Sinds 1989 is Fiscount hét kennis-, advies- en trainingscentrum voor de accountancybranche in Nederland. Wij bieden onze kantoren primair ondersteuning op terreinen die zij zelf niet of onvoldoende in huis hebben.
Wie zijn wij?
Fiscount is een samenwerkingsverband met accountants, fiscalisten, juristen en aanverwante zakelijke dienstverleners waaronder: executeurs, financieel planners, mediators, coaches, valuators, subsidieadviseurs etc.
Onze missie
Het is onze missie om jou en jouw accountants-, administratie- of (belasting)advieskantoor maximale bewegingsvrijheid te bieden, zodat jij als accountant en adviseur je vak zo optimaal mogelijk kunt uitvoeren én kunt ondernemen op een wijze waarbij jouw eigen kwaliteiten het beste tot hun recht komen. Dat willen wij bereiken door als gespecialiseerd kennis-, advies- en trainingscentrum de complexe juridische, fiscale en accountancytechnische regelgeving, inclusief bijbehorend gereedschap en benodigde vaardigheden, op zoveel mogelijk verschillende manieren voor jou te ontsluiten en toegankelijk te maken.
Onze ambitie
Het is onze ambitie om onze dienstverlening te ontsluiten op basis van een one-stop-shop-concept dat uniek is in onze branche. Fiscount heeft een brede ‘matrix’ gevuld met allerlei specialismen en vaardigheden, per vakgebied, waardoor je een telefoontje, een mailtje of een muisklik verwijderd bent van een antwoord op je vraag of een gereedschap of tool voor jouw proces. Dit (gemaks)concept biedt meer voordelen. Jij kunt vooral bezig zijn met jouw kernactiviteiten als vrije beroeper en je hebt tegelijkertijd altijd een sparringpartner of gereedschap binnen handbereik. Desgewenst wordt je geheel of gedeeltelijk ontzorgt, wanneer en op een wijze die jij wenst.
Onze overtuiging
Waar moderne techniek de mens uit het oog kan verliezen, blijven wij bij Fiscount werken met persoonlijke aandacht. Moderne technieken ondersteunen ons. Maar persoonlijk contact en een duurzame relatie met onze aangesloten kantoren staan altijd voorop. Door je aan te sluiten bij Fiscount combineer je de flexibiliteit en korte lijnen van een klein kantoor, met de specialistische kennis van de grote kantoren. Met Fiscount heeft jouw kantoor meer achter de hand.
Onze kernwaarden
Onze kernwaarden – bewegingsvrijheid en ruimte om te ondernemen, zelfstandigheid en passie – onderstrepen onze missie, visie en overtuiging
Contactinformatie |
---|
Dr. Van Lookeren Campagneweg 7 8025 BX Zwolle T: 038 - 456 19 00 info@fiscount.nl http://www.fiscount.nl/ |
Recente berichten van Fiscount |
---|
17 september 2018
ODV en testament; weet wanneer u in actie moet komenSinds 1 april 2017 worden pensioenverplichtingen in eigen beheer massaal afgekocht, maar ook omgezet in een oudedagsverplichting (ODV). In dit artikel zal ik de ODV-aanspraken die ontstaan na deze omzetting benaderen vanuit het oogpunt van estate planning. 31 augustus 2018
Ruziënde aandeelhouders en/of bestuurders. Wat te doen?Je hebt als accountant, administrateur of adviseur regelmatig te maken met bestuurders en/of aandeelhouders die het niet met elkaar eens kunnen worden. Daardoor kan onder meer het opstellen en vaststellen van de jaarrekening ontaarden in getouwtrek. Hoe moet je hier als dienstverlener mee omgaan? De problemen kunnen zich in diverse varianten voordoen. Ik ga in […] 20 juli 2018
De verzekeringsplicht van de DGADe verzekeringsplicht van de DGA is een onderwerp waar een adviseur regelmatig mee te maken heeft. Een onjuiste beoordeling kan grote financiële gevolgen hebben in de vorm van naheffing van premies werknemersverzekeringen door de Belastingdienst. Aan de andere kant kan het gevolg zijn dat er wel premies zijn betaald, maar de DGA toch geen uitkering […] 2 juli 2018
Afstandsverklaringen; groot risico voor de werkgeverEen van je klanten belt je dolblij op: eindelijk is een al maanden openstaande vacature bij hem vervuld. Een enthousiaste jonge gozer, net voor de 2e keer vader geworden, heeft zin om bij hem aan de slag te gaan. Je klant is er helemaal uitgekomen met hem: salaris, auto van de zaak, aantal vakantiedagen; allemaal […] 25 juni 2018
