Sinds 1989 is Fiscount hét kennis-, advies- en trainingscentrum voor de accountancybranche in Nederland. Wij bieden onze kantoren primair ondersteuning op terreinen die zij zelf niet of onvoldoende in huis hebben.
Wie zijn wij?
Fiscount is een samenwerkingsverband met accountants, fiscalisten, juristen en aanverwante zakelijke dienstverleners waaronder: executeurs, financieel planners, mediators, coaches, valuators, subsidieadviseurs etc.
Onze missie
Het is onze missie om jou en jouw accountants-, administratie- of (belasting)advieskantoor maximale bewegingsvrijheid te bieden, zodat jij als accountant en adviseur je vak zo optimaal mogelijk kunt uitvoeren én kunt ondernemen op een wijze waarbij jouw eigen kwaliteiten het beste tot hun recht komen. Dat willen wij bereiken door als gespecialiseerd kennis-, advies- en trainingscentrum de complexe juridische, fiscale en accountancytechnische regelgeving, inclusief bijbehorend gereedschap en benodigde vaardigheden, op zoveel mogelijk verschillende manieren voor jou te ontsluiten en toegankelijk te maken.
Onze ambitie
Het is onze ambitie om onze dienstverlening te ontsluiten op basis van een one-stop-shop-concept dat uniek is in onze branche. Fiscount heeft een brede ‘matrix’ gevuld met allerlei specialismen en vaardigheden, per vakgebied, waardoor je een telefoontje, een mailtje of een muisklik verwijderd bent van een antwoord op je vraag of een gereedschap of tool voor jouw proces. Dit (gemaks)concept biedt meer voordelen. Jij kunt vooral bezig zijn met jouw kernactiviteiten als vrije beroeper en je hebt tegelijkertijd altijd een sparringpartner of gereedschap binnen handbereik. Desgewenst wordt je geheel of gedeeltelijk ontzorgt, wanneer en op een wijze die jij wenst.
Onze overtuiging
Waar moderne techniek de mens uit het oog kan verliezen, blijven wij bij Fiscount werken met persoonlijke aandacht. Moderne technieken ondersteunen ons. Maar persoonlijk contact en een duurzame relatie met onze aangesloten kantoren staan altijd voorop. Door je aan te sluiten bij Fiscount combineer je de flexibiliteit en korte lijnen van een klein kantoor, met de specialistische kennis van de grote kantoren. Met Fiscount heeft jouw kantoor meer achter de hand.
Onze kernwaarden
Onze kernwaarden – bewegingsvrijheid en ruimte om te ondernemen, zelfstandigheid en passie – onderstrepen onze missie, visie en overtuiging
Contactinformatie |
---|
Dr. Van Lookeren Campagneweg 7 8025 BX Zwolle T: 038 - 456 19 00 info@fiscount.nl http://www.fiscount.nl/ |
Recente berichten van Fiscount |
---|
16 oktober 2020
Geruisloze inbreng in BV en toetreding derden – gaat dat zomaar?
Ondanks (of misschien wel dankzij) de coronacrisis zijn er IB-ondernemingen die gewoon goed draaien. Er zitten zelfs veelbelovende ondernemingen tussen met enorme groeipotentie. Maar om te groeien is er vaak kapitaal nodig, dat de IB-ondernemers niet hebben. Het lukt hen ook niet om een klassieke lening bij de bank aan te trekken. Er zijn echter […]
5 oktober 2020
Hoe kies je de beste software voor jouw kantoor?
De R is weer in de maand en traditiegetrouw krijg ik dan weer vragen van accountants over de beste softwareoplossing voor hun probleem. Het antwoord is in de meeste gevallen niet zo eenvoudig, waardoor menig accountant na een telefoontje ophangt – met meer vragen dan antwoorden. Dat is ook niet verwonderlijk, gezien het complex van […]
2 oktober 2020
Steeds meer draagvlak voor gesplitst samenstellen?
Veel intermediairs hebben er in de afgelopen jaren voor gekozen om het samenstellingsproces van de jaarrekening op te splitsen in twee fasen. In de ene fase werken zij de kolommenbalans uit, in de andere fase stellen zij de jaarrekening samen. De meeste kantoren die dit gesplitste proces hebben omarmd, geven nu aan dat ze dit […]
30 september 2020
Samenwerking Fiscount FinancieringsService en Capsearch
Fiscount FinancieringsService en het financieringsplatform Capsearch bundelen vanaf 1 oktober hun krachten. Onderdeel van de samenwerking is de inzet, voor de bij Fiscount aangesloten kantoren, van een unieke tool: ‘Leadgenerator’.
