogisch dat niet iedereen zich daar een goede voorstelling van kan maken. Bovendien zal geen enkele zakelijke mediationpraktijk hetzelfde zijn. Daarom een mooie gelegenheid om een inkijkje te geven.
|