Uit de zakelijke mediationpraktijk (1) | Telefoontje…De telefoon gaat, zoals zo vaak. De man (Jan) vertelt mij dat hij mijn nummer van zijn accountant heeft gekregen. Hij heeft ruzie met zijn ‘compagnon’ (Piet). In veel gevallen gaat het zo. De accountant geeft mijn nummer door. ‘De accountant wil er zelf niet “tussen zitten”, zo vertelt Jan. Voor mij is niet altijd […] 22 juni 2018
Is je DGA-cliënt toe aan bedrijfsopvolging? Doe eerst de vijf basischecks!Is je DGA-cliënt toe aan bedrijfsopvolging? Bedrijfsopvolging vereist een nauwkeurige begeleiding. Hierna worden vijf basischecks beschreven die altijd gedaan moeten worden voordat de bedrijfsopvolging in gang wordt gezet. 18 juni 2018
Twee pensioenkwesties die van belang kunnen zijn in uw dagelijkse praktijkU bent als accountant bezig om een heleboel verschillende zaken te regelen voor uw klanten. Bij al deze activiteiten spelen in meer of mindere mate pensioenaspecten een rol. In dit artikel behandel ik twee kwesties op pensioengebied die van belang kunnen zijn in uw dagelijkse praktijk. 11 juni 2018
Materialiteit kun je niet berekenenZeker in de samenstelpraktijk wordt materialiteit vaak overschat als makkelijk hulpmiddel om de werkzaamheden sneller te kunnen uitvoeren. Het idee is dan dat aan posten die kleiner zijn dan ‘de materialiteit’ nauwelijks of geen aandacht hoeft te worden besteed. Het hanteren van materialiteitsgrenzen kan qua effectiviteit en efficiency zeker nuttig zijn, maar dan moet het […] ![]() 8 juni 2018
Benchmark Kantoorcijfers 2018 NOAB en Fiscount van startFiscount en NOAB zijn gestart met de achtste editie van het onderzoek onder MKB-accountants- en administratiekantoren, getiteld ‘Kantoorcijfers 2018’. In totaal ontvangen zo’n 700 accountantskantoren en 1000 administratiekantoren een uitnodiging om hieraan deel te nemen. De benchmark geeft een representatief inzicht in de kantoorexploitatie, tarieven en omgang met ontwikkelingen binnen dit marktsegment. Maar ook zaken […] 14 mei 2018
Contouren van een zakelijke mediationpraktijkMet enige regelmaat wordt mij gevraagd hoe mijn zakelijke mediationpraktijk eruit ziet. Het is niet onlogisch dat niet iedereen zich daar een goede voorstelling van kan maken. Bovendien zal geen enkele zakelijke mediationpraktijk hetzelfde zijn. Daarom een mooie gelegenheid om een inkijkje te geven. 26 april 2018
Is het einde van payrolling in zicht?Payrolling blijft de gemoederen bezighouden. Zolang er verschillen blijven tussen een payrollmedewerker en een ‘gewone’ medewerker, zal dit voor werkgevers een aantrekkelijke vorm van inlening blijven. Hierna gaan we nader in op die aantrekkelijkheid van payrolling en op de juridische bezwaren. Ook gaan we in op twee wetsvoorstellen die in de maak zijn om de […] 28 maart 2018
Fiscale eenheid in de VPB? Doe de quick scan!Het is je zeker niet ontgaan dat er een belangwekkende uitspraak van het Europese Hof van Justitie is geweest die mogelijk grote gevolgen kan hebben voor fiscale eenheden in Nederland. Ik hoop jou en jouw cliënten met dit artikel te kunnen geruststellen. Voer de quick scan uit aan het einde van dit artikel en je […] 6 maart 2018
AVG: Accountant, is software een bedreiging of een kans om de privacy van jouw klanten te waarborgen?Jouw software moet vanaf 25 mei 2018 voldoen aan de strenge privacyregels van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Maar hoe ga je daarvoor zorgen? Er zijn tal van risico’s, maar er zijn ook kansen. Die kun je met beide handen aangrijpen om de privacy van jouw klanten tijdig voldoende te kunnen waarborgen. 5 januari 2018
PERSONALIA: Gerrie van der Wal benoemd tot directeur FiscountMet ingang van 1 januari 2018 is Gerrie van der Wal- Bredewoud (34) benoemd tot directeur operationele zaken bij Fiscount. Van der Wal was al enkele jaren hoofd operationele en financiële zaken. Nu haar jongste dochter naar school is en zij in 2017 haar studie aan Nyenrode heeft afgerond, is dit een logische vervolgstap in […] ![]() 27 december 2017
#bestgelezen 2017 – 6 grote vragen en antwoorden over NVKS: Kwaliteitsstelsel accountantskantoren op de schopOp 1 januari 2018 treden de nieuwe Nadere Voorschriften kwaliteitssystemen (NVKS) in werking. Hoeveel impact de invoering van deze nieuwe voorschriften heeft op uw accountantskantoor, hangt af van de situatie van uw kantoor. Hierna staan we eerst stil bij de kantoren voor wie de invoering van de nieuwe voorschriften het meeste impact heeft. Vervolgens gaan […] |