Sinds 1989 is Fiscount hét kennis-, advies- en trainingscentrum voor de accountancybranche in Nederland. Wij bieden onze kantoren primair ondersteuning op terreinen die zij zelf niet of onvoldoende in huis hebben.
Wie zijn wij?
Fiscount is een samenwerkingsverband met accountants, fiscalisten, juristen en aanverwante zakelijke dienstverleners waaronder: executeurs, financieel planners, mediators, coaches, valuators, subsidieadviseurs etc.
Onze missie
Het is onze missie om jou en jouw accountants-, administratie- of (belasting)advieskantoor maximale bewegingsvrijheid te bieden, zodat jij als accountant en adviseur je vak zo optimaal mogelijk kunt uitvoeren én kunt ondernemen op een wijze waarbij jouw eigen kwaliteiten het beste tot hun recht komen. Dat willen wij bereiken door als gespecialiseerd kennis-, advies- en trainingscentrum de complexe juridische, fiscale en accountancytechnische regelgeving, inclusief bijbehorend gereedschap en benodigde vaardigheden, op zoveel mogelijk verschillende manieren voor jou te ontsluiten en toegankelijk te maken.
Onze ambitie
Het is onze ambitie om onze dienstverlening te ontsluiten op basis van een one-stop-shop-concept dat uniek is in onze branche. Fiscount heeft een brede ‘matrix’ gevuld met allerlei specialismen en vaardigheden, per vakgebied, waardoor je een telefoontje, een mailtje of een muisklik verwijderd bent van een antwoord op je vraag of een gereedschap of tool voor jouw proces. Dit (gemaks)concept biedt meer voordelen. Jij kunt vooral bezig zijn met jouw kernactiviteiten als vrije beroeper en je hebt tegelijkertijd altijd een sparringpartner of gereedschap binnen handbereik. Desgewenst wordt je geheel of gedeeltelijk ontzorgt, wanneer en op een wijze die jij wenst.
Onze overtuiging
Waar moderne techniek de mens uit het oog kan verliezen, blijven wij bij Fiscount werken met persoonlijke aandacht. Moderne technieken ondersteunen ons. Maar persoonlijk contact en een duurzame relatie met onze aangesloten kantoren staan altijd voorop. Door je aan te sluiten bij Fiscount combineer je de flexibiliteit en korte lijnen van een klein kantoor, met de specialistische kennis van de grote kantoren. Met Fiscount heeft jouw kantoor meer achter de hand.
Onze kernwaarden
Onze kernwaarden – bewegingsvrijheid en ruimte om te ondernemen, zelfstandigheid en passie – onderstrepen onze missie, visie en overtuiging
Contactinformatie |
---|
Dr. Van Lookeren Campagneweg 7 8025 BX Zwolle T: 038 - 456 19 00 info@fiscount.nl http://www.fiscount.nl/ |
Recente berichten van Fiscount |
---|
24 juli 2020
Nog ‘even’ het pensioenakkoord uitwerken…
Het sluiten van een akkoord gaat vaak gepaard met uitbundige feestvreugde. Bij de partijen die het pensioenakkoord sloten, was die feestvreugde wat meer ingetogen van aard. De reden waarom blijft giswerk, maar kan te maken hebben met het feit dat er nog geen duidelijke keuzes zijn gemaakt over een aantal belangrijke punten.
2 juli 2020
Rem op excessief lenen bij eigen vennootschap
De Wet excessief lenen bij eigen vennootschap wordt in 2023 ingevoerd. Het wetsvoorstel is op 17 juni jl. ingediend bij de Tweede Kamer. Bij aanmerkelijkbelanghouders (ab-houders) die lenen bij hun vennootschap, gaat hierdoor het meerdere boven € 500.000 belast worden als inkomen uit aanmerkelijk belang. Eigenwoningschulden zijn uitgezonderd. De ab-houder die inderdaad meer dan € […]
30 juni 2020
Als zelfstandige gaan werken vanuit de WW; geen slecht idee
Ondanks de forse overheidsinvesteringen in tijdelijke maatregelen, zoals de NOW 1.0 en 2.0 en de Tozo, is een forse terugval in werkgelegenheid onvermijdelijk. Accountantskantoren en andere specialistische zakelijke dienstverleners krimpen gemiddeld in werkgelegenheid en komen er dan nog relatief ‘gunstig’ vanaf, aldus de prognose van banken en het CPB. Het is echter moeilijk om zicht […]
24 juni 2020
Struikel niet over de Wwft!
Als klein kantoor hoef je weliswaar geen uitgebreid kantoor/kwaliteitshandboek te hebben, maar je zult wel een Wwft-beleid moeten hebben geformuleerd. Oftewel, er moet een soort ‘kwaliteitsreglement’ aanwezig zijn, waarin je concreet beschrijft hoe jouw kantoor omgaat met de diverse aspecten van (onder meer) de Wwft.
