Sinds 1989 is Fiscount hét kennis-, advies- en trainingscentrum voor de accountancybranche in Nederland. Wij bieden onze kantoren primair ondersteuning op terreinen die zij zelf niet of onvoldoende in huis hebben.
Wie zijn wij?
Fiscount is een samenwerkingsverband met accountants, fiscalisten, juristen en aanverwante zakelijke dienstverleners waaronder: executeurs, financieel planners, mediators, coaches, valuators, subsidieadviseurs etc.
Onze missie
Het is onze missie om jou en jouw accountants-, administratie- of (belasting)advieskantoor maximale bewegingsvrijheid te bieden, zodat jij als accountant en adviseur je vak zo optimaal mogelijk kunt uitvoeren én kunt ondernemen op een wijze waarbij jouw eigen kwaliteiten het beste tot hun recht komen. Dat willen wij bereiken door als gespecialiseerd kennis-, advies- en trainingscentrum de complexe juridische, fiscale en accountancytechnische regelgeving, inclusief bijbehorend gereedschap en benodigde vaardigheden, op zoveel mogelijk verschillende manieren voor jou te ontsluiten en toegankelijk te maken.
Onze ambitie
Het is onze ambitie om onze dienstverlening te ontsluiten op basis van een one-stop-shop-concept dat uniek is in onze branche. Fiscount heeft een brede ‘matrix’ gevuld met allerlei specialismen en vaardigheden, per vakgebied, waardoor je een telefoontje, een mailtje of een muisklik verwijderd bent van een antwoord op je vraag of een gereedschap of tool voor jouw proces. Dit (gemaks)concept biedt meer voordelen. Jij kunt vooral bezig zijn met jouw kernactiviteiten als vrije beroeper en je hebt tegelijkertijd altijd een sparringpartner of gereedschap binnen handbereik. Desgewenst wordt je geheel of gedeeltelijk ontzorgt, wanneer en op een wijze die jij wenst.
Onze overtuiging
Waar moderne techniek de mens uit het oog kan verliezen, blijven wij bij Fiscount werken met persoonlijke aandacht. Moderne technieken ondersteunen ons. Maar persoonlijk contact en een duurzame relatie met onze aangesloten kantoren staan altijd voorop. Door je aan te sluiten bij Fiscount combineer je de flexibiliteit en korte lijnen van een klein kantoor, met de specialistische kennis van de grote kantoren. Met Fiscount heeft jouw kantoor meer achter de hand.
Onze kernwaarden
Onze kernwaarden – bewegingsvrijheid en ruimte om te ondernemen, zelfstandigheid en passie – onderstrepen onze missie, visie en overtuiging
Contactinformatie |
---|
Dr. Van Lookeren Campagneweg 7 8025 BX Zwolle T: 038 - 456 19 00 info@fiscount.nl http://www.fiscount.nl/ |
Recente berichten van Fiscount |
---|
8 november 2019
Nog veel vragen over toepassing KOR 2020
De nieuwe Kleineondernemersregeling (KOR 2020) roept in de praktijk op onderdelen nog veel vragen op. Onder meer over het privégebruik van roerende investeringsgoederen, zoals auto’s en zonnepanelen.
4 november 2019
Pensioen: toelichting op 2 interessante vraagstukken
Of pensioen saai en theoretisch gevonden wordt, is een kwestie van perceptie. Maar een ver-van-mijn-bedshow is het voor werknemers en werkgevers allerminst. Zeker gezien het recent gesloten Pensioenakkoord.
24 oktober 2019
BTW-nieuws voor belastingplichtigen met zonnepanelen
De BTW-wetgeving met betrekking tot zonnepanelen blijft veranderlijk. Dit blijkt ook weer uit de set vragen en antwoorden over BTW-heffing bij particulieren, die het ministerie van Financiën op 5 september jl. heeft geactualiseerd.
18 oktober 2019
Oprichting van BV nog even doorschuiven naar 2020?De aangekondigde verlaging van het Vpb-tarief maakt het interessant om een BV pas op te richten in 2020. 4 oktober 2019
Accountants en geheimhouding: soms even niet…
Met de gegevens van je cliënt behoor je vertrouwelijk om te gaan. Op die hoofdregel bestaan echter zoveel uitzonderingen, dat je je als accountant (of andere intermediair) soms een openbaar informatieloket voelt.