21 september 2020
Mediation ook effectief bij arbeidskwestiesArbeidskwesties kunnen zich opbouwen gedurende langere tijd of onverwacht snel escaleren. Mediation kan dan een middel zijn om tot een uitkomst te komen, die voor beide of alle partijen voldoende acceptabel is. 18 september 2020
Innoveren is als stoppen met roken
Aankomende maand is het stoptober. Een mooi moment om te stoppen met roken. Ook een mooi moment om te starten met innoveren. Wat deze twee zaken met elkaar te maken hebben leg ik graag uit aan de hand van mijn eigen ervaring met stoppen met roken.
9 september 2020
Welke voor- en nadelen heeft een vendor loan bij kantoorovername?
Elke verkoper wil dat de koopsom bij overdracht wordt afgerekend. Toch zul je er als verkoper rekening mee moeten houden dat de koper wil dat je (een deel) meefinanciert. Er bestaan verschillende financieringsstructuren waarbij de verkoper van een kantoor de kantoorovername mede faciliteert. Zo kan de koper de overname deels financieren uit de toekomstige winst […]
9 september 2020
De 6 meest voorkomende misverstanden over zakelijke mediation
Het aantal verzoeken van accountants en adviseurs om informatie over zakelijke mediation voor een van hun klanten is explosief gestegen naarmate het einde van de zomervakantie naderde. De coronacrisis is zelden de aanleiding. Wél de druppel. Wat opvalt, is dat de onbekendheid met mediation nog best groot is. Hierna bespreek ik de zes meest voorkomende […]
4 september 2020
In 2021 eigenrisicodrager voor ZW/WGA? Let op de ontwikkelingen!
Werkgevers kunnen jaarlijks per 1 januari of 1 juli kiezen of zij publiek verzekerd willen worden of blijven, of dat zij eigenrisicodrager willen worden of blijven voor de ZW en/of de WGA. Wil een werkgever per 1 januari 2021 overstappen, dan moet hij/zij vóór 2 oktober a.s. een keuze hebben gemaakt. Voor bepaalde werkgevers wordt de […]
4 september 2020
Accountant, stop met veranderen! Start met verbeteren
Beste accountant, je hoeft helemaal niet te veranderen! Van alle kanten wordt er geroepen dat digitalisering ervoor zorgt dat je dit wél moet doen. Als je niet verandert, zal je namelijk hopeloos achterblijven is het devies. Doe je dit niet, dan zal je zo erg achteropraken dat je uiteindelijk je kantoor zelfs moet sluiten. Uiteraard […]
6 augustus 2020
Wat heeft de WAB de werkgever tot nu toe gebracht?
De Wet arbeidsmarkt in balans (WAB) werd groots aangekondigd. Vanaf 1 januari 2020 zou het arbeidsrecht nooit meer hetzelfde zijn en met name werkgevers met flexibele arbeidskrachten zouden hard door de nieuwe wetgeving worden geraakt. Inmiddels zijn we enkele maanden verder en is het tijd om de wetgeving – en dan ook vooral de uitwerking […]
24 juli 2020
Nog ‘even’ het pensioenakkoord uitwerken…
Het sluiten van een akkoord gaat vaak gepaard met uitbundige feestvreugde. Bij de partijen die het pensioenakkoord sloten, was die feestvreugde wat meer ingetogen van aard. De reden waarom blijft giswerk, maar kan te maken hebben met het feit dat er nog geen duidelijke keuzes zijn gemaakt over een aantal belangrijke punten.
2 juli 2020
Rem op excessief lenen bij eigen vennootschap
De Wet excessief lenen bij eigen vennootschap wordt in 2023 ingevoerd. Het wetsvoorstel is op 17 juni jl. ingediend bij de Tweede Kamer. Bij aanmerkelijkbelanghouders (ab-houders) die lenen bij hun vennootschap, gaat hierdoor het meerdere boven € 500.000 belast worden als inkomen uit aanmerkelijk belang. Eigenwoningschulden zijn uitgezonderd. De ab-houder die inderdaad meer dan € […]
30 juni 2020
Als zelfstandige gaan werken vanuit de WW; geen slecht idee
Ondanks de forse overheidsinvesteringen in tijdelijke maatregelen, zoals de NOW 1.0 en 2.0 en de Tozo, is een forse terugval in werkgelegenheid onvermijdelijk. Accountantskantoren en andere specialistische zakelijke dienstverleners krimpen gemiddeld in werkgelegenheid en komen er dan nog relatief ‘gunstig’ vanaf, aldus de prognose van banken en het CPB. Het is echter moeilijk om zicht […]
24 juni 2020
Struikel niet over de Wwft!
Als klein kantoor hoef je weliswaar geen uitgebreid kantoor/kwaliteitshandboek te hebben, maar je zult wel een Wwft-beleid moeten hebben geformuleerd. Oftewel, er moet een soort ‘kwaliteitsreglement’ aanwezig zijn, waarin je concreet beschrijft hoe jouw kantoor omgaat met de diverse aspecten van (onder meer) de Wwft.
|