17 juni 2020
Uit de zakelijke mediationpraktijk (8) | Een casus beleidsmediation
De term beleidsmediation wordt gebruikt als drie of meer partijen deel uitmaken van een conflict. Bovendien is het probleem voor elk van de partijen een ander probleem. In de praktijk betekent dit dat het zogenaamde ‘wicked problem’ meerdere gezichten heeft. Vaak wordt er flink ‘gestoeid’ over wie verantwoordelijk is voor welk deel van de oplossing […]
3 juni 2020
Borgtocht en hoofdelijke aansprakelijkheid; kent u de verschillen?
Financiële zekerheid speelt altijd al een belangrijke rol, maar in deze tijd krijgt dit nog meer gewicht. Hypotheek- en pandrecht alsmede persoonlijke zekerheden zijn niet meer weg te denken. Ook zijn het al lang niet meer alleen de banken die een garantstelling eisen van een directeur-grootaandeelhouder of gelieerde vennootschappen binnen een concern. Bij transacties tussen […]
20 mei 2020
Corona | Steunmaatregelen voor financiering ook goed voor de langere termijn?
Half maart kondigde de overheid rigoureuze maatregelen af om de opmars van het coronavirus te stuiten. Dat drastische, zeer begrijpelijke besluit heeft in economische zin tot dramatische effecten geleid binnen het MKB. Complete branches kwamen abrupt tot stilstand of belandden in een veel lagere versnelling. Voor de lange termijn is het nu ook nog hoogst […]
13 mei 2020
Welke schaduw werpt het pensioenakkoord vooruit?
In deze bijdrage bespreekt pensioenjurist Edwald de Voogd de nu bekende contouren van het pensioenakkoord, waarbij hij ook enkele kanttekeningen plaatst. Daarna illustreert hij aan de hand van een voorbeeld de mogelijke impact voor werknemers.
29 april 2020
Geruisloze inbreng in BV: 5 vragen en antwoorden
Nu eens even niet uitgebreid over corona. Er zijn genoeg IB-ondernemingen die geen last hebben van de huidige crisis en sommige BV’s verdienen er zelfs goed aan. Als de winsten van die ‘gelukkige’ IB-ondernemingen stijgen, komt bij hen vaak de gedachte op: moeten wij niet de BV in?
23 april 2020
Actualiteiten dga en loonheffingen
Tijdens de huidige coronatijd krijg ik veel vragen over de dga, bijvoorbeeld over het gebruikelijk loon maar ook over de NOW en de verzekeringsplicht. Na mijn artikel over de verzekeringsplicht van de DGA zijn over het laatste enkele relevante uitspraken gepubliceerd. Hoog tijd om je weer bij te praten. Om te beginnen bij actualiteiten ten […]
16 april 2020
Hoe aantrekkelijk is een earn-out regeling bij kantoorverkoop?
Bij een overname is de koopprijs van de kantoororganisatie – en hoe deze moet worden betaald – een van de belangrijkste onderdelen bij de onderhandelingen. Een variant die daarbij nog weleens ter sprake komt, is de earn-outregeling. Bij deze regeling is de koper (een deel van) de koopprijs pas verschuldigd nadat een of meer overeengekomen […]
9 april 2020
Corona | Mogen de touwtjes voor accountants tijdelijk wat losser?
Bijzondere tijden verlangen soms dat er op goede gronden wordt afgeweken van de gewone, specifieke regels. Jan Thijs Drupsteen (hoofd vaktechniek NBA) verwoordde dit in zijn column in ‘accountant’ van 20 maart jl. heel treffend:
3 april 2020
Uitspraak over uitzendbeding: mogelijk grote financiële gevolgen voor uitzendwerkgevers
Uitzendwerkgevers zijn, in elk geval vanaf 17 maart 2020, wettelijk verplicht om gedurende maximaal 104 weken minimaal 70% van het loon bij ziekte door te betalen aan uitzendkrachten, ook in fase 1 en 2. Dit volgt uit de (tussen)uitspraak van Gerechtshof Den Haag van 17 maart 2020.
1 april 2020
Hoe uniek is de accountancybranche?
De ontwikkelingen op ICT-gebied gaan erg snel en al jaren roepen verschillende partijen dat de accountancybranche moet veranderen. ‘Banen gaan verdwijnen’ en ‘accountants moeten meer gaan adviseren’ is het geluid wat er dan vaak klinkt.
25 maart 2020
WBSO-mededeling, hoe doe ik dat goed?
Cliënten die ontwikkelings- en/of onderzoeksprojecten uitvoeren en de kosten voor R&D met de fiscale innovatieregeling WBSO (Wet Bevordering Speur- en Ontwikkelingswerk) verlagen, moeten uiterlijk 31 maart a.s. mededelen hoeveel S&O-uren (en eventuele kosten en uitgaven) zij in het voorgaande jaar (2019) hebben gemaakt.
|