3 oktober 2019
Nooit meer verwerker
Op de smachtende vraag of we nu nog mogen blijven e-mailen, bevatten de eergisteren uitgekomen Richtsnoeren AVG (NBA, Novak, NOB, RB, Nirpa) nog steeds geen antwoord, maar het document bevat wel enkele nuttige handvatten voor het omgaan met persoonsgegevens.
2 oktober 2019
Een vooruitblik op de Richtlijn transparante en voorspelbare arbeidsvoorwaarden
Uiterlijk op 1 augustus 2022 moet in alle arbeidsrelaties sprake zijn van transparante en voorspelbare arbeidsvoorwaarden. Iedere werknemer, ook de werknemer met een afwijkende arbeidsovereenkomst, moet op die manier meer inzicht krijgen in de voorwaarden die voor hem of haar gelden. In deze blog een vooruitblik op de Richtlijn transparante en voorspelbare arbeidsvoorwaarden.
20 september 2019
Accountants krijgen te weinig schermtraining
Toen mijn dochter thuiskwam met de mededeling dat ze op voetbal wilde, was dat helemaal prima natuurlijk. Een teamsport, altijd goed. Ik heb zelf gebasketbald, dus als ik een training of wedstrijd zie, is er veel herkenning. Mijn zoon wilde graag op schermen. Ook helemaal leuk. Aanvankelijk wilde hij als 4-jarige op zwaardvechten, maar dat […]
13 september 2019
Verkoop onderneming: wordt de bepaalde prijs ook de te betalen prijs?
Als een onderneming wordt gekocht of verkocht, moeten de koper en verkoper het eerst met elkaar eens worden over de prijs. Maar wat nu als de werkelijke financiële positie van een onderneming wijzigt in de periode tot aan de daadwerkelijke overdracht van de onderneming?
9 september 2019
Accountant, wil of moet jouw kantoor digitaliseren?
Mark ter Steege is IT-adviseur. In die rol komt hij kantoren tegen die moeten veranderen en kantoren die graag willen verbeteren en ontwikkelen. In deze blog vertelt hij over de gelijkenis die zijn zoektocht naar de juiste studiekeuze heeft met die van kantoren naar de juiste weg in het digitaliseringsproces.
7 augustus 2019
Overgang van onderneming en personeel: weet u de spelregels nog? #hoedanprecies
Een onderneming wordt verkocht, oftewel: Een economische eenheid wordt overgedragen aan een ander, waarbij de identiteit van de overgedragen onderneming behouden blijft. Regelmatig spreek ik met ondernemers en adviseurs die betrokken zijn bij de overgang van een onderneming. Zij weten ergens wel dat dit gevolgen heeft voor het aanwezige personeel, maar niet hoe het precies […]
30 juli 2019
Hittegolf houdt nog even aan voor de salarisadviseur
Op het moment van schrijven tikt de temperatuur op sommige plaatsen de 40 graden aan in Nederland. Voor de salarisadministrateur en de salarisadviseur houdt de hittegolf nog wel even aan, want de wetgever heeft zijn pijlen gericht op ons vakgebied. De ene maatregel na de andere volgen elkaar op.
24 juli 2019
De pensioenregeling van de werknemer; who cares?
Vanmiddag kreeg je een mailtje van een van je klanten. Samengevat kwam het op het volgende neer. Een paar jaar geleden heeft deze klant de voor zijn personeel bestaande pensioenregeling vernieuwd/verlengd. De eigen bijdrage van de werknemer is toen vastgesteld op een percentage van de pensioengrondslag. Tot vanochtend dacht de klant dat alles goed was […]
10 juli 2019
De turboverdeling – wanneer is dit voordelig en hoe pas je dit toe?
Als de eerste van twee gehuwde echtgenoten overlijdt en in het testament is de wettelijke verdeling uitgesloten of na het overlijden tijdig ongedaan gemaakt, ontstaat een onverdeelde boedel. In dat geval komt de turboverdeling in beeld. Wil je weten wanneer de turboverdeling voordelig is en hoe je deze toepast, lees dan dit artikel.
27 juni 2019
Presentatie resultatenrekening: praktisch omgaan met model I
Voor kleine rechtspersonen zitten er in de presentatie van de resultatenrekening twee onderdelen die (als je model I correct wilt hanteren) stof tot nadenken opleveren: het presenteren van de onderdelen van de bruto-marge en die van de personeelskosten.
|