Sinds 1989 is Fiscount hét kennis-, advies- en trainingscentrum voor de accountancybranche in Nederland. Wij bieden onze kantoren primair ondersteuning op terreinen die zij zelf niet of onvoldoende in huis hebben.
Wie zijn wij?
Fiscount is een samenwerkingsverband met accountants, fiscalisten, juristen en aanverwante zakelijke dienstverleners waaronder: executeurs, financieel planners, mediators, coaches, valuators, subsidieadviseurs etc.
Onze missie
Het is onze missie om jou en jouw accountants-, administratie- of (belasting)advieskantoor maximale bewegingsvrijheid te bieden, zodat jij als accountant en adviseur je vak zo optimaal mogelijk kunt uitvoeren én kunt ondernemen op een wijze waarbij jouw eigen kwaliteiten het beste tot hun recht komen. Dat willen wij bereiken door als gespecialiseerd kennis-, advies- en trainingscentrum de complexe juridische, fiscale en accountancytechnische regelgeving, inclusief bijbehorend gereedschap en benodigde vaardigheden, op zoveel mogelijk verschillende manieren voor jou te ontsluiten en toegankelijk te maken.
Onze ambitie
Het is onze ambitie om onze dienstverlening te ontsluiten op basis van een one-stop-shop-concept dat uniek is in onze branche. Fiscount heeft een brede ‘matrix’ gevuld met allerlei specialismen en vaardigheden, per vakgebied, waardoor je een telefoontje, een mailtje of een muisklik verwijderd bent van een antwoord op je vraag of een gereedschap of tool voor jouw proces. Dit (gemaks)concept biedt meer voordelen. Jij kunt vooral bezig zijn met jouw kernactiviteiten als vrije beroeper en je hebt tegelijkertijd altijd een sparringpartner of gereedschap binnen handbereik. Desgewenst wordt je geheel of gedeeltelijk ontzorgt, wanneer en op een wijze die jij wenst.
Onze overtuiging
Waar moderne techniek de mens uit het oog kan verliezen, blijven wij bij Fiscount werken met persoonlijke aandacht. Moderne technieken ondersteunen ons. Maar persoonlijk contact en een duurzame relatie met onze aangesloten kantoren staan altijd voorop. Door je aan te sluiten bij Fiscount combineer je de flexibiliteit en korte lijnen van een klein kantoor, met de specialistische kennis van de grote kantoren. Met Fiscount heeft jouw kantoor meer achter de hand.
Onze kernwaarden
Onze kernwaarden – bewegingsvrijheid en ruimte om te ondernemen, zelfstandigheid en passie – onderstrepen onze missie, visie en overtuiging
Contactinformatie |
---|
Dr. Van Lookeren Campagneweg 7 8025 BX Zwolle T: 038 - 456 19 00 info@fiscount.nl http://www.fiscount.nl/ |
Recente berichten van Fiscount |
---|
![]() 14 februari 2019
Uit de zakelijke mediationpraktijk (4): Een eerste doorbraak …De tweede bijeenkomst, die twee weken na de eerste bijeenkomst plaatsvindt, start met een korte samenvatting van de afspraken uit de eerste bijeenkomst, gevolgd door het ondertekenen van de mediationovereenkomst. ![]() 11 februari 2019
Btw en overdrachtsbelasting bij transformatie bedrijfspanden naar woningenBij transformatie van bedrijfspanden naar woningen loopt een ontwikkelaar tegen allerlei ‘uitdagende’ aspecten aan inzake btw en overdrachtsbelasting. Btw-adviseur Henk Jan Steller benoemt in dit artikel diverse relevante aandachtsgebieden voor de btw en overdrachtsbelasting. ![]() 31 januari 2019
Discount Cash Flow methode voor waardering van accountants- en administratiekantorenWaardering van een accountants- of administratiekantoor is meer dan kijken naar de cijfers uit het verleden. Bij de waardebepaling is een toekomstvisie nodig. Een waarderingsmethode die het toekomstige verdienvermogen wel als uitgangspunt neemt, is de Discounted Cash Flow (DCF) methode. ![]() 9 januari 2019
Accountant, hoe bereid jij jouw kantoor voor op het digitale tijdperk?Het afgelopen jaar zagen we een gemiddelde omzetgroei van 7% bij accountants-, administratie- en belastingadvieskantoren, aangesloten bij NOAB en Fiscount. Deze omzetgroei zorgt er mede voor dat nog niet alle kantoren de noodzaak zien om te digitaliseren. 20 december 2018
Oudedagsvoorziening (ODV): er is nog veel te adviserenVanmiddag heb je een gesprek met Piet. Piet is een vlotte gepensioneerde DGA van 62 jaar (geboren op 1 mei 1956). Hij is getrouwd met Margot, 57 jaren jong. Piet krijgt momenteel een jaarlijks pensioen van zijn bv uitgekeerd van € 20.000. Na zijn overlijden zal Margot een partnerpensioen van € 14.000 per jaar krijgen. […] 14 december 2018
Een half jaar AVG; hoe ver bent u ermee?Inmiddels is de AVG een half jaar definitief van toepassing. Wie had gedacht dat alles nu in kannen en kruiken zou zijn, heeft het mis. De AVG is nog volop in ontwikkeling, in het bijzonder waar het de implementatie binnen bedrijven betreft. 11 december 2018
Uit de zakelijke mediationpraktijk (3): De kwestie…We zijn aanbeland bij het tweede gedeelte van de eerste bijeenkomst. Het eerste gedeelte van deze bijeenkomst stond in het teken van een aantal formaliteiten en procedurele afspraken. Dit zal bij het begin van de tweede bijeenkomst nogmaals aandacht krijgen, voorafgaand aan het ondertekenen van de mediationovereenkomst. 6 december 2018
Vervanger wet DBA uitgesteld tot 2021Eind november liet minister Koolmees van Sociale Zaken en Werkgelegenheid weten dat de vervanging van de wet DBA vertraging oploopt. In dit artikel ga ik in op de plannen die het kabinet eind vorig jaar in het regeerakkoord bekend heeft gemaakt. Ook geef ik commentaar bij de nieuwe gezichtspunten van het kabinet. 23 november 2018
Welke standaard bij een specifieke opdracht?Ook accountantskantoren die geen assurance-opdrachten accepteren (en dat zijn er steeds meer) komen tegen dat een cliënt ergens ‘een briefje van de accountant voor nodig heeft.’ 9 november 2018
AVG: is privacy binnen uw organisatie hot of een heet hangijzer?Wie dacht dat het thema ‘privacy’ na 25 mei van dit jaar niet langer actueel zou zijn, heeft het mis. Privacy is hot! Althans, dat zou het moeten zijn, maar helaas is het in de praktijk voor veel organisaties nog altijd een heet hangijzer. Waar staan we en, wellicht nog belangrijker, wat is er nog […] 26 oktober 2018
Leiderschapsontwikkeling: effectiever dan je denktDe mediationpraktijk kent uitlopers, oftewel de zoektocht naar wat oorzaak en gevolg in een mediationcasus zou kunnen en/of moeten zijn. In deze bijdrage ga ik in op een van de uitlopers uit deze praktijk: de helpende hand bij leiderschapsontwikkeling. 17 oktober 2018
Hoe fiscus en UWV behoud van werkgelegenheid belemmeren bij een doorstart na faillissementIn dit artikel ga ik in op hoe de Belastingdienst en het UWV het behoud van werkgelegenheid belemmeren bij een reguliere doorstart na faillissement. 12 oktober 2018
Fiscount introduceert Fiscount Kantooropvolging (FKO)Om aan de grote vraag naar ondersteuning en begeleiding bij de verkoop van een kantoor te voldoen, start Fiscount met FKO: Fiscount Kantooropvolging voor accountants-, administratie- en (belasting)advieskantoren (aab-kantoren). 9 oktober 2018
Uit de zakelijke mediationpraktijk (2) | De eerste bijeenkomst…Piet komt vijf meter na Jan de kamer binnen. Hoewel hun werkkamers op hun eigen kantoor aan elkaar grenzen, zijn ze beiden met hun eigen auto gekomen, zo vertelt Piet mij rustig. 24 september 2018
Stamrecht of lijfrente (what is in a name) bij de eigen bvHet eerste telefoontje op de maandagochtend verloopt als volgt: ‘Goedemorgen, ik heb een vraag over een stamrecht bij een bv.’ Na mijn wedervraag, over welk soort stamrecht de vraag nu precies gaat, volgt de opmerking: ‘Maakt dat dan wat uit voor het antwoord?’ In dit artikel zal ik een aantal punten benoemen die mijn volmondig […] |